aeronewsline
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-50%
Le deal à ne pas rater :
-50% Baskets Nike Air Huarache
64.99 € 129.99 €
Voir le deal

Monarch Airlines : ZB : MON

5 participants

Aller en bas

Monarch Airlines : ZB : MON Empty Monarch Airlines : ZB : MON

Message par Fennec Jeu 05 Nov 2009, 10:36

La cie britannique Monarch n'annonce pas de résultats mais fait un inventaire de ses liaisons touristiques.

La saison estivale classique étant terminée, ceux qui veulent retrouver le soleil peuvent faire leurs courses.

Sur Airtransportnews :

There has again been strong demand for scheduled flights flown by award-winning low fares airline Monarch, with average load factors for October departures reaching 82.01%, an increase of 0.86% on the same period last year.

The introduction of new services to Fuerteventura* during the month helped bolster passenger numbers, with over 2,000 passengers carried during the October half-term alone. Flights to Gran Canaria** also commenced with over 1,500 passengers carried during half-term.

The mid-haul destinations offered by Monarch continue to see increases in traffic, with passenger numbers to Larnaca in Cyprus up by 34% and a 31% increase to Lanzarote. The Balearic Island of Menorca also continues to be popular with 16% more passengers travelling compared to September 2008.

Commenting on the traffic increases for October, managing director of Monarch Flights and Holidays, Liz Savage said, “Our new services to the Canary Islands of Fuerteventura and Gran Canaria have been very well-received and their addition strengthens Monarch’s flying programme to the islands, with 46 flights per week operating between the UK
and the Canaries during Winter 2009/10.

“While there was a deliberate overall reduction in capacity offered during the month of October we are pleased to have delivered a load factor of 82% for the month, indicating that despite the ongoing difficult economic climate our passengers, many of whom are loyal repeat customers, continue to choose to fly with Monarch.”

Monarch operates scheduled flights to Spain, Gibraltar, Portugal and Cyprus from Birmingham, London Gatwick, London Luton and Manchester airports. In addition to year-round low fares, Monarch also offers a unique range of onboard
meals with prices from £3.00. To avoid a last minute free-for-all when boarding, seats can be pre-booked at £7.50 per one-way flight, or from only £15, extra-legroom seats are available, which offer up to six inches of extra space.

Passengers travelling on scheduled flights can also avoid the queues at the airport and take advantage of online check-in which is available between seven days and 4.5 hours prior to departure.

In addition to flights, Monarch also now offers a huge range of great value holidays, accommodation options, car hire and travel insurance.

* FUE flights operate from LTN, LGW, BHX and MAN

** LPA flights operate from LGW, BHX and MAN with LTN to launch March 2010

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Fennec
Fennec
CLUB

Messages : 515

Revenir en haut Aller en bas

Monarch Airlines : ZB : MON Empty Re: Monarch Airlines : ZB : MON

Message par Fennec Jeu 05 Nov 2009, 10:41

Un capture de la flotte Monarch, sur Planespotters. Merci

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Fennec
Fennec
CLUB

Messages : 515

Revenir en haut Aller en bas

Monarch Airlines : ZB : MON Empty Re: Monarch Airlines : ZB : MON

Message par Fennec Jeu 05 Nov 2009, 10:44

Airbus A 300-600 sont sous loués à Egyptair jusqu'en décembre.

Et un A 330 est toujours proposé pour des locations ponctuelles
Fennec
Fennec
CLUB

Messages : 515

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Monarch Airlines : ZB : MON Empty Re: Monarch Airlines : ZB : MON

Message par Orst Ven 30 Nov 2012, 21:15

La flotte de Monarch Airlines n'est pas très âgée hors les A 300-600 et B 757

L'historique d'entretien de ses avions est excellent.

Certains avions sont en leasing et les termes arrivant à échéance auraient pu laisser penser à un projet de commande beaucoup moins important

Orst
Orst
CLUB

Messages : 1112

Revenir en haut Aller en bas

Monarch Airlines : ZB : MON Empty Re: Monarch Airlines : ZB : MON

Message par Swift60 Ven 30 Nov 2012, 22:28

Salut

Le tableau de Wiki semble exact

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Monarch Engineering est un item essentiel dans cette commande éventuelle

Monarch Airlines Airbus A330-200 at Glasgow International Airport, Scotland

image was taken by Martin J.Galloway. Donated from the British Photo Encyclopedia

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Swift60
Swift60
CLUB

Messages : 2628

Revenir en haut Aller en bas

Monarch Airlines : ZB : MON Empty Re: Monarch Airlines : ZB : MON

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum