Boeing B-52 Stratofortress
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
Bibliographie
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- Boeing B-52. 50 ans d'opérations, Lert Frédéric, Editions Lariviere, Paris, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien])
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
Le B-52 sur Wikipedia.en
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The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] B-52 Stratofortress is a long-range, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] operated by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (USAF) since 1955.
Beginning with the successful contract bid on 5 June 1946, the B-52 design evolved from a straight-wing aircraft powered by six [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines to the final prototype YB-52 with eight [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines.
The aircraft first flew on 15 April 1952 with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as pilot.
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Beginning with the successful contract bid on 5 June 1946, the B-52 design evolved from a straight-wing aircraft powered by six [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines to the final prototype YB-52 with eight [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines.
The aircraft first flew on 15 April 1952 with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as pilot.
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
Built to carry nuclear weapons for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-era[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] missions, the B-52 Stratofortress replaced the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Although a veteran of a number of wars, the Stratofortress has dropped only conventional munitions in combat.
The B-52 carries up to 70,000 pounds (32,000 kg) of weapons.
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The B-52 carries up to 70,000 pounds (32,000 kg) of weapons.
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
The USAF has possessed B-52s in active service since 1955.
The bombers flew under the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] until SAC was disestablished in 1992 and its aircraft absorbed into the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (ACC), until February 2010 becoming part of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (AFGSC).
Superior performance at high subsonic speeds and relatively low operating costs have kept the B-52 in service despite the advent of later aircraft, including the Mach-3 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the supersonic [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The bombers flew under the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] until SAC was disestablished in 1992 and its aircraft absorbed into the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (ACC), until February 2010 becoming part of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (AFGSC).
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
In January 2005, the B-52 became the second aircraft, after the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], to mark 50 years of continuous service with its original primary operator.
(As of 2009, the list has added the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and the
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
Development
On 23 November 1945, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (AMC) issued desired performance characteristics for a new strategic bomber "capable of carrying out the strategic mission without dependence upon advanced and intermediate bases controlled by other countries".
The aircraft was to have a crew of five plus turret gunners, and a six-man relief crew. It was required to cruise at 300 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (240 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 480 km/h) at 34,000 feet (10,400 m) with a combat radius of 5,000 miles (4,300 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 8,000 km).
On 23 November 1945, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (AMC) issued desired performance characteristics for a new strategic bomber "capable of carrying out the strategic mission without dependence upon advanced and intermediate bases controlled by other countries".
The aircraft was to have a crew of five plus turret gunners, and a six-man relief crew. It was required to cruise at 300 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (240 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 480 km/h) at 34,000 feet (10,400 m) with a combat radius of 5,000 miles (4,300 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 8,000 km).
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
The armament was to consist of an unspecified number of 20 mm cannon and 10,000 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (4,500 kg) of bombs.
On 13 February 1946, the Air Force issued bid invitations for these specifications, with Boeing, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] submitting proposals.
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
On 5 June 1946, Boeing's Model 462, a straight-wing aircraft powered by six [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with a gross weight of 360,000 pounds (160,000 kg) and combat radius of 3,110 miles (2,700 nmi, 5,010 km), was declared the winner.
On 28 June 1946, Boeing was issued a letter of contract for US$1.7 million (1946 dollars) to build a full-scale [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the new XB-52 and do preliminary engineering and testing.
On 28 June 1946, Boeing was issued a letter of contract for US$1.7 million (1946 dollars) to build a full-scale [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the new XB-52 and do preliminary engineering and testing.
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
However, by October 1946, the Air Force began to express concern about the sheer size of the new aircraft and its inability to meet the specified design requirements.
In response, Boeing produced Model 464, a smaller four-engine version with a 230,000 pound (105,000 kg) gross weight, which was briefly deemed acceptable.
In response, Boeing produced Model 464, a smaller four-engine version with a 230,000 pound (105,000 kg) gross weight, which was briefly deemed acceptable.
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
Then, in November 1946, the Deputy Chief of Air Staff for Research and Development, General [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], expressed the desire for a cruise speed of 400 miles per hour (345 kn, 645 km/h), to which Boeing responded with a 300,000 pound (140,000 kg) aircraft.
In December 1946, Boeing was asked to change their design to a four-engine bomber with a top speed of 400 miles per hour, range of 12,000 miles (10,000 nmi, 19,000 km), and the ability to carry a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The aircraft could weigh up to 480,000 pounds (220,000 kg).
In December 1946, Boeing was asked to change their design to a four-engine bomber with a top speed of 400 miles per hour, range of 12,000 miles (10,000 nmi, 19,000 km), and the ability to carry a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The aircraft could weigh up to 480,000 pounds (220,000 kg).
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
Boeing responded with two models powered by the T-35 turboprops.
The Model 464-16 was a "nuclear-only" bomber with a 10,000 pound (4,500 kg) payload, while the Model 464-17 was a general purpose bomber with a 90,000 pound (40,000 kg) payload.
Due to the cost associated with purchasing two specialized aircraft, the Air Force selected Model 464-17 with the understanding that it could be adapted for nuclear strikes.
The Model 464-16 was a "nuclear-only" bomber with a 10,000 pound (4,500 kg) payload, while the Model 464-17 was a general purpose bomber with a 90,000 pound (40,000 kg) payload.
Due to the cost associated with purchasing two specialized aircraft, the Air Force selected Model 464-17 with the understanding that it could be adapted for nuclear strikes.
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
In June 1947, the military requirements were updated and the Model 464-17 met all of them except for the range.
It was becoming obvious to the Air Force that, even with the updated performance, the XB-52 would be obsolete by the time it entered production and would offer little improvement over the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
As a result, the entire project was put on hold for six months.
During this time, Boeing continued to perfect the design which resulted in the Model 464-29 with a top speed of 455 miles per hour (395 kn, 730 km/h) and a 5,000-mile range.
It was becoming obvious to the Air Force that, even with the updated performance, the XB-52 would be obsolete by the time it entered production and would offer little improvement over the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
As a result, the entire project was put on hold for six months.
During this time, Boeing continued to perfect the design which resulted in the Model 464-29 with a top speed of 455 miles per hour (395 kn, 730 km/h) and a 5,000-mile range.
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Re: Boeing B-52 Stratofortress
In September 1947, the Heavy Bombardment Committee was convened to ascertain performance requirements for a nuclear bomber.
Formalized on 8 December 1947, these called for a top speed of 500 miles per hour (440 kn, 800 km/h) and an 8,000 mile (7,000 nmi, 13,000 km) range, far beyond the capabilities of 464-29.
Formalized on 8 December 1947, these called for a top speed of 500 miles per hour (440 kn, 800 km/h) and an 8,000 mile (7,000 nmi, 13,000 km) range, far beyond the capabilities of 464-29.
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