CH 47 Chinook
Page 1 sur 3 • 1, 2, 3
CH 47 Chinook
par Sandy Jeu 06 Aoû 2009, 13:25
Sur Jane's :
Funding has been approved to upgrade the UK Royal Air Force's (RAF's) entire fleet of 48 Chinook HC.2/2A/3 medium-lift transport helicopters under the 'Project Julius' programme.
Previously, funding was only secured for the first eight aircraft. This upgrade will now bring the entire RAF Chinook fleet up to a 'glass cockpit' standard, incorporating a nose-mounted forward looking infrared (FLIR) system.
The first two aircraftshould be available towards the end of 2011 with an initial operational capability (IOC) shortly after. The 48 aircraft are due to have been upgraded by 2016, giving the RAF a fleet of identically configured aircraft for the first time.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
The Chinook HC.2s are equipped with various operational enhancements due to urgent operational requirements (UORs). In 2003 eight aircraft were additionally updated with a night enhancement package (NEP), while some were retrofitted with Honeywell T55-714 engines.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Sandy- Messages : 884
Re: CH 47 Chinook
par TERRENCE Dim 09 Aoû 2009, 16:30
En 2000, la Royal Air Force a engagé une opération en Sierra Leone.
Moyens utilisés : 4 Chinook.
Départ Odiham; arrivée Freetown 4 jours après.
Par étapes en France, Portugal, Iles Canaries, Senegal
Et 820 miles au dessus de l'océan.
Assistance : aucune.
20 hommes d'équipage et 62 techniciens sol.
Durant les 15 premiers jours de cette mission les 4 Chinook ont effectués 200 missions et 350 heures de vol.
TERRENCE- CLUB
- Messages : 1026
Localisation : Par GPS
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Lun 10 Aoû 2009, 05:00
"Il n'y pas une seule Force en Europe, ou au monde, d'hommes ou d'appareils, autres que Chinook, qui aurait pu faire autant avec si peu. Pas une ! Et aux USA, nous, Américains, ne devrions jamais l'oublier".
Parole d'ex-pilote américain de Chinook, .... qui cherche à rester anonyme.
Comme moi, il a eu l'honneur et le privilège de rencontrer Johnny PRIEST, Squadron Leader, RAF Odiham, décoré (DFC) pour ses "feats of outstanding airmanship & bravery in Sierra LEONE" (sur CHINOOK aukourd'hui, mais pas à l'époque).
Vous comprendrez aisément pourquoi certaines personnes tolèrent mal cette espèce d'intellectualisation et de politisation du problème qu'est devenue cette sottise de "NHLFA" !
Il y a une certaine faune 'd'experts autoproclamés en hélicoptères', dont nous avons lu ailleurs les écrits, qui pourrait commencer à combler le trou noir dans leur éducation et leurs prétendues connaissances des hélicoptères, en allant passer une journée dans le "Officers' Mess" à RAF Odiham, devant les photographies des membres (décorés) du "Roll of Honour" des pilotes de Chinook, et la plaque de reconnaissance que Boeing leur à offerte.
Ils cesseraient, peut-être, de manifester leur attitude stérile et leur ignorance devant le "twin rotor", dont ils ont besoin, ..... besoin qu'ils refusent de reconnaître, dans leur ignorance, et la poursuite aveugle de leurs parti pris, doctrine et dogme.
Ne se remettront-ils jamais en question ?
Dernière édition par SEVRIEN le Lun 28 Mar 2011, 10:58, édité 1 fois
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Mar 11 Aoû 2009, 00:32
--------------
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Boeing Receives $1.15B Contract for 15 Canadian Chinooks, Announces Matching Reinvestment in Industry
PRNewswire, 2009-08-10
PRESS RELEASE
HALIFAX, Nova Scotia, Aug. 10 /PRNewswire-FirstCall/ -- The Boeing Company (NYSE: BA) today announced that it has received a US$1.15 billion contract from the Canadian government for 15 new CH-47F Chinook heavy-lift helicopters. Under the contract, Boeing will match Canada's purchase price by executing contracts and investments of equal value with Canadian industry./
Bravo, ... Boeing et le Chinook ! C'est pour quand, ... le NHLFA (ou équivalent) ?
Designated the CH-147 in Canada, the Chinooks have been contracted to meet Canada's Medium-to-Heavy Lift Helicopter program requirements. They will be produced at the Boeing Rotorcraft Systems facility in Ridley Township, Pa., with deliveries expected to occur between 2013 and 2014.
Livraisons promptes ! A noter !
Speaking today at an event hosted by the ministries of Defence and Industry at the I.M.P. Aerospace facility in Halifax, Jack Dougherty, Boeing vice president, H-47 Programs, said, "Boeing is extremely pleased that Canada has selected the CH-147 Chinook, the world's leading tandem-rotor helicopter, to modernize its defense forces' airlift fleet.
"This is also great news for Canadian troops," Dougherty added. "They are a national treasure, because they not only place themselves in defense of Canada, but also are the heroes who are called on in every manner of civil emergency."
Pragmatisme & réalisme ! Pas de "doctrine" !
The ceremony also included remarks from the Honorable Peter MacKay, Canada's Minister of National Defence and Minister for the Atlantic Gateway.
"This contract is key in ensuring the Canadian Forces are a first- class, modern, flexible force capable of defending Canada and the Canadian interest for years to come," MacKay said. "This helicopter will give Canada's military a robust capability with the ability to operate in remote and isolated areas, and increase their capacity to respond to disasters both at home and abroad."
Il est en train de regarder vers un horizon 2040 -2050 ! Il ne semble craindre aucun risque de "vieux design" ou d'obsolescence !
In line with Canada's Industrial & Regional Benefits policy, Boeing will match every dollar spent by the Canadian government in acquiring its CH-147 fleet by partnering with and issuing contracts to companies in Canada. These opportunities will result in long- term, high-value jobs for Canadians and build on the long-standing partnership between Boeing and Canadian industry. Contracts worth in excess of $500 million have been signed against this commitment and are being implemented by companies across Canada.
Ceci correspond aux possibilités que nous envisageons pour l'UE (et ce sera le cas dans les pays se l'UE, qui exploitent déjà le Chinook) !
"This is a win-win for Canada and The Boeing Company," said Mark Kronenberg, vice president of International Business Development for Boeing Integrated Defense Systems. "Boeing seeks to partner with the very best of industry, and as a result, we continue to make a significant commitment to Canadian industry. This new contract has created opportunities for new partnerships to further grow our already large supplier base in Canada."
Bien sûr, ... il y a auto-congratulation, propagande & diplomatie etc. dans ce genre de déclaration ! Mais l'aspect "win -win" est une réalité à plusieurs égards !
Along with the reinvestments Boeing will make as part of the delivery contract, the company could provide additional industry benefits in excess of $2 billion over 20 years for in-service support of the CH-147 fleet. The performance-based in-service support could include aircraft maintenance training systems and services, engineering support, supply chain management, and other expertise.
Genre d'accord "TotalCare" pour ce lot d'appareils !
The CH-147, which will be modified to meet Canada's operational environment, will be powered by two 4,733-horsepower Honeywell engines and feature extended-range capabilities. It will be able to transport more than 21,000 pounds (9,525 kg) of cargo.
Noté !
Dernière édition par SEVRIEN le Lun 21 Nov 2011, 20:09, édité 1 fois
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Mar 11 Aoû 2009, 21:33
------------
Les temps changent ! Les USA & Boeing, aussi ? Ce n'est plus l'époque GWB ?
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Boeing offre des transferts de technologie à l'armée de l'air brésilienne
SAO PAULO, 10 août 2009 (AFP)
Même dans le contexte des hélicoptères militaires, ...... pertinent, n'est-ce pas ?Le constructeur aéronautique américain Boeing propose des transferts de technologies à hauteur de 1,5 milliard de dollars à l'armée de l'air brésilienne pour tenter de remporter un contrat portant sur la livraison de 36 avions de combat, a-t-il annoncé lundi.
2009 AFP
Réactions ?
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Ven 14 Aoû 2009, 10:54
Rappel, en "semi-deoublon", pour prolonger quelques informations pertinentes sur les CHINOOK.
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:11/08/09. SOURCE:Flight International
Canada signs contract for 15 CH-47F Chinooks
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Canada has signed a C$1.2 billion ($1.1 billion) contract for a reduced fleet of 15 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] transport helicopters and expects to receive its aircraft between July 2013 and 2014.
Ottawa initiated its procurement process for a new medium-lift helicopter in June 2006. It selected the CH-47F the following month, launching a lengthy period of negotiations. The Canadian Forces had previously been expected to acquire 16 of the aircraft, which will be designated CH-147Fs in national service.
Canada's aircraft will be powered by Honeywell T55-L-714A engines and feature [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] common avionics architecture system cockpits, BAE Systems digital advanced flight control systems and have distinctive long-range fuel tanks. Self-protection will be provided by a suite to include directional infrared countermeasures equipment and laser and radar warning systems.
La réduction en nombre depuis 16 à 15 appareils est sans signification notable (simple restriction budgétaire).
The US Army was the launch customer for the CH-47F
"These helicopters are key to giving our military a robust ability to operate in remote and isolated areas," says defence minister Peter MacKay. They will also be made available to respond to events such as forest fires, floods and earthquakes, says the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Dans les hélicoptères, et, surtout de la dimension des CHINOOK, il n'y a aucuna appareil au monde qui réunisse ce mélange de capacités de "medium-to-heavy lift", d'adaptabilité, robustesse, agilité, puissance et vitesse ! Si, si ! Vitesse ! Chercher quels hélicoptères d'attaque puissent 'suivre' / accompagner durablment les Chinook !
Factuel & impressionnant !
Ottawa expects to spend around a further C$2.2 billion on in-service support for its new Chinooks during their first 20 years of use.
Canada retired the last of its previous CH-47Cs in 1992, but the need to acquire a replacement medium-lift capability became apparent through Operation Athena, its ongoing commitment to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in Afghanistan. With its CH-146 Griffons (Bell 412s) suitable only for utility tasks, Ottawa in early 2008 requested the purchase of six CH-47Ds worth around $375 million from US Army stocks.
A noter !
vaThe CH-147Ds were handed over "as is, where is" at Afghanistan's Kandahar airfield late last December and were due to be declared fully operational in May. The aircraft are expected to fly a combined 2,400h in theatre every year.
Quel appareil franco-allemand, équivalent ou "approchant", ... mais de technologie moderne, bien sûr, va pouvoir réaliser cet 'exploit', ..... avant..........2020?
Ottawa has also recently made major investments in its fixed-wing transport aircraft capacity. Its armed forces
Disponibilité, réactivité et promptitude chez le Constructeur ! A ne jamais perdre de vue !
Il y en a, qui ont vraiment besoin de se réveiller -- et vite ! --, de changer de lunettes, et de manière de penser !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Ven 14 Aoû 2009, 14:43
Voici un texte (dans la même ligne d'idée et de rappel des faits historiques que celui préparé & posté par TERRENCE ci-dessus),
-- publié par le "Guild of Air Pilots and Air Navigators",
-- lors de l'octroi du "Grand Master's Commendation",
-- pour "distinguished service to aviation",..... au
-- Royal Air Force Odiham Chinook Force.
"
NB :
-- Le "(Royal) Patron" de cet ordre est : HRH The Prince Philip, Duke of Edinburgh, KG KT ;
-- Le "Grand Master" : HRH The Prince Andrew, Duke of York, KG KCVO.
Ce dernier est pilote, & a été pilote d'hélicoptère pendant la Guerre des Malouines.
La "Commendation" est Octroyé par le "Grand Master", sur son approbation de la recommandation du "Court of the Guild".
Il est des années, au titre desquelles, aucune "Commendation" n'est octroyée. Elle n'est attribuée qu'à la discrétion du "Grand Master", pour "an act of valour or outstanding services in the air". Point.
-----------
Voici le texte pour :
The Grand Master's Commendation
For distinguished service to aviation, awarded for the year 2007 to:
Pour ceux qui lisent ce texte, et qui connaissent ou ne connaissent pas le Chinook, on peut dire que les détails qui précèdent dépassent ce que Boeing lui-même, soit le constructeur, pouvait imaginer. Les connaisseurs & vrais professionnels savent qu'aucune Force d'Hélicoptères au monde -- aucune -- n'a approché ces performances avec un même type d'appareil, en nombre équivalent,..... même pas pendant la Guerre de Vietnam !Royal Air Force Odiham Chinook Force
The Royal Air Force Odiham Chinook Force deployed to Afghanistan in March 2006 and has since also served on relief and evacuation operations around the world.
Twenty-five per cent (or 350) of the RAF Odiham personnel are permanently committed overseas, and those not deployed are held at very high readiness for a range of other contingent tasks at home and around the world. More than half of all Chinook flying is conducted on operations and, to maximise the ability to support more, engineering effort has been transformed to raise flying hours from 12,000 to 16,000 per year.
In the last twelve months the engineers and support personnel have enabled an outstanding 7,500 flying hours on operations, nearly all of which has been achieved in Afghanistan. This has enabled support to more tactical actions and, given the criticality of the aircraft to everything, has allowed the joint campaign to switch from framework activity, maintenance of the status quo, to the deliberate pursuit of the enemy relentlessly and ruthlessly across the deserts and into the mountains throughout the seasons. The imperative for each mission is overwhelming and the statistics are impressive. In the last year the UK Chinook Force has carried 82,316 troops, 1,976 casualties, including 61 dead, and moved over 6,188 tonnes of freight into and out of battle. Such is the threat to movement by vehicle that the Chinook is the only way to shift essential food, ammunition, water and fuel.
The dependence on the ubiquitous Chinook, its crews and support personnel, in theatre is absolute.
However, with this dependence comes extraordinary technical and tactical risk, beyond anything the Force has ever faced. Each Chinook mission involves the convergence of operating the aircraft in the most extreme environmental conditions, at the very edges of the performance flight envelope, in multiple dissimilar international formations of up to 30 aircraft, preferably by night, against a sophisticated enemy that evolves its tactics on a daily basis.
Despite instances when enemy-induced football-sized rocket-propelled grenades leave holes in the aircraft and rotor blades, with numerous ‘small arms’ damage and wheels left hanging by hydraulic pipes, the robust nature of the aircraft, the exceptional flying skills of the crews and outstanding engineering support allows aircraft to be saved and operations to continue unabated on a daily basis.
It is predominantly a human effort. Eighteen year-old engineers straight out of training spend gruelling nights fixing aircraft in intrusive dust and either minus 15deg or 50deg Celsius to ensure enough aircraft are on the line.
Aircrew deploy directly from the Chinook conversion course with 250 total flying hours in their logbooks to operate the aircraft.
Crewman bear the brunt.
On one squadron every single crewman has engaged and killed the enemy directly at ‘whites-of-the-eyes’ range.
Very few have not conducted heart resuscitation, covered a sucking chest wound or inserted an intravenous drip at 120kts (230 km/h) and 50ft (16 mètres) by night over the desert.
Ultimately, though, the Chinook Force pilots are those that decide whether an aircraft lands or takes off.
More often than not it is a split-second judgement with incomplete facts and enormous technical uncertainty upon which rests up to 40 lives.
For their efforts, the Chinook Force continues to attract considerable praise from those who really count – privates and lance corporals on the ground.
The unmistakeable chest thumping sound of the Chinook rotors at speed is as motivating to the Helmand Task Force as it is frightening to the Taliban.
Overall, in every corner and component of the Chinook Force, effort this year has been spectacular.
Raising the bar again with an absolute focus on the joint campaign, the effect the Chinook Force achieves in theatre is high profile, prolific and profound.
For its achievements and delivery of outstanding services in the air, the RAF Odiham Chinook Force is awarded the Grand Master’s Medal.
En lisant ces éléments, les Américains eux-mêmes, jusqu'au niveau le plus haut, ont dit deux mots :
-- "Be humbled" !
--------------------------
Pour ceux qui parlent ou écrivent du CHINOOK, sans le connaître, comme l'a fait, et le fait encore, une certaine faune "pontifiante", y compris certains de ses 'représentants' que nous avons rencontrés sous d'autres cieux, il conviendrait d'ajouter :
-- allez apprendre, avant de nous écrire un seul mot de plus sur un quelconque NHLFA, .. ou équivalent !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Jeu 20 Aoû 2009, 12:25
----------------
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
De source sure ; pas celle(s) d'un certain "Contradicteur", que nous avons cité sous le topic LM (Lockheed Martin) Hercules : C-130J):Chinook helicopter lost in Afghanistan:
-- setback for British forces on polling dayBritish forces in Afghanistan have suffered a setback after a Chinook helicopter was destroyed in a possible Taliban strike in Helmand province.
-- Heureusement, ..... aucune victime ! (Read on)!
-- RPG ("dumb-bomb" : la protection de leurres électroniques ne sert à rien contre les RPG ) ;
-- Il est quasiment certain que les SAS connaissent déjà les identités des Talibans concernés, et même celle de celui qui a lancé le RPG ; la suite des événements est connue d'avance. Et il n'y aura aucun compte rendu dans les media.
La guerre n'est jamais belle.
-------------
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] A Chinook helicopter has been destroyed in a possible Taliban strike in Helmand province. Photo: PA
Le media devraient faire comprendre que les Talibans ne s'attaquent pas qu'aux bureaux de vote...... avec des kamikazes !The loss of one of the vital transporter aircraft came as Afghans went to the polls in the country's make-or-break election.
Bravo, .... pour le travail de l'équipage !It was forced to make an emergency landing after the engine burst into flames in mid air over Helmand on Wednesday night.
The pilot managed to land the aircraft safely and the crew escaped without injuries before another Chinook flew in to evacuate them from the scene.
"Search & Rescue" ! A noter ! Et à ne jamais oublier !
Excellent travail ! Mes sources confirment !A Nato air strike was then called in to destroy the damaged Chinook to prevent it falling into Taliban hands.
Et les appareils britanniques n'aident pas que les Britanniques. Et cela vaut pour toutes les "équipes" des forces de l'OTAN engagées en Afghanistan ! Elles s'entraident !The Ministry of Defence !said that the incident was being investigated but stressed that enemy action has not been ruled out.
It is understood that the lost helicopter was one of only about eight Chinooks in service in Afghanistan.
The distinctive twin rotar helicopters are vital to the British effort in Afghanistan, constantly in demand to transport troops and equipment as well as extracting wounded soldiers from the battlefield.
Bien sûr ! Que prennent note : ignorants, marchands de doctrine & d'idées reçues, et "Contradicteurs de Service" qui n'y connaissent rien.Despite being in short supply, their importance has grown with the increasing threat from roadside bombs targeting convoys and patrols on the ground.
British units have been forced to rely on foreign helicopters during the recent Panther's Claw operation in the run-up to the election.
Last month David Cameron, the Conservative leader, described the Government's failure to supply more helicopters as a "scandal".
A batch of eight to 10 Chinooks, currently being refitted to bolster British operations in Afghanistan, is not expected to be ready until December.
Cet effort sera certainement accéléré ! Pas de choix !
A Ministry of defence spokcesman said: "The cause of the incident is still under investigation, however enemy action has not been ruled out.
"In the short term other UK aircraft in Regional Command (South) and those operated by our Nato partners will be able to cover the helicopter lift requirement.
"In the medium term, the UK’s Joint Helicopter Command is already planning the replacement of this airframe."
Saluons ces hommes ! "Be humbled" ! Se rappeler que le Chinook est 'disponible' et peut faire quasiment tous les jobs !
C'est pour quand, le NHLFA?
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Dim 23 Aoû 2009, 23:10
J'ai dû être endormi ! Je viens de découvrir que j'étais passé complètement à côté de cet article intéressant !
RR veut être présent comme acteur (motoriste) crédible sur ce marché !
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:14/06/09. SOURCE:Flight Daily News
PARIS AIR SHOW: Rolls-Royce eyes all-new engine family after 2012.
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
RR veut être présent dans tous les marchés où ses produits ont de la pertinence et peuvent être compétitifs. Il n'a pas peur de P&W, ... qu'il respecte. Il ne craint rien chez GE, car il sait maintenant que la puissance financière de GE ne garantit pas qualité, fiabilité & succès ![Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] is considering introducing around 2012 an all-new family of turboshaft engines in the 8,000-10,000shp (5,960-7,500kW) range, says a US-based executive.
Dennis Jarvi, president of R-R's North American defence business, says he believes a new market is emerging for fixed- and rotary-wing aircraft in the heavylift class.
"I think there's going to be a need for somewhere between 8,000shp to 10,000shp," Jarvi says, although "we have some time to work on it".
Oui ! Ses références et crédibilité sont bonnes.R-R builds the 6,000shp-class AE2100 and 1107C engines for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] C-130J and Bell [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] V-22. The company also is a partner in the Europrop consortium that supplies the 12,000shp-class TP400 for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] programme.
La stratégie est déjà née !The new engine family would bridge the considerable gap between these products as the demand for more lift capacity grows for both fixed-wing airlift and helicopters.
Ces développements sont ambitieux ! Il faut que RR le soit aussi !Jarvi says the new engine family could be targeted at such emerging applications as the US military's Joint Future Theater Lift (JFTL) requirement, which is considering super-short-take-off proposals by the air force and vertical-lift proposals by the army in the A400M-size class.
Il faudrait, peut-être, que la France et l'Allemagne changent radicalement & rapidement de lunettes, en ce qui concerne ce type de projet !R-R is also looking at a potential repowering programme for the Boeing MH-47G Chinooks operated by the US Special Operations Command, Jarvi says. The MH-47G is equipped with Honeywell T55-714 engines.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Dim 06 Sep 2009, 13:06
Dernière édition par SEVRIEN le Jeu 17 Sep 2009, 19:29, édité 1 fois
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Jeu 17 Sep 2009, 19:27
Mais, lire cet article.
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:17/09/09. SOURCE:Flight International
Special forces need boosts Turkey's Chinook request
By [url=mailto://]Tolga Ozbek[/url]
C'est pour quand, ... le machin franco-allemand-transatlantique ?Turkey has increased its requirement for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] transport helicopters from 10 to 14 aircraft, with its undersecretariat for defence industries, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], having added four for special forces applications.
Turkish officials visited Boeing's Philadelphia production facilities during August to test the CH-47F. A letter of request has now been issued, and a contract signature is expected by mid-2010 via the USA's Foreign Military Sales mechanism.
The Turkish army will receive 10 transports, with the remainder to be equipped with search and rescue equipment to support special forces operations.
Mais ce nest surtout pas le NHLFA qui l'intéresse ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Turkey's aircraft will receive comunication, navigation and forward-looking infrared systems manufactured by local companies including Aselsan, with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to install the equipment.
Ankara launched its search for a heavy transport helicopter in 1997, but has twice cancelled the process.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par Hooket Jeu 24 Sep 2009, 15:56
Le préambule sur BBC news :
The Ministry of Defence has announced a major upgrade of its entire Chinook helicopter fleet costing almost half a billion pounds.
Newsbeat's technology reporter Dan Whitworth has been for a flight in one with 27 Squadron based out of RAF Odiham near Basingstoke to find out what upgraded Chinooks will mean for the war in Afghanistan.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Hooket- CLUB
- Messages : 1221
Localisation : Europe
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Sam 26 Sep 2009, 01:59
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:25/09/09. SOURCE:Flight International
UK eyes procurement of additional Chinook helicopters
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Certains hommes politiques sont en train de devenir pragmatiques ! Enfin ! Ils commencent à apprendre et à comprendre le sens du mot, "Procurement" !The UK Ministry of Defence is seeking funds to acquire an additional batch of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] transport helicopters, with its action being driven in part by the recent combat loss of two examples in Afghanistan.
According to minister for defence equipment and support Quentin Davies, the MoD is entitled to claim Treasury funding to buy replacements for the lost aircraft. But rather than pursue a purchase on a one-for-one basis, he "hopes to go further".
Qu'on cesse de nous parler du NHLFA ! Si le Chinook continue à être acheté, par les Forces Armées de nombreux pays, les "gtowth versions" seront construites, et réduira toute notion de NHLFA à néant !Made during a visit to RAF Odiham in Hampshire on 24 September, Davies' comments came as the MoD announced a £408 million ($650 million) avionics and engine upgrade for the Royal Air Force's current fleet of 38 Chinook HC2/2As. Dubbed Project Julius, the work will also be implemented on the service's eight long-range Chinook HC3s, which will finally enter service over a 12-month period starting from November after receiving so-called reversion work to clear them for frontline use.
The new upgrade will incorporate a glass cockpit from Thales as well as Honeywell T55-714 engines, which will deliver improved fuel efficiency and an increase in power of up to 20%. The enhancements will result in the entire fleet having a common equipment configuration, and being better equipped for operations in support of UK and coalition forces in Afghanistan.
"Significant number" ? 'Nombre significatif' ? Combien ? 15, 20, ... plus de 20 ? "Watch this space" !Revealing plans to replace the two helicopters which were destroyed in Afghanistan, Davies confirmed: "If we buy more Chinooks we will be making sure that they are fitted to the same [Project Julius] specification."
Military sources say talks of an attrition buy are at an early stage, but if approved they could lead to the acquisition of a significant number of additional aircraft.
Quel guignol de journaliste (presse française ! ) a voulu nous faire croire que Gordon BROWN avait été "snobé" par le Président OBAMA ? Il n'a pas compris que les 2 hommes avaient préparé le G20 ensemble, ... car ils en étaient les "Co-Chairmen" ? Ces journalsites croyaient qu'ils n'avaient pas eu assez de temps pour des "tête-à-tête", des conversations bilatérales discrètes ? On tolère encore des journalistes de cet acabit (fabricants et marchands de le désinformation) dans l'hexagone ?
Cette approche de la prochaine commande des Chinook fait partie des affaires liées directement à l'Afghanistan !
Ces scribouillards n'ont pas compris que GB & BO conversent plusieur fois par semaine à ces sujets, entre autres , ... et au moins une fois par semaine ? Pour avoir une conversation bilatérale, ... ils devraient obtenir d'abord la permission des ces journalistes ? Ils se prennent pour qui ?
Tout cela commence à avoir un sens , maintenant !This would enable the MoD to make more progress in plugging a gap in battlefield lift capacity highlighted by the UK National Audit Office in 2004, and support the likely conclusions of an ongoing study into its helicopter requirements for the next 30 years.
La France devrait être contente !
Et la France et l'Allemagne veulent continuer à causer avec Sikorsky & Lockheed en vue d'une une solution "transatlantique" pour le NHLFA, ..... que ces deux pays voudraient faire "payer" par d'autres Etats membres de l'UE !Davies says a contract covering the Puma upgrade will be signed "very soon", despite his opposition to the scheme. The minister earlier this year unsuccessfully pushed for the MoD to instead make a rapid acquisition of UH-60 Black Hawks from US manufacturer Sikorsky.
"Watch this space " !"That avenue didn't work, but I'm pursuing others," he says. "We will be buying additional helicopters, and will do so to get military effect as quickly as possible."
Davies: "expect more announcements soon".
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Mar 29 Sep 2009, 17:10
Cette affaire de "up-grade" des PUMA, pour le MoD britannique, a sa place sous le topic des Chinook ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
------------------
Voici une nouvelle qui devrait faire plaisir à la France et à d'autres paretenaires européens (d'Europe Continentale [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] , bien entendu ) !
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:29/09/09. SOURCE:Flight International
UK signs £300m deal for Puma helicopter life extension
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Modifications to the Puma HC1 will stretch the type's service life by 10 years[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]The UK [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] has signed a £300 million ($479 million) contract to upgrade at least 28 of its [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] transport helicopters with more powerful engines and improved cockpit systems.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] will act as prime contractor for the effort, which will deliver its first aircraft to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] within two years and have half of the improved fleet in use by the end of 2012. The last modernised aircraft will be handed over by December 2014, the company says.
The improved HC2-standard aircraft will be equipped with new cockpit avionics and communications equipment, plus replacement flight control systems under a £220 million deal. To extend operations of the type by 10 years, the work will also add new defensive aids system equipment and a digital autopilot, says Eurocopter.
The aircraft will also receive Turbomeca Makila 1A1 engines that produce 35% more power than the Puma's Turmo engines, and deliver a 25% improvement in fuel efficiency, the MoD says.
Un des résultats directs de cette affaire sera : EADS & Eurocopter garderont le silence parfait, quand le MoD UK passera une commande substantielle pour un supplément imortant de Chinook "nouvelle génération"!The engine upgrade accounts for around £45 million of the modernisation programme, and will play a key role in enabling the support helicopter to participate in operations in Afghanistan, it adds.
"The upgrades amount to a significant capability enhancement for the aircraft," says minister for defence equipment and support Quentin Davies. The MoD's 18 September contract also includes an option to modify a further two of the aircraft, 30 of which are based at RAF Benson in Oxfordshire. Deliveries of the HC1 started in 1971.
Other companies involved in the HC2 effort include Chelton, Qinetiq, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Selex Sensors and Airborne Systems, Smiths and Thales UK.
Bien entendu, la "commande substantielle" que j'ai évoquée ci-dessus, est bien séparée de cette commande de "upgrades" ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]RAF operations of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] HC2/2A are also to receive a major boost from around 2014-15, following [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. This will equip the service's current 38 aircraft - plus eight Chinook HC3s to enter use from late this year - with a standard improved cockpit configuration and more powerful Honeywell T55-714 engines.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par Yank2 Sam 31 Oct 2009, 10:53
Sur Speednews :
Boeing submitted two proposals to the Indian Air Force this week, offering the AH-64D Apache and the CH-47F
Chinook for India's attack and heavy-lift helicopter competitions.
"Boeing believes the Apache and Chinook helicopters are the most capable and cost-effective rotorcraft to meet India's defense and transport requirements," said Vivek Lall, vice president and India country head for Boeing Integrated Defense Systems.
"The Apache will be a capable and lethal defender of India's troops and assets, while the Chinook will answer many of the country's military and humanitarian needs."
India is seeking 22 attack helicopters and 15 transport helicopters and has not set a date to announce the winning proposals.
The combat-proven AH-64D Apache Longbow is the newest version of the Apache and a candidate to fulfill the attack helicopter and reconnaissance requirements of numerous armed forces worldwide.
The CH-47 Chinook helicopter is the world's standard for providing heavy-lift and high-altitude transportation for a multitude of missions, with a proven track record of military, humanitarian, disaster-relief, search-and-rescue and firefighting missions on six continents in all climates and conditions.
If selected, Boeing will build the Apache helicopters at its rotorcraft facility in Mesa, Ariz., and the Chinook helicopters at its rotorcraft center in Ridley Park, Pa.
Suggested production rates and delivery schedules have not been announced.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Yank2- CLUB
- Messages : 584
Re: CH 47 Chinook
par Jeannot Sam 31 Oct 2009, 11:57
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: CH 47 Chinook
par Forsythe Sam 31 Oct 2009, 19:30
Argentine,
Australie,
Corée du Sud,
Egypte,
Espagne,
Grèce,
Iran,
Italie,
Japon,
Libye,
Maroc,
Pays-bas,
Singapour,
Taïwan,
Thaïlande,
Turquie,
Et
Etats-Unis.
Grande-Bretagne
Forsythe- CLUB
- Messages : 778
Localisation : Par Google Maps
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Mar 10 Nov 2009, 19:22
Jr vois qu'il manque le Canada dans votre liste ! Ce n'est pas une critique.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par Jeannot Mar 10 Nov 2009, 19:27
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Le Premier Ministre britannique aurait pris la décision, en accord avec ses ministères des finances et de la défense, de renoncer à lancer un appel d'offres pour remplacer ses hélicoptères "Sea King" et ses "Puma" vieillissants, selon le 'Financial Times', en lançant une procédure accélérée pour commander une trentaine d'hélicoptères lourds "Chinook" à Boeing. Le contrat pourrait porter sur 1 Milliard de Livres (1,11 Milliard d'Euros) et serait financé par le ralentissement de certains programmes militaires jugés secondaires. L'objectif serait d'obtenir d'ici 1 à 2 ans maximum les premiers appareils pour alléger le programme de ceux qui officient en Afghanistan.
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Mar 10 Nov 2009, 22:27
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]")
Lire sous le lien :SEVRIEN a écrit:Dans les jours ou semaines qui viennent, .... "watch this space" !
Et si le CHINOOK était encore à l'honneur ? Qui sait ?
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Brown considers Chinook fast-track
By Alex Barker and Jeremy Lemer
Financial Times : Published & Last updated: November 10 2009 02:00
Depuis qu'il a été vraiment sensibilisé pendant la premier semestre de 2008, il a toujours eu l'intention de faire un effort spécial pour les CHINOOK ! Et pour cause !Gordon Brown is examining plans to fast-track a big order of Chinook transport helicopters for Afghanistan, abandoning the government's longer term procurement strategy.
Exact ! Il pourrait s'agir de 22, ou de 30 CHINOOK, au maximum !The prime minister is weighing up a proposal, backed by the Ministry of Defence and the Treasury, to cut low-priority defence projects to fund the purchase of about 20 heavy-lift helicopters over the next five to 10 years.
The purchase of the Chinooks could cost about £1bn. Defence officials are engaged in talks with Boeing over a delivery schedule, but some defence figures expect new aircraft to be available for operations within a year or two.
A decision to buy a batch of Chinooks from Boeing would represent a "seismic shift" in defence policy, cancelling a long-planned competition to supply medium-lift helicopters, according to one defence industry executive.
Depuis longtemps, il y a un dossier solide, et, dans ce cas, la solidité ne cesse d'augmenter depuis le 2ème trimestre de 2008 !
Solution pragmatique ! Une excellente nouvelle !The move would allow ministers to respond more rapidly to demands for more helicopter support in Afghanistan, addressing a sensitive political issue that could flare up during next year's election. It would also streamline the UK helicopter fleet over the next decade to about four main models.
La presson qui milite en faveur de cette affaire est énorme, quasiment irrésistible ! Si ceux qui "causent", en France & en Allemagne, autour du NHLFA (Nouvel Héicoptère Lourd franco-allemand), étaient vraiment au courant des événements, pendant & depuis les interventions des Forces armées britanniques en SIERRA LEONE, en IRAK & en AFGHANISTAN, il y a quelques idée rçues & pontifications qui partiraient vite et directement à la poubelle !However, budget hawks at the MoD fear the prime minister could still balk at sanctioning the financial sacrifices necessary to pay for the helicopter purchase, particularly after the recent U-turn over plans for modest cuts in the Territorial Army budget. Mr Brown will make a decision ahead of the Pre-Budget Report, expected within a month.
Oui, mais là, il faisait du "bla-bla politique" ! Rien de réaliste ! Depuis un certain temps, ilm a appris le réalisme ; la réalité a fini par lui mordre les fesses !He has long insisted that troops in Afghanistan have sufficient helicopters for current operations, in spite of complaints from the military.
Pour être précis, on devrait diee, "medium-to-heavy-lift CHINOOKS" ! Ce sont les appareila qu'il fuat !The Future Medium Helicopter programme was supposed to replace the UK's ageing Sea King and Puma fleets, with the cost being spread over many years.
The cancellation of thisprogramme would help fund the more rapid delivery of the heavy-lift Chinooks.
Some defence figures expressed frustration that Boeing had been handed a slice of spending without a competition.
"Some" ! Oui ! Une petite minorité ! Mais, il y a une contrepartie ! C'est qu'OBAMA maintienne la deuxième motorisation pour le F-35, soit celle à être assurée, le cas échéant, par GE & l'Européen RR !
Et alors ? "So what "? Si l'UE avait un peu de bon sens, elle laisserait tomber, comme une patate chaude, la futilité qu'est le NHLFA, dont personne de sensé dans les 25 autres pays ne veut, pour faire un deal, avec fabrication sous licence, en Eutope, des CHINOOK, y compris dans les évolutions prévues, .... moyennant un "deal" en contrepartie, sur 35% à 45% des 576 avions ravitailleurs voulus par l'USAF !Another said there was a clear "political dimension" to the decision before the election.
Au sein de l'UE, on a besoin de quelques "hard-nosed businessmen" en plus, dans les activités de "procurement" de nos Forces Armées, et quelques "Adeptes de la Doctrine Militaire" en moins !
La doctrine militaire ! La doctrine militaire ! Il faut vraiment abandonner des notions aussi antidiluviennes !
Dernière édition par SEVRIEN le Ven 13 Nov 2009, 13:00, édité 1 fois
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Mar 10 Nov 2009, 22:43
PS : Je complète la liste, telle que j'ai pu l'établir en mars, 2008SEVRIEN a écrit:Salut, et merci !
Jr vois qu'il manque le Canada dans votre liste ! Ce n'est pas une critique.
Liste des pays "exploitants" :
----------------------------
Military operators
CH-47 operators
Argentina
Australia
Egypt
Greece
Iran
Italy
Japan
Libya
Morocco
Netherlands
Republic of China (Taiwan)
Singapore
South Korea
Spain
Thailand
United Kingdom
United Arab Emirates
United States
Vietnam
-------------
Pays qui a passé commande depuis :
Canada
Civilian operators
People's Republic of China
Civil Aviation Administration of China (one month demonstration period).
Boeing Demonstration aircraft. Canada
Helifor Canada Corp (under lease from Columbia Helicopters)
-----------
Republic of China (Taiwan)
Taiwan National Fire Administration (currently operates three 234s and nine CH-47SD)
----------------
Ecuador
Icaro Air (under lease from Columbia Helicopters)
Norway
CHC Helikopter Service (formerly Helicopter Services)
etc. etc.
Je ne garantis pas une précision parfaite !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par SEVRIEN Lun 23 Nov 2009, 04:40
Wow ! Est-ce possible ? 120 CHINOOK pour le RU ?
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Government to order up to 120 Chinook helicopters to deploy in Afghanistan
Independent on Sunday, The, Arrival Time: 2009-11-21
By Mark Leftly
Si ceci est vrai, ... cela s'appelle, "Putting one's money where one's mouth is" / "on met son fric là où on a mis sa gueule ' ! Leçon à recevoit à bras ouverts, dans certains quartiers ! Cela "shunte" bien 'la doctrine' !The Defence Secretary, Bob Ainsworth, is expected to announce a 3.5bn helicopter building programme early this week.
Oui, ... là, ... il y a de la vision !The Vision 2020 document will detail plans for 120 aircraft to be ordered over a 10-year period.
Non ! Encore un scribouillard ! 25 à 35 troupes "with 'full kit" + un mini-blindé ! Il faut regarder le document !A long-delayed plan to purchase medium-lift helicopters, which can carry up to 25 people ....
........is expected to be scrapped.
Plan initial à la poubelle !
[quote]Instead, the Ministry of Defence will order up to 30 Chinooks, the helicopter that has been heavily deployed in Afghanistan, from Boeing. These will be purchased quickly to help British troops in the war-torn country.
Il y en a qui seront contents, et soulagés !
Pas de place pout de la doctrine ! Du pragmatisme, et de la stratégie vers les situations "in theatre" !Defence minister Baroness Taylor told the House of Lords on 12 November that "there is an opportunity to replace some of our older types [of helicopters] earlier than planned".
The review had "focused on ensuring that continued delivery on operations, increasing the percentage of our fleet that can operate effectively in the harsh conditions that we are experiencing in Afghanistan," she said.
(c) 2009 Independent on Sunday, The. Provided by ProQuest LLC. All rights Reserved.
Et que les 'As' (les 'vrais' !) d'EADS / NG-EADS saisissent l'opportunité ( pour l'Europe, ...... l'Europe (UE), et l'OTAN, .....ou, ... en Afghanistan, ... c'est l'OTAN dont il s'agit),..... de ce moment, ....... et de la signature en place de Tony BLAIR & de G.W. BUSH, ......
-- pour négocier bien en faveur d'une solution mixte pout les avions ravitailleurs !
Et que la faune politique n'y sème pas le désordre ! Oublions le NHLFA ! Toutes les évolutions prévues et possibles (déjà dans les cartons chez Boeing) valent bien plus que les solutions proposées jusqu'ici par tandeme franco- allemand, et dontle reste de l'UER, à juste titre, ne veu point ! Et le travail sous licence, ... cela sert à quoi ? L'Italie le sait !
Et si les Européens concernées abandonnent leur "doctrine", pour faire du vrai "thinking out of the box" , .... et rechercher les solutions dont ont besoin les militaires professionnels sur le terrain,"in theatre", ils pourront même positionner rapidement le "Tigre" !
Et que les Politiques ne viennent pas y semer le désordre !
Dernière édition par SEVRIEN le Jeu 31 Déc 2009, 03:20, édité 4 fois
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: CH 47 Chinook
par Jeannot Jeu 26 Nov 2009, 15:45
Par ailleurs une commande d'un maximum de 24 nouveaux appareils devrait e^tre approuvée très prochainement.The UK Ministry of Defence has placed two new contracts intended to enhance the operational performance of its [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] HC2/2A transport helicopters.
Selex Galileo will supply 21 new Titan 385ES-HD electro-optical/forward-looking infrared sensor turrets, and upgrade another four in-service Titan systems to the high-definition standard. The equipment will be supplied between February 2010 and July 2011 under the deal, which is worth more than £10 million ($16.5 million).
"The [Titan HD] system will enhance the capabilities of the Chinook fleet in current operations," says Selex. The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] has eight of its 38 Chinook HC2/2As deployed in Afghanistan in support of the NATO-led battle with the Taliban.
Meanwhile, Permali Gloucester has received a repeat contract worth almost £380,000 to provide additional cargo handling systems for installation with the Chinook fleet.
The UK company supplied an initial number of systems between November 2007 and early 2008 to equip the RAF's Chinooks. The equipment's low-friction roller design enables the aircraft's crew members to rapidly deliver pallets, minimising the time spent on the ground during resupply missions.
RAF Chinook operations will meanwhile be boosted within the next few months with the availability of eight HC3-model transports, now being prepared for active service after spending several years in storage due to safety concerns. The aircraft are undergoing a so-called "reversion" programme of avionics modifications before entering use.
The MoD is also expected to soon announce the acquisition of additional CH-47 airframes. Two are needed to replace aircraft destroyed in Afghanistan during August, but a deal for up to 24 of the transports could be approved, according to military and industry sources.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Page 1 sur 3 • 1, 2, 3