Beechcraft Staggerwing
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Re: Beechcraft Staggerwing
Tôt dans la Seconde Guerre mondiale, le besoin d'un avion compact pour le transport de passagers ou de courrier devint apparent et en 1942, la United States Army Air Forces commanda le premier des 270 exemplaires du Model 17 pour servir dans les États-Unis et outre-Atlantique en tant que UC-43.
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Re: Beechcraft Staggerwing
Pour répondre à des besoins urgents en temps de guerre, le gouvernement a également acheté des Staggerwings de propriétaires privés dont 118 de plus pour l'United States Army Air Forces et d'autres pour l'US Navy.
Dans le service de la Navy, les avions étaient désignés par GB-1 et GB-2. La Royal Air Force britannique et la Royal Navy reçurent aussi 106 Traveller Mk. I.
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Re: Beechcraft Staggerwing
Après-guerre
Après la fin de la guerre, Beechcraft convertit immédiatement ses capacités industrielles à une production d'aéronefs civils avec une version finale du Staggerwing, le Model G17S. 16 avions ont été construits et vendus au prix de 29 000 dollars pièce.
Un D17S a été vendu à la Finlande de la part de la Norvège en 1949 et fut utilisé par la Suomen ilmavoimat entre 1950 et 1958.
Après la fin de la guerre, Beechcraft convertit immédiatement ses capacités industrielles à une production d'aéronefs civils avec une version finale du Staggerwing, le Model G17S. 16 avions ont été construits et vendus au prix de 29 000 dollars pièce.
Un D17S a été vendu à la Finlande de la part de la Norvège en 1949 et fut utilisé par la Suomen ilmavoimat entre 1950 et 1958.
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Re: Beechcraft Staggerwing
Le Beechcraft Bonanza, un luxueux aéronef pour quatre passagers et avec un poids léger, allait bientôt remplacer le vénérable Staggerwing, à un tiers de son prix environ.
Le Bonanza était un peu plus petit, avait un peu moins de puissance, mais pouvait transporter 4 personnes à la même vitesse que le Staggerwing.
Le dernier Staggerwing fut vendu en 1948.
Il quitta l'usine en 1949, le dernier des 785 exemplaires.
Le Bonanza était un peu plus petit, avait un peu moins de puissance, mais pouvait transporter 4 personnes à la même vitesse que le Staggerwing.
Le dernier Staggerwing fut vendu en 1948.
Il quitta l'usine en 1949, le dernier des 785 exemplaires.
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Re: Beechcraft Staggerwing
To be continued in english....
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Re: Beechcraft Staggerwing
Beechcraft 17 Staggerwing sur Wikipedia.en
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The Beechcraft Model 17 Staggerwing is an American biplane with an atypical negative stagger (the lower wing is further forward than the upper wing), that first flew in 1932.
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Re: Beechcraft Staggerwing
Development
At the height of the Great Depression, aircraft executive Walter H. Beech and airplane designer T. A. "Ted" Wells joined forces to collaborate on a project many considered foolhardy — a large, powerful, and fast biplane built specifically for the business executive.
At the height of the Great Depression, aircraft executive Walter H. Beech and airplane designer T. A. "Ted" Wells joined forces to collaborate on a project many considered foolhardy — a large, powerful, and fast biplane built specifically for the business executive.
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Re: Beechcraft Staggerwing
The Beechcraft Model 17, popularly known as the "Staggerwing" was first flown on November 4, 1932, setting the standard for private passenger airplanes for many years to come.
It was considered, during its time, to be the premier executive aircraft flying, much as the Gulfstream executive jets are considered in contemporary times.
It was considered, during its time, to be the premier executive aircraft flying, much as the Gulfstream executive jets are considered in contemporary times.
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Re: Beechcraft Staggerwing
The Model 17's unusual negative stagger wing configuration (the upper wing staggered behind the lower) and unique shape maximized pilot visibility while minimizing the tendency to stall.
The fabric-covered fuselage was faired with wood formers and stringers over a welded, steel tube frame. Construction was complex and took many man-hours to complete.
The fabric-covered fuselage was faired with wood formers and stringers over a welded, steel tube frame. Construction was complex and took many man-hours to complete.
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Re: Beechcraft Staggerwing
The Staggerwing's retractable conventional landing gear, uncommon at that time, combined with streamlining, light weight, and powerful radial engines helped it perform significantly better than other biplane designs.
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Re: Beechcraft Staggerwing
In the mid-1930s, Beech began a major redesign of the aircraft, to create the Model D17 Staggerwing.
The D17 featured a lengthened fuselage that improved the aircraft's landing characteristics by increasing the leverage generated by the elevator.
They relocated the Ailerons to the upper wings, eliminating any interference with the air flow over the flaps.
Braking was improved with a foot-operated brake synchronized to the rudder pedals.
These modifications enhanced the Staggerwing's performance, which was soon put to the test under wartime conditions.
The D17 featured a lengthened fuselage that improved the aircraft's landing characteristics by increasing the leverage generated by the elevator.
They relocated the Ailerons to the upper wings, eliminating any interference with the air flow over the flaps.
Braking was improved with a foot-operated brake synchronized to the rudder pedals.
These modifications enhanced the Staggerwing's performance, which was soon put to the test under wartime conditions.
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Re: Beechcraft Staggerwing
Operational history
Sales began slowly. The first Staggerwings' high price tag (between US$14,000 and US$17,000, depending on engine size) scared off potential buyers in an already depressed civil aircraft market.
Sales began slowly. The first Staggerwings' high price tag (between US$14,000 and US$17,000, depending on engine size) scared off potential buyers in an already depressed civil aircraft market.
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