SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
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SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par SEVRIEN Mar 02 Fév 2010, 08:27
Encore une bonne nouvelle pour l'IAE V2500 !
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DATE:02/02/10. SOURCE:Air Transport Intelligence news
SINGAPORE 2010: Sichuan chooses V2500 to power new A320s
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Et , contrairement aux remarques de certains, ......
-- faites sous d'autres cieux, dans le but unique de 'dire le contraire', ..............
-- et de prolonger le débat sur la rivalité IAE V2500/CFM-56, en pur DPO, sans connaître les faits,.......
-- selon lesquelles les intervenants en MRO / entretien sur l'aile, se plaindraient de ces interventions.
Remarque ridicule, s'il en fût, parce qu'une force représentative' de ces professionnls avaient été largement consultée dès la conception du moteur (et cela fait du bien de pouvoit le dire) ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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DATE:02/02/10. SOURCE:Air Transport Intelligence news
SINGAPORE 2010: Sichuan chooses V2500 to power new A320s
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
IAE augmente sa base installée en Chine.China's Sichuan Airlines has signed a $300 million engines supply and support deal with International Aero Engines (IAE).
The carrier has chosen the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] SelectOne to power its fleet of 12 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] aircraft on order, scheduled for delivery between 2011 and 2015.
Oui : "on-wing coverage", ... car dès sa conception, le V-2500 fut prévu en construction "modulaire", ce qui facilite énormément le travail "on-wing" / 'sur l'aile'.It also signed a long-term aftermarket services agreement with IAE to support the engines, says IAE.
The agreement covers overhaul, engine health monitoring and on-wing coverage, it adds.
Et , contrairement aux remarques de certains, ......
-- faites sous d'autres cieux, dans le but unique de 'dire le contraire', ..............
-- et de prolonger le débat sur la rivalité IAE V2500/CFM-56, en pur DPO, sans connaître les faits,.......
-- selon lesquelles les intervenants en MRO / entretien sur l'aile, se plaindraient de ces interventions.
Remarque ridicule, s'il en fût, parce qu'une force représentative' de ces professionnls avaient été largement consultée dès la conception du moteur (et cela fait du bien de pouvoit le dire) ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Oui ! Base installée fort intéressante !Sichuan's entire A320 family fleet of 61 aircraft in service and on order is powered by the V2500. The airline was the engine's launch customer in China in 1995.
The V2500 powers more than 250 aircraft in service in China.
SEVRIEN- Membre
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Re: SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par SEVRIEN Mar 02 Fév 2010, 09:01
Même sujet, ... source IAE
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SICHUAN RETAINS IAE AS EXCLUSIVE ENGINE SUPPLIER IN $300M DEAL
02/01/2010
Il devient de plus en plus difficile de voir comment P&W va pouvoir imposer son GTF comme un troisième moteur pour la flotte globale des avions de la famille Airbus A320, dans le cadre de la remotorisation possible & probable, et / ou comme "le "standard" pour le Consortium IAE !
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SICHUAN RETAINS IAE AS EXCLUSIVE ENGINE SUPPLIER IN $300M DEAL
02/01/2010
On reconnaît les mêmes éléments.Sichuan Airlines today confirmed it has selected the IAE International Aero Engines V2500 to power its latest fleet of Airbus A320s currently on order. This deal includes V2500 SelectOne engines for 12 firm aircraft, due to be delivered between 2011 and 2015.
In addition, Sichuan has chosen to support these engines with a long-term IAE Aftermarket Services Agreement, where coverage includes overhaul, engine health monitoring and on-wing coverage. The total value of this new business is worth $300 million to IAE.
Sichuan’s current A320 family fleet of 61 aircraft in service and on order is exclusively powered by the V2500 and the airline was the launch customer for the V2500 in China in 1995.
C'est évident ! Il y a de l'auto-congratulation (cela fait partie du rituel), ... mais c'est bien dit.Ian Aitken, President and CEO – IAE said, “Sichuan is yet another example of a returning customer that maintains great confidence in our product and enjoys doing business with us. We have an exceptional, long-term relationship with Sichuan that has consistently grown stronger since their first V2500 order 15 years ago. During that time we’ve demonstrated our commitment to continuous improvement, introducing new technologies to drive down fuel burn, reduce maintenance cost and improve reliability, ensuring our customers get the most out of their assets.”
Vrai. Er cela aide à préserver les valeurs résiduelles.In Greater China, the V2500 powers over 250 aircraft in service and there are more than 150 IAE-powered aircraft currently on order in the region.
The V2500 was also the launch engine for the Airbus Final Assembly Line China (FALC) in Tianjin in 2009, where nine of the first 10 aircraft produced were powered by IAE.
The new IAE-powered aircraft are the latest V2500 SelectOne build standard offering benefits of reduced CO2 emissions and noise levels as well as an one per cent additional reduction in fuel burn, bringing the V2500’s total advantage to up to four percent. The added benefit of creating a reliable engine and lowest cost of ownership maintains IAE’s position as the technology leader within the aerospace industry.
The 22,000-33,000lb of thrust V2500 is available in seven different thrust settings to power the Airbus A319, A320 and A321 family of aircraft as well as the A319 Corporate Jet. Nearly 6,000 V2500 engines are in service or on firm order with more than 190 customers around the world.
The V2500 SelectOne build standard improves time-on-wing by up to 20 percent, and is compliant with the most stringent CAEP/6 NOx standards. It entered service on time in October 2008.
IAE is a multinational aero engine consortium whose shareholders comprise of Pratt & Whitney (NYSE: UTX), Rolls-Royce (RR.L.), Japanese Aero Engines Corporation and MTU Aero Engines.
Il devient de plus en plus difficile de voir comment P&W va pouvoir imposer son GTF comme un troisième moteur pour la flotte globale des avions de la famille Airbus A320, dans le cadre de la remotorisation possible & probable, et / ou comme "le "standard" pour le Consortium IAE !
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Dernière édition par SEVRIEN le Mar 02 Fév 2010, 09:53, édité 1 fois
SEVRIEN- Membre
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Re: SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par Jeannot Mar 02 Fév 2010, 09:04
Je me pose cette question depuis plusieurs semaines.SEVRIEN a écrit:Il devient de plus en plus difficel de voit comment P&W va pouvoir imposer son GTF comme un troisième moteur pour la flotte globale des avions de la famille Airbus A320, dans le cadre de la remotorisation possible & probable, et / ou comme "le "standard" pour le Consortium IAE !
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Jeannot- Membre
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Re: SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par SEVRIEN Dim 07 Fév 2010, 08:33
Autre nouvelle intéressante (Airbus & SICHUAN) :
Un premier A330 rejoint la flotte tout-Airbus de Sichuan Airlines 4 February 2010 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] | |||
Les nacelles nous montrent qu'il s'agit de moteurs RR Trent 700. | |||
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SEVRIEN- Membre
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Re: SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par Jeannot Lun 07 Juin 2010, 05:33
Sichuan Airlines va augmenter sa participation dans Dongbei Air à 97 %.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Sichuan Airlines expected to take control of Dongbei Air
Sichuan Airlines is expected to increase its stake in troubled Dongbei Air to 97% from its current 33.5% holding, another example of the growing trend of China's few privately run airlines being taken over by state-owned carriers.
Sichuan Chairman Lan Xinguo noted that the stake purchase still must receive government approval and "hopefully will be approved by relevant government organs soon." He didn't reveal how much Sichuan would spend to effectively take over Dongbei, but insiders estimated it would invest about CNY101.6 million ($14.9 million).
Launched in February 2006, Dongbei initially was based at Shenyang Taoxian. Private enterprise Shenyang Zhongrui Investment Co. holds a 34% stake while the Shenyang government and Liaoning Huanjiang Property Co. each hold 16.25%.
Hit hard by the global financial crisis and management missteps, Dongbei has been suffering from operating losses since its launch. It transferred its operating base from Shenyang to Guilin in Guangxi Province last December, a move widely speculated to have been made to pave the way for a capital injection.
It will not be the first time Sichuan has taken over a privately run airline. It took control of Chengdu-based United Eagle Airlines by investing CNY200 million last year. Last October, Commercial Aircraft Corp. of China purchased a 48% stake in UEA from Sichuan in order to facilitate the sale of its ARJ21 and C919 aircraft. UEA changed its name to Chengdu Airlines. Lan predicts Chengdu will earn a profit this year owing to the domestic market's strong rebound.
Jeannot- Membre
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Re: SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par SEVRIEN Lun 07 Juin 2010, 06:23
Merci, Jeannot !
On voit que ça bouge partout !
On voit que ça bouge partout !
SEVRIEN- Membre
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Re: SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par Jeannot Sam 22 Oct 2011, 07:57
Sichuan Airlines commande 20 C919s
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Comac Wins 20 C919 Orders From Sichuan Air, Second Deal in Week
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] won an order for 20 C919 aircraft from Sichuan Airlines, its second contract for the plane this week.
The deal increases the backlog for the single-aisle plane to 165, Shanghai-based Comac said in an e-mailed statement today. The planemaker announced an order for 45 C919s from Industrial & Commercial Bank of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Ltd.’s leasing arm on Oct. 19.
The agreements end an almost yearlong order drought for state-backed Comac, which is trying to compete with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Airbus SAS’s bestselling models. China will need as many as 5,000 new aircraft through 2030, of which 71 percent will be narrow-body planes, Boeing said last month.
Existing customers for C919 include [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]’s leasing arm and China’s three major airlines, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], China Southern Airlines Co. and China Eastern Airlines Corp. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Europe’s biggest discount airline, said in June that it’s exploring a requirement for at least 200 single- aisle jets with Comac.
The planemaker expects the C919 to make its first flight in 2014 and to enter commercial service two years later.
The company is working with overseas suppliers on the aircraft. CFM International Inc., a GE-Safran SA venture, is set to supply the engines, while [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], United Technologies Corp. and Parker Hannifin Corp. have agreed to provide other components.
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Jeannot- Membre
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Re: SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par SEVRIEN Sam 22 Oct 2011, 08:15
Vu ! Merci, Jeannot !
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Et le LeapX continue son bonhomme de chemin !Jeannot a écrit:Sichuan Airlines commande 20 C919sComac Wins 20 C919 Orders From Sichuan Air, Second Deal in Week
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] won an order for 20 C919 aircraft from Sichuan Airlines, its second contract for the plane this week.
The deal increases the backlog for the single-aisle plane to 165, Shanghai-based Comac said in an e-mailed statement today. The planemaker announced an order for 45 C919s from Industrial & Commercial Bank of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Ltd.’s leasing arm on Oct. 19.
The agreements end an almost yearlong order drought for state-backed Comac, which is trying to compete with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Airbus SAS’s bestselling models. China will need as many as 5,000 new aircraft through 2030, of which 71 percent will be narrow-body planes, Boeing said last month.
Existing customers for C919 include [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]’s leasing arm and China’s three major airlines, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], China Southern Airlines Co. and China Eastern Airlines Corp. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Europe’s biggest discount airline, said in June that it’s exploring a requirement for at least 200 single- aisle jets with Comac.
The planemaker expects the C919 to make its first flight in 2014 and to enter commercial service two years later.
The company is working with overseas suppliers on the aircraft. CFM International Inc., a GE-Safran SA venture, is set to supply the engines, while [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], United Technologies Corp. and Parker Hannifin Corp. have agreed to provide other components.
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SEVRIEN- Membre
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Re: SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par SEVRIEN Jeu 01 Déc 2011, 00:49
Bonjour, chers tous.
Commandes pour Airbus & IAE ?
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Sichuan Airlines commits to eight Airbus aircraft
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] | December 1, 2011
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Sichuan Airlines A320. By Rob Finlayson
Jusqu'ici, les MC d'Airbus (famille A320) ont été à moteurs IAE V2500.
Commandes pour Airbus & IAE ?
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Sichuan Airlines commits to eight Airbus aircraft
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] | December 1, 2011
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Sichuan Airlines A320. By Rob Finlayson
Sichuan Airlines (3U) has signed for eight Airbus aircraft, comprising two A319s, four A320s and two A321s. It will take delivery of the four A320 aircraft between 2014 and 2015. 3U didn’t reveal the value of the deal.
The Chengdu-based carrier operates a fleet of 64 aircraft, comprising 61 A320s and three A330s. It said it would consider ordering an A320neo when it goes into mass production.
Jusqu'ici, les MC d'Airbus (famille A320) ont été à moteurs IAE V2500.
SEVRIEN- Membre
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Re: SICHUAN Airlines : 3U ! CSC !
par SEVRIEN Mer 15 Fév 2012, 23:54
Bonsoir, chers tous.
Confirmation de la 'tradition'. Nouvelle commande d'IAE V2500 ('modeste'), placée par Sichuan Airlines (pour équiper 8 x A320 ; des 'legacy", donc).
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Sichuan Airlines orders V2500s for eight more aircraft
Represents first IAE delivery in China 16 years ago
Vrai, et impressionnant.
La base installée de l'IAE V2500 , ici, chez Sichuan Airlines, et en général, va être fort rentable pour IAE et les partenaires du Consortium.
Confirmation de la 'tradition'. Nouvelle commande d'IAE V2500 ('modeste'), placée par Sichuan Airlines (pour équiper 8 x A320 ; des 'legacy", donc).
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Sichuan Airlines orders V2500s for eight more aircraft
Represents first IAE delivery in China 16 years ago
Singapore Air Show (February 14, 2012) – Sichuan Airlines has entered into an agreement under which International Aero Engines will provide V2500 engines to power eight new A320 series aircraft. The order includes a long-term aftermarket services agreement.
The deal is valued at $300 million. Deliveries will commence in January 2014 and continue into 2015.
Over the past 16 years, IAE has provided engines and services to Sichuan’s A320 fleet that has grown to 85 aircraft in service and on order. Since 2008, IAE has held the distinction of being the airline’s preferred engine supplier and supports Sichuan’s current fleet operations of 60 V2500-powered aircraft.
Vrai, et impressionnant.
“Sichuan Airlines is the first and exclusive V2500 operator in China,” said Lan Xinguo, chairman of Sichuan Airlines. “We highly regard our close working relationship with IAE and have derived value in continuous technology improvements on the V2500 engine in the past 16 years.”
“This represents one more milestone in our long-standing shared history with Sichuan Airlines. It is a new start point to continue this historical partnership, and we look forward to our shared future growth,” commented IAE Executive Vice President of Customer Business Jim Guiliano. “The first aircraft delivery to Sichuan Airlines started a most successful 16 year legacy for IAE in China that will continue well into the future.”
La base installée de l'IAE V2500 , ici, chez Sichuan Airlines, et en général, va être fort rentable pour IAE et les partenaires du Consortium.
SEVRIEN- Membre
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