Rockwell XFV-12
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Rockwell XFV-12
Le très spécial Lockheed XFV 12 sur Wikipedia; en anglais
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The Rockwell XFV-12 was a prototype supersonic [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] fighter which was first built in 1977.
The XFV-12 combined the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] speed and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] armament of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (vertical
takeoff and landing) fighter for the small [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] which was under study at the time.
On paper, it looked superior to the subsonic [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] attack fighter.
Unfortunately, it proved unable to produce enough thrust for vertical flight, even with an installed engine with more thrust than its empty weight, and the project was abandoned.
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The Rockwell XFV-12 was a prototype supersonic [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] fighter which was first built in 1977.
The XFV-12 combined the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] speed and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] armament of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (vertical
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On paper, it looked superior to the subsonic [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] attack fighter.
Unfortunately, it proved unable to produce enough thrust for vertical flight, even with an installed engine with more thrust than its empty weight, and the project was abandoned.
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Re: Rockwell XFV-12
Its replacement, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] uses a shaft-driven fan and a swiwelling rear nozzle to achieve vertical landing.
It is designed for supersonic and vertical flight with performance just over Mach 1.5 with weapons and range comparable to the older F-4 and F-18.
It is designed for supersonic and vertical flight with performance just over Mach 1.5 with weapons and range comparable to the older F-4 and F-18.
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Re: Rockwell XFV-12
Free-flight model tests conducted at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] full-scale wind tunnel showed the projected thrust augmentation levels were highly optimistic, and that the aircraft would most likely be incapable of vertical flight on the thrust available.
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However, the model's configuration did prove suited for conventional flight.
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Re: Rockwell XFV-12
Design
The XFV-12 used a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] concept in which exhaust would be directed through spaces in a wing opened up like [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to increase available lift, somewhat like Lockheed's unsuccessful [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Rockwell XFV-12
Such arrangement restricted weapons carriage to under the narrow fuselage and two conformal missile mounts.
Its [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] were extremely large, with almost 50% of the area of the wings, making it effectively a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Rockwell XFV-12
The 30,000 lbf (130 kN)-class afterburning [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engine had enough thrust to lift the weight of the 20,000 lb
(9,072 kg) aircraft.
It was modified to further increase thrust for vertical lift.
The rear engine exhaust was closed and the gases redirected through ducts to ejector nozzles in the wings and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for vertical lift.
(9,072 kg) aircraft.
It was modified to further increase thrust for vertical lift.
The rear engine exhaust was closed and the gases redirected through ducts to ejector nozzles in the wings and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for vertical lift.
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Re: Rockwell XFV-12
Operational history
Ground testing of the XFV-12A began in July [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and the aircraft was officially rolled out at the Rockwell International facility in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on 26 August.
Due to increasing costs, construction of the second prototype was abandoned.
Tethered hover tests were conducted in 1978.
Over the course of six months, it was determined that the XFV-12A design suffered from major deficiencies with regard to vertical flight, especially a lack of sufficient vertical thrust.
Ground testing of the XFV-12A began in July [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and the aircraft was officially rolled out at the Rockwell International facility in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on 26 August.
Due to increasing costs, construction of the second prototype was abandoned.
Tethered hover tests were conducted in 1978.
Over the course of six months, it was determined that the XFV-12A design suffered from major deficiencies with regard to vertical flight, especially a lack of sufficient vertical thrust.
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Re: Rockwell XFV-12
Lab tests showed 55% thrust augmentation should be expected; however, differences in the scaled-up system dropped augmentation levels to 19% for the wing and a mere 6% in the canard.
While the augmenters did work as expected, the extensive ducting of the propulsion system degraded thrust, and in the end the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] was such that the engine was capable of vertically lifting only 75% of the weight of
the aircraft it was mounted in.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
While the augmenters did work as expected, the extensive ducting of the propulsion system degraded thrust, and in the end the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] was such that the engine was capable of vertically lifting only 75% of the weight of
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Re: Rockwell XFV-12
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] would later publish an article with drawings of an even more ambitious proposal to fit a similar wing to the huge [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], but the plan never made it off the drawing board.
Of the two prototypes built, only one was completed, while the second prototype was cancelled.
Of the two prototypes built, only one was completed, while the second prototype was cancelled.
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