Percival Vega Gull
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Percival Vega Gull
Percival Vega Gull sur Wikipedia.en
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The Percival Vega Gull was a 1930s [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], four-seater touring aircraft built by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
It was a single-engine, low-wing (Folding), wood-and-fabric [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with a fixed [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] undercarriage.
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Re: Percival Vega Gull
Design and development
Built by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (after 1936 when Percival Aircraft became a Limited Company), the 'K-Series' Vega Gull was a development of their earlier 'D-Series' [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The major changes from the earlier design were the provision of an additional fourth seat, dual controls and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Percival Vega Gull
To effect these changes, the fuselage was widened, and the wingspan increased.
The resulting increases in drag were largely negated by a very extensive clean-up of parasitic drag from detailed exterior fittings such as hinges and actuation horns etc.
This work was largely attributable to the arrival at Percivals of the very talented aircraft designer Arthur Bage.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Thus, the Vega Gull was very nearly as fast as the more svelte Gull Six.
Payload, range and usability were likewise all much-improved.
The prototype G-AEAB first flew from Gravesend in November 1935.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The resulting increases in drag were largely negated by a very extensive clean-up of parasitic drag from detailed exterior fittings such as hinges and actuation horns etc.
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Re: Percival Vega Gull
The Vega Gull retained the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] air-cooled inline engine introduced in the D.3 Gull Six of 1934.
Most examples were fitted with the optional DH Gipsy Six Series II engine in conjunction with the DH-PD30 VP airscrew.
The final Mk II examples were fitted with a curved windscreen (the earlier examples had a multi-faceted windscreen of flat panels) similar in appearance to the early marks of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Percival Vega Gull
Operational history
A Vega Gull named "Messenger" was used by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on her transatlantic flight September 4-5 1936, the first solo east-to-west crossing by a woman.
Two early production Vega Gulls were entered into the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Giles Guthrie flying Vega Gull G-AEKE was the only finisher landing at Rand Airport on 1 October 1936.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The aircraft had left [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 52 hours 56 minutes 48 seconds earlier. With the publicity of the win, Percival set up a production line at larger premises at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The new type was an immediate success with production running to 90, the last production aircraft had its maiden flight on 27 July 1939.
A Vega Gull named "Messenger" was used by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on her transatlantic flight September 4-5 1936, the first solo east-to-west crossing by a woman.
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Re: Percival Vega Gull
The Vega Gull was widely used by British and Commonwealth aviators during the later years of the "Golden Age" of record-setting aviation during the 1930s.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and others, won races and broke records to South Africa, South America, Australia and New Zealand, to name but a few.
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Re: Percival Vega Gull
In addition to civil orders, 15 were ordered by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Of these, 11 served with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on communications duties and two were issued to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], which was yet to come under [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] control.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] The remaining two were used by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
A third aircraft for use by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] was seized by the Germans at the outbreak of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
It remains unclear whether the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] subsequently used this machine.
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Re: Percival Vega Gull
After the outbreak of war, some numbers of Vega Gulls were requisitioned for military use.
In the UK, 21 were impressed in 1939-40, 14 for the RAF and seven for the FAA.
Two aircraft were impressed in each of Australia and India, while one other was "called to the colours" in New Zealand.
In the UK, 21 were impressed in 1939-40, 14 for the RAF and seven for the FAA.
Two aircraft were impressed in each of Australia and India, while one other was "called to the colours" in New Zealand.
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Re: Percival Vega Gull
By the end of the war, the Vega Gull had been largely supplanted by its younger sibling, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], of which more than 1,100 were manufactured.
Most Proctors, especially the later examples, were much slower and more cumbersome than the original Vega.
Despite the obvious drawbacks of its wooden airframe in terms of weather resistance, the Vega Gull still compares very favourably with, and indeed often surpasses, many much more modern designs even today.
It was capable of transporting four adults, full fuel and baggage, at a good cruise speed over a considerable distance, on a modest 200 hp at about nine gallons (Imp.) per hour fuel consumption.
It could do all this out of a small grass airfield.
Added to all this, to save space in the hangar, the wings could be folded with great ease to enable the aircraft to fit into a small space.
All these feats are still noteworthy today, - a full 72 years after the design first flew.
Most Proctors, especially the later examples, were much slower and more cumbersome than the original Vega.
Despite the obvious drawbacks of its wooden airframe in terms of weather resistance, the Vega Gull still compares very favourably with, and indeed often surpasses, many much more modern designs even today.
It was capable of transporting four adults, full fuel and baggage, at a good cruise speed over a considerable distance, on a modest 200 hp at about nine gallons (Imp.) per hour fuel consumption.
It could do all this out of a small grass airfield.
Added to all this, to save space in the hangar, the wings could be folded with great ease to enable the aircraft to fit into a small space.
All these feats are still noteworthy today, - a full 72 years after the design first flew.
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Re: Percival Vega Gull
Variants
- Type K.1 Vega Gull : Single-engined, four-seat touring aeroplane.
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Re: Percival Vega Gull
Operators
Military operators
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Military operators
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