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Sikorsky CH-53

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:55

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:55

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:56

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:56

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:56

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:57

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:57

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:58

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:58

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:59

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Message par Pacau Ven 22 Avr 2011, 11:59

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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:27

Sikorsky CH-53 sur Wikipedia.en

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------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The CH-53 Sea Stallion is the most common name for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] S-65 family of heavy-lift transport [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. Originally developed for use by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], it is also in service with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] operated the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] during the late- and post-Vietnam War era, updating most of them as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

The dimensionally-similar [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] is a heavier-lifting, improved version designated S-80E by Sikorsky.

Its third engine makes it more powerful than the Sea Stallion, which it has replaced in the heavy-lift mission.
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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:29

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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:29

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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:30

Development

In 1960, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] began to seek a replacement for their [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] helicopters.

On 27 January 1961, the Marine Corps began working with the other three U.S. armed services on the "Tri-Service VTOL transport", which would eventually emerge as the Vought-Hiller-Ryan [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

The design became more elaborate and the program stretched out, causing the Marines to drop out when they decided they would not receive a working machine in a satisfactory timeframe.

In the end, the XC-142A, although a very innovative and capable machine, never entered production.

In March 1962, the US Navy's [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], acting on behalf of the Marines, issued a request for a "Heavy
Helicopter Experimental / HH(X)".

The specifications dictated a load capability of 8,000 pounds (3,600 kg) with an operational radius of 100 nautical miles (190 km; 120 mi) at a speed of 150 knots (280 km/h; 170 mph).

The HH(X) was to be used in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], aircraft recovery, personnel transport, and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] roles. In the assault transport role, it was to be mostly used to haul heavy equipment instead of troops.
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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:32

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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:32

In response, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] offered a modified version of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] offered a development of the British [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] compound helicopter; and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] offered what amounted to a scaled-up version of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with twin [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and the dynamic system of the S-64, to be designated the "S-65".

Kaman's proposal quickly died when the British government dropped its backing of the Rotodyne program. Competition between Boeing Vertol and Sikorsky was intense, with the Chinook having an advantage because it was being acquired by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

Sikorsky threw everything into the contest and was awarded the contract in July 1962.
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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:38

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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:38

The Marines originally wanted to buy four prototypes but ran into funding problems. Sikorsky, determined to keep the deal, cut their estimate for development costs and said that the program could be done with two prototypes.

The military bought off on the proposal, and in September 1962 Sikorsky was awarded a contract for a little under [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]10 million for two "YCH-53A" prototypes, as well as a mockup and a ground-test airframe.

The development program did not go entirely smoothly, due to a shortage of engineering resources plus various failures of
subcontractors and the government, but these problems were gradually overcome.

There was also the problem that [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] was pushing to maintain "commonality" between the armed services by using the Chinook, but the Marines managed to convince McNamara's staff that the Chinook could not meet their requirements without numerous expensive changes.
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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:40

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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:41

All these obstacles overcome, the first YCH-53A performed its initial flight at the Sikorsky plant in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], on 14 October 1964, about four months behind schedule.

The Marines had already placed an initial production contract for 16 helicopters in September.

Flight trials went more smoothly than expected, helping make up for the lost time in development. It received the military
designation and name "CH-53A Sea Stallion".[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Delivery of production CH-53s began in 1966.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

The CH-53A arrived in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in January 1967 and proved useful, eventually recovering even more downed aircraft than the CH-54.

A total of 141 CH-53As were built, including the two prototypes.

The United States Navy acquired 15 CH-53As from the USMC in 1971 for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (AMCM) activities.

The helicopters had more powerful T64-GE-413 turboshafts installed and the received the designation "RH-53A".

The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] ordered the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in September 1966 and first flew on 15 March 1967.

It added a refueling probe, drop fuel tanks and a rescue hoist and featured upgraded T64-GE-3 engines.

The Air Force used the HH-53B for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (CSAR).

HH-53C was an improved CSAR variant with a smaller 450 US gallons (1,700 L) for improved performance.

It also added more armor and better communication systems.

The CH-53C was similar except it lacked a refueling probe. It was used by the USAF for more general transport work.
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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:46

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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:48

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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:48

Heavy lifting in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] demanded more power, so the Marines decided to acquire an improved variant, the "CH-53D", with uprated engines, originally the T64-GE-412 then later the T64-GE-413.

The CH-53D also included an uprated transmission to go with the more powerful engines, and a revised interior to permit a load of 55 troops.

The initial flight of the CH-53D was on 27 January 1969.

The CH-53D served alongside the CH-53A through the rest of the Vietnam War.

A VIP transport version designated, "VH-53D" with plush accommodations was used by the Marines for the US presidential flights.

The US Navy also acquired CH-53D based helicopters for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

These were designated "RH-53D" and included mine sweeping gear such as a pair of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (12.7 mm) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for detonating mines.

The Navy received 30 RH-53Ds beginning in 1973.

After the RH-53Ds were in service, the RH-53As were handed back to the Marines and restored to CH-53A configuration.

During the 1980s, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]'s CH-53 Yas'ur fleet was upgraded and improved by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], along with military high-tech firm [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

The project – which ended only in 1997 – improved the CH-53 avionics, robustness and extended its life span by at least two decades.

In 1989, some of the CH-53As being retired by the Marines were passed on to the U.S. Air Force for training, with these helicopters redesignated "TH-53As".

The TH-53As were stripped of most operational equipment and painted in USAF [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] colors.
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Message par Hugot2 Dim 01 Mai 2011, 04:53

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