Aeritalia G.91
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Re: Aeritalia G.91
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] :
La [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] a utilisé 438 appareils, dont 294 construits sous licence par Flugzeug-Union Süd (un consortium formé par [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], et [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
Ils sont actuellement tous retiré du service.
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Re: Aeritalia G.91
Les G 91 par Wikipedia version anglaise :
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The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] G.91 was an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] jet [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. It was the winner of the NATO competition in 1953 as standard equipment for Allied air forces.
It entered in operational service with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (Italian Air Force) in 1961, with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]'s [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], in 1962 , and later with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
It was in production for 19 years.
756 aircraft were completed, including the prototypes and pre-production models.
The assembly lines were finally closed in 1977.
The Fiat G.91 enjoyed a long service life that extended over 35 years.
It was widely used by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in Africa.
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The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] G.91 was an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] jet [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. It was the winner of the NATO competition in 1953 as standard equipment for Allied air forces.
It entered in operational service with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (Italian Air Force) in 1961, with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]'s [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], in 1962 , and later with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
It was in production for 19 years.
756 aircraft were completed, including the prototypes and pre-production models.
The assembly lines were finally closed in 1977.
The Fiat G.91 enjoyed a long service life that extended over 35 years.
It was widely used by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in Africa.
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Re: Aeritalia G.91
Design and development
In December 1953, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Supreme Command, issued specifications for a new light tactical support aircraft.
So, European manufacturers were invited to submit their designs for this requested Light Weight Strike Fighter (LWSF) role.
The G.91 was designed to this specification by the Italian engineer [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], hence the "G" designation.
In December 1953, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Supreme Command, issued specifications for a new light tactical support aircraft.
So, European manufacturers were invited to submit their designs for this requested Light Weight Strike Fighter (LWSF) role.
The G.91 was designed to this specification by the Italian engineer [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], hence the "G" designation.
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Re: Aeritalia G.91
The competition was intended to produce an aircraft that was light, small, expendable, equipped with basic weapons and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and capable of operating with minimal ground support.
These specifications were developed for two reasons: the first was the nuclear threat to large air bases, many cheaper aircraft could be better dispersed, and the other was to counter the trend towards larger and more expensive aircraft.
These specifications were developed for two reasons: the first was the nuclear threat to large air bases, many cheaper aircraft could be better dispersed, and the other was to counter the trend towards larger and more expensive aircraft.
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Re: Aeritalia G.91
The technical requirements were:
- 1,100 m (3,610 ft) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] distance over a 15 m (49 ft) obstacle
- Capability to operate from grass strips and streets
- Maximum speed of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 0.95
- Range of 280 km (170 mi) with 10 min over the target
- Armoured protection for the pilot and the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
- 4 × 12.7 mm (.5 in) or 2 × 20 mm or 30 mm guns
- A maximum of 2,200 kg (4,850 lb) empty weight and 4,700 kg (10,360 lb) max weight
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Re: Aeritalia G.91
The designs were required within two months of the competition.
The special commettee found itself to choose from eight projects. Besides the G.91, these included the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Dassault Mystère XXVI (future [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]), [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] II and French [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Br.1001.
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Re: Aeritalia G.91
Project selections took 18 months to complete.
The first result was announced on 30 June 1955: the winning projects were, in order: the Breguet Br. 1001 Taon and the Fiat G.91.
A third was added to these two aircraft: the Mystère XXVI, and three prototypes of this design were also ordered.
The first result was announced on 30 June 1955: the winning projects were, in order: the Breguet Br. 1001 Taon and the Fiat G.91.
A third was added to these two aircraft: the Mystère XXVI, and three prototypes of this design were also ordered.
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Re: Aeritalia G.91
The G.91 first flew on 9 August 1956 at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] airfield, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], in the hands of Chief Test Pilot Riccardo Bignamini, with a seven-month lead over the Dassault prototype and almost a year ahead of the Breguet Taon.
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The intensive series of tests that followed was not without its setbacks.
The most serious problem for the Fiat aircraft was the elimination of aeroelastic vibrations which, on 20 February 1957, led to the destruction of the first G.91 prototype.
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The intensive series of tests that followed was not without its setbacks.
The most serious problem for the Fiat aircraft was the elimination of aeroelastic vibrations which, on 20 February 1957, led to the destruction of the first G.91 prototype.
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Re: Aeritalia G.91
he final selection of the competing designs was planned for late [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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In September 1957, at the Centre d'Essais en Vol at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], in France, the three rivals met for evaluations trials.
During the trials the Italian aircraft performed impressively and, in January 1958, the Fiat G.91 was officially declared the winner.
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In September 1957, at the Centre d'Essais en Vol at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], in France, the three rivals met for evaluations trials.
During the trials the Italian aircraft performed impressively and, in January 1958, the Fiat G.91 was officially declared the winner.
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Re: Aeritalia G.91
Given the large economic and commercial interests at stake, there was a certain amount of controversy.
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After the loss of the Fiat G.91 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] government preferred to pursue development of the locally-designed Étendard.The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] government similarly ignored the competition to concentrate on [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] production for the same role.
In fairness, it should also be pointed out that the Italian government also ordered the G.91 for the Italian Air Force before the results of the competition were known.
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In fairness, it should also be pointed out that the Italian government also ordered the G.91 for the Italian Air Force before the results of the competition were known.
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