Virgin Atlantic : VS : VIR
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Sam 02 Avr 2011, 02:07
Bonjour, chers tous.
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Max KINGSLEY-JONES écrit sur la conversion de Virgin Atlantic aux biréacteurs, après son époque de quadri-réacteurs.
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Virgin's new Beauty Queen: 2 engines 4 long haul.
By : Max Kingsley-Jones
on : April 2, 2011 12:19 AM
Itinéraires pour lesquels Boeing aurait voulu vendre le B777-300ER ! Point qui confirme notre analyse, qui remonte loin (2006 / 2007) & déplaît à beaucoup de Forumistes aveugles, et bourrés de parti-pris, .... selon laquelle l'A330-300 s'est avéré comme concurrent dudit B777-300ER, là ou 'on' ne l'attendait pas !
Bien entendu, au-delà des qualités de "l'airframe" de cet appareil, c'est surtout la version à moteurs RR Trent 772B (-EP), qui s'impose, avec les puissance et performances bien adaptées de ces moteurs, et leur fiabilité, par rapport aux moteurs GE90-115B peu fiables.
Bien entendu, les A330-300 ou -200, à moteurs GE (CF-6) & / ou PW (séries PW 4000), n'atteignet pas ce degré de compétitivité n face au B777-300ER !
Fabuleux, n'est-ce pas ?
Oui ! Mais le B777-300ER a été 'sur-marketé' et 'survendu' !("over-marketed" & "oversold"). La seule consommation ne suffit pas pour faire le printemps ! Le manque de fiabilité des moteurs GE90-115B, par rapport à celle des RR Trent 500 (-556 & / ou -560), les IFSD, les coûts d'entretien excessifs, les frais de déroutement, y compris les indemnités que les Cies. sont obligées de payer aux passagers, aggravant les coûts des blocages au sol (dont des paquets ne sont pas déclarés), les itinéraires allongés en raison des contraintes ETOPS, l'érosion de l'efficacité théorique des GE90-115B, due au manque relatif de "poussée au sommet de la montée" qui empêche les B777-300ER de réaliser le degré théorique de "fuel-burn efficiency" promis, ....... etc. etc. laissent une marge réelle de compétitivité bien plus faibleque celle annoncée dans le bla-bla du marketing !
Le 'bilan global' de la comparaison est bien plus serré que celle véhiculé par les adeptes des idées reçues, même si, bien entendu, l'avantage rest du côté du B777-300ER !
SIA est ravi d'avoir conservé ses A340-500, et de ne pas s'être laissé tenter par les B777-200LR, pour ses vols transocéaniques à NY & à LA !
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De belles prestations, finement adaptées !
Bien entendu ! Aussi, Virgin Atlantic pourra revenir vers Airbus pour des versions de l'A350-XWB !
Réactions ?
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Max KINGSLEY-JONES écrit sur la conversion de Virgin Atlantic aux biréacteurs, après son époque de quadri-réacteurs.
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Virgin's new Beauty Queen: 2 engines 4 long haul.
By : Max Kingsley-Jones
on : April 2, 2011 12:19 AM
Almost a decade after declaring that four engines were the only way to fly long haul with the introduction of his Airbus A340-600s, Sir Richard Branson finally joins the long-range twinjet club today (2 April) when Virgin Atlantic introduces its first A330-300 between Manchester and Orlando.
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The 314 seater, dubbed "Beauty Queen" and appropriately registered G-VSXY, is the first of 10 A330s that Virgin will receive over the next two years. They will be deployed on routes from the UK to the US East Coast, east and West Africa, the Middle East and India.
Itinéraires pour lesquels Boeing aurait voulu vendre le B777-300ER ! Point qui confirme notre analyse, qui remonte loin (2006 / 2007) & déplaît à beaucoup de Forumistes aveugles, et bourrés de parti-pris, .... selon laquelle l'A330-300 s'est avéré comme concurrent dudit B777-300ER, là ou 'on' ne l'attendait pas !
Bien entendu, au-delà des qualités de "l'airframe" de cet appareil, c'est surtout la version à moteurs RR Trent 772B (-EP), qui s'impose, avec les puissance et performances bien adaptées de ces moteurs, et leur fiabilité, par rapport aux moteurs GE90-115B peu fiables.
Bien entendu, les A330-300 ou -200, à moteurs GE (CF-6) & / ou PW (séries PW 4000), n'atteignet pas ce degré de compétitivité n face au B777-300ER !
In a remarkable declaration of the twinjet's efficiency over its four-engined sister, the A340-300, Virgin says the A330s will burn "15% less fuel per seat".
Fabuleux, n'est-ce pas ?
Like the airline's 19 larger A340-600s, the A330s will all be powered by Rolls-Royce Trents, but half as many! When the A340-600 made its debut at Farnborough in July 2002, Virgin adorned the Trents with the slogan "4 engines 4 long haul". Branson said that Virgin had found that 18% of travellers would "go out of their way" to fly on four-engined aircraft. 10 years on, with sky-high fuel prices, the increasing penalty of flying a quad clearly makes it a no-brainer to use a twin if it can do the same job. Just compare the sales fortunes of the A340-600 and Boeing 777-300ER to see that.
Oui ! Mais le B777-300ER a été 'sur-marketé' et 'survendu' !("over-marketed" & "oversold"). La seule consommation ne suffit pas pour faire le printemps ! Le manque de fiabilité des moteurs GE90-115B, par rapport à celle des RR Trent 500 (-556 & / ou -560), les IFSD, les coûts d'entretien excessifs, les frais de déroutement, y compris les indemnités que les Cies. sont obligées de payer aux passagers, aggravant les coûts des blocages au sol (dont des paquets ne sont pas déclarés), les itinéraires allongés en raison des contraintes ETOPS, l'érosion de l'efficacité théorique des GE90-115B, due au manque relatif de "poussée au sommet de la montée" qui empêche les B777-300ER de réaliser le degré théorique de "fuel-burn efficiency" promis, ....... etc. etc. laissent une marge réelle de compétitivité bien plus faibleque celle annoncée dans le bla-bla du marketing !
Le 'bilan global' de la comparaison est bien plus serré que celle véhiculé par les adeptes des idées reçues, même si, bien entendu, l'avantage rest du côté du B777-300ER !
SIA est ravi d'avoir conservé ses A340-500, et de ne pas s'être laissé tenter par les B777-200LR, pour ses vols transocéaniques à NY & à LA !
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Virgin's first two A330s will be operated on leisure routes in a two-class layout seating 59 passengers in premium economy and 255 in economy. The remainder will have a three-class configuration through the addition of Virgin's Upper Class business cabin. They all feature Panasonic's latest IFE kit using touch screen technology, and on-board email/texting from mobile devices will be introduced later this year.
De belles prestations, finement adaptées !
The A330s are the first of a new wave of long-range twinjets joining the Virgin fleet, with orders also held for 15 Boeing 787s. But this does not signal the end of new four-engined airliners for Virgin though, as it also has six A380s on order.
Bien entendu ! Aussi, Virgin Atlantic pourra revenir vers Airbus pour des versions de l'A350-XWB !
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SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par Smoly Jeu 12 Mai 2011, 13:07
Virgin Atlantic confie l'entretien, suivi de ses A 330 récemment livrés.
Du nouveau ? Pas vraiment, mais AFI / KLM E&M tisse sa toile. Et la raffermit.
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Du nouveau ? Pas vraiment, mais AFI / KLM E&M tisse sa toile. Et la raffermit.
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Twelve-year contract
Virgin Atlantic has contracted with AFI KLM E&M for component support on its new A330 fleet, extending the long-standing relationship between the two partners.
The first aircraft was delivered in February 2011 with the last of the ten new aircraft being handed over in late 2012.
The deal involves component repair, pool access and a main base kit at London Heathrow.
Large-scale efforts by AFI KLM E&M
Being the main maintenance service provider for the Virgin Atlantic fleet, AFI KLM E&M benefited from the UK carrier's satisfaction with pre-existing engine, components and airframe structure maintenance for Virgin's Boeing 747-400 and A340 fleet.
To meet the new demands, AFI KLM E&M demonstrated its ability to adapt with a tailor-made offering in terms of cost, quality, on-time performance and logistic solutions.
Smoly- CLUB
- Messages : 904
Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Sam 28 Mai 2011, 14:49
Bonjour, chers tous. Merci, Jeannot.
La version "Intercontinentale" (-8I) est un véritable échec ! C'est l'illustration même de l'échec de la remotorisation greffée sur un airframe dont la technologie fait vraiment "old hat", comme disait SIA, par rapport à ce qu'apporte l'A380 ! Plus de 10 tonnes de surpoids ! Et personne ne dit rien ?
Il y a vraiment "deux poids -deux mesures" ! Pour une masse à la base bien plus importante, l'A380-800 n'avait que 4.8 tonnes de surpoids comparable (avec les moteurs RR Trent 900) et 5.5 tonnes (avec les GP 7200), en valeur absolue, et proportionnellement bien moins que cela en terme de pourcentage, donc ! Le B747-8...... > 10 tonnes de surpoids ! On passe ça sous silence !
Boeing a injecté de la médiocrité quelque part ! Et les GEnx "bleed-air" sont bien en deçà de ce qu'aurait pu donner les RR Trent 1000 correspondants ! RR est passé maître en matière de "cropped fan", .... GE pas !
En outre, ..... compte tenu des 4 moteurs, la motorisation GEnx pèse au moins 1,4 tonnes de plus que n'aurait pesé la version à motorisation RR Trent 1000 !
Puis, c'est un faus argument que ce 'trou' de 300 à 500 sièges ! C'est une fiction ! En réalité, ce sera de 350 à 450 sièges ! On passe " du double au simple" ! Encore une affaire d'hyperbole des journalistes (... journalsites ? ) !
BA et Virgin sauront résister aux arguments du désespoir, et aux prix bradés ! Du moins, ... on est en droit de l'espérer ! Boeing na qu'à faire un avion moderne, voulu par le marché !
Le problème est que l'avion à faire, chez Boeing, est le vrai remplaçant moderne (et à partir de la feuille blanche) du B777-300ER, soit le "Superbi-" ! Mais Airbus a réussi à pousser Boeing plus tôt dans la tentation de faire cette opération de remplacement sur le B737 NG !
Car la remotorisation (du genre NEO) qui n'est pas vraiment la bonne solution en ce moment pour Boeing !
Oui ! Mais cet avion n'a pas de vrai mérite en tant qu'avion-passagers ! Dans sa version -8F, il rendra des prestations excellentes.Jeannot a écrit:Lu dans Air et Cosmos N° 2267 du 27 mai 2011Offensive en Grande Bretagne
British Airways et Virgin Atlantic Airways sont depuis plusieurs semaines l'objet d'une intense offensive de la part des vendeurs de Boeing. Ces derniers cherchent à placer auprès des deux compagnies un certain nombre de 747-8 Intercontinental. Si Virgin Atlantic Airways a des priorités plus urgentes que l'achat de très gros porteurs, British Airways pourrait bien; comme Lufthansa, adhérer à l'argument du "vide de capacité entre 300 et 500 sièges" que développent les commerciaux de Boeing.
La version "Intercontinentale" (-8I) est un véritable échec ! C'est l'illustration même de l'échec de la remotorisation greffée sur un airframe dont la technologie fait vraiment "old hat", comme disait SIA, par rapport à ce qu'apporte l'A380 ! Plus de 10 tonnes de surpoids ! Et personne ne dit rien ?
Il y a vraiment "deux poids -deux mesures" ! Pour une masse à la base bien plus importante, l'A380-800 n'avait que 4.8 tonnes de surpoids comparable (avec les moteurs RR Trent 900) et 5.5 tonnes (avec les GP 7200), en valeur absolue, et proportionnellement bien moins que cela en terme de pourcentage, donc ! Le B747-8...... > 10 tonnes de surpoids ! On passe ça sous silence !
Boeing a injecté de la médiocrité quelque part ! Et les GEnx "bleed-air" sont bien en deçà de ce qu'aurait pu donner les RR Trent 1000 correspondants ! RR est passé maître en matière de "cropped fan", .... GE pas !
En outre, ..... compte tenu des 4 moteurs, la motorisation GEnx pèse au moins 1,4 tonnes de plus que n'aurait pesé la version à motorisation RR Trent 1000 !
Puis, c'est un faus argument que ce 'trou' de 300 à 500 sièges ! C'est une fiction ! En réalité, ce sera de 350 à 450 sièges ! On passe " du double au simple" ! Encore une affaire d'hyperbole des journalistes (... journalsites ? ) !
BA et Virgin sauront résister aux arguments du désespoir, et aux prix bradés ! Du moins, ... on est en droit de l'espérer ! Boeing na qu'à faire un avion moderne, voulu par le marché !
Le problème est que l'avion à faire, chez Boeing, est le vrai remplaçant moderne (et à partir de la feuille blanche) du B777-300ER, soit le "Superbi-" ! Mais Airbus a réussi à pousser Boeing plus tôt dans la tentation de faire cette opération de remplacement sur le B737 NG !
Car la remotorisation (du genre NEO) qui n'est pas vraiment la bonne solution en ce moment pour Boeing !
Dernière édition par SEVRIEN le Lun 19 Sep 2011, 00:29, édité 2 fois
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Mer 15 Juin 2011, 21:28
Bonsoir, chers tous.
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J'ai poursuivi l'affaire de MRO des A330 de Virgin Atlantic, qui sera assuré par Air France (AFI).
Ce contrat exclut les moteurs RR Trent 772B-EP, objet d'un contrat de TotalCare entre RR et Virgin, .... les interventions étant assurées, par exemple, à Derby, N3, ou Singapour.
Tirez vos conclusions !
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Lien :
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NB :
Virgin Atlantic selects Rolls-Royce engines for its new Airbus A330-300 fleet
Friday, October 30, 2009
*** Ceci est le réglage de poussée (71,100 lbs ou 71,200 lbs). Le moteur peut pousser à 75,000 lbs, valeur à laquelle le moteur est certifié. On rappelle que le GEnx -1B n'est pas encore certifié à la valeur de 74,000 lbs ou 75,000 lbs, requise pour le B787-9. Et il y a des guignols qui croient que le GEnx pourrait / devrait remotoriser les A330, ... alors que GE ne couvre même pas (ou à peine) 20% du marché des A330 ! RR dépasse 57%, et approche les 60%, ... le reste étant antre les mains de P&W ! Ils savent quoi de l'aéronautique , de l'aviation, du transport aérien, des moteurs, ... de l'activité MRO ?
Impressionnant !
Non, le problème est, en réalité, que l'Agité de Service montre, dans ses vociférations et pontifications :
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J'ai poursuivi l'affaire de MRO des A330 de Virgin Atlantic, qui sera assuré par Air France (AFI).
Ce contrat exclut les moteurs RR Trent 772B-EP, objet d'un contrat de TotalCare entre RR et Virgin, .... les interventions étant assurées, par exemple, à Derby, N3, ou Singapour.
Tirez vos conclusions !
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NB :
Contract includes long-term TotalCarea maintenance agreement
Virgin Atlantic selects Rolls-Royce engines for its new Airbus A330-300 fleet
Friday, October 30, 2009
C'est clair, donc. La couleur fut annoncée tout de suite !Virgin Atlantic, one of the world’s leading long-haul airlines, today announced it has selected Rolls-Royce Trent 700 engines to power its new Airbus fleet of 10 A330-300s. The aircraft are due for delivery from early 2011.
AFI n'est pas concerné par la partie MRO-moteurs ! Il n'est même pas sur les rangs !The order, worth $720m, includes 10 sets of installed engines and three spare engines. To ensure that the engines remain at peak performance the contract also includes a long-term maintenance agreement.
Le rituel des discours ! ;)Steve Ridgway, chief executive for Virgin Atlantic, commented; “Our Rolls Royce engine order signals our commitment to flying a modern fleet with the most fuel efficient technology available. Now is the right time for leading businesses to be placing orders like this so that companies, vital to the British economy, can protect jobs, grow and thrive in the future.”
The Trent 700 is the first engine in the highly successful Trent family. The 72,000lb thrust engine*** has lower maintenance costs, lower weight and better performance retention. With the lowest lifecycle fuel burn, lowest cumulative emissions and lowest noise levels the Trent 700 has the lowest environmental impact of any engine on the A330.
*** Ceci est le réglage de poussée (71,100 lbs ou 71,200 lbs). Le moteur peut pousser à 75,000 lbs, valeur à laquelle le moteur est certifié. On rappelle que le GEnx -1B n'est pas encore certifié à la valeur de 74,000 lbs ou 75,000 lbs, requise pour le B787-9. Et il y a des guignols qui croient que le GEnx pourrait / devrait remotoriser les A330, ... alors que GE ne couvre même pas (ou à peine) 20% du marché des A330 ! RR dépasse 57%, et approche les 60%, ... le reste étant antre les mains de P&W ! Ils savent quoi de l'aéronautique , de l'aviation, du transport aérien, des moteurs, ... de l'activité MRO ?
Encore le rituel des discours, bien sûr !Mark King Rolls-Royce President – Civil Aerospace, said: "This order continues a long and successful relationship and we are pleased that Virgin Atlantic is again turning to Trent engine technology. We remain committed to delivering competitive advantage and fuel-efficient power to support their environmental, operational and economic requirements.”
*** ***Puisque c'est RR (avec ou sans ses partenaires de Joint Venture) qui assure l'entretien des moteurs, voyons !In June 2009 Virgin Atlantic placed a $2.1bn order for 10 new Airbus A330-300 aircraft.
Five aircraft will arrive in 2011 and five in 2012. The twin-engine plane, which can seat up to 270 passengers, will operate on many of Virgin Atlantic’s existing business and leisure routes worldwide and will assist future growth before the arrival of the Boeing 787 Dreamliners in 2013. The A330 aircraft is nearly 10% more fuel efficient than the A340-300 aircraft as well as delivering lower maintenance costs****** and substantial cargo capacity.
Each of the A330-300 aircraft will feature the next generation of seats, which will be lighter and even more comfortable than those in the air today. Every passenger will benefit from a dynamic new entertainment hub, including USB ports and power sockets in Upper Class and Premium Economy cabins, which will set the new standard in in-flight systems. All passengers will also be able to send and receive emails and texts on their mobile devices. Virgin Atlantic will be the first UK long-haul airline to roll-out this service across its fleet.
Impressionnant !
Sur la base de quoi voudrait-on dire qu'AFI puisse même prétendre dicter des conditions de contrats MRO auprès de RR !Virgin Atlantic has a fleet of 38 aircraft – 19 A340-600s, 6 A340-300s and 13 B747-400s. Rolls- Royce currently supplies Virgin Atlantic with the engines on its A340-600 fleet and has been selected to supply engines for its 15 787s which are currently on order.
Non, le problème est, en réalité, que l'Agité de Service montre, dans ses vociférations et pontifications :
- son manque de connaissances et de compréhension sur ce type de sujet,
- son aveuglement, dû à son parti-pris puérile et stérile, et sa mauvaise foi !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par Jeannot Mar 13 Sep 2011, 11:15
Virgin et BA montrent de l'intérêt pour BMI
[url=http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=comm&id=news/awx/2011/09/12/awx_09_12_2011_p0-368449.xml&headline=Virgin, BA Express Interest In BMI][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] BA Express Interest In BMI[/url]
Virgin, BA Express Interest In BMI
Virgin Atlantic Airways still has “close interest in a combination with BMI,” the airline said in a statement on Monday, raising the number of potential buyers to at least two.
The comment comes after Lufthansa said recently that it is looking at partnerships for or an outright sale of BMI. Lufthansa has hired a bank, believed to be Morgan Stanley, as an advisor in the process. It also comes after International Airlines Group (IAG) stated that it “has made no secret of its intereste in acquiring BMI,” but that “the ball is now in Lufthansa’s hands.”
Lufthansa was forced to take over BMI in 2009 as a result of a 1999 shareholder agreement between it, SAS and then-majority owner Sir Michael Bishop. Over the past two years, the airline has made in excess of €350 million ($477 million) in operating losses in spite of significant efforts to turn it around. BMI is facing low-fare carrier competition on its short-haul network and it is suffering from a collapse in demand in its medium-haul network to the Middle East and North Africa. Lufthansa Executive Board member Stefan Lauer said recently that BMI’s position had structural flaws. Lufthansa does not rule out remaining a minority shareholder in the carrier, if a takeover in one move is not achievable. It could also sell separately the various units—the mainline carrier, low-fare carrier BMIbaby and BMI Regional.
BMI’s greatest attraction lies in its London-Heathrow slot pool. It has close to 10% of the slots at Europe’s busiest airport, second only to IAG-unit British Airways. BA could use the slots to expand its own long-haul network.
Virgin Atlantic has said in the past that it would like to combine with BMI to form a hub-and-spoke-network. But analysts say the two networks don’t fit given BMI’s exposure to medium-haul niche markets. However, RBS estimated in a recent study that the airline’s slots are worth £420 million ($6.8 million).
Virgin’s own future is unclear, however. Singapore Airlines has made public its intentions to sell its 49% stake. And founder Sir Richard Branson appears to be willing to sell part of his 51% with the airline also joining a global alliance. Lufthansa has been reluctant to allow the Virgin/BMI combination, which has already been on the agenda in the past, mainly because it does not believe the new airline would be able to compete with BA.
[url=http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=comm&id=news/awx/2011/09/12/awx_09_12_2011_p0-368449.xml&headline=Virgin, BA Express Interest In BMI][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] BA Express Interest In BMI[/url]
Jeannot- Membre
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Mar 13 Sep 2011, 11:34
Merci, Jeannot !
Prévisible ! Tous les deux, Virgin & IAG / BA, ont une approche à la fois d'attaque et de défense !
Prévisible ! Tous les deux, Virgin & IAG / BA, ont une approche à la fois d'attaque et de défense !
SEVRIEN- Membre
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par Jeannot Jeu 15 Sep 2011, 00:09
Virgin Atlantic va rejoindre une alliance très prochainement
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Virgin Atlantic Will Join an Alliance Soon, Says Richard Branson
Virgin Atlantic Airways, the last big trans-Atlantic carrier to remain independent of the three airline alliances that define the industry, will join one in the near future, Virgin founder [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] tells Forbes. “There is likely to be an announcement of an alliance coming very soon,” he says.
Virgin has stayed out of the alliance system until now, preferring to write bilateral codesharing agreements with other airlines. Branson declined to say which alliance Virgin would join, but it is unlikely to be OneWorld, the group that includes Virgin arch-competitor British Airways. That leaves Star Alliance, anchored by United Continental Holdings and Lufthansa, or SkyTeam, anchored by Delta Air Lines and Air France-KLM, as possibilities. Of those two, Virgin Atlantic’s operations are more closely aligned with Star Alliance: the airline is 49% owned by Star Alliance carrier Singapore Airlines, has expressed interest in buying BMI from Lufthansa, and includes nine Star Alliance members among its partners.
In late 2010, Virgin Atlantic hired Deutsche Bank to advise it on merger possibilities. Sky News reported that [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to help it woo Virgin, but that attempt, along with efforts by some other airlines, appears to have fizzled. Yesterday Virgin Atlantic [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], another airline with a hub at Heathrow.
A Virgin Atlantic spokeswoman declined to comment on the airline’s alliance talks, writing in a statement that “Deutsche Bank is looking at all our options, which includes the world of alliances. We are one of the very last independent carriers with an unrivaled position in the industry which is why we are carrying out this strategic review.”
Virgin Atlantic was one of four airlines allowed to fly between London’s Heathrow airport and the United States until the EU-US Open Skies agreement opened those routes to competition in 2008. Its market position has been further challenged by a new round of consolidation in the airline industry–particularly a 2010 agreement between American Airlines, British Airways and Iberia that coordinates those carriers’ trans-Atlantic service. Membership in an alliance could feed traffic into Virgin’s network and give it a boost with business travelers who try to keep their frequent-flier earnings consolidated within an alliance to enjoy perks like free upgrades to first class and access to departure lounges.
Branson spoke to Forbes on Tuesday night in New York, where he unveiled a new Bulova Accutron watch of his own design. Proceeds from Branson’s Bulova endorsement will go to his foundation, Virgin Unite.
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Jeannot- Membre
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Sam 24 Sep 2011, 18:25
Bonsoir, chers tous.
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Lufthansa devant ses options pour Bmi !
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[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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DATE:23/09/11. SOURCE:Airline Business
Lufthansa considers its options for BMI
By Alex Thomas
Voilà le véritable actif stratégique !
BA voudrait à tout prix éviter des "regulatory issues" à ce sujet !
Mais le problème est qu'il est dit qu'IAG / BA ont déjà acquis un lot de créneaux horaires, suffisamment "marginal" pour éviter une intervention des Autorités Anti-Trust etc. Rumeur ? Info' ou Intox' ?
Mais, si cette information est confirmée, .. cela signifierait une légère érosion, déjà, de la base d'actif de l'affaire ! Certes, il s'agit d'actifs incorporels / "intangible assets" ! Mais il s'agit de "real assets" indispensables pour les opérations du transport aérien !
A suivre avec attention !
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Lufthansa devant ses options pour Bmi !
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DATE:23/09/11. SOURCE:Airline Business
Lufthansa considers its options for BMI
By Alex Thomas
Oui !A strategic pawn has been placed in the middle of the Heathrow airport power struggle by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], as it investigates the possibility of selling British Midland International.
By appointing investment bank Morgan Stanley to look into the potential sale of the loss-making subsidiary, the German carrier is finally addressing a long-standing problem. Meanwhile, other airlines will consider the prudence of a takeover move.
On offer is the second-largest number of slots at Heathrow - an invaluable commodity at one of the world's busiest international airports which is bursting at the seams.
Voilà le véritable actif stratégique !
C'est évident ! BA & Iberia n'ont pas besoin du "brand" / de la marque ! Ils ont besoin des créneaux horaires !Airport Coordination Limited reported BMI's share of Heathrow's slots as being roughly 8.4% of the total capacity, in its Heathrow summer 2011 start of season report.
Willie Walsh, chief executive of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] parent International Airlines Group has been open about his interest in BMI, telling Airline Business earlier this year: "It's no secret that we've been interested in BMI, but largely because of its slot position at Heathrow, rather than the brand."
Oui ! Mais cela ouvrirait la porte à des problèmes avec les Autorités de la Concurrence / Anti-Trust ! Nous savons tous qu'AF, par exemple, adore ce genre de situation en sa faveur, ... mais quand il s'agit des concurrents, .... AF crie, 'Position (quasi) dominante', et 'Abus de Position dominante' ! Elle pleurait en raison des 38% de BA des crénaux de LHR, à l'époque ou elle avait 44% à Orly & Roissy CDG ! Ce n'est pas si loin dans le passé !Andrew Lobbenberg, European airline research analyst at RBS, feels that a purchase of BMI by IAG would be the most natural fit. With British Airways owning approximately 40% of the Heathrow slots, such a move would give it control of around half the airport's total.
BA voudrait à tout prix éviter des "regulatory issues" à ce sujet !
Virgin n'a pas l'argent pour une opération d'acquisition ou de participation ! Virgin pourrait conclure une "Joint Venture" (JV) avec Lufthansa (qui aurait l'esprit ouvert à ce sujet). Maid Sir Richard BRANSON n'aime pas les alliances ! Et une telle JV risquerait fort d'être une alliance !
Ces points sont pertinents !He explains that it is not obvious how a combination of BMI and Virgin could be a successful or profitable enough business to compete against BA.
Lobbenberg also questions whether Virgin could indeed afford such a purchase.
Evidemment ! Faudrait-il les filialiser d'abord ?Citi Investment Research's (CIR) break-up analysis values BMI's equity at £106-248 million ($168-392 million). "Though, if it could find a new backer with deep pockets and the appetite, of course its ability to buy BMI could be transformed," he adds.
Lobbenberg says he is "very unsure about what the industrial logic would be of any combination of BMI with a Gulf carrier".
CIR questions whether any buyer would be interested in purchasing BMI in its entirety, because the carrier's three distinct divisions - BMI, BMI Regional and BMIbaby - do not match with most other airline groups, and that Lufthansa must therefore consider each separately.
Cela n'est pas très important !The final intriguing development of the saga is that the news came at the same time as the announcement that Lufthansa's Stefan Lauer, chief officer of Lufthansa's subsidiary airlines, will be stepping down from the role of chairman of BMI.
In his place, BMI appointed Vagn Ove Sørensen, the former deputy chief executive of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Mais le problème est qu'il est dit qu'IAG / BA ont déjà acquis un lot de créneaux horaires, suffisamment "marginal" pour éviter une intervention des Autorités Anti-Trust etc. Rumeur ? Info' ou Intox' ?
Mais, si cette information est confirmée, .. cela signifierait une légère érosion, déjà, de la base d'actif de l'affaire ! Certes, il s'agit d'actifs incorporels / "intangible assets" ! Mais il s'agit de "real assets" indispensables pour les opérations du transport aérien !
A suivre avec attention !
SEVRIEN- Membre
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Lun 03 Oct 2011, 10:23
Bonjour, chers tous.
Virgin Atlantic refuse d'abandonner son intérêt (éventuel) dans le dossier Bmi.
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ROUTES: Virgin Atlantic refuses to rule out BMI bid
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Berlin
O3 / 10 / 2011 : said "18 hours ago" (i.e. 02 / 10 / 2011)
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Toujours 'à suivre' !
Virgin Atlantic refuse d'abandonner son intérêt (éventuel) dans le dossier Bmi.
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ROUTES: Virgin Atlantic refuses to rule out BMI bid
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O3 / 10 / 2011 : said "18 hours ago" (i.e. 02 / 10 / 2011)
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Virgin sait 'jouer de' ces situations !Virgin Atlantic Airways refuses to rule out a possible bid for British Midland International, should Lufthansa decide to sell its loss-making subsidiary.
In September, Lufthansa announced it had appointed global financial services company Morgan Stanley to look into a potential sale of BMI.
Edmond Rose, director commercial and revenue planning at Virgin Atlantic, told Flightglobal's Airline Business Daily at the World Route Development Forum in Berlin that the carrier has "a close interest in the future of BMI", a phrase he repeated when pressed on whether this could extend to a potential bid.
Cela est clair !International Airlines Group, the parent company of Virgin's arch rival British Airways, has also reiterated its interest in BMI.
IAG has made no secret of its desire to obtain BMI's more than 10% share of London Heathrow's highly sought-after slots.
Toujours 'à suivre' !
SEVRIEN- Membre
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Mar 11 Oct 2011, 08:06
Bonjour, chers tous.
Virgin 'met le paquet' sur l'utilisation des 'bio-fuels'.
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Virgin engages in low-carbon fuel partnership
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
32 minutes ago (Oct. 11, 2011)
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
"Aviation / transport aérien responsable" ! Il y en a qui feraient mieux de suivre l'exemple !
Virgin 'met le paquet' sur l'utilisation des 'bio-fuels'.
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Virgin engages in low-carbon fuel partnership
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
32 minutes ago (Oct. 11, 2011)
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Projet plutôt impressionnant et utile.Virgin Atlantic is partnering with energy specialist LanzaTech to aid development of low-carbon fuel.
It intends to use the new fuel within three years on routes between London Heathrow and Shanghai and Delhi.
LanzaTech will develop facilities in China and India to support the plan.
Shanghai is to have a demonstration facility in place this year and China will open a commercial operation in 2014.
Combinaison UE, avec "global reach" / avec une dimension globale. Initiative privée, fon,dée sur des partenariats internationaux. On n'entend pas la voix de la politique ! Excellent ! Suivez mon regard !The UK carrier said the process involves taking waste gas from industrial steel production and chemically converting it using technology from Stockholm-based Swedish Biofuels.
Mieux vaut se taire, écouter, en reconnaître l'utilité et investiguer ! Il n' ya aucun besoin de "politique dans le cockpit" !Virgin said the process recycles gas which would otherwise be vented as carbon dioxide.
LanzaTech estimates that two-thirds of steel mills could adopt the process, enabling broad application to support the air transport industry.
Virgin chairman Richard Branson, speaking at an event in London, said the steel industry could potentially supply over 15 billion gallons of fuel per year.
"This new technology is scalable, sustainable and can be commercially produced at a cost comparable to conventional jet fuel," he added.
Ambition et objectif excellents.LanzaTech chief Jennifer Holmgren said the technology would allow airlines to "dramatically reduce" carbon footprints.
Virgin said it is aiming to cut carbon levels per passenger-kilometre by 30% by 2020 and that the new partnership would take the carrier "well beyond" that target.
"Aviation / transport aérien responsable" ! Il y en a qui feraient mieux de suivre l'exemple !
SEVRIEN- Membre
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Mar 11 Oct 2011, 23:56
Bonjour, chers tous.
Il semblerait que Virgin Atlantic continue à s'intéresser à la possibilité d'acquérir "bmi".
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Virgin Atlantic Still Eyeing bmi Bid
October 11, 2011
Il semblerait que Virgin Atlantic continue à s'intéresser à la possibilité d'acquérir "bmi".
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Virgin Atlantic Still Eyeing bmi Bid
October 11, 2011
Virgin Atlantic is still keen on buying smaller UK rival bmi despite waning growth across the aviation industry, Virgin Atlantic's chief executive Steve Ridgway said.
"The bmi sale process is ongoing and we're still involved in that," Ridgway said on Tuesday.
Lufthansa, which owns bmi, has said that it is considering finding a partner for loss-making bmi, and has mandated bankers to sound out a potential sale.
Airlines are keen to get hold of bmi's coveted takeoff and landing slots at London's Heathrow airport.
Bmi controls about 10 percent of the take-off and landing slots at Heathrow, Europe's busiest airport, making it second there only to IAG-owned British Airways, which now has around 45 percent of the slots.
Last month BA acquired six daily takeoff and landing slots at London's Heathrow airport from bmi for an undisclosed sum.
"Bmi is an important UK asset and I think it needs to be dealt with wisely," said Ridgway, when asked if Virgin would look at acquiring bmi's slots instead of the airline itself.
Virgin Atlantic, majority-owned by billionaire Richard Branson's Virgin Group, swung to a full-year profit in the year to March but expects higher fuel prices, weakening consumer confidence and tough economic conditions to impact the business in its current fiscal year.
"Growth rates are low and it's very challenging for airlines at the moment and will probably continue to be like that in the months ahead," said Ridgway.
Industry body IATA last month said it expected airlines to suffer a weak end to the year due to waning consumer confidence, sluggish international trade and high fuel prices.
It said a weak global economy would prompt a sharp fall in airline profits in 2012 and cut the industry's profit margins to 0.8 percent from 1.2 percent this year. IATA forecasts industry profits in 2012 will fall 29 percent to USD$4.9 billion from USD$6.9 billion this year.
Ridgway also poured cold water on a plan to link London's Heathrow and Gatwick airports by high-speed train.
The British government last week said it was considering connecting the airports -- creating a virtual hub dubbed Heathwick -- to increase capacity in the London aviation market
"Building this link between airports is not really practical especially given the constraints placed on runway capacity in the UK," he said.
(Reuters)
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Sam 05 Nov 2011, 11:01
Suite.
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Virgin still aims for BMI despite preliminary LH/IAG deal
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09:43, 4 Nov 2011
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
"No comment".
Vos réactions ?
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Virgin still aims for BMI despite preliminary LH/IAG deal
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
09:43, 4 Nov 2011
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
After International Airlines Group (IAG) announced today that it had agreed in principle with Lufthansa to take over British Midland International (BMI), there is confusion as Virgin Atlantic Airways appears to be still making a rival bid for the UK carrier.
Virgin said in statement today that "we are working with Lufthansa on the next stage of the purchase".
Virgin added that "we remain committed to the acquisition of BMI".
IAG said earlier today that it expected to ink a binding purchase agreement with Lufthansa "in the coming weeks" and that the transaction would be completed "in the first quarter 2012".
Given London Heathrow's exhausted capacity and dependency on the existing slots, Virgin argues that a BMI takeover through British Airways parent IAG would have an adverse effect on competition at the UK hub.
"British Airways' hold over Heathrow is already too dominant and we are very concerned - as the competition authorities should also be - that BA's purchase of BMI would be disastrous for consumer choice and competition," said Virgin.
"No comment".
Vos réactions ?
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Dim 06 Nov 2011, 02:38
Suite.
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Virgin pitches late bid to upset IAG deal for BMI
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
03:22 4 Nov 2011
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Virgin pitches late bid to upset IAG deal for BMI
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
03:22 4 Nov 2011
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"The fat lady has not yet stopped singing" !Virgin Atlantic Airways is adamant that it is still in the race to take over UK carrier BMI after making another offer, which Lufthansa wants to discuss next week.
A source close to the negotiations told Flightglobal that Lufthansa responded on Virgin's latest bid within the last 12 hours and wants to talk about it in the coming week.
This would suggest that the previous offer by the UK airline might have been too low, but a spokeswoman for Virgin dismissed the notion.
British Airways parent International Airlines Group had reached a tentative agreement to acquire BMI.
Virgin, which has frequently touted the potential for a tie-up with BMI, insisted there were significant competition concerns with the IAG bid. The spokeswoman said Virgin was still in serious bidding talks with Lufthansa.
Lufthansa could not immediately be reached for comment about the possible discussion.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Mar 21 Aoû 2012, 13:43
Bonjour, chers tous.
Virgin Atlantic veut faire / commence à faire du court courrier ?
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Virgin Atlantic confirms Manchester-London flights
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
12 hours ago :20 / 21 August, 2012
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Mais :
Qui sait ?
Voir post qui suit.
Virgin Atlantic veut faire / commence à faire du court courrier ?
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Virgin Atlantic confirms Manchester-London flights
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
12 hours ago :20 / 21 August, 2012
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Vraisemblablement, des A319 à moteurs CFM-56. Mais, il y a une possibilité que Virgin essaie des IAE V2500, via un contrat de Leasing.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Airways is making good on its promise to enter the UK domestic market by launching thrice daily flights from London Heathrow to Manchester airport next spring.
The new service, which begins on 31 March 2013, will be operated with narrowbody Airbus A319s. Tickets go on sale today (21 August).
Il aurait pu ajouter, aussi, qu'il pourra surtout, par ce biais, titiller le vieil ennemi traditionnel, BA, dans le théâtre des opérations, en l'attaquant sur l'itinéraire à haute densité / à forte demande, soit celui du "shuttle" de BA (Londres LHR -Manchester), ou BA doit avoir encore un quasi-monopole, et une bonne rentabilité !"Flying between Heathrow and Manchester is just the start for Virgin Atlantic's new short-haul operation," says chief executive Steve Ridgway.
"Operating a London to Manchester route will provide an invaluable feed to our existing long-haul network for both business and leisure passengers. It is the perfect introduction to short-haul flights for Virgin Atlantic."
Voilà ! On s'en souvient !Chairman Sir Richard Branson affirmed Virgin's desire to launch domestic flights after the acquisition of regional carrier BMI by IAG, the parent company of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Virgin had lobbied the European Commission (EC) to block the IAG acquisition, arguing that a combined BA-BMI entity would command excessive market share on key domestic routes such as London-Manchester and London-Glasgow.
Oui.Though the regulator ultimately disagreed, it moved to allay monopoly fears by ordering IAG to hand over 14 slot pairs at Heathrow.
Noté, ... et à noter.Two of those slot pairs are already leased to Russian carrier Transaero, while the remaining 12 pairs have yet to be auctioned off. Virgin describes the EC measures as inadequate, but nonetheless says it plans "to apply for all of the remedy slots".
The airline adds that it will use "some of its existing slots to service the Manchester to London route" irrespective of the outcome of the auction.
Oui ! Chez Virgin Atlantic, ils ont changé d'avis !Ils veulent contreattaquer BA à tout bout de champ, mais surtout dans le marché intérieur du RU !That comes in contrast to an earlier route launch in July, when Virgin unveiled new flights to Moscow but said they were "predicated on winning the Heathrow slots".
Noté.The carrier operates an all-widebody fleet of five Airbus A330s, 22 A340s*** and 13 Boeing 747-400s serving mid- to long-haul destinations. It also has orders for three A330s, six A380s and 13 787s******, according to Flightglobal's Ascend Online database.
Mais :
- *** dont 3 x A340-300, et 19 x A340-600 (n'est-ce pas ?), .... et
- ****** 15, plutôt que 13 (B787-9) n'est-ce pas ?
Qui sait ?
Voir post qui suit.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par SEVRIEN Mar 21 Aoû 2012, 14:12
Rebonjour. Suite.
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Même sujet, autre Lien :
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Virgin To Compete With BA On UK Routes
August 21, 2012
Vrai. Et , s'agissant de BA, cela fait des années , des décennies, que cette situation existe. D'autre cas semblables sont ceux de Newcastle-Londres (LHR), Birmingham -Londres (LHR), Aberdeen-Londres (LHR) et Edimbourg-Londres (LHR). Il y en a, peut-être, d'autres !
Lui, ... oui !
Vrai. Mais cela s'était calmé pendant la période où (Sir) Rod EDDINGTON était CEO de BA !
Oui ! Les deux affaires sont totalement "unrelated" / déconnectées l'une de l'autre ! Il n'y a que la fait de la coîncidence !
Oui. Et il n'y a aucune raison fondée -- aucune -- pour cette opération à l'encontre de Virgin et au Bénéfice de FirstGroup.
Oui ; voir post ci-dessus.
Oui !
Oui ! Cela n'est pas sûr, mais il se peut qu'il y ait un lot d'A319 à moteurs IAE V2500, même si Virgin America a opté pour des moteurs CFM-56 pour ses A320 !
A voir.
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Même sujet, autre Lien :
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Virgin To Compete With BA On UK Routes
August 21, 2012
En effet, l'article ci-dessus aurait pu être plus incisif, d'entrée de jeu, comme l'est celui-ci.Virgin Atlantic will go head to head with rival British Airways (BA) on routes between London and Manchester next year after unveiling plans to make its first foray into the domestic short-haul market.
The airline, founded by serial entrepreneur Richard Branson in 1984, announced plans to operate three daily return flights from London's Heathrow to Manchester airport in northwest England from March 2013, providing competition to BA's short-haul service.
Virgin Atlantic claims that BA, part of IAG, operates a monopoly on the Heathrow to Manchester route after its takeover of UK carrier bmi this year.
"The airline believes competition on this route has been neglected in the remedy process and aims to provide choice for the 650,000 passengers who travel between the two cities," Virgin Atlantic chief executive Steve Ridgway said.
The new route will be Virgin's first move into domestic flights and will feed its long-haul services from Heathrow. It also plans to launch flights between London and Scotland in the future.
Ridgway added that about two thirds of people who fly from Manchester to London then connect to another long-haul flight, a market Virgin Atlantic wants a share of.
Vrai. Et , s'agissant de BA, cela fait des années , des décennies, que cette situation existe. D'autre cas semblables sont ceux de Newcastle-Londres (LHR), Birmingham -Londres (LHR), Aberdeen-Londres (LHR) et Edimbourg-Londres (LHR). Il y en a, peut-être, d'autres !
BA operates 17 return flights between London and Manchester, 13 of which are from Heathrow.
"We are pleased to see Virgin Atlantic increasing their presence in Manchester and to see competition returning on the London route," said Ken O'Toole, Manchester Airports Group's chief commercial officer.
Lui, ... oui !
Rivalry between Virgin Atlantic (which is part-owned by Singapore Airlines,) and British Airways dates back more than 20 years to the so-called "dirty tricks" affair, when Virgin accused BA of conducting a smear campaign.
That ended with BA being forced to make a public apology and pay damages to Branson and Virgin. There have since been price wars, allegations of price-fixing and public rows over the size of passenger beds.
Vrai. Mais cela s'était calmé pendant la période où (Sir) Rod EDDINGTON était CEO de BA !
Virgin denied that the new service was a response to Virgin Rail being stripped of the West Coast Mainline franchise that covers London to Manchester.
Oui ! Les deux affaires sont totalement "unrelated" / déconnectées l'une de l'autre ! Il n'y a que la fait de la coîncidence !
Britain's Department for Transport last week awarded FirstGroup the 13-year franchise for the West Coast line, a decision Branson attacked as "insanity".
Oui. Et il n'y a aucune raison fondée -- aucune -- pour cette opération à l'encontre de Virgin et au Bénéfice de FirstGroup.
Virgin, which is applying for the 12 Heathrow take-off and landing slots that BA was forced to give up as part of the bmi deal, said it would use some of its existing slots to service the Manchester to London route.
Oui ; voir post ci-dessus.
Irish carrier Aer Lingus is also expected to bid for some slots to enable it to offer services between the Scottish capital Edinburgh and Heathrow. Applications for the slots are due by the end of this week.
Oui !
Virgin plans to use leased Airbus A319 aircraft on the London to Manchester route.
(Reuters)
Oui ! Cela n'est pas sûr, mais il se peut qu'il y ait un lot d'A319 à moteurs IAE V2500, même si Virgin America a opté pour des moteurs CFM-56 pour ses A320 !
A voir.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par Jeannot Ven 02 Nov 2012, 17:47
Virgin Atlantic proche d'une décision sur le remplacement de ses 747-400 et de ses A340-600
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Compte tenu du dossier A60 je parie sur une solution A350 !Virgin Atlantic expects to decide soon on a type to replace its Airbus A340-600s and Boeing 747-400s as part of its drive to phase out four-engined aircraft.
The airline is introducing Airbus A330-300s and - from summer 2014 - Boeing 787-9s to replace some of its [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and is examining potential replacements for the rest of its larger widebodies.
Virgin Atlantic chief executive Steve Ridgway told Flightglobal's Airline Business magazine in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] that the airline is "rapidly moving out of four-engined aircraft - we have to do that because of where we seeing fuel costs going".
He says Virgin has had a request for proposals out with the manufacturers "for some time now" and is examining the options. "We will make a decision relatively soon about what we replace our remaining A340-600s and 747-400s with," he adds.
Ridgway envisages deliveries will take place in the 2015-2020 timescale, depending on the lease returns of its current fleet. Types under evaluation include the [url=http://www.flightglobal.com/landingpage/Airbus A350-900.html]A350-900[/url] and -1000, and various Boeing alternatives including the [url=http://www.flightglobal.com/landingpage/Boeing 777-300ER.html]777-300ER[/url] and proposed new developments
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Jeannot- Membre
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par Jeannot Mar 04 Déc 2012, 10:49
Pourquoi Virgin Atlantic intéresse Delta et Air France-KLM
Delta lorgne les 49% que possède Singapore Airlines dans Virgin. Une très belle cible. La compagnie est la dernière compagnie européenne à disposer d'un bon réseau long-courrier et possède de belles positions sur l'axe transatlantique au départ de l'aéroport londonien d'Heathrow.
Virgin Atlantic suscite les convoitises. La compagnie britannique détenue à 51 % par Richard Branson et à 49 % par Singapore Airlines est, selon le Wall Street Journal et The Sunday Times, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]s et de son partenaire dans l'alliance Skyteam [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], pour l'attirer dans leur camp. Delta aurait approché Singapore Airlines pour lui racheter ses 49% dans Virgin. En cas de succès, Air France-KLM, pourrait alors se porter acquéreur d'une partie des 51% détenus par Richard Branson. Singapore Airlines a juste précisé avoir entamé des discussions avec des "parties intéressées" sur la vente des 49% qu'elle détient dans Virgin Atlantic.
Virgin, qui pendant des années a refusé d'entrer dans une alliance, alors même que son actionnaire Singapore Airlines appartient à Star Alliance, n'a plus le choix aujourd'hui. Avec l'alliance entre British Airways-Iberia et American Airlines sur l'axe transatlantique, la compagnie britannique ne peut plus rester seule.
Des vols longs-courriers
C'est une très belle cible. Virgin est en effet la dernière compagnie aérienne européenne disposant d'une puissance de frappe sur le long-courrier (le principal critère d'appréciation de l'importance d'une compagnie) à ne pas avoir rejoint l'un des trois grands ensembles européens : Air France-KLM, Lufthansa, et British Airways-Iberia, et leurs alliances respectives, Skyteam, Star Alliance et Oneworld. Virgin n'a assuré jusqu'ici que des vols long-courriers, qui-plus-est au départ du plus grand aéroport européen (Londres Heathrow) sur l'axe transatlantique, le plus important de la planète. Et va commencer prochainement une activité moyen-courrier.
Combler le retard à Heathrow
Pour Delta et Air France-KLM et l'alliance Skyteam, Virgin permettrait de combler son retard à Londres par rapport à Oneworld qui profite des puissantes positions de British Airways. Et à un degré moindre par rapport à Star Alliance, qui a néanmoins perdu du terrain après la perte de BMI (ex British Midland), vendue par Lufthansa à British Airways.
Si Oneworld est hors du jeu (une alliance British Airways-Virgin sera forcément retoquée par les autorités de la concurrence) que va faire Lufthansa et son alliance Star Alliance ? Celle-ci peut certes compter sur Singapore Airlines pour jouer les intermédiaires. Pour autant si Star Alliance et Lufthansa voulaient s'offrir Virgin, il aurait préférable pour la compagnie allemande de conserver la britannique BMI (autrefois dans Star Alliance) pour établir des synergies évidentes avec Virgin. Les vols moyen-courriers de BMI étaient complémentaires avec les vols long-courriers de Virgin. Lufthansa ne l'a pas fait. En outre, durant toute la dernière décennie où Virgin aurait pu entrer dans Star, cela ne s'est jamais produit. Pour autant, Air France et Delta ont tout à gagner. Si jamais ils étaient éconduits, ils auront au moins fait monter les enchères pour que Virgin ne rejoigne pas un concurrent pour une bouchée de pain.
[url=http://www.latribune.fr/entreprises-finance/services/transport-logistique/20121203trib000734848/pourquoi-virgin-atlantic-interesse-delta-et-air-france-klm.html#xtor=EPR-2-[Lactu du jour]-20121204][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] du jour]-20121204[/url]
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par Mazuk Mar 04 Déc 2012, 11:28
Bonjour, merci Jeannot
SIA savait que ses 49% intéresseraient du monde. Et pas seulement parceque Singapore se veut ( et est ) un pole d'excellence.
J'ai vu passer plusieurs courriels qui avaient un contenu explicite sur le remplacement des A 340-600 de Virgin Atlantic...
La version à masse accrue du 330-300 arrive à point nommé en attendant les A 350 XWB !
SIA savait que ses 49% intéresseraient du monde. Et pas seulement parceque Singapore se veut ( et est ) un pole d'excellence.
J'ai vu passer plusieurs courriels qui avaient un contenu explicite sur le remplacement des A 340-600 de Virgin Atlantic...
La version à masse accrue du 330-300 arrive à point nommé en attendant les A 350 XWB !
Mazuk- CLUB
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Re: Virgin Atlantic : VS : VIR
par Jeannot Mer 05 Déc 2012, 16:40
L'analyse d'Aviation Week sur ce dossier
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Il reste tout de m^^eme à savoir comment AF/KLM pourrait financer cet achat.SkyTeam May Benefit Should Singapore Airlines Divest Its 49% Holding In Virgin Atlantic
The balance of power in the London Heathrow long-haul market may once again shift, as the Virgin Group and Singapore Airlines (SIA) appear to be moving closer to selling a stake in Virgin Atlantic, possibly to Delta Air Lines and Air France-KLM.
SIA in a short statement to the Singapore stock exchange says it is “in discussions with interested parties concerning the possible divestment of its 49% shareholding in Virgin Atlantic.” But it adds, “These discussions may or may not result in a transaction.”
The disclosure came after U.K. newspaper The Sunday Times, without citing sources, reported that Delta is in talks with SIA to buy its 49% stake in Virgin Atlantic. The report also says Delta’s SkyTeam partner Air France-KLM is planning to buy part of the Virgin Group’s 51% stake in Virgin Atlantic.
Delta, meanwhile, is not commenting on the story, calling it rumor and speculation.
If Delta proceeds with the acquisition, the move would provide a major boost to SkyTeam’s access at London Heathrow, and at the same time curtail Star Alliance’s reach at the airport, which has been limited by Lufthansa’s sale of its BMI division to International Airlines Group unit British Airways. BA currently is the dominant player on transatlantic services from Heathrow, a position that is strengthened by its joint venture with Oneworld partner American Airlines.
In contrast, Virgin Atlantic’s strategic position has become weaker as its competitors grow. This prompted the airline in 2010 to appoint an adviser to investigate potential growth options, including alliance membership and buying a stake in another airline. Richard Branson, Virgin Atlantic’s controlling shareholder through his Virgin Group, has said that he wants to remain involved in the airline even if part of the carrier is sold.
Virgin Atlantic’s biggest asset is its transatlantic network from London Heathrow, the main gateway into the U.K. and one of the world’s most important business destinations.
But Virgin Atlantic has been losing money. In the 12 months ending Feb. 29, Virgin Atlantic posted a loss of £80 million ($128.3 million), compared to a profit of £18.5 million in the previous year. The airline’s chief executive, Steve Ridgway, at the time said the loss was due to “sky- high fuel prices,” global economic uncertainty and a 25% increase in passenger duty fees. Ridgway is due to retire from his position in early 2013.
Virgin Atlantic is particularly vulnerable to high fuel prices. Its fleet of 42 aircraft includes four Airbus A340-300s, 17 A340-600s and 13 Boeing 747-400s. These four-engine aircraft types burn more fuel and are more expensive to maintain than newer models. The airline has taken steps to update its fleet by ordering 16 Boeing 787-9s and six Airbus A380s. First delivery of the 787-9s and A380s is in 2014 and 2015, respectively, says Virgin Atlantic.
Despite the cost exposure, Virgin Atlantic has valuable airport slots and may be of strategic importance to a U.S. carrier. It will still be difficult for SIA to secure a price comparable to what it paid for its stake in early 2000.
SIA paid £600.25 million for the 49% share, which included a capital injection of £49 million. The deal valued Virgin Atlantic at £1.2 billion, but SIA has since written down the value of the shareholding.
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