Blohm & Voss Bv 141
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1920 à 1939
Page 2 sur 3
Page 2 sur 3 • 1, 2, 3
Re: Blohm & Voss Bv 141
Three further [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and an evaluation batch of five BV 141As were produced, but the assessment was that they were underpowered.
By the time a batch of 12 BV 141Bs were built with the more powerful BMW 801 engines, they were too late to make an impression, as production of the Fw 189 was already well along.
By the time a batch of 12 BV 141Bs were built with the more powerful BMW 801 engines, they were too late to make an impression, as production of the Fw 189 was already well along.
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
Several wrecked BV 141s were found by advancing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] forces.
One was recovered by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] forces and returned to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for examination. None survive today.
One was recovered by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] forces and returned to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for examination. None survive today.
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
Contrary to much that has been written, all BV 141s ordered were produced and delivered.
Following is the complete record of BV 141 production, either a German civil registration or pre-military, four letter Stammkennzeichen radio code.
Following is the complete record of BV 141 production, either a German civil registration or pre-military, four letter Stammkennzeichen radio code.
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
Prototypes
- BV 141 V1 ; WNr 141-00-0171 ; D-OTTO then GL+AG
- BV 141 V2 ; WNr 141-00-0172 ; D-ORJE then PC+BA
- BV 141 V3 ; WNr 141-00-0359 ; D-OLGA then BL+AA
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
Préséries BV 141 A-0
- BV 141 A-01 (V4) ; WNr 01010360 ; D-OLLE then GL+AH
- BV 141 A-02 (V5) ; WNr 01010361 ; BL+AB
- BV 141 A-03 (V6) ; WNr 01010362 ; BL+AC
- BV 141 A-04 (V7) ; WNr 01010363 ; BL+AD
- BV 141 A-05 (V8) ; WNr 01010364 ; BL+AE
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
Preseries BV 141 B-0
- BV 141 B-01 (V9) ; WNr 0210001 ; NC+QZ
- BV 141 B-02 (V10) ; WNr 0210002 ; NC+RA
- BV 141 B-03 (V11) ; WNr 0210003 ; NC+RB
- BV 141 B-04 (V12) ; WNr 0210004 ; NC+RC
- BV 141 B-05 (V13) ; WNr 0210005 ; NC+RD
- BV 141 B-06 (V14) ; WNr 0210006 ; NC+RE
- BV 141 B-07 (V15) ; WNr 0210007 ; NC+RF
- BV 141 B-08 (V16) ; WNr 0210008 ; NC+RG
- BV 141 B-09 (V17) ; WNr 0210009 ; NC+RH
- BV 141 B-010 (V18); WNr 0210010 ; NC+RI
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
Series BV 141 B-1
- WNr 0210011 ; GK+GA
- WNr 0210012 ; GK+GB
- WNr 0210013 ; GK+GC
- WNr 0210014 ; GK+GD
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
- WNr 0210015 ; GK+GE
- WNr 0210016 ; GK+GF
- WNr 0210017 ; GK+GG
- WNr 0210018 ; GK+GH
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
The Blohm & Voss team came up with several other asymmetric designs, but none were actually built.
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
Specifications (BV 141B)
General characteristics
General characteristics
- Crew: 3, pilot, observer and rear-gunner.
- Length: 14 m (45 ft 9 in)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 14 m (45 ft 9 in)
- Height: 3.6 m (11 ft 9 in)
- Wing area: 53 m² (570 ft²)
- Empty weight: 4,700 kg (10,363 lb)
- Loaded weight: 5,700 kg (12,568 lb)
- Powerplant: 1× [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] radial piston, 1,160 kW (1,560 hp)
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Re: Blohm & Voss Bv 141
Performance
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 438 km/h (272 mph) at 3,500 m (11,500 ft)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 1,200 km (745 mi)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 10,000 m (32,800 ft)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 570 m/min (1,860 ft/min)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 60.2 kg/m² (12.3 lb/ft²)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 448 W/kg (0.274 hp/lb)
Farr2- CLUB
- Messages : 364
Page 2 sur 3 • 1, 2, 3
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1920 à 1939
Page 2 sur 3
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum