Blackburn Buccaneer

Page 4 sur 39 Précédent  1, 2, 3, 4, 5 ... 21 ... 39  Suivant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 15:26

de Havilland Gyron Junior

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 16:01

This was not an ideal solution, however, as the loss of an engine during take-off could have been catastrophic, and the Gyron Junior gave a poor range due to high fuel consumption.

The long term solution was the S.2, fitted with the Rolls-Royce Spey turbofan, providing 40% more thrust with a greatly reduced fuel consumption.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 16:04

Spey

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 16:04

The engine nacelles had to be enlarged to accommodate the Spey, and the wing required minor aerodynamic modifications as a result.

The Buccaneer S.2 had completely replaced the S.1 by November 1966.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 16:06

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 16:07

In January 1963, 16 aircraft were ordered by the South African Air Force, as the S.50.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 16:10

A retired SAAF Blackburn Buccaneer S.50 at the SAAF Museum, Swartkop, Pretoria, South Africa, on 15 December 2008.

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:07

These were S.2 aircraft with the addition of Bristol Siddeley BS.605 rocket engines to provide additional thrust for the "hot and high" African airfields.

One was lost on its delivery flight, and 15 entered service.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:11

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:11

Adoption by the RAF

After the cancellation of both the BAC TSR-2 and F-111K tactical bombers, the Royal Air Force eventually adopted the Buccaneer in 1968.

This was ironic as the RAF had, ten years earlier, rejected Blackburn's B-108 proposal for a Buccaneer variant; instead favouring the TSR-2 to meet its Operational Requirement GOR.339 for an English Electric Canberra replacement.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:13

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:54

A total of 46 new-build aircraft for the RAF were built by Blackburn's successor, Hawker Siddeley, designated S.2B.

These had RAF-type communications and avionics equipment, Martel air-to-surface missile capability, and could be equipped with a bulged bomb-bay door containing an extra fuel tank.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:55

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:55

Modifications

Some Fleet Air Arm Buccaneers were modified in-service to also carry the Martel anti-ship missile.

Martel-capable FAA aircraft were later redesignated S.2D. The remaining aircraft became S.2C.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:57

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:57

RAF aircraft were given various upgrades. Self-defence was improved by the addition of the AN/ALQ-101 ECM pod, chaff and flare dispensers and the Sidewinder missile.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:57

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:58

RAF low-level strike Buccaneers could carry what was known as "retard defence"; four 1,000 pound retarded bombs internally that could be dropped to provide an effective deterrent against any following aircraft.

They were able to operate the AN/AVQ-23E Pave Spike laser designator pod for Paveway II guided bombs and act as target designators for other aircraft. From 1986, No. 208 Squadron RAF replaced the Martel ASM with the Sea Eagle.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:59

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 20:59

No dual-control trainer versions of the Buccaneer were constructed, and the FAA and the RAF utilised the two-seat Hawker Hunter T.8B and T.7A respectively for Buccaneer conversion training.

These Hunter variants had a modified instrument panel to simulate the cockpit of the Buccaneer.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 21:01

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 22:20

Operational history

Fleet Air Arm

The Buccaneer entered service in 1962. In addition to conventional ordnance, in 1965 the Buccaneer was type-approved for nuclear weapons delivery i.e. the Red Beard and WE177 bombs.

All nuclear weapons were carried internally in a rotating bomb-bay.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 22:21

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 22:22

A total of six FAA squadrons were equipped with the Buccaneer: 700B/700Z (Intensive Flying Trials Unit), 736 (training), 800, 801, 803 and 809 Naval Air Squadrons. Buccaneers were embarked on HMS Victorious, Eagle, Ark Royal and Hermes.
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Mucray le Sam 07 Aoû 2010, 22:24

HMS Eagle

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Mucray
CLUB

Messages : 678

Revenir en haut Aller en bas

Re: Blackburn Buccaneer

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 4 sur 39 Précédent  1, 2, 3, 4, 5 ... 21 ... 39  Suivant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum