Boeing-Vertol 107 & CH 46
4 participants
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1956 à 1965
Page 1 sur 25
Page 1 sur 25 • 1, 2, 3 ... 13 ... 25
Boeing-Vertol 107 & CH 46
Le Vertol Boeing 107 et son équivalent militaire CH-46 sur Wikipedia.Fr
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
--------------------------------------------------------------------------------- "
Le [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-Vertol 107 est un [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] moyen bi-[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] en [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Sa version militaire est désignée [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Sea Knight.
Plus de 500 exemplaires ont été construits (le dernier d'entre eux étant sorti d'usine en 1971) en partie pour équiper l'armée américaine mais également exportés vers cinq autres pays.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
--------------------------------------------------------------------------------- "
Le [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-Vertol 107 est un [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] moyen bi-[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] en [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Sa version militaire est désignée [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Sea Knight.
Plus de 500 exemplaires ont été construits (le dernier d'entre eux étant sorti d'usine en 1971) en partie pour équiper l'armée américaine mais également exportés vers cinq autres pays.
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
Et...la version de langue anglaise !
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------------------------------------------------------------
The Boeing Vertol CH-46 Sea Knight is a medium-lift [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] transport [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],used by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (USMC) to provide all-weather, day-or-night assault transport of combat troops, supplies and equipment.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] is its primary function, and the movement of supplies and equipment is secondary.
Additional tasks include combat support, search and rescue, support for forward refueling and rearming points, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Tactical Recovery of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Personnel (TRAP).
The commercial version is the BV 107-II, commonly referred to as simply the "Vertol".
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------------------------------------------------------------
The Boeing Vertol CH-46 Sea Knight is a medium-lift [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] transport [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],used by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (USMC) to provide all-weather, day-or-night assault transport of combat troops, supplies and equipment.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] is its primary function, and the movement of supplies and equipment is secondary.
Additional tasks include combat support, search and rescue, support for forward refueling and rearming points, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Tactical Recovery of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Personnel (TRAP).
The commercial version is the BV 107-II, commonly referred to as simply the "Vertol".
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
A CH-46 Sea Knight helicopter spins its rotors in Marine Medium Helicopter Squadron 364's working space just before a casualty evacuation mission at Al Taqaddum, Iraq, Aug. 31.
The Purple Foxes of HMM-364, Marine Aircraft Group 16 (Reinforced), 3rd Marine Aircraft Wing (Forward), assumed authority from the Red Dragons of HMM-268 Aug. 29, for providing casualty evacuation, general transportation and raid flights.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
The Purple Foxes of HMM-364, Marine Aircraft Group 16 (Reinforced), 3rd Marine Aircraft Wing (Forward), assumed authority from the Red Dragons of HMM-268 Aug. 29, for providing casualty evacuation, general transportation and raid flights.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
Development
Piasecki was a pioneering developer of tandem-rotor helicopters, with the most famous previous helicopter being the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] "Flying Banana".
Piasecki's former company [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] began work on a new tandem rotor helicopter designated the Vertol Model 107 or V-107 in 1956.
The V-107 prototype had two [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines, producing 877 shp (640 kW) each.
The first flight of the V-107 took place on 22 April 1958.
Piasecki was a pioneering developer of tandem-rotor helicopters, with the most famous previous helicopter being the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] "Flying Banana".
Piasecki's former company [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] began work on a new tandem rotor helicopter designated the Vertol Model 107 or V-107 in 1956.
The V-107 prototype had two [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines, producing 877 shp (640 kW) each.
The first flight of the V-107 took place on 22 April 1958.
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
At sea aboard USS Saipan (LHA 2) Oct. 20, 2002 -- Members of the 22nd Marine Expeditionary Unit (MEU) board a CH-46 “Sea Knight” helicopter during a beach-landing Type Commander Amphibious Training (TCAT) exercises off the coast of North Carolina.
The week long TCAT permits the Amphibious Ready Group (ARG) the opportunity to work together as a cohesive unit to fine tune their basic ship-handling skills, well-deck and flight-deck operations, and other integral shipboard activities and drills.
In addition, TCAT allows the sailors aboard these ships the opportunity to work closely with their Marine counterparts
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
The week long TCAT permits the Amphibious Ready Group (ARG) the opportunity to work together as a cohesive unit to fine tune their basic ship-handling skills, well-deck and flight-deck operations, and other integral shipboard activities and drills.
In addition, TCAT allows the sailors aboard these ships the opportunity to work closely with their Marine counterparts
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
The V-107 was then put through a flight demonstration tour in the US and overseas.
In June 1958, the US Army awarded a contract to Vertol for ten production aircraft designated "YHC-1A".
In June 1958, the US Army awarded a contract to Vertol for ten production aircraft designated "YHC-1A".
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
The order was later decreased to three, so the Army could divert funds to the V-114, also a turbine powered tandem, but larger than the V-107.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The Army's three YHC-1As were powered by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The Army's three YHC-1As were powered by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines.
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
The YHC-1As first flew in August 1959, and were followed by an improved commercial/export model, the 107-II.
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
During 1960, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (USMC) evolved a requirement for a twin-turbine troop/cargo assault helicopter to
replace the piston engine types then in use.
Following a design competition, Boeing Vertol was selected to build its model 107M as the HRB-1, early in 1961.
Boeing had acquired Vertol in 1960 and renamed the group [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
replace the piston engine types then in use.
Following a design competition, Boeing Vertol was selected to build its model 107M as the HRB-1, early in 1961.
Boeing had acquired Vertol in 1960 and renamed the group [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
Fleet introduction of CH-46As with the Marines and the Navy's UH-46As in November 1964.
The UH-46A variant was modified for use in the vertical replenishment role.
The CH-46A was equipped with a pair of T58-GE8-8B turboshaft engines rated at 1,250 shp (930 kW) each and could carry 17 passengers or 4,000 pounds (1,815 kg) of cargo.
The UH-46A variant was modified for use in the vertical replenishment role.
The CH-46A was equipped with a pair of T58-GE8-8B turboshaft engines rated at 1,250 shp (930 kW) each and could carry 17 passengers or 4,000 pounds (1,815 kg) of cargo.
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
Production of the improved CH-46D followed with deliveries beginning in 1966.
Its improvements included modified rotor blades and more powerful T58-GE-10 turboshaft engines rated at 1,400 shp (1,040 kW) each.
The increased power allowed the D-model to carry 25 troop or 7,000 pounds (3,180 kg) of cargo.
Along with the USMC CH-46Ds, the Navy received a small number of UH-46Ds for ship resupply.
Also, approximately 33 CH-46As were upgraded to CH-46Ds.
Its improvements included modified rotor blades and more powerful T58-GE-10 turboshaft engines rated at 1,400 shp (1,040 kW) each.
The increased power allowed the D-model to carry 25 troop or 7,000 pounds (3,180 kg) of cargo.
Along with the USMC CH-46Ds, the Navy received a small number of UH-46Ds for ship resupply.
Also, approximately 33 CH-46As were upgraded to CH-46Ds.
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
The Marines also received CH-46Fs from 1968 to 1971.
The F-model retained the D-model's T58-GE-10 engines but revised the avionics and included other modifications.
The CH-46F was the final production model.
The F-model retained the D-model's T58-GE-10 engines but revised the avionics and included other modifications.
The CH-46F was the final production model.
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
The Sea Knight has undergone upgrades and modifications.
Most USMC Sea Knights were upgraded to CH-46E standard.
The CH-46E features fiberglass rotor blades, airframe reinforcement, and further uprated T58-GE-16 engines producing 1,870 shp (1,390 kW) each.
Some CH-46Es have been given doubled fuel capacity.
The Dynamic Component Upgrade (DCU) incorporated starting in the mid-1990s provides for increased capabilities through strengthened drive systems and rotor controls.
Most USMC Sea Knights were upgraded to CH-46E standard.
The CH-46E features fiberglass rotor blades, airframe reinforcement, and further uprated T58-GE-16 engines producing 1,870 shp (1,390 kW) each.
Some CH-46Es have been given doubled fuel capacity.
The Dynamic Component Upgrade (DCU) incorporated starting in the mid-1990s provides for increased capabilities through strengthened drive systems and rotor controls.
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Re: Boeing-Vertol 107 & CH 46
The commercial variant, the BV 107-II, was first ordered by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 1960.
They took delivery of their first three aircraft, configured for 25 passengers, in July 1962.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
In 1965, Boeing Vertol sold the manufacturing rights of the 107 to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Under this arrangement, all Model 107 civilian and military aircraft [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] are known as KV 107.
They took delivery of their first three aircraft, configured for 25 passengers, in July 1962.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
In 1965, Boeing Vertol sold the manufacturing rights of the 107 to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Under this arrangement, all Model 107 civilian and military aircraft [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] are known as KV 107.
Mortimer_D- CLUB
- Messages : 586
Page 1 sur 25 • 1, 2, 3 ... 13 ... 25
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1956 à 1965
Page 1 sur 25
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
|
|