AVIONS de LIGNE QU'ON OUBLIE
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AVIONS de LIGNE QU'ON OUBLIE
par SEVRIEN Sam 27 Fév 2010, 14:25
Quelques doublons pour donner le coup d'envoi !
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La vie du BAE-146 / Avro Jet n'est pas terminée ! Ou : "Quand le 'paraître' n'a plus les moyens de payer son ticket repas" !
Lien :
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DATE:11/02/10. SOURCE:Flight InternationalAvro Business Jet prospects brighten as financial concerns trump egos: BAE
By [url=mailto://]Niall O’Keeffe[/url]
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La vie du BAE-146 / Avro Jet n'est pas terminée ! Ou : "Quand le 'paraître' n'a plus les moyens de payer son ticket repas" !
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DATE:11/02/10. SOURCE:Flight InternationalAvro Business Jet prospects brighten as financial concerns trump egos: BAE
By [url=mailto://]Niall O’Keeffe[/url]
Le gens "qui ont les pieds sur terre" !
Evidemment !The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]/[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] RJ-based, four-engined ABJ has an airliner-sized cabin and "represents a good value proposition" in a beleaguered market, says [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], vice-president of sales and marketing at BAE's regional aircraft unit.
"There are people out there whose wallet is more important than their ego," he adds, acknowledging the type's unglamorous image. "If they want a big aeroplane, this represents a very good, cost-effective way of getting an aeroplane that is suitable for most business jet missions."
C'est le problème! Payer le prix fort, pour ne se servir des possibilités de l'avion que pendant 3% à 5% de sa vie opérationnelle !Doughty admits that the ABJ does not have the range for transatlantic flights, but argues that many of the larger business jets, on which operators "can quite happily spend $16 million", are confined to 1-2h sectors, rather than flying long haul.
Bonne transaction !BAE has [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] placed the price of a pre-conversion BAe 146-300 at around $2 million, and that of a pre-conversion RJ85 at between $5.75 million and $6.25 million.
In 2009, BAE Systems sold an RJ100 to Abu Dhabi's [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], for conversion to VVIP format; a BAe 146 to UK-based Gill Airways, for deployment as a 46-seat executive shuttle; and a BAe 146-100 to another UK company, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], which was seeking to fit an aircraft with a VIP interior.
These transactions came as BAE increased its marketing spend in the business segment, promoting the ABJ at last year's [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] exhibition and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Il suffit d'être vraiment "orienté client" ! Pas de 'paraître' ou de parti-pris !While the passenger market remains the primary focus, business aviation deals can make "a very significant contribution" to the bottom line, says Doughty. "We think there is scope out there, even in a difficult market, for us to get some more," he says.
There are more than 20 BAe 146/RJs in operation as VIP and corporate shuttle aircraft, BAE estimates. The RJ70 is seen by the company as "ideally suited" for ABJ conversion.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: AVIONS de LIGNE QU'ON OUBLIE
par SEVRIEN Sam 27 Fév 2010, 14:26
Autre article sur BAE-146 / Avro-Jet.
On se rend bien compte que ce topic n'est guère attractif pour certaines cultures, surtout celles qui hébergent les Adeptes du NIH !
Dommage ! Il y a de quoi apprendre & surprendre, dans une bonne lecture sur ces appareils !
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DATE:11/02/10. SOURCE:Flight International
BAe 146 'could be transport stopgap'
By [url=mailto://]Niall O’Keeffe[/url]
Et si l'on ne se renseigne pas sur ce genre d'avion, on ne se rend pas compte des prouesses de BAE Systèmes en matière de "Asset Management" ! Aah, ... le problème du NIH ?
Mais, si l'on se renseigne, ..... à temps, .... on s'offre la chance de mourir un peu moins bête, ... non ?
Quelques chiffres :
-- Caravelle : nombre construit : 282 :
-- Avro-RJ / BAE -146 : nombre construit : 387 (166 Avro, ..... 221 BAE -146)
-- Aussi : pour mémoire, ...... BAC -1-11 : nombre construit : 244.
A méditer.... , pendant 2 ou 3 minutes, tout de même ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voir post ci-dessous.
On se rend bien compte que ce topic n'est guère attractif pour certaines cultures, surtout celles qui hébergent les Adeptes du NIH !
Dommage ! Il y a de quoi apprendre & surprendre, dans une bonne lecture sur ces appareils !
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DATE:11/02/10. SOURCE:Flight International
BAe 146 'could be transport stopgap'
By [url=mailto://]Niall O’Keeffe[/url]
Intéressant !BAE Systems is offering its out-of-production regional aircraft as a bridging solution for armies and air forces affected by military transport delivery delays, and is looking to build on a breakthrough deal with a UK Ministry of Defence contractor.
Oui ! Pas de doute : quand on préfère intellectualiser le problème, au lieu de flairer le vent et d'aller chercher le "business", on passe à côté de beaucoup de choses !In December, BAE revealed that Titan Airways had leased one of its BAe 146s to fulfil a six-month MoD contract in the Middle East.
Titan, a UK-based charter specialist, had been seeking an aircraft to fly "several times a week" between Bahrain, Muscat in Oman and Minhad in the United Arab Emirates, transporting "around 45 passengers" and freight on these sectors.
Et si l'on ne se renseigne pas sur ce genre d'avion, on ne se rend pas compte des prouesses de BAE Systèmes en matière de "Asset Management" ! Aah, ... le problème du NIH ?
Mais, si l'on se renseigne, ..... à temps, .... on s'offre la chance de mourir un peu moins bête, ... non ?
Quelques chiffres :
-- Caravelle : nombre construit : 282 :
-- Avro-RJ / BAE -146 : nombre construit : 387 (166 Avro, ..... 221 BAE -146)
-- Aussi : pour mémoire, ...... BAC -1-11 : nombre construit : 244.
A méditer.... , pendant 2 ou 3 minutes, tout de même ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voir post ci-dessous.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: AVIONS de LIGNE QU'ON OUBLIE
par SEVRIEN Sam 27 Fév 2010, 14:29
T_HAR n'avait pas oublié !
T_Har a écrit:BAE Systems propose les RJ85 de DLH en Russie.BAE Systems announced today that it will offer Russian airlines the Avro RJ85 regional jetliner as an
immediate replacement for ageing aircraft operated on domestic and regional routes.
A fleet of 13 ex-Lufthansa RJ85s are coming back off-lease to BAE Systems beginning in March and continuing through to 2011.
This particular variant is certificated under the Russian Interstate Aviation Committee airworthiness rules and so is
capable of being operated in Russia and CIS countries.
Russian airlines have long recognised the value and utility of the ‘100-seat’ regional jet sector and over 320 aircraft in this category are currently operational, but with an average age of 22 years.
Among these are nearly 200 Russian aircraft, such as the Tupolev Tu-134 and Yakovlev Yak-42 which are nearing the end of their useful lives, are relatively fuel inefficient and have high operating costs and are, in some cases, noise
restricted and so unable to be operated to and from the European Union.
New modern generation Russian and CIS designed and built replacement aircraft will not be available in the volume production quantities necessary for some years to come.
The Antonov An-148 has only just entered service, while the Sukhoi Superjet is still going through its certification programme.
A key element of the BAE Systems offer is that whilst the RJ85 can provide immediate capacity to help solve airlines’ needs, this used aircraft solution is complementary to the aspirations of the Russian aerospace industry as it
gradually gears up to volume production to offer replacement aircraft in sufficient numbers.
Nigel Benson, Director Sales and Leasing for BAE Systems Asset Management said today:
“Our offering to Russian airlines is simple. We know they urgently need capacity now as the existing aircraft will not remain in service for much longer.
The RJ85 is affordable and is fully backed by BAE Systems with a complete suite of support services.”
He added:
The ex-Lufthansa RJ85 aircraft are naturally to a high specification with 93 seats and are fully European Aviation Safety Agency (EASA) compliant.
They are fitted with long-range tanks and are to a common specification.
They are fully Stage 3 noise complaint and are capable of meeting the proposed Stage 4 limits.
With a long service life remaining, they will make ideal interim aircraft for airlines that are waiting for locally produced aircraft to come on stream over the next five years.”
BAE Systems Regional Aircraft provides its customers with managed solutions for aircraft portfolios, fleet support and engineering.
In addition to a trading portfolio of over 200 aircraft, a proven track record in aircraft remarketing and lease management services and a broad base of aircraft support solutions, Regional Aircraft also provides engineering expertise for both commercial aircraft and defence platforms.
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SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: AVIONS de LIGNE QU'ON OUBLIE
par SEVRIEN Sam 27 Fév 2010, 14:30
Bien vu, T_Har !
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DATE:22/02/10
SOURCE:Flight International
BAE spots Russian opportunity for RJ85
By [url=mailto://]Alex Derber[/url]
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DATE:22/02/10
SOURCE:Flight International
BAE spots Russian opportunity for RJ85
By [url=mailto://]Alex Derber[/url]
Dans le sillage de nos écrits ci-dessus !BAE Systems is targeting Russia for the first time in a bid to sell a batch of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] RJ85s coming off lease from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The aircraft are priced at $5-6 million each, and BAE believes they offer a good alternative for Russian airlines that rely on ageing fleets of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Tu-134s and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Yak-42s for their regional jet requirements.
"We have in the past talked to Russian airlines about the type, but this is the first time we've made a concerted effort in the market," says BAE.
BAE is looking to sell 11 93-seat RJ85s of a 1994-5 vintage coming off lease from Lufthansa over the next 12 months
La vente ("outright sale") est préférable dans ce contexte !The RJ85, unlike its predecessor the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], is certificated with Russia's Interstate Aviation Committee following delivery of three aircraft to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 1997. The regional jets would be subject to Russian import tariffs, but these would be lower than those applying to newer equipment.
BAE is willing to sell the RJ85s singly or as a fleet, but it is not contemplating leasing the aircraft.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: AVIONS de LIGNE QU'ON OUBLIE
par SEVRIEN Sam 27 Fév 2010, 14:32
Correction d'une omission.
Correction de l'omission :
Hawker Siddeley TRIDENT : nombre construit : 117.
-----------
Lien :
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Le Gouvernement britannique de l'époque portera toujours une grande responsabilité à l'égard de cette erreur majuscule ! Mais combien d'Européens, qui conspuaient les Américains par ailleurs, ont facilité la tâche de Boeing ? Et on foi de quoi ? Le B727 était devenu le "recordman du monde" des ventes d'un avion civil !
Réactions ?
--------------------------------------------------------SEVRIEN a écrit:Autre article sur BAE-146 / Avro-Jet.
On se rend bien compte que ce topic n'est guère attractif pour certaines cultures, surtout celles qui hébergent les Adeptes du NIH !
Dommage ! Il y a de quoi apprendre & surprendre, dans une bonne lecture sur ces appareils !
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.....Et si l'on ne se renseigne pas sur ce genre d'avion, on ne se rend pas compte des prouesses de BAE Systèmes en matière de "Asset Management" ! Aah, ... le problème du NIH ?
Mais, si l'on se renseigne, ..... à temps, .... on s'offre la chance de mourir un peu moins bête, ... non ?
Quelques chiffres :
-- Caravelle : nombre construit : 282 :
-- Avro-RJ / BAE -146 : nombre construit : 387 (166 Avro, ..... 221 BAE -146)
-- Aussi : pour mémoire, ...... BAC -1-11 : nombre construit : 244.
A méditer.... , pendant 2 ou 3 minutes, tout de même ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Correction de l'omission :
Hawker Siddeley TRIDENT : nombre construit : 117.
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Vous avez tout compris ! Interférence politique dans le cockpit des affaires industrielles ! Mais cela étéit en 1957 ! Il y a plus d'un demi-siècle ! Il y en a qui n'ont toujours pas compris certaines choses ! Et ils n'étaient même pas nés à l'époque !.....de Havilland’s original proposal, the DH121, was a larger and more powerful aircraft than the Trident ended up being. BEA ("British European Airways") signed a Letter of Intent in 1957, which gave the go ahead for the development program to begin.
A full family of aircraft with higher capacity and new upgraded engines was intended.
The Government decided, before production started, to get the Americans involved in the extended project. A US delegation including people from Boeing was given full access to the plans, but nothing came of it.
Soon after, the Boeing 727 emerged and eventually took the market, with a very similar design to the originally planed DH121........
J'ai fait partie de ceux qui ont connu la phase expérimentale qui a débouché sur les "blind landings" ! Passionnant ! Combien de nos adeptes du NIH connaissent l'histoire de cette "facilité" ?One thing that the Trident did have in its favour was the ability to land ‘blind’. The automatic landing system, developed with Smiths Industries, was finally given full CAA approval in 1972. However by this time the Boeing 727 was established as the market leader and the choice of most foreign airlines.
Le Gouvernement britannique de l'époque portera toujours une grande responsabilité à l'égard de cette erreur majuscule ! Mais combien d'Européens, qui conspuaient les Américains par ailleurs, ont facilité la tâche de Boeing ? Et on foi de quoi ? Le B727 était devenu le "recordman du monde" des ventes d'un avion civil !
117 Tridents were built in total, with the last coming off the production line in March 1978. One notable sale was the 35 aircraft sold to the Chinese national airline CAAC. The Trident was CAAC’s first western built short haul jet airliner.
Dommage que les idées reçue, et la sélectivité des media & mémoires empêchent les vraies informations de bien circuler !BEA and British Airways always kept faith with the Trident and it became one of BA’s longest serving aircraft. It was a very common sight throughout the whole of the UK during the 1980s, as it flew the BA ‘Shuttle’ service, connecting the major airports. It was finally retired early in 1986, after clocking up 22 years service.
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In its later years with BA the Trident was a success as the airlines domestic workhorse, flying the ‘shuttle’ routes, linking the UK airports.
It is not known for certain, but it is believed that the Trident remained in service with the Chinese Air Force until the mid 90’s.
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SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
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