OLYMPIC - AEGEAN (Fusion : OA ! OAL ! / A3 ! AEE ! )
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OLYMPIC - AEGEAN (Fusion : OA ! OAL ! / A3 ! AEE ! )
par SEVRIEN Lun 02 Aoû 2010, 13:30
Bonjour, chers tous.
OLYMPIC / AEGEAN : il y aurait des obstacles, dressés au niveau de l'UE (dressés ou constatés par l'UE ?)
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DATE:30/07/10.
SOURCE:Air Transport Intelligence news
Olympic-Aegean merger runs into competition hurdle
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[quote] Greek carrier Olympic Air's proposed merger with Aegean Airlines has run into problems with the European Commission, which has expressed doubts that the tie-up meets competition regulations
Est-ce que l'ouverture d'une enquête approfondie, sur cette malheureuse fusion (déjà, ....que reste-t-il d'Olympic Airways ? ) est une solution adaptée à ce stade ?
Cette fusion, va-t-elle pouvoir disloquer les principes de la saine & loyale concurrence du pays, de la région, de l'UE, ... de la planète ?
Ne risque-t-on pas de tuer le malade ?
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OLYMPIC / AEGEAN : il y aurait des obstacles, dressés au niveau de l'UE (dressés ou constatés par l'UE ?)
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DATE:30/07/10.
SOURCE:Air Transport Intelligence news
Olympic-Aegean merger runs into competition hurdle
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[quote] Greek carrier Olympic Air's proposed merger with Aegean Airlines has run into problems with the European Commission, which has expressed doubts that the tie-up meets competition regulations
La Grèce doit avoir une population de 11 millions d'habitants environ. Le pays a besoin de tourisme pour vivre. Son économie s'est écroulée, et va avoir des difficultés sans précédent dans ce pays pour remonter la pente !Initial investigations into the proposal point to "serious competition concerns", says the Commission, particularly on the domestic market but also on several international routes.
Est-ce que l'ouverture d'une enquête approfondie, sur cette malheureuse fusion (déjà, ....que reste-t-il d'Olympic Airways ? ) est une solution adaptée à ce stade ?
Cette fusion, va-t-elle pouvoir disloquer les principes de la saine & loyale concurrence du pays, de la région, de l'UE, ... de la planète ?
Compte tenu des "packages d'aide" que la Communauté européenne et la Communauté internationale accordent à la Grèce, ne peut-on pas exiger, comme mesure d'accompagnement, une ouverture temporaire de lignes de 'bus aériens' domestiques & régionaux / internationaux, comme action temporaire pour aider ce Pays et la Cie. à trouver le chemin de retour "à meilleure fortune" ?It has chosen to open a 90-day in-depth inquiry into the agreement in order to assess the effects of the partnership.
"The Commission must make sure that consumers and businesses will continue to have a competitive choice of airline services in Greece," says European competition vice-president Joaquin Almunia, "in particular at a time of difficult economic circumstances."
Ne risque-t-on pas de tuer le malade ?
Juste des questions de la part d'un naïf, en ce qui concerne la connaissance précise des détails du contexte ! Ou suis-je à côté de la plaque ? [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Olympic Air and Aegean Airlines notified the Commission formally of their merger plan on 24 June.
While the competition situation on Greek routes is under scrutiny, the Commission says it also has "serious doubts" that the tie-up meets requirements regarding provision of public service obligation routes and ground-handling at Greek airports.
With regard to the PSO routes the merger would "bring together the two strongest and most credible bidders", it states. The inquiry is set to conclude by 7 December by which time the Commission will decide whether the merger poses a threat to competition.
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Dernière édition par SEVRIEN le Jeu 27 Jan 2011, 08:14, édité 1 fois
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: OLYMPIC - AEGEAN (Fusion : OA ! OAL ! / A3 ! AEE ! )
par SEVRIEN Jeu 27 Jan 2011, 08:10
Bonjour, chers tous.
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EU Blocks Aegean/Olympic Airline Merger
January 26, 2011
Procès d'intention ?
Vraiment ? Qu'en pensent les Grecs et les Européens ? Les consommateurs grecs et européens ?
Quelle est la vraie position correspondante en France, notamment ?
Il est clair que les responsables de la CE n'ont aucune idée de l'importance d'un "brand name" ! Dans un pays aussi petit, un marché aussi petit que celui de la Grèce !
Cette affaire n'est pas terminée ! ;)
Réactions ?
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EU Blocks Aegean/Olympic Airline Merger
January 26, 2011
EU regulators blocked the proposed merger of Greece's Aegean Airlines and Olympic, the first veto in more than three years, saying a tie-up would have resulted in higher prices for consumers.
Procès d'intention ?
N'est -il pas permis de mettre en question la sagacité putative des "sages" de la CE ? Ne devrait-on pas pouvoir le faire systématiquement ? Quelles sont les conséquences réelles pour les Cies. aériennes, et les consommateurs ? A-t-on vraiment les réponses satisfaisantes à ces questions ?The last deal to be blocked also involved airlines, when the European Commission stopped Irish low-cost carrier Ryanair acquiring local rival Aer Lingus in June 2007 because it would have meant less choice and higher prices.
Aegean and Olympic, which control more than 90 percent of the Greek air market, had not offered sufficient remedies to ease competition concerns, the EU watchdog said.
Vraiment ? Qu'en pensent les Grecs et les Européens ? Les consommateurs grecs et européens ?
"The merger between Aegean and Olympic would have led to a quasi-monopoly in Greece and thus to higher prices and lower quality of service for Greeks and tourists travelling between Athens and the (Greek) islands," EU Competition Commissioner Joaquin Almunia said.
Quelle est la vraie position correspondante en France, notamment ?
Les céder a quelles cies. ? Pourquoi la CE, n'a-t-elle pas organisé, ... imposé un appel d'offres, .... pour voir quelles Cies. Aériennes seraient susceptibles d'être intéressées ?Aviation and shipping services are crucial for Greeks and tourists because of the country's more than 1,400 islands. Tourism receipts, a key money earner for recession-hit Greece, fell last year as anti-austerity protests discouraged visitors.
The firms offered to cede take-off and landing slots in Greece, but the Commission said this was not enough, as Greek airports do not suffer from the levels of congestion affecting others in Europe.
The carriers rejected suggestions they should give up part of their fleet or one of their two brand names to new entrants, Almunia told a news briefing.
Aegean said the brand name proposal was unacceptable.
"We did not accept conceding one of the two brands or part of the fleet as a remedy, this does not have a precedent in the history of airline mergers," Aegean's vice-chairman Eftyhios Vassilakis said.
"The brand names have a huge value, we built ours with hard work during the last 12 years (Aegean) and so did Olympic in the last 50 years."
Il est clair que les responsables de la CE n'ont aucune idée de l'importance d'un "brand name" ! Dans un pays aussi petit, un marché aussi petit que celui de la Grèce !
Olympic owner Marfin Investment Group criticised the Commission's decision.
"The Commission's decision will have negative consequences for consumers as well as our country's economy while it will benefit foreign competitors," Marfin chairman Andreas Vgenopoulos said in a statement.
(Reuters)
Cette affaire n'est pas terminée ! ;)
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SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: OLYMPIC - AEGEAN (Fusion : OA ! OAL ! / A3 ! AEE ! )
par SEVRIEN Jeu 27 Jan 2011, 08:36
Même sujet, ....autre article.
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[/url]
EC rejects Aegean-Olympic merger on antitrust grounds
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] | January 27, 2011
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Aegean Airlines A320. Courtesy, Aegean Airlines.
Réactions ?
[quote]It asserted that the proposed merger would lead to a quasi-monopoly between Athens and Thessaloniki, the country's second-biggest city, and between Athens and eight island airports, namely Herakleion and Chania, both in Crete, Rhodes, Santorini, Mytilini, Chios, Kos and Samos. None of these are routes covered by public service obligations.
Almunia said the EC “did its best” to find a solution, “but unfortunately the remedies offered by the companies would not have adequately prote
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EC rejects Aegean-Olympic merger on antitrust grounds
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] | January 27, 2011
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Aegean Airlines A320. Courtesy, Aegean Airlines.
Est-ce que la CA n'aurait pas pu être plus créative dans sa recherche de recommandations ?The European Commission blocked a merger between Aegean Airways and Olympic Air, concluding that the proposed tie-up would have resulted in a “quasi-monopoly on the Greek air transport market.”
Procès d'intention ?The EC opened an antitrust probe into the proposed combination last August ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]). “We took this decision to protect consumers,” EC VP-Competition Joaquin Almunia said Wednesday, noting that the merger would have “led to higher fares for air passengers in Greece, both Greek and European, and possibly a service of lower quality.”
Réactions ?
Pourquoi la CE n'a-t-elle pas utilisé ses pouvoirs pour imposer un appel d'offres, ou faire une RFP "pro-forma" pour tester les eaux / l'intérêt d'autres Cies. ?The EC acknowledged it did not find significant competition problems on short-haul international routes; however, its investigation showed that together the duo controls more than 90% of the Greek domestic air transport market and there were “no realistic prospects that a new airline of a sufficient size would enter the routes and restrain the merged entity's pricing.”
[quote]It asserted that the proposed merger would lead to a quasi-monopoly between Athens and Thessaloniki, the country's second-biggest city, and between Athens and eight island airports, namely Herakleion and Chania, both in Crete, Rhodes, Santorini, Mytilini, Chios, Kos and Samos. None of these are routes covered by public service obligations.
Almunia said the EC “did its best” to find a solution, “but unfortunately the remedies offered by the companies would not have adequately prote
Est-ce que la CE n'aurait pas pu publier le fait (si "oui" ou "non") ou l'analyse correspondante pour Air France en France, par exemple ?cted the interests of the four million consumers that use the routes.” She pointed out that “prohibition decisions are never easy to take. This is only the third such decision in over six years." The last also involved two airlines based at the same airport: Ryanair's attempted hostile takeover of Aer Lingus ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
Le raisonnement de la CE, n'est-il peut-être pas 'biaisé' / "flawed" ?The carriers offered substantial remedies, including the release of slots at Athens and other Greek airports, to obtain a clearance for the merger, which they see as essential to survive in view of Greece’s depressed economic situation and the small size of the market. But the “nature and the scope of these remedies were insufficient to ensure that customers would not be harmed by the transaction. This is notably because the main problem in this case—unlike in many previous airline cases—was not the availability of slots, which are available at Athens airport and at most Greek airports,” the EC reasoned.
Réactions ?Commenting on the EC’s decision, Aegean Chairman Theodore Vassilakis said that “an important opportunity for a consolidated representation in the European aviation market has been lost. We will adjust and continue. Our track record shows that we can succeed through challenging times.”
“The EC decision will have negative consequences for consumers as well as our country’s economy while it will benefit foreign competitors,” warned Marfin Investment Group Chairman Andreas Vgenopoulos. Marfin owns Olympic. The two agreed to a merger in February 2010.
The companies said they will review the EC decision before deciding on possible further actions.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: OLYMPIC - AEGEAN (Fusion : OA ! OAL ! / A3 ! AEE ! )
par Toricks Jeu 27 Jan 2011, 13:30
Du dogme....?
Qui veut, en effet, investir en Grèce, dans le transport, aujourd'hui !
La participation de MIG dans Olympic n'avait de sens que si une fusion avec Aegean était réalisée. Une fusion qui ne soit pas trop vidée de sa substance, dans un pays qui est en faillite.
Qui veut, en effet, investir en Grèce, dans le transport, aujourd'hui !
La participation de MIG dans Olympic n'avait de sens que si une fusion avec Aegean était réalisée. Une fusion qui ne soit pas trop vidée de sa substance, dans un pays qui est en faillite.
Toricks- CLUB
- Messages : 1481
Re: OLYMPIC - AEGEAN (Fusion : OA ! OAL ! / A3 ! AEE ! )
par SEVRIEN Jeu 27 Jan 2011, 14:09
Merci, Toricks, pour cette réaction pertinente !
Comme beaucoup, sans doute, nous sommes sur la même longueur d'onde ! ;)Toricks a écrit:Du dogme....?
Qui veut, en effet, investir en Grèce, dans le transport, aujourd'hui !
La participation de MIG dans Olympic n'avait de sens que si une fusion avec Aegean était réalisée. Une fusion qui ne soit pas trop vidée de sa substance, dans un pays qui est en faillite.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
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