Ivchenko AI-25
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Ivchenko AI-25
Ivchenko AI-25, sur Yak 40 et Aero L 39 notamment, vu par Wikipedia.en
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The Ivchenko AI-25 is a family of military and civilian twin-shaft [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines developed by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and was the first bypass engine ever used on [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] aircraft in the USSR.
The engine is still produced by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] based aircraft engine manufacturing company, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Ivchenko AI-25
Development
The AI-25 was designed to power the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] tri-jet airliner, often called the first [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] transport aircraft, and is the starting point for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] turbofan engine.
The project was launched in 1965, with the AI-25s first test flight in 1966, and finally cleared for production in 1967.
In 1972, the AI-25 was selected for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the world's only jet-powered [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Development of the AI-25 continued and the uprated AI-25TL was designed for use by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with the first flight occurring in 1968.
The L-39, would go on to become one of the most popular, and widespread trainer aircraft in the world, with over 3,000 L-39s produced, and with 2,900 examples still in active service today.
A smaller version of the AI-25TL, the AI-25TLK has been equipped with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] fighter-trainer. The AI-25TLK is also licensed built in the People's Republic of China as the WS-11.
Another variant of the AI-25, is the AI-25TLSh in the 1990s, which underwent flight testing by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 2002.
Ivchenko-Progress is currently marketing the AI-25TLSh as an upgrade to existing L-39 and JL-8 operators that would extend the service life of the aircraft and improve performance.
The latest AI-25 is the AI-25TL Series 2 designed for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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The project was launched in 1965, with the AI-25s first test flight in 1966, and finally cleared for production in 1967.
In 1972, the AI-25 was selected for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the world's only jet-powered [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Development of the AI-25 continued and the uprated AI-25TL was designed for use by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with the first flight occurring in 1968.
The L-39, would go on to become one of the most popular, and widespread trainer aircraft in the world, with over 3,000 L-39s produced, and with 2,900 examples still in active service today.
A smaller version of the AI-25TL, the AI-25TLK has been equipped with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] fighter-trainer. The AI-25TLK is also licensed built in the People's Republic of China as the WS-11.
Another variant of the AI-25, is the AI-25TLSh in the 1990s, which underwent flight testing by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 2002.
Ivchenko-Progress is currently marketing the AI-25TLSh as an upgrade to existing L-39 and JL-8 operators that would extend the service life of the aircraft and improve performance.
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Re: Ivchenko AI-25
Components
- Compressor: Axial, 3 fan/low pressure compressor stages, 9 high pressure compressor stages
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- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 2 high pressure turbine stages, 1 low pressure turbine stages
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