NIMROD MRA4 (BAE)

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Message par Fragen le Dim 04 Oct 2009, 17:52

Le MRA4 fut d’abord connu comme Nimrod 2000, il utilise la cellule du HSA Nimrod Mk2 d'origine avec :


-remotorisation par des RR BR 710 et

-une avionique totalement refaite. ( full glass cockpit )

-La voilure fut redessinée par Bae Systems.

-Enfin le système de mission fut entièrement refondu, avec l’adjonction notamment du radar Searchwater 2000.
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Message par Greek2 le Lun 05 Oct 2009, 08:32

Les modifications à partir du Nimrod MK 2

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Message par Greek2 le Lun 05 Oct 2009, 08:36

Voilure, Wingbox, plancher

Moteurs ( noyés ), trains

Dérive améliorée

Et ce qu'on ne voit pas : cockpit et système de mission ( avec le nouveau radar ), mis par Fragen.
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Message par Upset le Mar 26 Oct 2010, 08:39

Le MRA 4 abandonné.

La détection aérienne maritime est un moyen central de contrôler, conforter les capacités sous marines de la dissuasion nucléaire.

Sans ces Nimrod, comment la Royal Navy peut détecter le niveau de discrétion, de sécurité, de ses propres sous marins, donc détecter aussi les sous marins autres ( russes...) ?

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Union leaders are quoted as saying that the cancellation will mean the early closure of BAE Systems' site at Woodford, leading to the loss of the engineering jobs at BAE and on site at RAF Kinloss.
Originally the Nimrod contract was signed in 1996 for a total of 21 planes.

This has since been scaled back to nine; two of the giant spy planes have been completed, but will now not enter service.
BAE Systems - which announced in September 2009 that the Woodford site would close by 2012 - said it was too soon to discuss the implications of the cuts.

Around 500 staff BAE staff work at Woodford - which made 7,000 Lancaster Bombers during World War II - while a similar number are working there as contractors.

Another 400 people are involved in project management of Nimrod at BAE Systems' site at Warton in Lancashire.

BAE Systems is quoted as saying in a statement regarding the Defence Review: "The announcement gives us the basis on which to adapt our plans.
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