Koolhoven F.K.40
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Koolhoven F.K.40
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The Koolhoven F.K.40 was a small airliner built in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 1928 for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
It was a conventional high-wing cantilever [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with enclosed seating for up to six passengers and powered by a single engine in the nose.
The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] was of welded steel tube construction with a wooden wing skinned in plywood held in place by four bolts to facilitate removal.
The cabin was spacious for an aircraft of its size, and was intended to be readily reconfigured for passengers, mail, or freight.
Although up to six seats could be fitted, the only F.K.40 built flew with four.
This aircraft, registered PH-AES and nicknamed Piet Haas ("Peter Hare"), was operated by KLM until it was sold into private hands in 1936.
Shortly thereafter, it was sold to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and was operated as an air ambulance during the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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The Koolhoven F.K.40 was a small airliner built in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 1928 for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
It was a conventional high-wing cantilever [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with enclosed seating for up to six passengers and powered by a single engine in the nose.
The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] was of welded steel tube construction with a wooden wing skinned in plywood held in place by four bolts to facilitate removal.
The cabin was spacious for an aircraft of its size, and was intended to be readily reconfigured for passengers, mail, or freight.
Although up to six seats could be fitted, the only F.K.40 built flew with four.
This aircraft, registered PH-AES and nicknamed Piet Haas ("Peter Hare"), was operated by KLM until it was sold into private hands in 1936.
Shortly thereafter, it was sold to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and was operated as an air ambulance during the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Koolhoven F.K.40
Performance
- Maximum speed: 185 km/h (115 mph)
- Service ceiling: 3,800 m (12,500 ft)
- Rate of climb: 1.7 m/s (335 ft/min)
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Re: Koolhoven F.K.40
References
- Taylor, Michael J. H. (1989). Jane's Encyclopedia of Aviation. London: Studio Editions. pp. 561.
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 203. 14 January 1930. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] - 0211.html. Retrieved 2008-09-12.
- Den Ouden, Alex. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. Retrieved 2008-09-12.
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