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Boeing 247

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:45

Boeing 247, premier appareil de transport entièrement métallique, sur Wikipedia de langue anglaise.

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

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The Boeing Model 247 was an early [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], considered the first such aircraft to fully incorporate advances such as all-metal ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]) semi-[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] construction, a fully [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

Other advanced features included control surface [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for the wings and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

"Ordered off the drawing board", the 247 first flew on February 8, 1933 and entered service later that year.

Subsequently, development in airliner design saw engines and airframes becoming larger, and four-engine designs emerged, but no significant changes to this basic formula appeared until cabin pressurization and high altitude flight were introduced in the early 1940s with the first pressurized airliner, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:47

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:47

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:48

Design and development

Boeing had eclipsed other aviation manufacturers by introducing a host of aerodynamic and technical features into a commercial airliner.

This advanced design which was a progression from earlier [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (Models 200, 221, 221A) and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] bomber designs, combined speed and safety.

The Boeing 247 was faster than the U.S. premier fighter aircraft of its day, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], which was an open-[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

Yet its flight envelope included a rather docile 62 mph landing speed which precluded the need for flaps, and pilots learned that at speeds as low as 10 mph, the 247 could be taxiied "tail high" for ease of ground handling.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
In addition, the 247 was the first twin-engine passenger transport able to fly on one engine. With controllable pitch propellers (standard equipment on the 247D), the 247 could maintain 11,500 ft at maximum gross takeoff weight.

Its combination of features set the standard for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and other airliners before [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

Originally planned as a 14-passenger airliner powered by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the preliminary review of the design concept by United Air Lines' pilots had resulted in a re-design to a smaller, less capable design
configuration.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

One concern of the pilots was that no airfield then in existence, in their view, could safely take an eight-ton plane.

They also objected to the use of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines because most pilots were accustomed to the less-powerful [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and would find Hornets overpowering. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]'s chief engineer, George Mead, knew that this thinking was misguided and that within a few years would seem antiquated.

P&W's president, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], faced with a tough decision, decided to acquiesce to the airline pilots' unanimous demand.

The decision created a rift between Mead and Rentschler.

Despite the bitter disagreements on design and engines, the 247 was still a remarkable achievement and was Boeing's showcase exhibit at the 1933 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:51

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:52

Maquettes d'étude d'époque

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:53

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:54

The cockpit [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the first 247s was angled "forward" instead of the conventional aft sweep.

This was the design solution (similar to that adopted by other contemporary aircraft that used a forward raked windscreen) to the problem of lighted control panel instruments reflecting off the windshield at night, but it turned out that the forward-sloping windshield would reflect ground lights instead, especially during landings, and it also increased drag slightly.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
By the introduction of the 247D, the windshield was sloped aft in the usual way, and the night-glare problem was resolved by installing an extension (the glarescreen) over the control panel.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Boeing considered safety features highly, building in structural strength as well as incorporating design elements that enhanced customer comfort and well-being, such as the thermostatically-controlled, air conditioned and sound-proof cabin.

The crew included a pilot and co-pilot as well as a flight attendant who could tend after passenger needs. The main landing gear did not fully retract; a portion of the wheels extended below the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], typical of designs of the time, as a means of reducing structural damage in a wheels-up landing.

The tailwheel was not retractable.

While the Model 247 and 247A had [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engine [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and fixed-pitch [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the Model 247D incorporated [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] propellers.
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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:56

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:56

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:57

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:57

Operational history

As the 247 emerged from its test and development phase, the company further showcased its capabilities by entering a long-distance air race in 1934, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

During the 1930s, aircraft designs were often proven in air races and other aerial contests.

A modified 247D was entered, flown by Col.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

The 247, race number "57," was essentially a production model but all airliner furnishings were deleted to accommodate additional fuselage fuel tanks (eight in total).

The MacRobertson Race attracted aircraft entries from all over the globe including prototypes as well as established production types with the grueling course considered an excellent proving ground as well as an opportunity to gain worldwide attention.

Turner and Pangborn came in second place in the transport section (and third overall), behind the Boeing 247's eventual rival, the new [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Winner of the 1934 US [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for excellence in aviation design, the first 247 production orders were earmarked for William Boeing's airline Boeing Air Transport.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The 247 was capable of crossing the United States from east to west eight hours faster than their predecessors, such as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

Entering service on May 22, 1933, a Boeing Air Transport 247D set a cross-country record pace of 19½ hours on its [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] inaugural flight.
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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 07:59

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:00

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:00

Due to the initial demand from U.S. air carriers, Boeing sold the first 60 247s, an unprecedented $3.5 million order to its affiliated airline, Boeing Air Transport (part of the United Aircraft and Transport Corporation, UATC), at a unit price of $65,000.

TWA (Transcontinental & Western Air) also ordered the 247 but UATC declined the order, which resulted in TWA President [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] setting out the requirements for a new airliner and funding [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to design and build the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] prototype.

Douglas eventually developed the design into the historic and enormously successful [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] line.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Although the Boeing design had been the first to enter series production, the 247 proved to have some serious design deficiencies.

Air carriers considered its limited capacity a drawback since it only carried 10 passengers, in five rows with a seat on each side of the aisle, as well as a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

Compared to the more capacious DC-2 and later DC-3, the passenger count was too few to make it a commercially viable airliner.Another feature influencing passenger comfort was that the 247's main wing spar ran through the cabin area, so persons moving through the cabin had to make a large step over it. The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] had a similar configuration and while it was a more compact design, the Electra managed to carry the same number of passengers at a slightly better overall performance, and more importantly, at a lower
cost-per-mile.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:03

Le 247 " City of Denver" c/n 1688 à coté d'un American Gyro AG-4 Crusader

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:05

Seventy-five 247s were built; by contrast, Douglas collected 800 civil orders for DC-3s before the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] attack, and produced over 10,000 DC-3s, including wartime production of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; while the rival Lockheed Electra "family" was eventually to reach over 3,000 in its various civilian and military variants.

Boeing Air Transport bought 60 examples, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (10), four went to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and one a private owner in China.

While the industry primarily standardized on Boeing's competitors, many of United's aircraft were later purchased by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] at "bargain basement prices".
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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:07

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:07

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:07

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:13

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:13

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:14

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:14

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Message par PAT_AM Ven 22 Juil 2011, 08:15

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