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Travel Air

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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 21:52

Les Travel Air de M Cessna, Beech & Stearman ( rien que ça ) sur Wikipedia.en

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Travel Air Manufacturing Company was an aircraft manufacturer established in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in the United States in January 1925 by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].


Company history


The company initially built a series of sporting and training open-cockpit biplanes, including the Model A, Model B, Model BH, and Model BW. (renumbered so that A = 1000, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).

Other types included the 5000 and 6000 high wing cabin monoplanes and the CW / 7000 mailplane.

The A differed in some minor details such as lacking the overhanging [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] style [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] that gave the rest of the series the nickname Witchita Fokker (not present on all of the later models though), while the B, BH and BW differed only in the engine installed - the A and B had a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the BH had a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] V-8, the BW had a Wright radial (of various types) though other radials would be installed later (especially after it became the 4000).

Aside from the Witchita Fokkers seen in such movies as [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]' [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], likely the most famous of the open cockpit biplanes was N434N, a D4D (the ultimate derivative of the BW) painted in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] colours for airshow and skywriting use which survives in the National Air & Space Museum's Udvar-Hazy annex.

A second, backup D4D, N434P, used by Pepsi in later years to supplement and fill-in for the original aircraft, is housed in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. N434P is the aircraft pictured at right.

The 5000 was a custom built long range high wing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] similar in concept to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]'s [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], named Woolaroc which won the disastrous [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in which the majority of contestants disappeared at sea or otherwise died attempting the crossing.

A second 5000 was built for airline service but wasn't successful.
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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 21:57

4000

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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 21:57

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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 21:58

4000

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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 21:58

Travel Air then produced the model [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], a five or six-seat high-wing cabin monoplane intended for airline use, and for very wealthy private owners.

In 1928, National Air Transport operated the Type 6000 on their mail and passenger routes from Chicago to Dallas, Kansas City and New York.
Two Travel Air 6000 were purchased by the Paraguayan government during the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (1932–1935) for the Transport Squadron of its Air Arm.

These planes belonged to TAT with the registrations NC624K (c/n 6B-2011) and NC9815 (c/n 6B-1029); They received the military serials T-2 and T-5 (later reserialled as T-9). The planes were intensively used during the
conflict as air ambulances.

They both survived the war and continued flying in the Air Arm. In 1945, they were transferred to the first
Paraguayan Airline, Líneas Aéreas de Transporte Nacional (LATN) and received the civil registrations ZP-SEC and ZP-SED. They were withdrawn from use in 1947.
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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 22:00

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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 22:01

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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 22:02

The CH or 7000 found little success but ended up in Alaska as an early bushplane with an enclosed cabin for the cargo or passengers.

Unfortunately the pilot was not given the protection of the cabin but sat behind it in an open cockpit.

Travel Air was also responsible for a series of very successful racing aircraft, which due to Travel Air being extremely secretive, were named [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] by the press.

The Mystery Ships dominated the racing circuit for several years and had the distinction of being faster than anything the US military had on strength.

Its renown led to one example being sold to the Italians which inspired the design of a racing aircraft and the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] fighter.

The company was forced into liquidation in August 1929 by the drop in sales caused by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

The company's assets were purchased by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] corporation, which continued to manufacture some of the Travel Air designs though they were renumbered again so that the 4000 became the 4, the 6000 became the 6.

Additional types that had been close to production number from 8 to 16 were built while under Curtiss-Wright
management such as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. which in various marks was sold to several South American countries.

One of the founders of Travel Air was [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] who quit shortly after it was amalgamated into Curtiss Wright and later formed the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] company where he would continue the numbering sequence with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 22:04

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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 22:06

Et le Travel Air 4D devenu E 4000

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1929 (ATC 254, 2-169, 2-300) = 3pOB; 220hp Wright J-5; span: 33'0" length: 23'4" load: 1043# v: 130/110/52 range: 520.

$7,960; POP: 19, of which two were converted to E-4000. Performance was higher with cowl and wheel pants.

Approved for 240hp Wright J-6 under (2-169) for [NC9961] and (2-300) for [NC467N].
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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 22:08

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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 22:08

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Message par TERRENCE Sam 12 Mai 2012, 22:09

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:04

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:04

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:04

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:05

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:05

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:06

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:06

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:07

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:07

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:08

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:08

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Message par TERRENCE Dim 13 Mai 2012, 01:08

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