Conversion cargo famille 737
2 participants
Page 1 sur 1
Conversion cargo famille 737
Les droits à verser à Boeing et le marasme du secteur freight n'empêche pas la poursuite des activités de conversion de modules moyens comme les 737.
Pemco annonce un contrat avec Hainan, la Chine, où repart aussi la croissance.
Voilà qui soutient la valeur des 737 classics et maintient l'attrait des NG
Pemco annonce un contrat avec Hainan, la Chine, où repart aussi la croissance.
Voilà qui soutient la valeur des 737 classics et maintient l'attrait des NG
DOTHAN, Ala.--([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien])--
Pemco World Air Services (”Pemco”) today announced that it entered into an agreement to convert six 737-300 passenger aircraft to freighter configuration for Hainan Airlines, a subsidiary of HNA Group.
Under the terms of the contract, signed in 2009, Pemco has already completed redelivery on two 737-300 aircraft conversions in October 2009 and January 2010.
The third freighter is on schedule for redelivery in February, with the remaining three entering service before the end of the second quarter.
This agreement represents the second time China-based HNA Group has partnered with Pemco in a multiple aircraft conversion deal, and extends both Pemco’s market leadership in China and its global installed base of about 80 737-300/400 converted aircraft.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
JMD_21- CLUB
- Messages : 846
Re: Conversion cargo famille 737
MNG reçoit un 737-400, la bonne taille, convertit par Aeronautical Engineers.
Bonne nouvelle pour cette famille d'avion.
Les royalties à verser à Boeing sont toujours d'actualité ?
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
------------------------------------------------------
Turkish operator MNG Airlines has received the first [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to have undergone freighter conversion by US firm Aeronautical Engineers.
The 21-year old aircraft - serial number 24126 - was in service with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as well as MNG during its passenger career.
MNG plans to put the 737-400SF into service on routes between Istanbul and Paris, London and Cologne.
The twin-jet was converted under a third-party [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-licensed programme at Aeronautical Engineers' Miami facility CJI, which also conducted a C-check and repaint.
It arrived at CJI in mid-October, and the centre has since taken a second MNG 737 for conversion.
The modification gives the aircraft a 125m³ main deck freight volume, capable of accommodating 10 standard containers, and a maximum payload of 21,400kg.
------------------------------------------------
Étonnante MNG !
Bonne nouvelle pour cette famille d'avion.
Les royalties à verser à Boeing sont toujours d'actualité ?
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
------------------------------------------------------
Turkish operator MNG Airlines has received the first [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to have undergone freighter conversion by US firm Aeronautical Engineers.
The 21-year old aircraft - serial number 24126 - was in service with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as well as MNG during its passenger career.
MNG plans to put the 737-400SF into service on routes between Istanbul and Paris, London and Cologne.
The twin-jet was converted under a third-party [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-licensed programme at Aeronautical Engineers' Miami facility CJI, which also conducted a C-check and repaint.
It arrived at CJI in mid-October, and the centre has since taken a second MNG 737 for conversion.
The modification gives the aircraft a 125m³ main deck freight volume, capable of accommodating 10 standard containers, and a maximum payload of 21,400kg.
------------------------------------------------
Étonnante MNG !
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Sujets similaires
» Conversion Cargo B 757
» Conversion cargo B 767
» Conversion Airframe Passager Cargo
» Conversion MD 80 FCP
» Conversion "Combi" B757
» Conversion cargo B 767
» Conversion Airframe Passager Cargo
» Conversion MD 80 FCP
» Conversion "Combi" B757
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum