aeronewsline
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le deal à ne pas rater :
Réassort du coffret Pokémon 151 Électhor-ex : où l’acheter ?
Voir le deal

Bell X 1

Page 3 sur 5 Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant

Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:23

Disposition

Aircraft #46-062 is currently on display in the Milestones of Flight gallery of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], alongside the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

Aircraft #46-063, now the X-1E, is on display in front of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] headquarters building.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:25

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:25

Variants

Later variants of the X-1 were built to test different aspects of supersonic flight; one of these, the X-1A, with Yeager at the controls, inadvertently demonstrated a very dangerous characteristic of fast (Mach2 plus) supersonic flight: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

Only Yeager's skills as an aviator prevented him from dying that day; later [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] would die testing the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
under similar circumstances.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:26

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:27

X-1A

Ordered by the Air Force on 2 April 1948, the X-1A (serial 48-1384) was intended to investigate aerodynamic phenomena at speeds above Mach 2 (681 m/s, 2,451 km/h) and altitudes greater than 90,000 ft (27 km), specifically focusing on dynamic stability and air loads.

Longer and heavier than the original X-1, with a bubble canopy for better vision, the X-1A was powered by the same Reaction Motors XLR-11 rocket engine.

The aircraft first flew, unpowered, on 14 February 1953 at Edwards AFB, with the first powered flight on 21 February.

Both flights were piloted by Bell test pilot [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:28

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:28

After [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] started its high-speed testing with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], culminating in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] achieving Mach
2.005 on 20 November 1953, the Air Force started a series of tests with the X-1A, which the test pilot of the series, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], named "Operation NACA Weep".

These culminated on 12 December 1953, when Yeager achieved an altitude of 74,700 feet (22,770 m) and a new air speed record of Mach 2.44 (equal to 1620 mph, 724.5 m/s, 2608 km/h at that altitude).

Unlike Crossfield in the Skyrocket, Yeager achieved that in level flight.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:30

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:30

Shortly after, the aircraft spun out of control, due to the then not yet understood phenomenon of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

The X-1 dropped from maximum altitude to 25,000 feet (7,620 m), exposing the pilot to accelerations of up to 8g,
during which Yeager broke the canopy with his helmet before regaining control.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:32

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:32

The aircraft was transferred to NACA in September 1954.

Following modifications, including the installation of an ejection seat, the aircraft was lost on 8 August 1955 while being prepared for launch from the RB-50 mothership, becoming the first of many early X-planes that would be lost to explosions.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:33

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:33

X-1B

The X-1B (serial 48-1385) was equipped with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] instrumentation for thermal research (over 300 thermal probes were installed on its surface).

It was similar to the X-1A except for having a slightly different wing.

The X-1B was used for high speed research by the US Air Force starting from October 1954 prior to being turned over to the NACA in January 1955.

NACA continued to fly the aircraft until January 1958 when cracks in the fuel tanks forced its grounding.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:35

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:35

The X-1B completed a total of 27 flights. A notable achievement was the installation of a system of small reaction rockets used for directional control, making the X-1B the first aircraft to fly with this sophisticated control system, later used in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

The X-1B is now at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], where it is displayed in the Museum's Research & Development Hanger.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:36

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:37

X-1C

The X-1C (serial 48-1387) was intended to test armaments and munitions in the high transonic and supersonic flight regimes.

It was canceled while still in the mock-up stage, as the birth of transonic and supersonic-capable aircraft like
the North American [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and the North American [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] eliminated the need for a dedicated experimental test platform.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:39

Une collection de X

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:39

X-1D

The X-1D (serial 48-1386) was the first of the second generation of supersonic rocket planes. Flown from an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (s/n #46-006), it was to be used for heat transfer research.

The X-1D was equipped with a new low-pressure fuel system and a slightly increased fuel capacity.

There were also some minor changes to the avionics set

On 24 July 1951, with Bell test pilot Jean Ziegler at the controls, the X-1D was launched over [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], on what was to become the only successful flight of its career.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:41

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:51

The unpowered glide was completed after a nine-minute descent, but upon landing, the nose gear failed and the aircraft slid ungracefully to a stop.

Repairs took several weeks to complete and a second flight was scheduled for mid-August.

On 22 August 1951, the X-1D was lost in a fuel explosion during preparations for the first powered flight.

The aircraft was destroyed upon impact after it was jettisoned from its EB-50A mothership.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:52

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:53

X-1E

The X-1E was the result of a reconstruction of the X-1-2 (serial 46-063), in order to pursue the goals originally set out for the X-1D and X-1-3 (serial 46-064), both lost in explosions in 1951.

The cause of the mysterious explosions was finally traced to the use of Ulmer leather gaskets impregnated with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (TCP), a leather treatment, which was used in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] plumbing.
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:55

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Hedel2 Jeu 24 Juin 2010, 10:58

The changes included:

A turbopump fuel feed system, which eliminated the high-pressure nitrogen fuel system used in '062 and '063.

(Concerns about metal fatigue in the nitrogen fuel system resulted in the grounding of the X-1-2 after its 54th flight in its original configuration.)
Hedel2
Hedel2
CLUB

Messages : 596

Revenir en haut Aller en bas

Bell X 1 - Page 3 Empty Re: Bell X 1

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 3 sur 5 Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum