aeronewsline
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-28%
Le deal à ne pas rater :
Brandt LVE127J – Lave-vaisselle encastrable 12 couverts – L60cm
279.99 € 390.99 €
Voir le deal

SNECMA M53

Page 3 sur 3 Précédent  1, 2, 3

Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:45

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:47

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:48

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The SNECMA M53 is an afterburning turbofan engine developed for the Dassault Mirage 2000 fighter by Snecma.

The engine is in service with different air forces, including the latest Mirage 2000-5 and 2000-9 multirole fighters.

Design and development

Although an entirely new design, the M53 is very similar in concept with the previous family of SNECMA military engines, the ATAR 9C and 9K, in that it has a single shaft driving both the fan and the high pressure compressor.

Although this made it rather “dated” in comparison to other engines of the same generation, this gave the M53 some very desirable traits for a military engine:

It allows for carefree operation, whereas a two-spool engine of the same generation required much more care during its operation; its maintenance is vastly simplified, being of modular construction (subassemblies or modules do not require calibration when exchanged), and engine parts are changed “on condition”, that is, they do not expire after a given amount of hours of operation or time since installed, but rather on the general condition of the part or subassembly at the moment of inspection, which cuts down on maintenance costs.

It is a simple engine in general, having no variable stators and less moving parts, it is reliable and pilot friendly, free of operational restrictions (extremely important in combat).
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:49

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:49

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:51

General characteristics

Type: Afterburning single-shaft turbofan

Length: 5,070 mm (199.60 in)

Diameter: 796 mm (31.33 in) inlet

Dry weight: 1,515 kg (3,340 lb)

Components

Compressor: 8-stage axial compressor

Combustors: annular

Turbine: 2-stage axial turbine

Performance

Maximum thrust:

64 kN (14,300 lbf) military thrust

95 kN (21,384 lbf) with afterburner

Overall pressure ratio: 9.8:1

Bypass ratio: 0.36:1

Specific fuel consumption:

0.90(kg/daN.h) Dry engine thrust

2.10(kg/daN.h) military thrust

Thrust-to-weight ratio: 6.5
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:51

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:52

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:53

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Trish Mer 29 Aoû 2012, 23:53

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Trish
Trish
CLUB

Messages : 5838

Revenir en haut Aller en bas

SNECMA M53 - Page 3 Empty Re: SNECMA M53

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 3 sur 3 Précédent  1, 2, 3

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum