Bonjour, chers tous. IFSD : Encore un CF6 de GE. A ce stade, le problème est que, pour les moteurs HBPR à forte poussée de la dernière génération, chez GE, P&W & RR, les incidents frappant les CF6 de GE et les P&W Séries 4000 réfléchissent des incidents sur "fix" qui n'a / n'ont pas réussi dans la durée, , ceux sur RR RB211, ... soit un 'loup' exceptionnel en un seul exemplaire /
"a one off", soit un problème lié à des interventions MRO.
--------------------------
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]--------------------------
Incident: Jetstar A332 over Pacific on Oct 24th 2011, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created Monday, Oct 24th 2011 16:22Z, last updated Monday, Oct 24th 2011 16:22Z
A Jetstar Airways Airbus A330-200, registration VH-EBJ performing flight JQ-26 from Tokyo Narita (Japan) to Cairns,QL (Australia) with 161 passengers, was enroute over the Pacific Ocean about one hour into the crossing towards Australia when the crew needed to shut the right hand engine (CF6) down due to low pressure in the fuel pumps. The aircraft turned around and diverted to Osaka's Kansai Airport (Japan) for a safe landing about 2.5 hours after departure.
The flight was subsequently cancelled.
|