Bristol Type 170 Freighter
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Bristol Type 170 Freighter
Le Bristol Freighter sur Wikipedia en anglais :
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The Bristol Type 170 Freighter was a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] twin-engine aircraft designed and built by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as both afreighter and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], although its best known use is as an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to carry cars and their passengers over relatively short distances.
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Re: Bristol Type 170 Freighter
Design and development
The Bristol Type 170 was designed originally as a rugged, heavy-duty transport to operate from unimproved airstrips.
After the end of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] the design was adapted by the Bristol Chief Designer A.E. Russell and his design team as a rugged, heavy-duty aircraft.
It was an all-metal, twin-engine high-wing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and built without the use of expensive alloys and with a minimum of machined parts.
The Bristol Type 170 was designed originally as a rugged, heavy-duty transport to operate from unimproved airstrips.
After the end of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] the design was adapted by the Bristol Chief Designer A.E. Russell and his design team as a rugged, heavy-duty aircraft.
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Re: Bristol Type 170 Freighter
Merci ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Suite de Wikipi en anglais
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The Freighter is a somewhat bulbous and cumbersome-looking aircraft.
Like the more slender prewar [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], it is a high-wing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with fixed [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the main gear legs supported by substantial vertical struts beneath the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and horizontally from the lower edge of the (slab-sided) fuselage.
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Like the more slender prewar [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], it is a high-wing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with fixed [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the main gear legs supported by substantial vertical struts beneath the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and horizontally from the lower edge of the (slab-sided) fuselage.
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Re: Bristol Type 170 Freighter
The cockpit sits atop the forward fuselage with two large clam shell doors at the nose, making the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] fuselage somewhat breezy; one [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] pilot claimed his charge was "40 thousand rivets flying in close formation."
The prototype, registered G-AGPV, first flew at Filton on 2 December 1945, it was an empty shell without nose doors.
The prototype, registered G-AGPV, first flew at Filton on 2 December 1945, it was an empty shell without nose doors.
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Re: Bristol Type 170 Freighter
Operational history
The second prototype and the first 34-seat Wayfarer, registered G-AGVB, first flew on 30 April 1946.
The second prototype began proving flights in the colours of Channel Islands Airways.
It carried over 10,000 passengers in under six months.
The third aircraft, registered G-AGVC, was the first Freighter I and had fully operating nose doors.
After a number of demonstration flights around world the Bristol 170 entered full production. One of the first sales was to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] which ordered 15 aircraft.
The second prototype and the first 34-seat Wayfarer, registered G-AGVB, first flew on 30 April 1946.
The second prototype began proving flights in the colours of Channel Islands Airways.
It carried over 10,000 passengers in under six months.
The third aircraft, registered G-AGVC, was the first Freighter I and had fully operating nose doors.
After a number of demonstration flights around world the Bristol 170 entered full production. One of the first sales was to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] which ordered 15 aircraft.
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Re: Bristol Type 170 Freighter
In 1953, production of the freighter was moved to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and an elongated version to carry three cars, the Freighter 32 entered service.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] dubbed these variants [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Silver City Airways subsequently built an airport named "Ferryfield" at Lydd in Kent, beginning air ferry service in 1955
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Re: Bristol Type 170 Freighter
The last two freighters of the 214 built were delivered in 1958, one to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in February and the last aircraft to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in March 1958.
The New Zealand aircraft was delivered to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] who eventually operated one of the largest fleets of Freighters.
One of the elongated aircraft, registered G-AMWA, had 60 seats fitted and was known as a Super Wayfarer.
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Re: Bristol Type 170 Freighter
Other civil uses
In [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] SAFE Air ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]) moved [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]) to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]) and back, using Bristol Freighters reconfigured to accept palletised cargo loaded on patented cargons.
This was a first anywhere in the aviation world.
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This was a first anywhere in the aviation world.
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Re: Bristol Type 170 Freighter
Cargons were loaded near the rail yards and their load was calculated and arranged to remain within the aircraft's load and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] limits.
They were then trucked to the airport and mechanically loaded as a unit from devices that were electric-motor powered via screw-jacks.
The loader accepted pallets from horizontal-tray road vehicles and then raised them to allow loading into the nose of the tail-wheeled aircraft.
Other adaptations allowed the carrying of horses and other high-value large animals.
They were then trucked to the airport and mechanically loaded as a unit from devices that were electric-motor powered via screw-jacks.
The loader accepted pallets from horizontal-tray road vehicles and then raised them to allow loading into the nose of the tail-wheeled aircraft.
Other adaptations allowed the carrying of horses and other high-value large animals.
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Re: Bristol Type 170 Freighter
Freighters were the major link between the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and the rest of the world until [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
replaced them.
SAFE Air developed a 'container' for the half of the aircraft given over to passengers on these flights.
replaced them.
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Re: Bristol Type 170 Freighter
Military uses
In military service Bristol Freighters were operated by the air forces of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. Bristol Freighters were operated briefly by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Some of their aircraft were bought by SAFE Air and used in New Zealand.
In military service Bristol Freighters were operated by the air forces of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. Bristol Freighters were operated briefly by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Some of their aircraft were bought by SAFE Air and used in New Zealand.
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