Cessna 150

Page 6 sur 25 Précédent  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 25  Suivant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:11

he many refinements incorporated into the 150 over the years had cost the aircraft a lot of useful load.

The very first 150 weighed 962 lb (436 kg) empty, whereas the last “M Commuter II” had an empty weight of 1,129 lb (512 kg).

This increase in empty weight of 167 lb (76 kg) was offset only by a gross weight increase of 100 lb (45 kg) in 1964.

The 152 would bring a much-needed 70 lb (32 kg) increase in gross weight to 1,670 lb (760 kg).

A total of 3097 “M” models were built during its three-year run.
An additional 285 were built by Reims as the F150M and 141 FA150M Aerobats with the Rolls Royce Continental 0-240-A engine.

Reims also built 75 A150Ls with F150M modifications.
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:13

Cessna 150m Texas Taildragger conversion

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:13

Flight Characteristics

The Cessna 150 is simple, robust and easy to fly. For these reasons it has become one of the world's most popular basic trainers.

Cockpit visibility is generally good other than directly above the aircraft, where the view is blocked by the wing.

This obstruction is of particular concern when, as is the case with most high-wing aircraft, the inside-turn wing blocks vision in the direction of a turn. As a partial remedy to this some 150s, including all Aerobats, feature a pair of overhead skylights.
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:15

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:16

Due to its light weight and light wing loading of 10 lb/sq ft, the aircraft is sensitive to turbulence.

Power-on and power-off stalls are easily controlled.
Normal spin recovery techniques are highly effective.
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:17

150 Patroller

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:17

Modifications Available

There are hundreds of modifications available for the Cessna 150. Some of the most frequently installed include:

  • Vortex generators and STOL kits that reduce the stall speed of the plane.
  • Flap gap seals to reduce drag and increase rate of climb.
  • Different wing tips, some of which claim various cruise speed increases and stall speed reductions.
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:19

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:20

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:21


  • Auto fuel STCs, which permit the use of automobile fuel instead of the more expensive aviation fuel.
  • Larger engines, up to 180 horsepower (130 kW).
  • Taildragger landing gear.
  • Auxiliary fuel tanks for larger capacity.
  • Door catches to replace the factory ones that often fail in service.
  • Belly fuel drain valves to drain fuel from the lowest point in the fuel system.
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:24

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:25

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:27

La version T-51 ( rien à voir avec le L-19 )

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:27

Specifications (1977 Cessna 150M)


General characteristics

  • Crew: 1
  • Capacity: 1 passenger (plus two children, limited to 60kgs with optional rear child seat)
  • Length: 24 ft 9 in (7.3 m)
  • Wingspan: 33 ft 4 in (10.2 m)
  • Height: 8 ft 6 in (2.6 m)
  • Wing area: 160 ft² (15 m²)
  • Empty weight: 1,111 lb (504 kg)
  • Useful load: 490 lb (220 kg)
  • Max takeoff weight: 1,600 lb (730 kg)
  • Powerplant: 1× Continental O-200-A flat-4 engine, 100 hp (75 kW) at 2,750 rpm
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:30

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:31

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:32

Performance

  • Never exceed speed: 141 knots (162 mph, 259 km/h)
  • Cruise speed: 107 knots (123 mph, 198 km/h)
  • Stall speed: 42 knots (48 mph, 78 km/h)
  • Range: 366 nm (421 mi, 678 km)
  • Service ceiling: 14,000 ft (4,300 m)
  • Rate of climb: 670 ft/min (3.4 m/s)
  • lift-to-drag: 7
  • Fuel consumption: 6 US gal/h (23 L/h) of avgas
  • Max wing loading: 10 lb/ft² (49 kg/m²)
  • Minimum power/mass: 0.063 hp/lb (100 W/kg)
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:33

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:35

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:36

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:39

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Bordline le Mer 17 Nov 2010, 11:40

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
avatar
Bordline
CLUB

Messages : 462

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Molin le Mar 30 Aoû 2011, 22:20

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

Molin
CLUB

Messages : 391

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Molin le Mar 30 Aoû 2011, 22:21

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

Molin
CLUB

Messages : 391

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Molin le Mar 30 Aoû 2011, 22:21

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

Molin
CLUB

Messages : 391

Revenir en haut Aller en bas

Re: Cessna 150

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 6 sur 25 Précédent  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 25  Suivant

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum