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BAC TSR-2

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 10:29

The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and former [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] was a loyal proponent of the Buccaneer, claiming that five of the type could be purchased for the same price as one TSR-2.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 10:30

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 10:30

However, the RAF rebuffed the proposal, stating that anything under Mach 2 performance was unsatisfactory, and S/VTOL performance was mandatory.

As one RAF official put it, "If we show the slightest interest in NA.39 we might not get the GOR.339 aircraft."
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 10:32

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 10:32

Another political opponent of the TSR-2 project was Sir [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and, at the time, the Chief Scientific Advisor to the Ministry of Defence.

Zuckerman had an extremely low opinion of British technological achievements and was much more in favour of procuring military hardware from the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:06

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:06

Submissions


Work on GOR.339 continued, with a deadline for submissions on 31 January 1958. A large number of proposals were entered; EE's P.17A along with designs from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (through their [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] division).

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] also sent in the P.17D, a flying platform that was to be used in concert with the P.17A, lifting it into the air so that the P.17 did not have to have VTOL performance on its own.

The Air Ministry eventually selected the EE P.17A and the Supermarine Type 571 for further development.

The Ministry was particularly impressed with the Vickers submission, which included not only the aircraft design, but a "total systems concept" which outlined all the support facilities and logistics needed to support the aircraft in the field.
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:08

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:09

GOR.339 was revealed to the public in December 1958 in a statement to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

Under pressure by the recommendations of the Committee on [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the Air Ministry examined ways that the various project proposals could be combined, and in January 1959 the Minister of Supply announced that the TSR-2 would be built by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] working with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; the initials coming from "Tactical Strike and Reconnaissance, Mach 2".
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:10

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:10

On 1 January 1959 the project was given an official go-ahead under the new designation Operational Requirement 343.

OR.343 was more specific and built upon work from the various submissions to GOR.339 specifically stating that the low level operations would be at 200 ft or less, and that Mach 2 should be attained at altitude.
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:12

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:12

The mission


The envisioned "standard mission" for the TSR-2 was to carry a 2,000 lb (900 kg) weapon internally for a combat radius of 1,000 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (1,850 km).

Of that mission 100 nm (185 km) was to be flown at higher altitudes at Mach 1.7 and the 200 nm (370 km) into and out of the target area was to be flown as low as 200 feet (60 m) at a speed of Mach 0.95.
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:14

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:14

The remainder of the mission was to be flown at Mach 0.92.

If the entire mission were to be flown at the low 200 ft altitude, the mission radius was reduced to 700 nm (1,300 km).

Heavier weapons loads could be carried with further reductions in range.
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:15

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:15

Extensions to the TSR-2's range were planned to be made by fitting external tanks — one 450-[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (2,000 L) tank under each wing or one 1,000 Imperial gallon (4,500 L) tank carried centrally below the fuselage.

If no internal weapons were carried, a further 570 Imperial gallons (2,600 L) could be carried in a tank in the weapons bay.
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:16

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:20

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:25

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:25

It was also planned to be able to equip the TSR-2 with a reconnaissance pack in the weapons bay which, coupled to the aircraft's capable sideways looking radar (SLR), would have turned the aircraft into a formidable asset not unlike the contemporary [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:28

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:28

Tactical nuclear weapons

Carriage of the existing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] had been specified at the beginning of the TSR-2 project, but it was quickly realised that Red Beard was unsuited to external carriage at supersonic speeds, had safety and handling limitations, and its 15 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] yield was considered inadequate for the targets assigned.

Instead, in 1959, a successor to Red Beard, an "Improved Kiloton Bomb", to a specification known as [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 1177 (OR.1177) was specified for the TSR-2.

In the tactical strike role, the TSR-2 was expected to attack targets beyond the forward edge of the battlefield
assigned to the RAF by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], during day or night and in all weathers.
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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:29

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Message par Nooril Jeu 22 Juil 2010, 11:30

These targets comprised missile sites, both hardened and soft, aircraft on airfields, runways, airfield buildings, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and bomb stores, tank concentrations, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and supply dumps, railways and railway tunnels and bridges.
OR.1177 specified 50, 100, 200 and 300 kt yields, assuming a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of 1,200 feet and a damage probability of 0.8, and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] capability, with burst heights for targets from 0 to 10,000 ft above sea level.

Other requirements were a weight of up to 1,000 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], a length of up to 144 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and a diameter up to 28 in (the same as Red Beard).
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