Bombardier CRJ1000
+3
J_Lag
Philand
Jeannot
7 participants
Page 1 sur 1
Re: Bombardier CRJ1000
Sur aerocontact on apprend aussi que le programme de certification du CRJ1000 est suspendu depuis aout.
Air Nostrum et le français Britair sont cies de lancement
Air Nostrum et le français Britair sont cies de lancement
Philand- CLUB
- Messages : 1310
Re: Bombardier CRJ1000
Reprise des essais du NextGen 1000
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]'s CRJ1000 test aircraft have resumed flight testing, after the airframer remedied a software glitch
associated with the rudder control-by-wire system.
"With the necessary software updates to the rudder control-by-wire system in place, the Bombardier CRJ1000 aircraft programme resumed flight testing last month," says a Bombardier spokesman.
"Based in Wichita, [Kansas] the test aircraft are undergoing the required flight hours/testing before the programme completes the certification trials."
In July the programme experienced a software glitch associated with the rudder control-by-wire system.
Bombardier thought it had quickly fixed the problem, but a month later the airframer experienced another glitch for which it could not determine the root cause.
As a result, the CRJ1000 flight-test programme - which includes one prototype aircraft and the first production aircraft - was grounded.
Bombardier now aims to deliver the first 100-seat CRJ1000 before the end of its next fiscal year, which is on 31 January 2011.
"The schedule is unchanged from our previous announcement - deliveries are scheduled for the second half of fiscal 2011," says the Bombardier spokesman.
The order backlog for the CRJ1000 stands at 49 units. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] holds firm orders for a total 35 CRJ1000s, while Britair is earmarked for 14 of the type.
J_Lag- CLUB
- Messages : 1211
Re: Bombardier CRJ1000
Le concurent du CRJ 1000 est le Cserie. Ou inversement.
Forsythe- CLUB
- Messages : 778
Localisation : Par Google Maps
Re: Bombardier CRJ1000
Finalement, sans grosse fanfare, certification du CRJ-1000 par Transport Canada et l'EASA ( et la FAA...)
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Bombardier Aerospace announced today that Transport
Canada and the European Aviation Safety Agency have awarded Aircraft Type Certificates forthe 100-seat CRJ1000 NextGen regional jet.
The largest member of the CRJ Series family of regional jets, the CRJ1000 NextGen aircraftwas officially launched on February 19, 2007 to meet the requirements of regional airlines forincreased capacity and lower seat-mile costs in the face of sustained higher fuel prices.
The CRJ1000 NextGen aircraft’s flight test program was conducted from the Bombardier FlightTest Centre in Wichita, Kansas, and the flight test aircraft accumulated approximately 1,400flight hours in 470 test missions.
The prototype CRJ1000 NextGen aircraft, serial number19991, successfully made its inaugural flight from Bombardier’s facility in Mirabel, Québec onSeptember 3, 2008.
The CRJ1000 NextGen airliner adds to the proud tradition of the original ground-breaking50-passenger CRJ100/200, 70-passenger CRJ700, 75-passenger CRJ705 and 88-passengerCRJ900 regional jets.
All models have Same Type Rating, in addition to common maintenanceand training, spares and ground support equipment, providing the only true family of jetliners spanning 50 to 100 seats.
RudoH- CLUB
- Messages : 2988
Re: Bombardier CRJ1000
Livraison le14 décembre 2010 du premier Bombardier CRJ-1000, sans GTF, peut-être la raison du peu de publicité donnée à l'évènement
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
"optimized solution for medium haul routes" : A la bonne heure ![Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] is gearing up to deliver its first production CRJ1000 NextGen regional jet on 14 December.
Launch customers for the 100-seat aircraft, Spain's [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and France's [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], will join Bombardier management as the first CRJ1000 is delivered.Bombardier is not saying which carrier will receive the first aircraft to roll off the line.
"Additional details will be available on Tuesday [14 December]," says a spokesman with the Canadian airframer.
The CRJ1000 NextGen is the largest member of Bombardier's CRJ family.
It is "the optimized solution" for medium-haul route applications, says Bombardier.
Maco- CLUB
- Messages : 787
Re: Bombardier CRJ1000
Brit Air & Air Nostrum vont donc recevoir leur premier NextGen 1000 !
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Qui sait si ces deux clients majeurs; pour le CRJ 1000; ont manifesté un intérêt pour les Cseries ????
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
L’entrée en service du CRJ 1000 NextGen n’est plus qu’une question de jours.
Bombardier a présenté les deux premiers exemplaires du nouveau jet régional le 14 décembre, au cours d’une cérémonie à Mirabel (Québec). L’un sera remis à Brit Air, l’autre à Air Nostrum.
Les équipes des deux clientes de lancement –et seules clientes officielles – de l’appareil, Brit Air et Air Nostrum, étaient présentes.
Elles étaient respectivement menées par Marc Lamidey, PDG de la compagnie française, et Miguel Ángel Falcón, Directeur Général du transporteur espagnol.
Marc Lamidey a indiqué que le CRJ 1000 entrerait en service très rapidement puisqu’il devrait officier sur la liaison Lyon – Rome durant les fêtes de fin d’année.
Le CRJ 1000 NextGen est un dérivé allongé de près de 3 mètres du CRJ 900 NextGen, portant sa capacité à une centaine de passagers.
Il est motorisé par les CF34-8C5 de General Electric déjà présents sur les CRJ 700 et 900 de nouvelle génération. Les compagnies pourront choisir entretrois variantes de poussée du moteur.
Qui sait si ces deux clients majeurs; pour le CRJ 1000; ont manifesté un intérêt pour les Cseries ????
Quentin_Y2- CLUB
- Messages : 669
Localisation : P & L
Sujets similaires
» Bombardier Q 400
» Bombardier CL 415
» BOEING 747 Super Tanker
» B2 Bombardier furtif
» Bombardier Challenger 605
» Bombardier CL 415
» BOEING 747 Super Tanker
» B2 Bombardier furtif
» Bombardier Challenger 605
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum