SO.9000 Trident
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Re: SO.9000 Trident
Test flights of the SO.9000 were described by the author [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as 'hairy' until the rocket motor was added in September 1954.
During the 18-month test programme the aircraft completed over 100 flights, eventually reaching a speed of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 1.8 and an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of 20,000 metres (65,000 ft).
During the 18-month test programme the aircraft completed over 100 flights, eventually reaching a speed of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 1.8 and an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of 20,000 metres (65,000 ft).
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Re: SO.9000 Trident
Variants
SO.9000 Trident I
Two aircraft built. The first aircraft was built at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and was completed in late-1952, the second aircraft 02 crashed on its first flight in September 1953.
Three-chamber SEPR 481 rocket engine, each chamber producing 2,755 lbf thrust.
SO.9000 Trident I
Two aircraft built. The first aircraft was built at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and was completed in late-1952, the second aircraft 02 crashed on its first flight in September 1953.
Three-chamber SEPR 481 rocket engine, each chamber producing 2,755 lbf thrust.
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Re: SO.9000 Trident
SO.9050 Trident II
Ten pre-production aircraft ordered in 1953.
Higher power [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] turbojets (2,645 lb thrust) with two-chamber SEPR 631 rocket engine (each chamber now being individually ignited for finer thrust control).
First flight 21 December 1955.
Ten pre-production aircraft ordered in 1953.
Higher power [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] turbojets (2,645 lb thrust) with two-chamber SEPR 631 rocket engine (each chamber now being individually ignited for finer thrust control).
First flight 21 December 1955.
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Re: SO.9000 Trident
Specifications (SO.9000)
Data from GunstonGeneral characteristics
Data from GunstonGeneral characteristics
- Crew: 1
- Length: 14.00 m (45 ft 11 in)
- Wingspan: 8.15 m (26 ft 9 in)
- Height: 3.70 m (12 ft 1.5 in)
- Wing area: 14.50 m² (156 ft²)
- Empty weight: 3,350 kg (7,385 lb)
- Gross weight: 5,500 kg (12,125 lb)
- Powerplant: 1 × [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] rocket, 12.37 kN (2,775 lbf) thrust
- 2 × [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] turbojet, 3.92 kN (880 lbf) thrust each
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Re: SO.9000 Trident
Performance
- Maximum speed: 1,707 km/h (1,060 mph)
- Maximum speed: Mach 1.6
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Re: SO.9000 Trident
SO 9000 " Trident II " | SO 9050 " Trident II " | SO 9050 " Trident III " | SO 9050 " Trident III C " | ||
Réacteurs | Marboré II | MD-30 ASV | MD-30 ASV (Viper) | Gabizo (PC) | " Gabizo " (PC) |
Poussée (kgp) | 2 x 400 | 2 x 745 | 2 x 745 | 2 x l 100 /1 500 | 2x1100/1500 |
Moteur-fusée | SEPR 48 | SEPR 481 | SEPR 631 | SEPR 632 | SEPR 632 |
Poussée (kgp) | 3 x l 500 | 3 x 1 500 | 2 x 1500 | 2 x 1500 | 2 x l 500 |
Envergure HT (m) | 7,57 | 6,98 | 6,95 | Environ 6.00 | |
Longueur HT (m) | 14,37 | 12.7 | 13,26 | Environ 14.50 | |
Hauteur au sol (m) | 2.84 | 3,08 | 3.20 | _ | |
Surface alaire (m2) | 16,58 | 14,5 | 14,5 | _ | |
Epaisseur relat. (%) | 7 ou 6 | 6,5 | 6.43 | 4 | |
Allongement | 2,83 | 2,6 | 2,6 | 2,1 | |
Poids à vide (kg) | 2435 | 2528 | 2910 | | |
Poids en charge (kg) | 5055 | 5150 | 5900 | 6545 | |
Vitesse max. (Mach) | 1,50 | 1,63 | 1,95 | 2 | 2.30 |
Plafond (m) | > 12000 | 15000 | 24000 | > 21000 | > 25 000 |
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Re: SO.9000 Trident
Bibliography
- Bridgman, Leonard (1956). Jane's All the World's Aircraft 1956-57. London:
Jane's All the World's Aircraft Publishing Co. Ltd. - Gunston, Bill. Fighters of the Fifties. Cambridge, England.
Patrick Stephens Limited, 1981. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] - Taylor, John W.R. Jane's Pocket Book of Research and Experimental Aircraft, London, Macdonald and Jane's Publishers Ltd, 1976. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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