Cessna 180
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Cessna 180
Le Cessna 180 vu par Wikipedia.en
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The Cessna 180 is a four- or six-seat, fixed [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] which was produced between 1953 and 1981.
Though the design is no longer in production, many of these aircraft are still in use as personal aircraft and in utility roles such as [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Development
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] introduced the heavier and more powerful 180 as a complement to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
It eventually came to be known as the Skywagon.
The prototype Cessna 180, N41697, first flew on May 26, 1952. Cessna engineering test pilot William D. Thompson was at the controls.
In all its versions, 6,193 Cessna 180s were manufactured.
In 1956, a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] version of this design was introduced as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], which came to bear the name Skylane.
Additionally, in 1960, Cessna introduced a heavier, more powerful sibling to the 180, the conventional gear [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
For a time, all three versions of the design were in production.
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The Cessna 180 is a four- or six-seat, fixed [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] which was produced between 1953 and 1981.
Though the design is no longer in production, many of these aircraft are still in use as personal aircraft and in utility roles such as [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Development
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] introduced the heavier and more powerful 180 as a complement to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
It eventually came to be known as the Skywagon.
The prototype Cessna 180, N41697, first flew on May 26, 1952. Cessna engineering test pilot William D. Thompson was at the controls.
In all its versions, 6,193 Cessna 180s were manufactured.
In 1956, a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] version of this design was introduced as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], which came to bear the name Skylane.
Additionally, in 1960, Cessna introduced a heavier, more powerful sibling to the 180, the conventional gear [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
For a time, all three versions of the design were in production.
Toucan- CLUB
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Re: Cessna 180
Design
The airframe of the 180 is all metal, constructed of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] alloy.
The fuselage is a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] structure, with exterior skin sheets riveted to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The strut-braced wings, likewise, are constructed of exterior skin sheets riveted to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The landing gear of the 180 is in a conventional arrangement, with main gear legs made of spring steel, and a steerable tailwheel mounted on a hollow tapered steel tube.
Cessna 180s produced between 1953 and 1963 have two side windows, while 1964 to 1981 models feature three side windows, as they use the same fuselage as the Cessna 185.
180s can be equipped with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and skis.
The airframe of the 180 is all metal, constructed of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] alloy.
The fuselage is a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] structure, with exterior skin sheets riveted to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The strut-braced wings, likewise, are constructed of exterior skin sheets riveted to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The landing gear of the 180 is in a conventional arrangement, with main gear legs made of spring steel, and a steerable tailwheel mounted on a hollow tapered steel tube.
Cessna 180s produced between 1953 and 1963 have two side windows, while 1964 to 1981 models feature three side windows, as they use the same fuselage as the Cessna 185.
180s can be equipped with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and skis.
Toucan- CLUB
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Re: Cessna 180
Operational history
Record flight
The Cessna 180 gained recognition as the aircraft chosen by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the first woman pilot to successfully fly around the world.
The flight was made in 1964 in her 1953 model, the Spirit of Columbus (N1538C), as chronicled in her book Three-Eight Charlie.
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The Cessna factory obtained the aircraft and kept it at the Pawnee (Wichita, Kansas) manufacturing plant after the epic flight, suspended from the ceiling over one of the manufacturing lines. It is currently on display at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Record flight
The Cessna 180 gained recognition as the aircraft chosen by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the first woman pilot to successfully fly around the world.
The flight was made in 1964 in her 1953 model, the Spirit of Columbus (N1538C), as chronicled in her book Three-Eight Charlie.
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Toucan- CLUB
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Re: Cessna 180
Variants
180
Four seat high wing light aircraft powered by a 225 hp (168 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], O-470-J, or a 230 hp (172 kW) O-470-K engine, landplane gross weight 2,550 lb (1,157 kg) and first certified on 23 December 1952.
180A
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 17 December 1956.
180B
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 22 August 1958.
180C
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 8 July 1959.
180D
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 14 June 1960.
180E
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 21 September 1961.
180
Four seat high wing light aircraft powered by a 225 hp (168 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], O-470-J, or a 230 hp (172 kW) O-470-K engine, landplane gross weight 2,550 lb (1,157 kg) and first certified on 23 December 1952.
180A
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 17 December 1956.
180B
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 22 August 1958.
180C
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 8 July 1959.
180D
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 14 June 1960.
180E
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 21 September 1961.
Toucan- CLUB
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Re: Cessna 180
180F
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 25 June 1962.
180G
Six seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,800 lb (1,270 kg) and first certified on 19 July 1963.
180H
Six seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,800 lb (1,270 kg) and first certified on 17 June 1964.
180I
There was no "I" model Cessna 180.
180J
Six seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-S, landplane gross weight 2,800 lb (1,270 kg) and first certified on 13 October 1972.
180K
Six seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], landplane gross weight 2,800 lb (1,270 kg) and first certified on 19 August 1976.
Four seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,650 lb (1,202 kg) and first certified on 25 June 1962.
180G
Six seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,800 lb (1,270 kg) and first certified on 19 July 1963.
180H
Six seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-R, landplane gross weight 2,800 lb (1,270 kg) and first certified on 17 June 1964.
180I
There was no "I" model Cessna 180.
180J
Six seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] or O-470-S, landplane gross weight 2,800 lb (1,270 kg) and first certified on 13 October 1972.
180K
Six seat high wing light aircraft powered by a 230 hp (172 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], landplane gross weight 2,800 lb (1,270 kg) and first certified on 19 August 1976.
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