Douglas Skystreak
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Douglas Skystreak
L'histoire du Skytreak de Douglas sur Wikipedia :
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Douglas Skystreak (D-558-I) était un appareil de recherche à réaction et aile droite développé par Douglas pour le compte de la [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (ancêtre de la [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
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Re: Douglas Skystreak
Développement
Le projet fut lancé conjointement par la [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] et l'[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] en 1945.
Le programme prévoyait un appareil de test pour les vols [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] et [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Douglas Skystreak
A l'origine, trois phases de développement étaient prévues avec 6 appareils :
- Phase 1 : Un avion à réaction, 2 exemplaires
- Phase 2: Un avion à [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] mixte (roquette + [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]) 2 exemplaires.
- Phase 3: Un prototype d'avion de combat avec une cellule redessinée intégrant les résultats des deux premières phases, 2 exemplaires.
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Re: Douglas Skystreak
Le contrat fut signé le 22 juin 1945, mais fut modifié par la suite, suite à l'abandon de la phase 2
(qui déboucha sur le programme [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien])
et la diminution du nombre d'exemplaires à construire qui passa de 6 à 3.
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(qui déboucha sur le programme [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien])
et la diminution du nombre d'exemplaires à construire qui passa de 6 à 3.
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Re: Douglas Skystreak
Le D-558 I sur Wikipedia de langue anglaise :
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The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Douglas Skystreak (D-558-1 or D-558-I) was a single-engine jet research aircraft of the 1940s.
It was designed in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Bureau of Aeronautics, in conjunction with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (NACA).
The Skystreaks were turbojet powered aircraft that took off from the ground under their own power and had unswept flying surfaces.
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The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Douglas Skystreak (D-558-1 or D-558-I) was a single-engine jet research aircraft of the 1940s.
It was designed in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Bureau of Aeronautics, in conjunction with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (NACA).
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Re: Douglas Skystreak
Development
The D558 program was conceived as a joint NACA/U.S. Navy research program for transonic and supersonic flight.
As originally envisioned, there would be three phases to the D558 program: a jet powered airplane, a mixed rocket/jet powered configuration, and a design and mockup of a combat aircraft.
A contract for design and construction of six D558-1 aircraft for the first phase was issued on June 22, 1945.
The original plan had been for six aircraft with a mixture of nose and side inlets and varying wing airfoil sections.
The D558 program was conceived as a joint NACA/U.S. Navy research program for transonic and supersonic flight.
As originally envisioned, there would be three phases to the D558 program: a jet powered airplane, a mixed rocket/jet powered configuration, and a design and mockup of a combat aircraft.
A contract for design and construction of six D558-1 aircraft for the first phase was issued on June 22, 1945.
The original plan had been for six aircraft with a mixture of nose and side inlets and varying wing airfoil sections.
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Re: Douglas Skystreak
That plan was quickly reduced to three aircraft of a single configuration with a nose inlet.
Plans for the second phase with mixed rocket/jet propulsion were also dropped.
Instead, a new aircraft, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], was designed with mixed rocket and jet propulsion for supersonic flight.
Plans for the second phase with mixed rocket/jet propulsion were also dropped.
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Re: Douglas Skystreak
Construction of the first 558-1 began in 1946 and was completed in January 1947.
The fuselage used magnesium alloys extensively, while the wings were fabricated from more conventional aluminum alloys.
The airframe was designed to withstand unusually high loads of up to 18 times gravity due to the uncertainties of transonic flight.
The forward fuselage was designed so that it, including the cockpit, could be jettisoned from the aircraft in an emergency.
The fuselage used magnesium alloys extensively, while the wings were fabricated from more conventional aluminum alloys.
The airframe was designed to withstand unusually high loads of up to 18 times gravity due to the uncertainties of transonic flight.
The forward fuselage was designed so that it, including the cockpit, could be jettisoned from the aircraft in an emergency.
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Re: Douglas Skystreak
The Skystreaks were powered by one Allison J-35-A-11 engine (developed by General Electric as the TG-180) and carried 230 US gallons (871 l) of aviation fuel (kerosene).
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Re: Douglas Skystreak
Operational history
All the Skystreaks were initially painted scarlet, which led to the nickname "crimson test tube.
NACA later had the color of the Skystreaks changed to white to improve optical tracking and photography.
The first of three D-558-1 Skystreaks, BuNo 37970, made its maiden flight on April 14, 1947, at Muroc Army Air Field (later named [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
Less than 4 months later, on August 20, this aircraft with Commander [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], USN, set a new world speed record of 641 miles per hour (1,032 km/h) flying D-558-1 #1, the very first air speed record that exceeded the unofficial mark of 1004 km/h (623.8 mph) set by an example of the World War II-era German [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Komet rocket fighter prototype, itself set in very early October of 1941.
All the Skystreaks were initially painted scarlet, which led to the nickname "crimson test tube.
NACA later had the color of the Skystreaks changed to white to improve optical tracking and photography.
The first of three D-558-1 Skystreaks, BuNo 37970, made its maiden flight on April 14, 1947, at Muroc Army Air Field (later named [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
Less than 4 months later, on August 20, this aircraft with Commander [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], USN, set a new world speed record of 641 miles per hour (1,032 km/h) flying D-558-1 #1, the very first air speed record that exceeded the unofficial mark of 1004 km/h (623.8 mph) set by an example of the World War II-era German [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Komet rocket fighter prototype, itself set in very early October of 1941.
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Re: Douglas Skystreak
The D-558-1 #1 Skystreak's record lasted 5 days, and was broken by Marine pilot [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] going 10 miles per hour
(16 km/h) faster in D-558-1 #2, BuNo 37971.
This aircraft was delivered to the NACA Muroc Flight Test Unit in April 1949 after 101 flights had been completed by the Navy, Air Force, and Douglas.
This aircraft was never flown by the NACA. The D-558-1 #1 is located at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
(16 km/h) faster in D-558-1 #2, BuNo 37971.
This aircraft was delivered to the NACA Muroc Flight Test Unit in April 1949 after 101 flights had been completed by the Navy, Air Force, and Douglas.
This aircraft was never flown by the NACA. The D-558-1 #1 is located at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Douglas Skystreak
Following 27 flights by the Navy and Douglas the second D-558-1 aircraft was delivered to the NACA in November 1947.
The D-558-1 #2 underwent extensive instrumentation by the NACA Muroc instrumentation section.
The number 2 Skystreak made a total of 19 flights with the NACA before it crashed on takeoff due to compressor disintegration on May 3, 1948, killing NACA pilot [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The D-558-1 #2 underwent extensive instrumentation by the NACA Muroc instrumentation section.
The number 2 Skystreak made a total of 19 flights with the NACA before it crashed on takeoff due to compressor disintegration on May 3, 1948, killing NACA pilot [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Douglas Skystreak
The third D-558-I, BuNo 37972, aircraft was delivered to the NACA Muroc Flight Test Unit in 1949 after three Douglas test pilots and Howard Lilly had flown it.
The number three aircraft took over the planned flight program of the D-558-1 #2.
From the first flight in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] through [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] the third Skystreak was flown in an intensive flight-research program by seven NACA test pilots, with a great deal of useful data collected on high-subsonic handling.
The number three aircraft took over the planned flight program of the D-558-1 #2.
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