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Air France / CSA

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Message par Terryan Jeu 20 Aoû 2009, 09:14

AF/KLM n'a pas donné suite à sa proposition de reprise de CSA, Tchéquie.

Dont acte de CSA par communiqué sur ATN :

Source: Czech Airlines 19/08/2009

Czech Airlines’ Position with Respect to the Decision of Air France-KLM to Withdraw from the Czech Airlines Privatisation Process

Czech Airlines understands and respects the reasons underlying Air France-KLM’s decision. For Czech Airlines – as for other airlines – the only priority for 2009 is to flexibly respond to the market crisis.
Czech Airlines trusts that Air France-KLM, as well as Czech Airlines itself, will manage their downsizing processes. Czech Airlines shares the opinion of Air France-KLM, which it reached on the basis of a profound knowledge of the financial condition and current situation at Czech Airlines, i.e., that Czech Airlines can restore its
profitability without outside assistance.
Czech Airlines is prepared to continue cooperating with Air France-KLM in the SkyTeam Alliance.

Czech Airlines’ management has always declared that all decisions concerning the privatisation are solely matters for the shareholder. The primary task of the Czech Airlines management is to manage the Airline and ensure its long-term
existence and prosperity, regardless of who owns the Airline, whether it is the government or a private company. For that reason, the management has successfully implemented the OK 2006-2008 three-year plan for turning around
Czech Airlines, and prepared the revitalised and profitable corporation for privatisation, which was launched before the outbreak of the crisis.

Since the end of last year, in response to the current developments on the air carriage market that have been caused by the global crisis, it has adopted and implemented a number of measures to overcome the effects of the crisis. These are standard steps that are being taken by other companies, as well, and not only in aviation. The 2009 Action Plan is being successfully implemented, and the shareholders as well as the parties involved in the privatisation process are being informed regularly, as to its further acceleration. The plan involves a set of drastic downsizing and restructuring measures, which include personnel; measures that are essential for surviving the crisis year of 2009
and for launching Czech Airlines’ growth in 2010 and beyond.

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Le hub principal d'OK, Prague, constituait une bonne plateforme pour AF en Europe Centrale. Et CSA déjà membre de Styteam.

Bien plus sensé pour AF de s'offrir un siège au CA d'Alitalia....? ? On a du rater quelquechose....
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Message par TRINIDAD Mer 30 Sep 2009, 15:25

Un candidat tchèque à la reprise de CSA. Déja vu par ailleurs. Plus question d'AF, terminé.

Sur Aerocontact

PRAGUE, 30 septembre (Reuters) -

Un consortium de deux entreprises tchèques, Unimex et Travel Service, a présenté une offre de reprise de Czech Airlines, la compagnie aérienne publique déficitaire, a déclaré mercredi une porte-parole de Travel Service.
Le consortium est le seul candidat en lice au rachat de la compagnie aérienne, membre du réseau Sky Team,
après le retrait d'Air France-KLM en août dernier, qui avait fait planer un doute sur la poursuite par le gouvernement du processus de privatisation.

Une porte-parole de Travel Service a précisé que le montant de l'offre serait rendu public plus tard dans la journée. Le
ministre des Finances a indiqué qu'il publierait un communiqué après 12h30 GMT.

Des analystes avaient initialement estimé que la valorisation de la compagnie aérienne pourrait atteindre cinq milliards de couronnes (200 millions d'euros environ), mais les estimations ont été revues à la baisse au vu de la crise sur les marchés financiers et des pertes plus importantes affichées par la compagnie sur les 12 derniers mois.

Le gouvernement a indiqué que la compagnie pourrait faire faillite si elle n'était pas rachetée ou restructurée en
profondeur.

CSA a subi une perte de 68,4 millions d'euros au premier semestre, durant lequel son chiffre d'affaires a chuté de 30%, et la compagnie a annoncé son intention de vendre trois avions Boeing 737 d'ici à la fin de l'année.

Unimex, une entreprise non cotée, est présent dans le secteur des voyages et dans l'immobilier notamment. L'entreprise détient une participation dans Travel Service, compagnie aérienne à bas coût.
Icelandair détient une participation dans Travel Service.

(Jan Lopatka, version française Sonia Manueco)

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