Seversky XP-41
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Seversky XP-41
En parcourant le site de la NASA, j'ai trouvé quelques éléments sur le XP 41 qui fut étudié sous bien des angles par le NACA ( ancêtre de la NASA )
Voici donc le lien renvoyant vers cette page du NACA avec quelques détails sur l'état des lieux en aérodynamiques, les problèmes de trainée...
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Quentin_Y2- CLUB
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Re: Seversky XP-41
Si d'habitude, on présente le XP 41 de Seversky avant le P 35, ce XP 41 testé par le NACA fut suivi du P 43 Lancer.
Les études sur la laminarité de l'écoulement donnèrent assez de résultat pour ne se pas focaliser sur un changement de dièdre important par rapport au XP 41.
Les études sur la laminarité de l'écoulement donnèrent assez de résultat pour ne se pas focaliser sur un changement de dièdre important par rapport au XP 41.
Quentin_Y2- CLUB
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Re: Seversky XP-41
Le texte disponible sur le site du National Museum of US AIR FORCE :
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The XP-41 was a modification of the last [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] built (S/N 36-430).
The aircraft's center fuselage was redesigned and had a much lower profile "greenhouse" canopy similar to the early P-47's.
(Seversky was renamed Republic Aviation in October 1939 after Alexander Seversky left the company.)
The XP-41 also had an R-1830 radial engine with a flush-mounted turbo-supercharger mounted in the belly with an air inlet port just forward of the left wing root.
Finally, the aircraft discarded the P-35 landing gear partial aft retraction scheme in favor of a fully retracting inward landing gear.
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The XP-41 was a modification of the last [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] built (S/N 36-430).
The aircraft's center fuselage was redesigned and had a much lower profile "greenhouse" canopy similar to the early P-47's.
(Seversky was renamed Republic Aviation in October 1939 after Alexander Seversky left the company.)
The XP-41 also had an R-1830 radial engine with a flush-mounted turbo-supercharger mounted in the belly with an air inlet port just forward of the left wing root.
Finally, the aircraft discarded the P-35 landing gear partial aft retraction scheme in favor of a fully retracting inward landing gear.
Dernière édition par Quentin_Y2 le Ven 26 Fév 2010, 16:06, édité 1 fois
Quentin_Y2- CLUB
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Re: Seversky XP-41
Range: 730 miles (150 gal.)/1860 miles with drop tanks (230 gal.)
Span: 36 ft. 0 in.
Length: 27 ft. 0 in.
Height: 12 ft. 6 in.
Weight: 5,390 lbs. empty/6,600 lbs. gross
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Span: 36 ft. 0 in.
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Quentin_Y2- CLUB
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Re: Seversky XP-41
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The XP-41 was a modification of the last [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] built (S/N 36-430).
The aircraft's center fuselage was redesigned and had a much lower profile "greenhouse" canopy similar to the early P-47's.
(Seversky was renamed Republic Aviation in October 1939 after Alexander Seversky left the company.)
The XP-41 also had an R-1830 radial engine with a flush-mounted turbo-supercharger mounted in the belly with an air inlet port just forward of the left wing root.
Finally, the aircraft discarded the P-35 landing gear partial aft retraction scheme in favor of a fully retracting inward landing gear.
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