Estonian Air : OV : ELL
4 participants
Page 1 sur 1
Estonian Air : OV : ELL
La cie estonienne a fêté ses 18 ans d'existence le 1er décembre.
Estonian Air is celebrating its 18-year birthday on 1 December 2009.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Un lien wikip, en :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Un B 737-500 d'Estonian
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Estonian Air is celebrating its 18-year birthday on 1 December 2009.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Un lien wikip, en :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Un B 737-500 d'Estonian
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Estonian Air : OV : ELL
Estonian va receptionner des CRJ-900 de Bombardier l'an prochain.
Cseries, Cseries, quels Cseries ?
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Voilà une opportunité ( SAS...) pour le CS qui s'envole. Pas génial.
Crossair et Saab, ça marchait pas mal. Swiss est une autre affaire.
Et le NextGen 1000, plus personne n'en parle, qu'en pense Britair ?
Cseries, Cseries, quels Cseries ?
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Estonian Air has firmed a contract to acquire three Bombardier CRJ900 NextGen aircraft, a deal which replaces an earlier fleet-renewal agreement with the airframer.
Under the new agreement Estonian Air will take delivery of the jets in early 2011 and 2012.
The airline had been included in a Bombardier fleet-renewal agreement for SAS Group in early 2008, under which it was to receive a number of CRJs.
But the Tallinn-based carrier says the new contract "replaces" this earlier deal which was originally forged while SAS Group was still committed to Estonian Air as an affiliate airline.
SAS Group is reducing its shareholding in Estonian Air, as part of an effort to divest non-core activity, while the Estonian Government is intending to increase its stake to 90%.
Estonian Air says the CRJ pact will enter effect once the country's Parliament has approved a Government decision to increase the carrier's share capital.
"Long-term loans of various financial institutions, and internal funds, are used for the aircraft purchasing," adds the carrier.
Chief executive Andrus Aljas says the aircraft will be delivered ahead of its peak traffic period.
"This is a fundamental step for our company," he says. "We are upgrading our fleet with smaller aircraft that better meet Estonia's market demands and enable us to improve our flight schedule as well as open new destinations."
Estonian Air says it will use the aircraft mainly on high-demand business destinations, and adds that the aircraft agreement includes a comprehensive support package.
Voilà une opportunité ( SAS...) pour le CS qui s'envole. Pas génial.
Crossair et Saab, ça marchait pas mal. Swiss est une autre affaire.
Et le NextGen 1000, plus personne n'en parle, qu'en pense Britair ?
Wax- CLUB
- Messages : 1387
Localisation : Pas loin
Re: Estonian Air : OV : ELL
Estonian cherche à remplacer ses Saab 340 par des turboprops à plus grande capacité
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Le SAAB 2000 n'est pas cher, mais d'occasion, il est assez rapide mais assez bruyant en cabine, aussi.
Bombardier et ATR tenteront de faire valoir leurs arguments
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] is looking for larger turboprop aircraft after opting to return its Saab 340s to their lessors.
It says it is assessing the options for a new aircraft type and "taking steps" to implement it into its network.
"The change is related to the strategic goal of Estonian Air to offer its customers faster and more frequent air links between Estonia and various European cities," says the carrier.
Estonian Air has two Saab 340s but says, from April, it will operate with a single aircraft as it proceeds with the withdrawal.
This means it will also axe its services from the capital Tallinn to the cities of Minsk and Vilnius.
The carrier says this reduction of its network, from the beginning of the summer season, is "in order to have the transition to the new aircraft type more smooth and cost-effective".
Estonian has not indicated which turboprops it is considering introducing in place of the Saabs.
Le SAAB 2000 n'est pas cher, mais d'occasion, il est assez rapide mais assez bruyant en cabine, aussi.
Bombardier et ATR tenteront de faire valoir leurs arguments
Paddy- CLUB
- Messages : 1963
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
|
|