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ATR 42 et 72

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Message par Bergame Mer 08 Juil 2009, 14:10

La Cie FireFly ( FY : FFM ) , filiale de MAS, réceptionnera ses 3 derniers ATR 72-500 d'une commande de 10 d'ici l'an prochain. Cette LCC aura remplacé tous les Fokker 50 avec lesquels son activité avait débuté.
Le prix de $US 18 millions est seulement indicatif du prix Catalogue Constructeur.

Sur Bernama.com :

KUANTAN, July 8 (Bernama) -- FlyFirefly Sdn Bhd (Firefly), a subsidiary of Malaysia Airlines (MAS), will recieve three more ATR72-500 turbo-propeller aircraft next year.

Firefly's managing director, Eddie Leong said the aircraft which cost US$18 million each, will boost the company's plan for network expansion and passengers.

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"Currently, Firely operates with seven ATR 72-500 planes with each flight carrying 72 passengers," he told reporters after announcing the commencement of the Kuantan-Singapore route here, Wednesday.

Firefly's maiden flight into Singapore is slated for departure from the Sultan Ahmad Shah Airport here on July 22.

Eddie said the four times weekly flights will further strenghten its network while focusing on commuters for business and leisure.

"Singapore is an important hub for Firefly to tap into.Our target market will now expand to not only include Singaporeans but also Malaysians working in the country, the expatriate community and transit passengers," he said.

He said the route also reflects Firefly's commitment to help spur tourism in Pahang.

The carrier is offering an introductory promotional all inclusive one way fare of RM88 for the Kuantan-Singapore flight.

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Message par Epsilon Ven 24 Juil 2009, 20:15

Premier vol de l' ATR série 600 pour septembre, ce sera un 72. Initialement prévu en mai.

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Sur Flight :

Regional aircraft manufacturer ATR has tentatively scheduled the first flight of its new -600 variant for early September.

The company had indicated in May that the flight-testing of the ATR 72-600 could start in June.

But during the Paris Air Show last month the airframer confined itself to saying that the first flight would take place in summer.

A source familiar with the programme says that ATR has fixed a provisional date at the tail-end of the summer season, and that the turboprop will fly within the first two weeks of September.

Ground testing of the 72-600 started last year, with power-on taking place in December. The manufacturer is also developing a -600 variant of its smaller ATR 42 aircraft.

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Message par Zitek Ven 28 Aoû 2009, 15:06

La famille ATR serie -600 dévoilée le 1er octobre. Nouvelle avionique et P&W 127M

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Un papier sur Aerocontact :
------------------------

L’ATR72-600 a déjà commencé ses essais en vol mais n’a jamais été officiellement présenté.
L’erreur devrait être réparée le 1er octobre, comme l’a annoncé ATR le 28 août.

Lancée en octobre 2007, la série 600 du turbopropulseur franco-italien a déjà bien entamé son programme d’essais. Le premier prototype de la nouvelle série, un ATR72-600, a été mis sous tension en décembre 2008 et a débuté ses tests en vol le 24 juillet dernier.

Le premier ATR42-600 devrait rejoindre le programme de certification en 2010. ATR72-600 et ATR42-600 devront respectivement effectuer 150 et 75 heures de vol, afin de valider les nouveaux équipements, notamment la nouvelle suite avionique et les moteurs PW127M de Pratt & Whitney.

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Les turbopropulseurs de la série 600 ont reçu 59 commandes, la majorité d’entre elles concernant la plus longue version de l’appareil. Les deux modèles devraient toutefois entrer en service la même année, en 2011.

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Message par Jbail Jeu 01 Oct 2009, 18:38

L'ATR 72-600 est officiellement sorti d'atelier le 1 octobre

D' aerocontact :

L’ATR 72-600 a fait son roll-out. Bien qu’il soit sorti de son hangar depuis plusieurs mois, l’ATR 72-600 a été officiellement présenté pour la première fois le 1er octobre à Toulouse, en présence de Dominique Bussereau, Secrétaire d’Etat chargé des Transports.

Le turbopropulseur est actuellement en pleine campagne d’essais en vol depuis le mois de juillet et a été mis sous tension dès décembre 2008. L’ATR 42-600 devrait quant à lui entamer ses tests en vol en 2010.

Les deux appareils ayant de grandes similitudes, certains tests réalisés par l’ATR 72-600 ne nécessiteront pas d’être réitérés pour l’ATR 42-600.
Par conséquent, les turbopropulseurs cumuleront respectivement cent cinquante et soixante-quinze heures de vol et pourront entrer en service la même année, en 2011.

La nouvelle série d’ATR est équipée de turbopropuleurs PW 127M de Pratt & Whitney Canada. Dotés d’une fonction « boost », ils pourront fournir 5% de puissance supplémentaire lorsque les conditions de décollage l’exigeront.
La masse maximale au décollage de l’ATR 72 a également été augmentée à 23t. Enfin les nouveaux appareils disposeront d’une toute nouvelle suite avionique à affichage numérique.

Au 1er octobre, cinquante-neuf appareils de la nouvelle série ont été commandés, cinq ATR 42-600 et cinquante-quatre ATR 72-600.

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Message par Jbail Jeu 01 Oct 2009, 18:41

L'oiseau :

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Message par danielle Jeu 01 Oct 2009, 19:01

il est magnifique

L'ATR est mon avion préféré [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Message par Green Mar 06 Oct 2009, 21:35

Avec la commande de Lybian Airlines, annoncée par M. Jeannot

Cela ferait donc

426 ATR 42

574 ATR 72

1,000 ATR ! Corrigez moi si je me trompes
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Message par Ramjet2 Mer 14 Oct 2009, 18:17

Air StPierre reçoit un ATR 42-500 certifié pour les vents de travers de 45 noeuds ( knoten )


Air Saint Piere took delivery of the first ATR 42-500 that will be operated in the archipelago of Saint Pierre and Miquelon.
The aircraft, ordered in 2008 by SAEMAI (Société Anonyme d’Economie Mixte Aéronautique des Iles/Mixed Business Aeronautical Company of the Islands) is equipped with new PW 127M engines and will replace the ATR 42-320 which has been operated by the company for the last 15 years.

Due to the special operating conditions of Saint Pierre and Miquelon, the ATR 42-500 had to be tested and certified to be able to operate in cross winds reaching up to 45 knots at takeoff and landing (instead of the 30 knots already
certified).

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Une image de l'avion à Toulouse de J Panas, merci !

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Message par DayAfter Lun 18 Jan 2010, 13:47

ATR dévoile ses prises de commandes en 2009.
Les 1,000 ont bien été dépassés !
40 enregistrées pour un backlog qui est passé de 169 à 136 restant à livrer. Ils peuvent encore "voir venir"...

----------------------


ATR secured a total of 40 orders for its turboprop family in 2009, compared with 42 the year before.

The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-Alenia Aeronautica joint venture's output last year was flat, at 54 aircraft - one fewer than in 2008.

It disclosed the figures during an event in Paris today.

Turnover rose by $100 million to $1.4 billion. "Our target is reached, and this is a growth of 7%," says ATR chief executive Stephane Mayer. "Turnover has stablised at the highest-ever level for ATR."

The airframer's backlog has declined to 136 aircraft, from 169 the year before.

During 2009 the airframer reached the milestone of the 1,000th order since the start of the programme.


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Message par Invité Mar 19 Jan 2010, 16:30

Bon sang, encore une réuissitte du '..franco- italien-' et EADS [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

It's only a joke , de ma part.

C'est un bel engin, Européen quand même..

Comme quoi..

Cordialement,

TRIM2

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Message par DayAfter Mar 26 Jan 2010, 11:34

Confirmation d'une tendance établie ?

Aer Lingus confie du regional à Aer Arann. ATR-72

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C'est valable ailleurs avec les Q 400 de Bombardier.

Les modules CRJ 200 ne valent plus grand chose, après la folie des jets de 50 places avant l'envolée des cours du pétrole.

Aux USA, les déboires de Mesa (qui remontent à la plainte d'Hawaiian)
n'empêchent pas d'autres feeders de regarder attentivement les Q 400 et ATR 72.

Ce qui pourrait manquer à ATR : un avion comme le CRJ 700/900 ?

Mais les P&WC 127 marche bien... [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Message par Domlike Dim 07 Fév 2010, 19:11

L'ATR 72-600 montré à "AeroExpo" Marrakech !


ATR's new -600 series turboprop made its air show debut at the AeroExpo in Marrakech, Morocco,
on 27 January.

The test airframe, an ATR 72-600 registered F-WWEY, was on static display at the event, surrounded by
military aircraft.

This somewhat muted first appearance is linked with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Express' having ordered six of the new variant - four ATR 72-600s and two 42-600s - along with options for a further two 72-600s.

ATR's test aircraft has accumulated 40 flight hours to date and the ATR 72-600 is expected to be certified by the end of 2010.


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Message par Domlike Dim 07 Fév 2010, 19:12

Le F-WWEY en vol



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Message par Stall Ven 19 Fév 2010, 16:16

MAS E&M se met à la conversion cargo ATR.

De la concurrence pour Aeronavali ( qui a développé la porte cargo ), Excel Tech & Comtech ( depuis 2002 ) sans oublier le boulot d'Aeroconseil sur les STC ou la SIDMI

Sur Flight :


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Engineering and Maintenance (MAS E&M) is looking to move into ATR freighter conversions.

"There is demand for this service in the region as operators are looking at ATR freighter conversion for short-haul cargo demand," says MAS E&M senior general manager Roslan Ismail.

"With volatile fuel prices, short-haul cargo transportation is a growing business and the ATR aircraft provides an optimum yield for operations of this nature," he adds.

"ATR freighter conversions would be one of the services offered by MAS-Alenia Aerospace Engineering" and the other services will be airframe maintenance and modifications, says Roslan.

MAS-Alenia Aerospace Engineering is a joint-venture MRO company established by MAS E&M and Italy's Alenia.

The business is based at Kuala Lumpur's Subang Airport, along with MAS E&M, and uses one of MAS E&M's hangars.

The joint-venture "is scheduled to start operations by the end of 2010 or early 2011 with checks commencing at the same time", says Roslan. Its launch customers are MAS' Firefly and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], which both operate ATRs.

"We have been aggressively marketing the joint-venture and have secured letters of intent from a few operators around the region. Details will be made known in due time," he adds.

Malaysia's [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] has two ATR 72s and its general manager Lim Kian Hui has told ATI that it is likely to send its aircraft to MAS-Alenia Aerospace Engineering.

For the freighter conversion work, the joint-venture plans to use Alenia's supplemental type certificate, says Roslan, adding that "Alenia Aeronautica currently do all the freighter conversions around the world."

Today there are relatively few ATR freighters operating in Asia-Pacific but Australian express courier company Toll Priority Express operates ATR freighters and China's Okay Airways was said to be considering adding ATR 72 freighters.
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Message par Toucan Jeu 04 Mar 2010, 21:48

L' ATR 42-600 commence sa campagne d'essais en vol.

Coté vente, ça rame un petit peu, mais c'est une famille
( qui se souvient du sytème d'avnce sur recettes pour l' ATR 72 ?...)
et ATR Asset se débrouille pas mal.

Ce n'est pas "french airframer", c'est franco italien ATR !


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]


French airframer ATR has officially launched flight testing of the successor to its ATR 42-500 turboprop
aircraft, the ATR 42-600.

ATR unveiled the -600 variant for its ATR 42 and 72 models in late 2007. The ATR 72-600 launched its fight test programme in July of 2009.

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

The flight test aircraft, a new-build example powered by Pratt & Whitney Canada PW127M engines, took off from Toulouse, France today at 15:00 CET and completed a 2h flight.

ATR plans a 75h flight test campaign for the aircraft, and today's flight consisted of tests to examine engine performance and the functioning of the new avionics featured on the aircraft.

Thales is supplying the avionics for the ATR 42-600's cockpit that comprises a flight-management system, satellite-based landing and navigation and a new autopilot.

During today's flight pilots also tested hydraulic and electrical systems and blades balancing.

ATR says the high level of commonality between its ATR 42 and ATR 72 models will allow the ATR 42-600 to benefit from testing already completed in the ATR 72-600's flight test campaign. Both models are scheduled to enter service in 2011.

In late 2009 ATR unveiled a break-even target of roughly 150 aircraft for the -600 series.
As of 18 January 2010 the airframer had posted 59 firm orders for the variant.
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Message par Toucan Jeu 04 Mar 2010, 21:50

Une jolie vue d'artiste.

ATR

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Message par Questar Jeu 04 Mar 2010, 22:57

Toucan a écrit:
( qui se souvient du sytème d'avnce sur recettes pour l' ATR 72 ?...)

Moi, un peu ( ça ne nous rajeunis pas ). Pas trop mal fichu, avec des entrelacements sur les ATR 42.

Toute une époque....qui ferait hurler Bombardier si c'était aujourd'hui. La France n'était pas à son niveau d'endettement actuel ( le montant officiel est faux ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] )

Le grand vendeur ATR était un sacré joueur de Rugby... ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Message par Forsythe Mar 20 Juil 2010, 20:57

Le point sur le portefeuille ATR depuis le début de l'année par Flight

Air Lease est une bonne surprise. Moins bonne en élargissant pour les MRJ et CS.
Mais la motorisation P&W 127 d'ATR est connue ( comme celle des Q 400 ! )

L'annonce de Nordic est une reprise d'ATR d'occasion.


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

European turboprop manufacturer ATR has announced orders for 42 new aircraft and 72 options for the first half of this year.

It is a favourable improvement from the 40 total orders ATR recorded in 2009 and the 42 orders placed by customers in 2008.

The orders include a deal with Brazilian carrier Azul for 20 ATR 72-600s and a 10 aircraft order placed by Air Lease, the new venture of former ILFC CEO Steven Udvar-Hazy, announced today during the Farnborough Air Show.

As of 30 June ATR had 152 aircraft in its backlog representing more than two years of production.

The airframer has delivered 26 new aircraft during the first half of 2010.
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