aeronewsline
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Display One Piece Card Game Japon OP-08 – Two ...
Voir le deal

Lufthansa Technik AG

+7
Jeannot
Toucan
Forsythe
LOUPO
AeroFirst
SEVRIEN
K_Ahl
11 participants

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Aller en bas

Lufthansa Technik AG Empty Lufthansa Technik AG

Message par K_Ahl Mer 26 Mai 2010, 22:04

LHT a obtenu le contrat de support des A 330 et 340 de China Airlines :

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Lufthansa Technik AG won a long-term contract from China Airlines to provide total component support services for the carrier's 18 A330-300s and six A340-300s.
K_Ahl
K_Ahl
CLUB

Messages : 3077

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par AeroFirst Mar 15 Juin 2010, 07:50

LHT Alzey prend le support des CF-34 8C des CRJ 900 d'Eourowings

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Lufthansa Technik AERO Alzey signed an eight-year exclusive repair and overhaul agreement with Eurowings covering "at least" 30 CF34-8C engines powering the carrier's CRJ900 fleet.
AeroFirst
AeroFirst
CLUB

Messages : 805

Revenir en haut Aller en bas

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par LOUPO Jeu 08 Juil 2010, 14:58

LHT a achevé les aménagement et modifications d'un Airbus A 318 Elite pour Comlux en utilisant le " film coating " à la place du bois

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Swiss business jet operator Comlux The Aviation Group has taken delivery of an Airbus A318 Elite newly completed by Hamburg-based Lufthansa Technik in four months and one week.

The aircraft is the 10th Airbus A318 Elite completed by Lufthansa Technik since it began such work in 2006.

Lufthansa Technik is also part of the Airbus-approved service center network.

To accelerate completion times, Lufthansa Technik used a film coating on all surfaces instead of real wood veneer, offering many design possibilities and durability.

All designs are offered in either a high-gloss or satin finish.
LOUPO
LOUPO
CLUB

Messages : 647
Localisation : LA !

Revenir en haut Aller en bas

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par LOUPO Jeu 08 Juil 2010, 15:04

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
LOUPO
LOUPO
CLUB

Messages : 647
Localisation : LA !

Revenir en haut Aller en bas

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par Forsythe Ven 15 Oct 2010, 15:42

LHT va s'occuper des CFM-56 équipant les A 320 series d'Austrian sur 8 ans. Les liens entre LHT et Austrian existent déjà :

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Austrian Airlines has contracted Lufthansa Technik AG to overhaul the engines of its Airbus A320 family aircraft.

The agreement further expands the long-standing cooperation of Austrian, a member of the Lufthansa Group since 2009, and Lufthansa Technik.

The contract, which extends over a period of eight years, covers all CFM56-5B engines powering the 21 A320 family aircraft of Austrian.


"This contract is another important milestone in the successful partnership of Austrian and Lufthansa Technik," explained Dr. Thomas Stueger, Chief Executive Product and Service of Lufthansa Technik.

At the end of 2007, Austrian Airlines and Lufthansa Technik have agreed on a close cooperation in technical services.

De l'intérêt de suivre ce genre d'annonce à propos de l'évolution ( ou pas ) de la famille A 320...par exemple.
Forsythe
Forsythe
CLUB

Messages : 778
Localisation : Par Google Maps

Revenir en haut Aller en bas

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par Toucan Mer 17 Nov 2010, 17:09

Un petit signe ! LHT Alzey confirme avec P&W le support de l'APU du Boeing 747-8 :

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Pratt & Whitney Canada and Lufthansa Technik AERO Alzey (LTAA) have extended the existing Designated Overhaul Facility (DOF) agreement for the maintenance, repair and overhaul (MRO) of the auxiliary power unit (APU) PW901A.

In addition, LTAA has been appointed as DOF for the PW901C model built by the Canadian manufacturer.
Toucan
Toucan
CLUB

Messages : 3332

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par Nils Mer 26 Oct 2011, 17:59

Europe Airpost s'adresse à LHT pour ses Boeinng 737. LHT ouvre une base à CDG !!! Very Happy

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Lufthansa Technik supplies components to Europe Airpost

- Total Component Support TCS®️ for 17 Boeing 737-300

Europe Airpost and Lufthansa Technik have signed an extensive Total Component Support TCS®️ contract.

The agreement means that one of France's largest airlines can now rely on the services of Lufthansa Technik, which will establish a home base at Charles de Gaulle Airport especially for this purpose.

The contract concerns component supply for Europe Airpost's fleet of seventeen Boeing 737-300 aircraft.

Fourteen of these planes are equipped with a Quick Change Kit, which enables a rapid conversion from cargo to passenger configuration.

In order to meet the customer's time-critical material requirements, the new home base will be equipped with a broad inventory on site, including line replaceable units, wheels and brakes, as well as thrust reversers.


"I look forward to working with Lufthansa Technik as a reliable

strategic partner of Europe Airpost, and to taking advantage of the company's many years of experience with the Boeing 737 Classic," noted Yves Groshenry, Technical Director of Europe Airpost.


Bernard Thévenet, Purchasing and Logistics Manager at Europe Airpost, added: "Our organization is preparing to mesh Europe Airpost's maintenance and logistics processes closely with those of Lufthansa Technik."


"With this contract, we've succeeded in convincing a strong player in the important French aviation market of the strength of our services, and we're very proud of that," said Wolfgang Weynell, Vice President Marketing & Sales at Lufthansa Technik.

"We're confident that our know-how can make a significant contribution to reliable operations at Europe Airpost."
Nils
Nils
CLUB

Messages : 2913

Revenir en haut Aller en bas

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par Nils Mer 26 Oct 2011, 18:03

Europe Airpost est membre du Scara (Syndicat des Compagnies AéRiennes Autonomes )...voilà

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Nils
Nils
CLUB

Messages : 2913

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par Hugot2 Mar 01 Nov 2011, 22:24

Lufthansa Technik débutera l'aménagement spécial d'un Boeing 747-8 I pour un client privé en 2012

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Lufthansa Technik (LHT) said it will begin converting the first of three privately owned Boeing 747-8I aircraft in 2012 as part of its VIP cabin quick-change kit for Airbus and Boeing narrowbody aircraft ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).

Director-aircraft interior Michael Grigoleit told ATW in Hamburg that LHT can build a VIP cabin on a narrowbody aircraft
(A320/737) in four to six months.

A 450-sq. m. 747-8I cabin can take up to 20 months to convert, he said.
Il y aura un suivi de l'appareil et des remontées chez DLH...
Hugot2
Hugot2
CLUB

Messages : 2937

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par Usy Dim 20 Nov 2011, 18:25

Merci

Ecart de valeur résiduelle entre A 330-200 GE et A 330-200 RR = entre 5 et 14% suivant la manière de s'y prendre.

En effet, qui voudrait des CF-6 de Qatar.

Les CF-6 seuls à vendre ou à louer sont très nombreux et sont proposés en échange contre pas grand chose. "des clous".
Bien-sûr, il faut distinguer CF-6 80C2B ( surtout B 767 mais aussi MD-11 ) et CF-6 80E1 ( A 330 ).
On ne trouve pas beaucoup de -80E1 d'occasion.
Notre correspondant UK spécialiste de cette gamme de moteurs a confirmé.

Techniquement, sur le papier, un changement CF-6 contre autres moteurs est possible.
Mais c'est un non sens économique pour toutes les raisons que vous avez développées.

Usy
CLUB

Messages : 2718

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Lufthansa Technik AG Empty Re: Lufthansa Technik AG

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum