SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Dim 21 Aoû 2011, 21:17
Bonsoir, chers tous.
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Rappel :
August 20, 2011
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Rappel :
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Bonsoir, chers tous.
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August 20, 2011
C'est une amélioration, ... un pas dans la bonne direction !US aviation regulators tightened rules for when safety inspectors can work for airlines, changes intended to avoid the type of cozy relations that upended Southwest Airlines.
The Federal Aviation Administration (FAA) requirements finalised on Friday apply to senior aircraft inspectors who go to work for airlines they oversaw.
Those officials must now wait two years before representing the carrier in any safety matter before the FAA. Until now, there was no waiting period.
"This rule establishes clear restrictions that will improve our safety culture here at the FAA and throughout the aviation industry," FAA Administrator Randy Babbitt said.
A voir ! Certes, cela devrait être le cas !
Oui.The Transportation Department Inspector General's office concluded in 2008 that FAA oversight (Sevrien : "overseeing" ou "supervision", en vrai anglais) of Southwest maintenance was so cozy that the agency allowed the carrier to repeatedly violate safety rules in 2006 and 2007.
That finding grew out of a congressional investigation of structural inspection lapses of Southwest's Boeing 737 aircraft.
Southwest agreed to pay a USD$7.5 million fine stemming from the case and several Southwest and FAA employees lost their jobs.
(Reuters)
SEVRIEN- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Mar 30 Aoû 2011, 14:45
Bonjour, chers tous.
Ce post concerne un avionneur (Boeing) , un avion ou une famille d'avions (B737-NG), un motoriste et un moteur (CFMI & LeapX) , et une compagnie aérienne, ... Southwest Airlines.
Southwest progresse vers une décision sur la version remotorisée du B737-NG.
--------------
Lien :
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DATE:29/08/11. SOURCE:Air Transport Intelligence news
Southwest expects to make decision on re-engined 737 soon
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Oui.
Sauf mauvaise interprétation, on peut avoir l'impression, en lisant une information de REUTERS, que l'approbation aurait obtenue, ... non ?
Lien :(a toutes fins utiles)
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Il est bon que 'ça bouge', et qu'il y ait un pas en avant, même si celui-ci n'est pas idéal?
En réalité, Southwest fait partie de ceux, tels que Steve UDVAR-HAZY et d'autres, qui souhaitent le plus rapidement possible un véritable nouvel avion de toute nouvelle génération (NSA / B797) !
Il joue Boeing (il n'a guère le choix), .. mais met la pression sur Boeing, tout de même.
Dans les circonstances, et compte tenu du "timing" plutôt bousculé, ceci est inévitable ! La communication Boeing et les échanges ont dû suffire pour les points 'clé'. Le détail doit se mettre en place maintenant !
Oui. Bonne tactique. Solution adaptée aux besoins immédiats.
Réactions ?
Ce post concerne un avionneur (Boeing) , un avion ou une famille d'avions (B737-NG), un motoriste et un moteur (CFMI & LeapX) , et une compagnie aérienne, ... Southwest Airlines.
Southwest progresse vers une décision sur la version remotorisée du B737-NG.
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DATE:29/08/11. SOURCE:Air Transport Intelligence news
Southwest expects to make decision on re-engined 737 soon
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Oui.
Boeing unveiled its commitment to re-engine last month as it collected half of a massive order from American Airlines. The carrier has not firmed up plans to order 100 of the re-engined aircraft that were part of the arrangement, and Boeing still needs board approval to move forward with development of the programme.
Sauf mauvaise interprétation, on peut avoir l'impression, en lisant une information de REUTERS, que l'approbation aurait obtenue, ... non ?
Lien :(a toutes fins utiles)
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Southwest CEO Gary Kelly stated at the International Aviation Forecast Summit hosted by the Boyd Group that the carrier was pleased to see Boeing make a decision and move forward.
Il est bon que 'ça bouge', et qu'il y ait un pas en avant, même si celui-ci n'est pas idéal?
En réalité, Southwest fait partie de ceux, tels que Steve UDVAR-HAZY et d'autres, qui souhaitent le plus rapidement possible un véritable nouvel avion de toute nouvelle génération (NSA / B797) !
He stated the carrier expects to decide to do "something with Boeing soon or we will consider other options and take advantage of new aerospace technology. But at this point we are continuing to talk with Boeing".
Il joue Boeing (il n'a guère le choix), .. mais met la pression sur Boeing, tout de même.
Boeing has released almost no technical detail about the re-engined 737. At the moment Kelly said Southwest is "engaging with them to try to understand the aircraft".
Dans les circonstances, et compte tenu du "timing" plutôt bousculé, ceci est inévitable ! La communication Boeing et les échanges ont dû suffire pour les points 'clé'. Le détail doit se mettre en place maintenant !
In the short term Southwest plans to accept delivery of the first of 20 737-800s in the first quarter of 2012. Kelly explained the carrier envisions operating at least 75-100 of the type, noting the extra 38 seats compared with the -700 offer more revenue opportunities and "not a lot of additional costs".
Oui. Bonne tactique. Solution adaptée aux besoins immédiats.
Réactions ?
SEVRIEN- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par LHA Jeu 08 Sep 2011, 09:58
SWA en aout : cela va bien, merci
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[quote]
Southwest Airlines Co. (NYSE: LUV) today reported August 2011 combined traffic results for Southwest Airlines and AirTran.
AirTran became a wholly-owned subsidiary of Southwest Airlines Co. ("the Company") on May 2, 2011.
For purposes of comparability, the Company is providing combined traffic results for Southwest Airlines and AirTran for periods prior to the acquisition date. See the accompanying tables for combined results.
The Company flew 9.3 billion revenue passenger miles (RPMs) in August 2011, compared to 9.0 billion combined RPMs flown in August 2010, an increase of 3.9 percent.
Available seat miles (ASMs) increased 4.2 percent to 11.3 billion from the August 2010 combined level of 10.9
billion.
The load factor for August 2011 was 82.6 percent, compared to the combined load factor of 82.8 percent in August 2010.
For August 2011, passenger revenue per ASM (PRASM) is estimated to have increased approximately six percent as compared to August 2010's combined PRASM.
For the first eight months of 2011, the Company flew 70.8 billion combined RPMs, compared to 65.4 billion combined RPMs flown for the same period in 2010, an increase of 8.1 percent.
The combined year-to-date ASMs increased 6.2 percent to 87.0 billion in 2011, compared to the combined level of 82.0 billion for the same period in 2010.
The combined year-to-date load factor was 81.3 percent, compared to the combined load factor of 79.8 percent for the same period in 2010.[/quote]
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[quote]
Source: Southwest Airlines | 07/09/2011 |
AirTran became a wholly-owned subsidiary of Southwest Airlines Co. ("the Company") on May 2, 2011.
For purposes of comparability, the Company is providing combined traffic results for Southwest Airlines and AirTran for periods prior to the acquisition date. See the accompanying tables for combined results.
The Company flew 9.3 billion revenue passenger miles (RPMs) in August 2011, compared to 9.0 billion combined RPMs flown in August 2010, an increase of 3.9 percent.
Available seat miles (ASMs) increased 4.2 percent to 11.3 billion from the August 2010 combined level of 10.9
billion.
The load factor for August 2011 was 82.6 percent, compared to the combined load factor of 82.8 percent in August 2010.
For August 2011, passenger revenue per ASM (PRASM) is estimated to have increased approximately six percent as compared to August 2010's combined PRASM.
For the first eight months of 2011, the Company flew 70.8 billion combined RPMs, compared to 65.4 billion combined RPMs flown for the same period in 2010, an increase of 8.1 percent.
The combined year-to-date ASMs increased 6.2 percent to 87.0 billion in 2011, compared to the combined level of 82.0 billion for the same period in 2010.
The combined year-to-date load factor was 81.3 percent, compared to the combined load factor of 79.8 percent for the same period in 2010.[/quote]
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Jeu 08 Sep 2011, 10:32
Merci, LHA.
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Oui, ..... Southwest ne s'embarquerait, donc, pas dans une opération B737 MAX à partir d'une position de faiblesse !
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LHA a écrit:SWA en aout : cela va bien, merci
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Southwest Airlines Co. (NYSE: LUV) today reported August 2011 combined traffic results for Southwest Airlines and AirTran.
AirTran became a wholly-owned subsidiary of Southwest Airlines Co. ("the Company") on May 2, 2011.
For purposes of comparability, the Company is providing combined traffic results for Southwest Airlines and AirTran for periods prior to the acquisition date. See the accompanying tables for combined results.
The Company flew 9.3 billion revenue passenger miles (RPMs) in August 2011, compared to 9.0 billion combined RPMs flown in August 2010, an increase of 3.9 percent.
Available seat miles (ASMs) increased 4.2 percent to 11.3 billion from the August 2010 combined level of 10.9
billion.
The load factor for August 2011 was 82.6 percent, compared to the combined load factor of 82.8 percent in August 2010.
For August 2011, passenger revenue per ASM (PRASM) is estimated to have increased approximately six percent as compared to August 2010's combined PRASM.
For the first eight months of 2011, the Company flew 70.8 billion combined RPMs, compared to 65.4 billion combined RPMs flown for the same period in 2010, an increase of 8.1 percent.
The combined year-to-date ASMs increased 6.2 percent to 87.0 billion in 2011, compared to the combined level of 82.0 billion for the same period in 2010.
The combined year-to-date load factor was 81.3 percent, compared to the combined load factor of 79.8 percent for the same period in 2010.
Oui, ..... Southwest ne s'embarquerait, donc, pas dans une opération B737 MAX à partir d'une position de faiblesse !
SEVRIEN- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par Jeannot Lun 12 Sep 2011, 23:50
La FAA demande une amende de 1,1 million de $ à ATS pour des emanquements kors de l'entretien de 44 B737-300s de Southwest.
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FAA seeks to fine ATS $1 million for lapsed Southwest inspections
The US Federal Aviation Administration proposes to fine Everett, Washington-based Aviation Technical Services (ATS) $1.1 million for making improper repairs on 44 Southwest Airlines Boeing 737-300s.
ATS allegedly failed to accomplish work required under an airworthiness directive that mandated five repetitive inspections and a one-time inspection to find and repair fatigue cracks in the fuselage skin of the aircraft, said FAA. Those inspections were also required under the Southwest continuous airworthiness maintenance programme.
FAA also stated after the inspections ATS failed to install fasteners in all the rivet holes within the time specified for the task. The aircraft involved returned to service between 1 December 2006 and 18 September 2009.
The agency emphasised the Southwest 737-300 that suffered a fuselage crown failure in April of this year was not one of the 44 aircraft subject to the civil penalty.
FAA's latest proposed fine against ATS follows a previous penalty levied against the maintenance services provider in November 2010. At that time the agency fined ATS $530,250 after it determined ATS deviated from required procedures on fuselage skin crack inspections on 14 737s operated by Southwest.
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Jeannot- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par Jeannot Jeu 20 Oct 2011, 19:41
Les résultats de Southwest au troisième trimestre
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Le détail sur le lien ci-aprèsSouthwest Airlines Reports Third Quarter Results
Record operating revenues of $4.3 billion
Third quarter operating income of $225 million
Mark-down in 2012 through 2015 fuel hedge portfolio drives GAAP net loss
Third quarter profit, excluding special items
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Jeannot- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Jeu 08 Déc 2011, 11:33
Rebonjour.
Lien :
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FedEx to order about 30 Boeing freighters-Bloomberg
Southwest nearing deal to order 737 MAX jetliners-WSJ
L'opération de Fedex fait partie des subventions cachées (à peine) dont bénéficie Boeing. Si Airbus organisait ses prix (son "pricing"), à la façon Boeing, il pourrait emporter l'affaire haut la main. Peut-être qu'Airbus ne veut pas s'occuper de ce marcher. En réalité, le B767 n'est pas un concurrent direct, en terme de volumes transportables. Le B767 a des capacités d'emport bien plus petites que celles de l'Airbus A330-200F. Ces capacités sont peut-être suffisantes pour Fedex. Il y a des questions de "commonality", aussi, qui 'jouent' dans la flotte de Fedex. Et, sans doute, de poids pour m'aspect taxes d'atterrissage et redevances de stationnement, dans certains aéroports (nombreux ? ). La "commonality" des moteurs ne joue pas, ou ne devrait pas jouer , pour les raisons déjà indiquées et répétées sous d'autres rubriques & topics.
Mais, en ce qui concerne les moteurs, les RR Trent 772B-EP, sur les A330-200F, sont nettement supérieurs à tous points de vue à ceux (GE & / ou P&W) qui propulseraient les B767-300E. Il n'y a même pas de comparaison, sur le plan des performances ou des coûts (notamment d'entretien) ! Et pour la robustesse, les réserves de puissance intrinsèques aux moteurs, et, surtout, la fiabilité, les GE-CF6 et P&W-séries 4000 sont largués ! Ils ne sont même pas "in the frame" !
Oui, .... il y a certains qui disent qu'il faut remotoriser l'A330F pour assurer sa réussite.
Ils n'y comprennent rien ! Il est inutile de les écouter.
L'A330-300F ne saurait être qu'une conversion. Airbus n'est pas très enthousiaste, pour diverses raisons, que nous avons déjà indiquées, zt, surtout parce qu'il sait que le seul modèle converti en "freighter", et susceptible de bien faire le job, serait celui à moteurs RR Trent, famille 700. Nous avons déjà expliqué pourquoi la changement de motorisation (de GE ou de P&W vers RR) ne présente pas le "Business case" approprié.
Tout le monde comprend pourquoi les opérateurs actuels des premiers A330-300 & / ou -200 (mais le problème est moindre dans le cas de ce dernier, .... plus récent), et, notamment, ceux qui ont commandé le B787, aimeraient faire convertir les A330 en question, puisque ces avions, robustes et performants, sont encore en bon état, avec une durée de vie restante, somme toute intéressante.
Mais, pour les raisons déjà indiquées ailleurs, ce dossier n'offre pas beaucoup d'intérêt pour l'ensemble des acteurs concernés. Nous avons évoqué d'autres possibilités.
Les aveugles et / ou obsédés (sur les réseaux sociaux, dans leur fauteuil) de la remotorisation, ..... n'intéressent ni le marché, ni les avionneurs !
La motorisation de l'A330-200F, surtout le RR Trent 772B-EP, plaît parfaitement aux clients ! Ces derniers ne demanderaient pas (et surtout pas à ce stade), une remotorisation avec le RR Trent 1000 ou le GEnx-2B (surtout après la déception, vue sur toute la planète, en raison des performances inadéquates sur le B747-8F! ).:|
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FedEx to order about 30 Boeing freighters-Bloomberg
Southwest nearing deal to order 737 MAX jetliners-WSJ
Oui.Dec 7 (Reuters) - Boeing Co is nearing two separate deals with world's No. 2 package delivery company FedEx Corp and discount carrier Southwest Airlines Co , according to media reports.
L'A330-200F, même en new-build serait bien plus compétitif que le B767-300F, sous tous les angles. De toutes façons, les B767-300F seront, fe fait, des "new-build".FedEx plans to order about 30 wide-body freighters from Boeing to replace older, less fuel-efficient jets, Bloomberg said, citing three people familiar with the matter.
A purchase of 30 767-300 freighters would have a list value of about $5.26 billion, based on the $175.4 million catalog price for a plane, Bloomberg said.
The order may be announced as soon as next week, it reported.
L'opération de Fedex fait partie des subventions cachées (à peine) dont bénéficie Boeing. Si Airbus organisait ses prix (son "pricing"), à la façon Boeing, il pourrait emporter l'affaire haut la main. Peut-être qu'Airbus ne veut pas s'occuper de ce marcher. En réalité, le B767 n'est pas un concurrent direct, en terme de volumes transportables. Le B767 a des capacités d'emport bien plus petites que celles de l'Airbus A330-200F. Ces capacités sont peut-être suffisantes pour Fedex. Il y a des questions de "commonality", aussi, qui 'jouent' dans la flotte de Fedex. Et, sans doute, de poids pour m'aspect taxes d'atterrissage et redevances de stationnement, dans certains aéroports (nombreux ? ). La "commonality" des moteurs ne joue pas, ou ne devrait pas jouer , pour les raisons déjà indiquées et répétées sous d'autres rubriques & topics.
Mais, en ce qui concerne les moteurs, les RR Trent 772B-EP, sur les A330-200F, sont nettement supérieurs à tous points de vue à ceux (GE & / ou P&W) qui propulseraient les B767-300E. Il n'y a même pas de comparaison, sur le plan des performances ou des coûts (notamment d'entretien) ! Et pour la robustesse, les réserves de puissance intrinsèques aux moteurs, et, surtout, la fiabilité, les GE-CF6 et P&W-séries 4000 sont largués ! Ils ne sont même pas "in the frame" !
Oui, ...... la rumeur s'intensifie. Et tout le monde attend une telle commande.Separately, the Wall Street Journal reported that Dallas-based Southwest is nearing a preliminary deal to order more than 100 of Boeing's planned 737 MAX jetliners, citing people familiar with the matter.
La réaction de Southwest est normal.Southwest, which has said recently that it is interested in the MAX, declined to comment on the report but said through a spokesman that it is in an ongoing dialogue with its business partners.
Both the companies could announce the planned order in the coming weeks, the Journal said.
Ceci est normal, et inévitable à ce stade.Boeing spokeswoman Lauren Penning declined to comment when approached by Reuters.
FedEx were not available for comment outside normal U.S. working hours.
Oui, .... il y a certains qui disent qu'il faut remotoriser l'A330F pour assurer sa réussite.
Ils n'y comprennent rien ! Il est inutile de les écouter.
L'A330-300F ne saurait être qu'une conversion. Airbus n'est pas très enthousiaste, pour diverses raisons, que nous avons déjà indiquées, zt, surtout parce qu'il sait que le seul modèle converti en "freighter", et susceptible de bien faire le job, serait celui à moteurs RR Trent, famille 700. Nous avons déjà expliqué pourquoi la changement de motorisation (de GE ou de P&W vers RR) ne présente pas le "Business case" approprié.
Tout le monde comprend pourquoi les opérateurs actuels des premiers A330-300 & / ou -200 (mais le problème est moindre dans le cas de ce dernier, .... plus récent), et, notamment, ceux qui ont commandé le B787, aimeraient faire convertir les A330 en question, puisque ces avions, robustes et performants, sont encore en bon état, avec une durée de vie restante, somme toute intéressante.
Mais, pour les raisons déjà indiquées ailleurs, ce dossier n'offre pas beaucoup d'intérêt pour l'ensemble des acteurs concernés. Nous avons évoqué d'autres possibilités.
Les aveugles et / ou obsédés (sur les réseaux sociaux, dans leur fauteuil) de la remotorisation, ..... n'intéressent ni le marché, ni les avionneurs !
La motorisation de l'A330-200F, surtout le RR Trent 772B-EP, plaît parfaitement aux clients ! Ces derniers ne demanderaient pas (et surtout pas à ce stade), une remotorisation avec le RR Trent 1000 ou le GEnx-2B (surtout après la déception, vue sur toute la planète, en raison des performances inadéquates sur le B747-8F! ).:|
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Mar 13 Déc 2011, 19:16
Bonsoir !
Voici la commande dont on attendait la confirmation !
Southwest a placé une commande ferme de 150 Boeing B737 MAX (assortie de 150 options). Il s'agit de la première commande ferme pour cet appareil.
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Lien :
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Southwest becomes 737 Max launch customer with 150-strong firm order
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
5 hours ago : 13 /12 /2011.
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Alors, est-ce que cela met dans l'ombre la 'commande' d'Emirates, passée au Salon de Dubai , en novembre, 2011, .... cette 'fiction' de 50 x B777-300ER ?
Nouvelle impressionnante, aussi, pour le LeapX de CFMI !
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Pour les détails et d'autres commentaires, voir Rubrique "Moyens Porteurs" et topic "Boeing 737RE ou 737MAX".
Voici la commande dont on attendait la confirmation !
Southwest a placé une commande ferme de 150 Boeing B737 MAX (assortie de 150 options). Il s'agit de la première commande ferme pour cet appareil.
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Southwest becomes 737 Max launch customer with 150-strong firm order
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
5 hours ago : 13 /12 /2011.
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Southwest Airlines has placed a firm order for 150 Boeing 737 Max aircraft - valued at $19 billion at list prices, the largest firm order in Boeing's history - and will become the launch customer for the re-engined narrowbody.
Alors, est-ce que cela met dans l'ombre la 'commande' d'Emirates, passée au Salon de Dubai , en novembre, 2011, .... cette 'fiction' de 50 x B777-300ER ?
Nouvelle impressionnante, aussi, pour le LeapX de CFMI !
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Pour les détails et d'autres commentaires, voir Rubrique "Moyens Porteurs" et topic "Boeing 737RE ou 737MAX".
Dernière édition par SEVRIEN le Mer 14 Déc 2011, 00:07, édité 1 fois
SEVRIEN- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par Bu2Bu Mar 13 Déc 2011, 23:13
Merci
SWA aurait levé 58 options aussi sur des B 737-800 ?
Chez Safran :
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SWA aurait levé 58 options aussi sur des B 737-800 ?
Chez Safran :
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Southwest Airlines today formally launched CFM International’s advanced LEAP-1B engine on the Boeing 737 MAX with a firm order for 150 airplanes.
In addition, the airline expanded its current order book with an order for 58 additional CFM56-7BE-powered Next-Generation 737-800s.
Bu2Bu- CLUB
- Messages : 533
Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Mer 14 Déc 2011, 00:21
Bonsoir. Merci, Bu2Bu.
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Pour essayer de clarifier, et de vous répondre, je cite cet extrait (que j'espère pertinent) de la version intégrale du post du 13 /12 /2011, sous la Rubrique "Moyens Porteurs" et topic "Boeing 737RE ou 737MAX".
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Est-ce que cela répond à votre question, ou vous apporte la clarification que vous semblez chercher ?
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Pour essayer de clarifier, et de vous répondre, je cite cet extrait (que j'espère pertinent) de la version intégrale du post du 13 /12 /2011, sous la Rubrique "Moyens Porteurs" et topic "Boeing 737RE ou 737MAX".
Sevrien a écrit:Alongside the firm order for 150 737 Max aircraft, Southwest has also firm-ordered an additional 58 737 Next Generation aircraft. Of these, 25 were existing options.
Donc, ..... 33 commandes "fraîches" + la levée de 25 options existantes (antérieures).The new orders increase Southwest's firm orders with Boeing to 350 aircraft, scheduled for delivery between 2012 and 2022.
"Backlog" substantiel !Southwest has substituted 737-800s for all 737-700 deliveries scheduled for 2012 and 2013, in addition to a portion of its 2014 deliveries.
Ainsi, Southwest augmente son PUC, et ouvre la voie à quelques potentielles réductions de ses DOC en terme de "seat-mile costs" !It has also taken 150 737 Max options, the carrier said.
Comme mentionné di-dessus.Its Max order includes the flexibility to accept the -7 or -8 variants.
Normal !
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Est-ce que cela répond à votre question, ou vous apporte la clarification que vous semblez chercher ?
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par Voulp Mer 14 Déc 2011, 00:29
Oui, c'est cela merci
Allez Bu2Bu, on se réveille...
Allez Bu2Bu, on se réveille...
Voulp- CLUB
- Messages : 1114
Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Mer 14 Déc 2011, 01:14
Bonjour, chers tous !
Ho, ho ! L'heure se lève, ... sinon le jour !
Du moins, chez Flight International ! Le 'Blogger instrumentalisé' (Jon OSTROWER) se réveille et tape dans le clavier !
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[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Southwest plots decade of fleet renewal
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Washington DC
4 hours ago : 13 /12 /2011
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Cela fait beaucoup !
Le "Business Plan" est bien structuré !
Southwest & Boeing ont travaillé avec intensité, densité , rapidité et discrétion, n'est-ce pas ? Il y a des Forumistes et scribouillards (dans des feuilles de chou) qui devraient s'inspirer de tout ça, n'est-ce pas ?
Comme nous l'avions dit, ... prévu, .. et écrit, ... Boeing était déterminé, ... et s'étaiut décidé à tout faire, pour construire un "deal" suffisamment bénéfique pour Southwest, l'incitér à abandonner toute idée éventuelle d'aller chez Airbus, et faire affaire dans de bonnes conditions avec Boeing, et, par là, prolonger sa fidélité de Boeing. Le seul problème est que Southwest eût voulu un choix de motorisation, autre que GE (CFMI). Mais, passons. Dans les circonstances, le choix peut attendre jusqu'à la commande suivante, dans cette opération à long terme, ..... "une décennie de reconstruction de la flotte Southwest" !
Et voilà ! "How (a part of ) the West was won" ! C'est ça, aussi, l'Amérique !
Oui ! Parce que, de toutes façons, ces avions donnent d'excellents résultats, et assurent des performances très solides !
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N'hésitez pas à donner vos réactions ! Le cas Southwest est plus qu'intéressant : il est significatif !
Peut -on anticiper un jeu de théâtre et de comédie entre Boeing, Airbus, ... et RYANAIR ? ;)
Ho, ho ! L'heure se lève, ... sinon le jour !
Du moins, chez Flight International ! Le 'Blogger instrumentalisé' (Jon OSTROWER) se réveille et tape dans le clavier !
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Southwest plots decade of fleet renewal
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Washington DC
4 hours ago : 13 /12 /2011
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Southwest Airlines is embarking on a decade of fleet modernisation after its decision to become the launch customer for the Boeing 737 Max.
The aircraft in today's record order valued at $19 billion for 150 737 Max and 58 Next Generation 737s, join the airline's 142 737 orders already recorded in Boeing's order book. The order also includes a further 150 options for the 737 Max, joining 92 Next Generation 737s for a total of 242 options.
Cela fait beaucoup !
Substantiel, .... 'tout ça' !Southwest CEO Gary Kelly said the order maintains its financing and flat fleet plan replacing aging 737-500 and -300 aircraft, allowing for "flexibility in the future with retirements and options" if the carrier chooses to grow its fleet.
The order, for which Southwest said received at a "substantial discounts from the list price", will result in an average yearly capital expenditure of $1.2 billion each year between 2012 and 2022, said carrier COO Mike Van De Ven.
"The cost benefit equation allows us to invest in a longer term fleet renewal programme with the expectation that will meet our 15% pre-tax (return on invested capital) hurdle," said Van De Ven.
In total, the company holds 127 orders for Next Generation 737 aircraft, for which the airline can substitute the larger -800, along with 73 firm orders for the -800, including the 58 ordered today, the first of which is due in 2012.
Next year Southwest is taking delivery of 33 new aircraft -- 28 directly from Boeing and five from lessors -- to replace older aircraft exiting the fleet.
The carrier expects to take delivery of four -800s in 2013 and four in 2014, with options for 92 aircraft between 2014 and 2018. Southwest expects to accept delivery of 35 -700s in 2014, 36 in 2015, 31 in 2016, 15 in 2017 and 10 in 2018.
Le "Business Plan" est bien structuré !
Southwest expects four Max deliveries in 2017, suggesting either a modest production ramp up or a service entry late in the year, with delivery of 15, 33, 34, 34 and 30 in the respective years between 2018 and 2022. Options for deliveries of 18, 19, 23 and 23 737 Max aircraft are available to Southwest between 2021 and 2024.
Southwest & Boeing ont travaillé avec intensité, densité , rapidité et discrétion, n'est-ce pas ? Il y a des Forumistes et scribouillards (dans des feuilles de chou) qui devraient s'inspirer de tout ça, n'est-ce pas ?
Further, Van De Ven also suggested that Southwest's commitment to the 737 Max would return the carrier to a single aircraft family, with possible early retirement of the AirTran 717s.
Comme nous l'avions dit, ... prévu, .. et écrit, ... Boeing était déterminé, ... et s'étaiut décidé à tout faire, pour construire un "deal" suffisamment bénéfique pour Southwest, l'incitér à abandonner toute idée éventuelle d'aller chez Airbus, et faire affaire dans de bonnes conditions avec Boeing, et, par là, prolonger sa fidélité de Boeing. Le seul problème est que Southwest eût voulu un choix de motorisation, autre que GE (CFMI). Mais, passons. Dans les circonstances, le choix peut attendre jusqu'à la commande suivante, dans cette opération à long terme, ..... "une décennie de reconstruction de la flotte Southwest" !
"Our choice today of the 737 Max, guarantees to Southwest Airlines a single-fleet type well into the next decade, with all of the operational benefits associated with training, and schedule recovery and our maintenance programmes," he said.
Et voilà ! "How (a part of ) the West was won" ! C'est ça, aussi, l'Amérique !
Assessing Southwest's approach to managing the 86 Boeing 717s it gained through its acquisition of AirTran Van De Ven said: "We have the 717s in long term leases with Boeing from 2017 through 2024, I believe. We've talked with Boeing about how to replace them with newer more efficient airplanes and we're going to work as hard as we can to see what the alternatives are there, but ultimately we're responsible and are willing to operate those airplanes through the lease terms if we have to."
Oui ! Parce que, de toutes façons, ces avions donnent d'excellents résultats, et assurent des performances très solides !
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N'hésitez pas à donner vos réactions ! Le cas Southwest est plus qu'intéressant : il est significatif !
Peut -on anticiper un jeu de théâtre et de comédie entre Boeing, Airbus, ... et RYANAIR ? ;)
SEVRIEN- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Mer 14 Déc 2011, 01:47
Suite du post précédent !
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Commonality, performance tipped Southwest to 737 Max
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Washington DC
5 hours ago : 13 /12 /2011
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"No comment", ... si ce n'est que : Boeing a offert assez pour que Southwest reste avec Boeing, et ne s'en aille pas chez Airbus. ;)
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Commonality, performance tipped Southwest to 737 Max
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Washington DC
5 hours ago : 13 /12 /2011
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Citing fleet commonality and aircraft performance, Southwest Airlines selected the 737 Max over the A320neo, said the airline's technical and operations leaders.
"When you looked at the way we fly, the gauge of our airplanes and all of the other details that make up our mission, we felt that the package around the Max was best suited to Southwest," said Brian Hirshman, the airline's senior vice president of technical operations.
The firm launch order for 150 737 Max aircraft will see the first aircraft delivered to Southwest beginning in 2017, and will be for either the 737-7 or -8.
"Our choice today of the 737 Max, guarantees to Southwest Airlines a single-fleet type well into the next decade, with all of the operational benefits associated with training, and schedule recovery and our maintenance programmes," said Mike Van De Ven, Southwest chief operating officer.
"The 737 Max delivers a competitive fuel burn improvement and engine reliability in a manner that minimises our operational complexity" he added.
The decision came after an technical evaluation of each Boeing and Airbus re-engined narrowbody.
"We did do comparisons between the 737 Max and the Airbus Neo and both airplanes deliver substantial improvements on their existing aircraft," said Van De Ven.
"That decision was not made lightly and was not made without a lot of work and analysis," he added.
"But given the choice of a re-engine with derivatives from the existing airplane we concluded that the 737 Max with its improved economics, its fleet commonality and our network fit was clearly the choice for Southwest Airlines."
Southwest has launched four of the 12 major 737 variants since the aircraft's launch in 1965, including the 737-300, -500 and -700, which make up the core of the airline's fleet today.
© Boeing
The 737 Max's lighter airframe and runway performance out of airports such as Southwest's Chicago Midway Airport hub tipped the competition in favour of the re-engined 737.
"For instance, Midway, that's got shorter field runways and given the weight characteristics of the aircraft we felt that the Max was just a better fit all around for that kind of mission profile," said Hirshman.
While Boeing has not yet firmed the configuration of the 737 Max, which is expected mid-2013, Southwest chief operating officer Mike Van De Ven said "most the big parameters have been defined".
"One of our requirements was that the Max was going to need to fly essentially at least the same mission as the NG, so same range, same payload, if not better, and we're satisfied that the Max will do that," said Hirshman.
With 350 deliveries scheduled for 2012 through 2022, including 150 737 Max aircraft, 127 737-700s and 73 737-800s, Southwest will advance replacement of its 737-300 and -500 fleet, which Van De Ven said is 16-18% less fuel efficient compared to the CFM International Leap-1B-powered 737 Max.
"No comment", ... si ce n'est que : Boeing a offert assez pour que Southwest reste avec Boeing, et ne s'en aille pas chez Airbus. ;)
SEVRIEN- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Mer 14 Déc 2011, 01:54
Rebonsoir ! Suite du post précédent.
Jon OSTROWER a ouvert les vannes ! Et il y en a qui croient que le Blogger n'est pas instrumentalisé ?
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Southwest's launch customer status will guide Max development
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Washington DC
6 hours ago : 13 /12 /2011
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Jon OSTROWER a ouvert les vannes ! Et il y en a qui croient que le Blogger n'est pas instrumentalisé ?
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Southwest's launch customer status will guide Max development
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Washington DC
6 hours ago : 13 /12 /2011
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Le tapis rouge ! Carte blanche ! "Entertainer Tim" (Emirates) & "U-Turn Ali" (Qatar) vont être jaloux !Southwest Airlines' launch order for the 737 Max will guide the aircraft's development, including which variant is built and tested first.
"Southwest has the flexibility to choose from 737-7s and 737-8s so it's their decision on which will be first," said Boeing of the 150-aircraft launch order.
Il n'est pas étonnant que Boeing 'reste près de ce client' !In its role as launch customer, Southwest - a staunch advocate of minimum change technologies to optimise products and innovate its operational processes - will guide the development of the new 737 variant, which includes the re-engined 737-7, -8 and -9.
C'est ce que voudrait pouvoir faire Tim CLARK, Emirates ! Mais Emirates est un genre de "niche player" ('acteur de marché de niche'), par rapport à Southwest qui est le plus gros client de la planète du B737, soit l'un des deux types d'appareil les plus vendus de la planète !"We tried to stay with a commonality theme," said Brian Hirshman, Southwest senior vice president of technical operations. "We wanted this to be as much commonality as we can compared to the 737NG. Of course, we wanted to improve upon efficiency and productivity around the airplane, so we're been working closely with Boeing and it's every much an iterative process. Our intention is to play a very important part in the development of the airplane right up through entry into service."
Boeing |
Evidemment,... urtout pour un avion qui risque de devenir 'orphelin' (par rapport aux B737 "Classic" et "NG").Boeing hopes to minimise the changes between the Next Generation 737 and the 737 Max preserving both the common pilot type rating and grandfathered US Federal Aviation Administration certification.
Boeing commence à révéler plus concrètement certains détails.Boeing anticipates widespread structural strengthening, as well as lengthening the 737 Max's nose landing gear up to 20cm (8in) to accommodate the larger 173cm (68in) engine fan, while developing a new pylon and fly-by-wire spoiler system for the variant.
Possible. A voir.The first production 737 Max, which will be built on the airframer's Renton, Washington final assembly line, will be delivered to Southwest in 2017, the first of four the airline expects to receive that year.
Boeing first launched its Next Generation 737 family with its -700 model for Southwest, though throughout its production run the larger -800 has become the type's most popular variant, suggesting that Boeing may opt to develop the CFM International Leap-1B-powered 737-8 first.
SEVRIEN- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par Jeannot Sam 17 Déc 2011, 12:52
Quelques propos extraits de la conférence de presse de la commande de Southwest. A prendre au deuxième degré...
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Southwest press conference on 737 MAX order
Southwest Airlines held a web press conference (with written question submissions the staff can screen in advance–bad idea) on its new 737 MAX order. Here are highlights:
Gary Kelly, CEO
- Only four 737 MAX delivered in 2017. Just 15 the following year. (From press release.)
- Christmas came early to Southwest. [Last time Kelly said that was when he proposed moving from Sea-Tac to Boeing Field in Seattle. Got his head handed to him in the local opposition. Editor.]
- We have seen tremendous advances with technology.
- COO Mike Van der Ven led effort.
- This is coming at just the right time. One of the main challenges we face are high fuel costs. We are very much in need of new technology to reduce the fuel burn and reduce environmental impact.
- This supports our financial strategy.
- Commonality major point.
Jim Albaugh, CEO of BCA.
- [Albaugh looks a lot happier at this press conference than he did at the American Airlines one.]
- Southwest is a special customer and we have a special relationship.
- This is the first definitive agreement we signed. Southwest will get airplane #1 when it rolls off the line in Renton.
- [With Southwest getting only 4 airplanes in 2017, this suggests a late 2017 EIS.--Editor]
- 948 commitments now, projects 1,400-1,500 by the end of next year.
- I don’t have the real thing but I have a model for you and a video.
- [Video shows MAX will winglets, not the oft-speculated raked wingtips.]
- This is largest order in Boeing’s history.
Kevin McAllister, VP Sales and Marketing for GE, representing CFM.
- Southwest formally launches the LEAP-1B.
Mike Van der Ven, COO.
- This allows us to accelerate the retirement of older airplanes.
- Have 150 options to expand as well.
- Our choice guarantees WN a single fleet type well into the next decade.
- 16-18% fuel burn improvement over 737 Classics.
- We’ve been in conversations with Boeing for several years.
- Efficiency improvements allow up to improve without complexity.
- Compared with A320neo and both did the job but 737 MAX was our choice.
- Cost is $1.2bn for all outstanding orders (including those existing before today). Per year.
- Airplanes still being defined.
- 717s in leases 2017-2020+ and will work to see what the alternatives are but will operate through lease terms if we have to.
- Primary factors of fleet commonality and gauge of 737-8 (more seats), lighter airplane vs A320.
- We like the GTF technology but this comes as a package and CFM has millions of flight hours behind it. GE and CFM have been very good in past in delivering products on time and meeting specifications.
Brian Hirshman, SVP Technology, WN
- We did extensive analysis vs A320neo and felt 737 MAX better suited.
- Plane works better at Chicago Midway Airport, among other issues.
- MAX would have to fly the same mission as NG and are satisfied it would do that.
- We wanted as much commonality as we can.
John Hamilton, Boeing 737 chief engineer.
- The airplane is fairly well defined. Will reach final configuration in 2013. It’s well enough known that WN and Boeing had confidence to go forward at this time.
- MAX will have capability to have increased payload-range vs NG.
- Airport performance was important, especially at key airports.
- We will make sure we get Southwest what it wants.
- We both would have liked a new airplane, but when you look at lessons learned [from 787] it was more challenging to bring to market in the timeframe customers wanted.
Chaker Chahrour, EVP CFM
- Core is optimized for MAX for best overall fuel burn.
- We believe we have much more credible technology than GTF. We have tremendous amount of confidence in our technology and at the end of the day it will be the most economical.
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Jeannot- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Sam 17 Déc 2011, 19:07
Rebonsoir. Merci, Jeannot.
Oui ! Mais trompeur ; ne pas oublier que les "classics" sont : les B737-300 /-400 & -500, bien dépassés par les B737-NG !
Oui.
Comme AMR / AA, Southwest sait que Boeing va revenir à la charge avec son NSA / B797, sur lequel il y aura un choix de motorisation, sans doute entre le LeapX de CFMI, et le produit du JV RR-P&W (avec, sans doute, MTU -- y compris les cocus -- et JAEC. Car si le JV ne propose pas quelque chose de bon, ce sera RR contre GE / CFMI, ou RR contre P&W. Boeing (et beaucoup de ses clients potentiels 'sondés' pour le vrai remplaçant des B737-NG veulent un choix entre une motorisation "européenne" ou "internationale" et une motorisation américaine ! Il n'est pas question, dans ce concours ultérieur (2022-2025), entre des offres d'avions de toute nouvelle génération -- les MAX et NEO ne sont que des 'Half-Way Houses' ! -- que le choix soit entre deux solutions américaines.
Le LeapX est perçue comme le fruit d'une maison américaine, le GTF aussi ! CelPour une étape de "Half-Way House", ça passe; mais ça ne passera pas dans un contexte d'avions de toute nouvelle opération !
"Commonality" d'appareils, ... s'entend. En réalité, la préférence de "commonality" joue bien moins pour les moteurs, en raison du projet d'accords, du genre TotalCare ou "Power by the Hour", bien adaptés, entre la Cie. aérienne et le motoriste !
Bien sûr, dans tout le "drivel" que certains ont écrit sur le GEnx, ils n'ont même pas compris ce point 'clé'. Et les GEnx -1B et -2B sont "scotchés" dans cette technologie pendant longtemps pour le B787 !
GE ne va tout de même pas mettre en chantier une nouvelle version de GEnx --'GEnx bis' :roll: -- pour un programme de remotorisation (programme trop compliqué, onéreux et irréaliste) pour le B787, juste pour faire plaisir aux obsédés de la remotorisation des réseaux sociaux ! Les 'obsédés textuels de la remotorisation' vont apprendre & comprendre un jour, .... peut-être !
Jeannot a écrit:Quelques propos extraits de la conférence de presse de la commande de Southwest. A prendre au deuxième degré...
Southwest press conference on 737 MAX order
Du solide. Du bon sens. Rien de nouveau.Southwest Airlines held a web press conference (with written question submissions the staff can screen in advance–bad idea) on its new 737 MAX order. Here are highlights:
Gary Kelly, CEO
- Only four 737 MAX delivered in 2017. Just 15 the following year. (From press release.)
- Christmas came early to Southwest. [Last time Kelly said that was when he proposed moving from Sea-Tac to Boeing Field in Seattle. Got his head handed to him in the local opposition. Editor.]
- We have seen tremendous advances with technology.
- COO Mike Van der Ven led effort.
- This is coming at just the right time. One of the main challenges we face are high fuel costs. We are very much in need of new technology to reduce the fuel burn and reduce environmental impact.
- This supports our financial strategy.
- Commonality major point.
Question de franchise, d'honnêteté, de prudence et de réalisme (ingrédients qui brillent par leur absence dans le cas du "huffing & puffing" de P&W dans la propagande en faveur du GTF !Jim Albaugh, CEO of BCA.
- (Albaugh looks a lot happier at this press conference than he did at the American Airlines one.)
- Southwest is a special customer and we have a special relationship.
- This is the first definitive agreement we signed. Southwest will get airplane #1 when it rolls off the line in Renton.
- (With Southwest getting only 4 airplanes in 2017, this suggests a late 2017 EIS.--Editor)
Et cela remet la "commande" d'Emirates (50 x B777-300ER) au Salon de "Dubai 2011" à sa place.
- 948 commitments now, projects 1,400-1,500 by the end of next year.
- I don’t have the real thing but I have a model for you and a video.
- (Video shows MAX will winglets, not the oft-speculated raked wingtips).
- This is largest order in Boeing’s history.
Oui !Kevin McAllister, VP Sales and Marketing for GE, representing CFM.
- Southwest formally launches the LEAP-1B.
Mike Van der Ven, COO.
- This allows us to accelerate the retirement of older airplanes.
- Have 150 options to expand as well.
- Our choice guarantees WN a single fleet type well into the next decade.
- 16-18% fuel burn improvement over 737 Classics.
Oui ! Mais trompeur ; ne pas oublier que les "classics" sont : les B737-300 /-400 & -500, bien dépassés par les B737-NG !
Cela signifie que Boeing a assez fait, et assez promis en temps voulu, pour éviter que Southwest aille voir, et 'tenter le coup' chez Airbus ! Ni plus ni moins !
- We’ve been in conversations with Boeing for several years.
- Efficiency improvements allow up to improve without complexity.
- Compared with A320neo and both did the job but 737 MAX was our choice.
Ce robuste appareil (B717-200), avec ses excellents moteurs, cocktail bien adapté à ses missions (y compris les "turnarounds" / rotations rapides), et très apprécié par les clients, donne beaucoup de satisfaction, comme on pouvait s'y attendre.
- Cost is $1.2bn for all outstanding orders (including those existing before today). Per year.
- Airplanes still being defined.
- 717s in leases 2017-2020+ and will work to see what the alternatives are but will operate through lease terms if we have to.
Comme indiqué souvent sur notre Forum.
- Primary factors of fleet commonality and gauge of 737-8 (more seats), ......
- .....lighter airplane vs A320.
Oui.
Southwest n'est pas séduit par les annonces d'Airbus, pour l'EIS de l'A-NEO (surtout l'A320-NEO), qu'il s'agisse des versions à motorisation LeapX ou à motorisation GTF. La version GTF n'est pas assez séduisante, malgre les tentatives de GTF, pour l'inciter à quitter Boeing pour Airbus. Southwest apprécié l'existence d'un choix de motorisation, mais ne veut pas quitter Boeing pour retrouver un LeapX sur l'A320-NEO. Le GTF de P&W n'a pas convaincu. C'est tout.We like the GTF technology but this comes as a package and CFM has millions of flight hours behind it. GE and CFM have been very good in past in delivering products on time and meeting specifications.
Comme AMR / AA, Southwest sait que Boeing va revenir à la charge avec son NSA / B797, sur lequel il y aura un choix de motorisation, sans doute entre le LeapX de CFMI, et le produit du JV RR-P&W (avec, sans doute, MTU -- y compris les cocus -- et JAEC. Car si le JV ne propose pas quelque chose de bon, ce sera RR contre GE / CFMI, ou RR contre P&W. Boeing (et beaucoup de ses clients potentiels 'sondés' pour le vrai remplaçant des B737-NG veulent un choix entre une motorisation "européenne" ou "internationale" et une motorisation américaine ! Il n'est pas question, dans ce concours ultérieur (2022-2025), entre des offres d'avions de toute nouvelle génération -- les MAX et NEO ne sont que des 'Half-Way Houses' ! -- que le choix soit entre deux solutions américaines.
Le LeapX est perçue comme le fruit d'une maison américaine, le GTF aussi ! CelPour une étape de "Half-Way House", ça passe; mais ça ne passera pas dans un contexte d'avions de toute nouvelle opération !
Brian Hirshman, SVP Technology, WN
- We did extensive analysis vs A320neo and felt 737 MAX better suited.
- Plane works better at Chicago Midway Airport, among other issues.
- MAX would have to fly the same mission as NG and are satisfied it would do that.
- We wanted as much commonality as we can.
"Commonality" d'appareils, ... s'entend. En réalité, la préférence de "commonality" joue bien moins pour les moteurs, en raison du projet d'accords, du genre TotalCare ou "Power by the Hour", bien adaptés, entre la Cie. aérienne et le motoriste !
Réalité et réalisme ! ;)John Hamilton, Boeing 737 chief engineer.
- The airplane is fairly well defined. Will reach final configuration in 2013. It’s well enough known that WN and Boeing had confidence to go forward at this time.
- MAX will have capability to have increased payload-range vs NG.
- Airport performance was important, especially at key airports.
- We will make sure we get Southwest what it wants.
- We both would have liked a new airplane, but when you look at lessons learned (from 787) it was more challenging to bring to market in the timeframe customers wanted.
Oui ! Le "core" est "scaleable" (ce qui n'est pas le cas du "core" du GEnx ; le LeapX est technologiquement plus moderne que le GEnx ; même si les possibilités de 'rescaling' sont plus limitées que celles de RR, surtout sur les moteurs à architecture à 3 arbres, cet aspect est une belle innovation de GE, sur cette famille de moteurs ; et il convient de le saluer).Chaker Chahrour, EVP CFM
- Core is optimized for MAX for best overall fuel burn.
Bien sûr, dans tout le "drivel" que certains ont écrit sur le GEnx, ils n'ont même pas compris ce point 'clé'. Et les GEnx -1B et -2B sont "scotchés" dans cette technologie pendant longtemps pour le B787 !
GE ne va tout de même pas mettre en chantier une nouvelle version de GEnx --'GEnx bis' :roll: -- pour un programme de remotorisation (programme trop compliqué, onéreux et irréaliste) pour le B787, juste pour faire plaisir aux obsédés de la remotorisation des réseaux sociaux ! Les 'obsédés textuels de la remotorisation' vont apprendre & comprendre un jour, .... peut-être !
D'autres, aussi, le croient ! Affaire à suivre !
- We believe we have much more credible technology than GTF. We have tremendous amount of confidence in our technology and at the end of the day it will be the most economical.
N'hésitez pas à partager vos réactions ! Celles avancées ci-dessus ne sont certainement pas exhaustives ! Notamment, il n'y a pas de mention du VAN ("Variable Area Nozzle") !
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par Jeannot Dim 18 Déc 2011, 01:52
Southwest client de lancement du 737-8 ignore le 737-7 pour l'instant
Southwest launches 737-8, bypasses 737-7 for now
Here is an article we did yesterday for Flightglobal Pro’s subscription service.The Southwest Airlines order on 13 December launching the 737 Max programme is a launch of the -8 version. The carrier, which has substitution rights between the -7 and the -8, has chosen to bypass the -7 for now.Brian Hirshman, SVP Technical Operations, told Flightglobal Pro on 15 December that the carrier is up-gauging its fleet, which it began doing this year with acquisition of the 737-800 for the first time. Southwest, throughout its history since is 1971 birth, has relied on the 737-200/300/500/700, preferring smaller sized aircraft and high frequency as its business model.As the carrier expanded into congested and slot controlled airports and as fuel prices went up, the extra capacity and lower seat mile costs of the larger -800 prompted a change from Southwest’s long-standing practice of buying only the -700 variant.Hirshman said Southwest by-passed the 737-7 even though it is larger than the Boeing 717 it is inheriting from the acquisition of AirTran. The 717 will seat 117 passengers in Southwest’s configuration when the two airlines are integrated. At the press conference announcing the order, Southwest’s officials said they are prepared to operate the 717 the full lease terms to the end of this decade and into the next. But they also said they will be talking to Boeing about these airplanes’ future.Hirshman told Flightglobal Pro that Southwest evaluated the Bombardier CSeries early on but it was too small to make the final cut. The Airbus A320neo received serious consideration and was not used as a bargaining chip, he said.“We gave it a very, very serious look, closer than we had ever looked at Airbus,” Hirshman said. “We spent a lot of time understanding how it would perform our missions. At the end of the day we decided Max better fit our profile. We did not use [Airbus] as a negotiating tactic. We were dead serious. The neo is a good product.”An independent consultant with knowledge of the competition told Flightglobal Pro that Airbus came closer to winning the order than people realize.Southwest, during its press conference, cited 737 Max fuel savings figures of 10-11% compared with Boeing’s oft-stated target of 10-12%. Hirshman said Southwest’s analysis for the 737-7 and 737-8 concluded the former figures are “good numbers.”Hirshman also said Southwest’s analysis supported the CFM and Boeing statements that a 68 inch fan for the LEAP engine is optimal for the 737, despite the very public argument set forth by Airbus that the 737 LEAP’s smaller fan compared with neo’s 78 inch LEAP engine won’t be as efficient.“We spent a tremendous amount of time to understand the differences,” Hirshman said. “Sixty eight does appear to be optimal size for the airplane. There is this illusion that bigger is better. We actually agree with Boeing and CFM.” The customized core will make the difference, Hirshman said. The core will be standard LEAP architecture and design but will be specifically designed for the 737 Max.Nonetheless, in evaluating the A320neo, which is powered by another version of the LEAP as well as Pratt & Whitney’s Geared Turbo Fan (GTF), Hirshman praised the GTF. “We were quite intrigued with GTF technology and we think it is pretty bold and innovative. We think it has a great future in commercial aviation. The concept is not new and makes complete sense. Intuitively it made sense. Pratt has a good product there,” he said.Southwest is scheduled to get only four 737 Max in 2017. Hirshman confirmed that this means a fourth quarter entry-into-service.“However, it’s pretty early in the program,” he said. “There is potential it can move to the left. At this point in the program, Boeing guarantees a certain number of airplanes per year. When it gets 24-36 months out, they begin defining delivery dates.”Où on apprend qu'Airbus a bien failli l'emporter. Boeing a du baisser ses prix.
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par SEVRIEN Mer 21 Déc 2011, 09:25
Rebonjour, et merci Jeannot.
(i) On remarque l'aspect "specificité et customisation" du moteur, et, ici, au niveau du core (j'y reviendrai dans le contexte du programme B787), et tout l'accent qui est mis là-dessus.
Alors, pourquoi avoir conspué cet / ces aspect(s) depuis le début des années 1980 ? On peut remercier ces acteurs pour le fait d'avoir dit, écrit et confirmé ce que dit, écrit et pratique RR depuis toutes ces décennies !
(ii) Je reprends la phrase :
[quote="leehamnews"]An independent consultant with knowledge of the competition told Flightglobal Pro that Airbus came closer to winning the order than people realize. [quote].
"Hogwash & B.S. " ! Il faut vraiment que l'on cesse de tenter de nous faire avaler tout et n'importe quoi !
Tous les acteurs et vrais professionnels savent que :
Mais, Dancer John LEAHY a réussi à pousser Boeing jusque dans cette opération de remotorisation, contre sa préférence d'une opération de lancement d'un avion de 'toute nouvelle génération', pour remplacer les B737-NG' à partir dde la proverbiale 'feuille blanche'.
Et il n'a pas tort en disant que cette opération n'a pas incité Boeing à abandonner ou à 'mettre au frigo' son projet NSA / B797.
Mais il ne fait que de la provocation en disant que Boeing n'est pas sincère dans son opération de remotorisation. Là il a tort. Mais, c'est sans doute une 'tactique' de sa part (pourquoi pas ? ). Boeing a deux projets pour lesquels il ne voudrait pas trop différer le lancement :
Nous reviendrons ultérieurement, sous d'autres topics, sans doute, sur ce sujet ! ;)
(i) On remarque l'aspect "specificité et customisation" du moteur, et, ici, au niveau du core (j'y reviendrai dans le contexte du programme B787), et tout l'accent qui est mis là-dessus.
Alors, pourquoi avoir conspué cet / ces aspect(s) depuis le début des années 1980 ? On peut remercier ces acteurs pour le fait d'avoir dit, écrit et confirmé ce que dit, écrit et pratique RR depuis toutes ces décennies !
(ii) Je reprends la phrase :
[quote="leehamnews"]An independent consultant with knowledge of the competition told Flightglobal Pro that Airbus came closer to winning the order than people realize. [quote].
"Hogwash & B.S. " ! Il faut vraiment que l'on cesse de tenter de nous faire avaler tout et n'importe quoi !
Tous les acteurs et vrais professionnels savent que :
- (a) Boeing n'avait aucune intention de laisser partir Southwest ( ce dernier le savait !) ;
- (b) Southwest voulait constater un réel effort concret et visible chez Boeing pour préserver sa fidélité historique envers l'avionneur, et non pas uniquement sur le plan du prix ;
- (c) depuis des années Southwest veut un choix de moteur autre que GE / CFMI, et le dit,..... mais, dans le cadre d'une réponse appropriée à Southwest, sous un délai acceptable (date d'EIS pas trop éloignée) et d'une riposte adéquate à envoyer vers Airbus, il fallait être réaliste ; c'est-à-dire, dans une opération de "half-way house", un tel choix, chez Boeing était quasiment impossible, et surtout irréalisables sous les contraintes techniques et des délais, ressources (au sens large) et du budget à y consentir, dans un ensemble articulé autour de l'airframe du B737-NG ;
- (d) compte tenu de ce qui précède en (c), il fallait abandonner cette notion de choix, en acceptant de repousser cette option jusqu'à l'annonce de l'arrivée du NSA / du B797 (sur ce projet, Boeing a suffisamment informé Southwest de ses conversations avec RR, et les deux, ... Boeing & Southwest, ont bien compris la possibilité d'une approche-moteur conjointe --- GTF, de nouvelle / '2ème' génération, ... pas le 'machin' actuel --- de RR / P&W, dans le cadre de leur nouvelle JV, sans doute avec les autres partenaires actuels d'IAE, soit MTU & JAEC ; d'où les remarques agréables et positives, .... encourgeantes, lancées vers le GTF de P&W ;
- (e) Southwest n'avait pas besoin que le tandem Boeing-GE (CFMI) propose quelque chose de 'mieux qu'Airbus', mais seulement de 'suffisamment attractif' pour que cela vaille réllement la peine de rester chez Boeing, et d'abandonner l'idée & / ou la tentation affichées d'aller faire un tour chez Airbus (et / ou chez Bombardie, avec son CSeries -300) ;
- (f) Boeing ne voulait pas se voir attaquer 'dans son jardin' par Airbus & Bombardier ;
- (g) Boeing & GE (CFMI) ne voulaient pas faire de la résistance à Southwest, là où 'tout pourrait être à perdre'.
Mais, Dancer John LEAHY a réussi à pousser Boeing jusque dans cette opération de remotorisation, contre sa préférence d'une opération de lancement d'un avion de 'toute nouvelle génération', pour remplacer les B737-NG' à partir dde la proverbiale 'feuille blanche'.
Et il n'a pas tort en disant que cette opération n'a pas incité Boeing à abandonner ou à 'mettre au frigo' son projet NSA / B797.
Mais il ne fait que de la provocation en disant que Boeing n'est pas sincère dans son opération de remotorisation. Là il a tort. Mais, c'est sans doute une 'tactique' de sa part (pourquoi pas ? ). Boeing a deux projets pour lesquels il ne voudrait pas trop différer le lancement :
- le projet NSA / B797 précité ;
- le lancement du "Superbi-" de 400 à 420 plces, pour remplacer quasi simultanément le B777-300ER et le bide commercial qu'est le B747-8I !
Nous reviendrons ultérieurement, sous d'autres topics, sans doute, sur ce sujet ! ;)
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Jeannot- Membre
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Re: SOUTHWEST Airlines ! WN ! SWA !
par Questar Jeu 17 Mai 2012, 13:26
Surprenant ? SWA repousse la réception de 30 Boeing 737-800 de 2013/ 2014 à 2017/ 2018
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Que vaut le backlog des 737NG : une clause pour basculer ?
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Bon, il reste l'accord de fin 2011 sur 150 + 150 B 737 MAX dont la livraison doit toujours débuter en 2017Southwest Airlines (SWA) has deferred deliveries of 30 Boeing 737-800s from 2013-2014 to 2017-2018, as it focuses on hitting its profit target, the carrier confirmed to ATW.
The deferrals, 20 in 2013 and 10 in 2014, will save more than $1 billion for the carrier.
“We’re more conservative right now in our ambitions with respect to expansion,” CEO Gary Kelly said Wednesday following SWA’s annual shareholder meeting, according to Bloomberg.
“We’ll have plenty of aircraft in future years to be able to grow the airline … It’s just not the kind of environment I’m willing to be aggressive in terms of increasing our fleet next year.”
With the deferrals, SWA will now receive 20 737-800s in 2013 and 24 in 2014, and a total of 34 737-800s this year.
Of the deferred aircraft, 15 will be delivered in 2017, with the remaining 15 scheduled for 2018.
It took delivery of its first on March 8 ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
Que vaut le backlog des 737NG : une clause pour basculer ?
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