767 MMTT Bedek
3 participants
Page 1 sur 1
767 MMTT Bedek
L'offre vient de Bedek. Basée sur l'airframe du 767-200, elle s'appuie sur une base d'avions d'occasions
Israel Aerospace Industries' (IAI) aircraft conversion specialist Bedek has unveiled plans to launch a new tanker-transport for the global market based on used [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-200s.
Bedek had launched the 767 multi-mission tanker transport (MMTT) programme even before the Israeli
government announced plans in November to acquire such an aircraft, an IAI executive says at the Singapore Airshow.
The Israeli order remains under discussion as the prime minister's office and the Israeli Air Force negotiate a combined funding effort. Israel plans to operate the aircraft primarily as a VIP transport for senior government officials, but it
could also serve a military role as tanker and cargo aircraft.
Bedek's design, therefore, emphasizes a modular approach, allowing the aircraft to convert swiftly from tanker mode to cargo mode to passenger mode, the executive says.
In the tanker role, the aircraft will be designed to offload 45,300kg (100,000lb) at ranges up to 1,000nmi.
In cargo mode, the aircraft would be configured to carry 34,000kg as far as 3,000nmi, according IAI's marketing documents.
The MMTT also could support a load of 220 passengers, plus serve in other missions, including
medical evacuation.
IAI's concept includes providing its internally designed fly-by-wire refuelling boom and drogue pods, the IAI executive says.
Bedek has converted several aircraft previously into tankers, ranging from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 707s, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] C-130s and Ilyushin Il-76s.
Bedek is focusing the world market for used 767s to make the conversions.
"Buying a new one we believe is a waste of money," the IAI executive says.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Lunger- CLUB
- Messages : 410
Re: 767 MMTT Bedek
Cette idée n'est pas une nouveauté, les demandes auprès des gouvernements US ont été multiples.
Des pays utilisateurs de KC 707 ou KC 130 sont intéressés.
Un "oui" avant une décision sur le US Tankers serait surprenant
Des pays utilisateurs de KC 707 ou KC 130 sont intéressés.
Un "oui" avant une décision sur le US Tankers serait surprenant
Lunger- CLUB
- Messages : 410
Re: 767 MMTT Bedek
Bonne occasion, le 767-200 est plus qu'abordable, même avec les royalties à verser à Boeing. Et Bedek connait très bien ces machines.
Les relations seront peut-être plus facile qu'entre Boeing et Aeronavali.
Les relations seront peut-être plus facile qu'entre Boeing et Aeronavali.
Ydel- CLUB
- Messages : 764
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum