Grumman American AA-1
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Re: Grumman American AA-1
The AA-1C received a new larger horizontal tail and other significant improvements, including a 115 hp Lycoming O-235-L2C high-compression engine designed for 100LL fuel, which brought the cruise speed back up to that of the original 108 hp Yankee. 211 AA-1Cs were produced in 1977 and 1978.
The last AA-1C was produced by Gulfstream American in 1978.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Overall, 1820 AA-1 family aircraft were built between 1969 and 1978.
The type certificate for the AA-1 family of aircraft are currently held by True Flight Holdings LLC who bought the assets of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on August 2, 2007.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The last AA-1C was produced by Gulfstream American in 1978.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Grumman American AA-1
Features
All models of the AA-1 accommodate two people in side-by-side seating under a sliding [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and are noted for their exceptionally light handling.
The Yankee and its 4-seater siblings, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] series, feature a unique [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] honeycomb [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and bonded wings that eliminate the need for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] without sacrificing strength.
The wide-track main landing gear struts are laminated [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for shock absorption, and was marketed as the "Face Saver" design by American Aviation.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The Yankee was originally designed to minimize the number of airframe parts used, with the aim of simplifying production and saving money.
As a result of this philosophy many parts were interchangeable.
Due to the use of a non-tapered tubular spar, which doubled as the fuel tank, and the lack of wing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the wings could be exchanged left and right.
The fin and horizontal stabilizers were interchangeable, as were the rudder and the elevators.
The ailerons and flaps were similarly the same part. While it did succeed in making production easier, this design philosophy produced many aerodynamic compromises in the design.
For instance, because the flaps were the same part as the ailerons they were too small to be effective as flaps.
The lack of wing washout, necessitated by the wing interchangeability requirement, meant that [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
had to be installed to produce acceptable stall characteristics for certification.
Over time this philosophy of compromising the aerodynamics in favour of a minimized parts count was abandoned.
For example, the redesign of the AA-1B into the AA-1C by Gulfstream involved wider-span elevators and horizontal stabilizers that produced better longitudinal stability, but were no longer interchangeable with the rudder and fin.
Powered by the same 108 hp Lycoming O-235 engine as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the original Yankee cruises twenty percent faster thanks to the cleaner wing and better [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
All models of the AA-1 accommodate two people in side-by-side seating under a sliding [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and are noted for their exceptionally light handling.
The Yankee and its 4-seater siblings, the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] series, feature a unique [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] honeycomb [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and bonded wings that eliminate the need for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] without sacrificing strength.
The wide-track main landing gear struts are laminated [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for shock absorption, and was marketed as the "Face Saver" design by American Aviation.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The Yankee was originally designed to minimize the number of airframe parts used, with the aim of simplifying production and saving money.
As a result of this philosophy many parts were interchangeable.
Due to the use of a non-tapered tubular spar, which doubled as the fuel tank, and the lack of wing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the wings could be exchanged left and right.
The fin and horizontal stabilizers were interchangeable, as were the rudder and the elevators.
The ailerons and flaps were similarly the same part. While it did succeed in making production easier, this design philosophy produced many aerodynamic compromises in the design.
For instance, because the flaps were the same part as the ailerons they were too small to be effective as flaps.
The lack of wing washout, necessitated by the wing interchangeability requirement, meant that [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
had to be installed to produce acceptable stall characteristics for certification.
Over time this philosophy of compromising the aerodynamics in favour of a minimized parts count was abandoned.
For example, the redesign of the AA-1B into the AA-1C by Gulfstream involved wider-span elevators and horizontal stabilizers that produced better longitudinal stability, but were no longer interchangeable with the rudder and fin.
Powered by the same 108 hp Lycoming O-235 engine as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the original Yankee cruises twenty percent faster thanks to the cleaner wing and better [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Grumman American AA-1
Les marquages sur l'AA1 ci-dessus sont complétement improbables :roll:
Pour ne pas dire loufoques
Mais l'image donne une bonne idée de l'allure générale du Yankee AA1 qui s'est révélé être une machine sûre et plutôt facile à piloter
Pour ne pas dire loufoques
Mais l'image donne une bonne idée de l'allure générale du Yankee AA1 qui s'est révélé être une machine sûre et plutôt facile à piloter
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Re: Grumman American AA-1
Modifications
Some AA-1s have had their original engines [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with larger 150 or 160 hp engines that further increase performance.
Other popular modifications include the addition of a dorsal strake on earlier model AA-1s to improve yaw stability or the addition of a clear red rudder cap to fair the flashing beacon for reduced drag.
Some AA-1 have been converted to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] configuration
Some AA-1s have had their original engines [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with larger 150 or 160 hp engines that further increase performance.
Other popular modifications include the addition of a dorsal strake on earlier model AA-1s to improve yaw stability or the addition of a clear red rudder cap to fair the flashing beacon for reduced drag.
Some AA-1 have been converted to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] configuration
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Re: Grumman American AA-1
Oups
L'AA1 sortait mal d'un vrille
Au delà de 3 tours, la vrille était irrécupérable
AD 73-13-07 de 1973
Pas si sûr que ça, ce taxi !
L'AA1 sortait mal d'un vrille
Au delà de 3 tours, la vrille était irrécupérable
AD 73-13-07 de 1973
Pas si sûr que ça, ce taxi !
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Re: Grumman American AA-1
Variants
AA-1 Yankee
1968 - Production version developed from the Bede BD-1 with a 108hp Lycoming O-235-C2C engine, 461 built.
AA-1A Trainer
1971 - Dual-control trainer version with modified wing aerofoil, 470 built.
AA-1B Trainer/Tr-2
1972 - Development of the AA-1A with an increase in useful load, also sold as the Tr-2 touring model, 680 built.
AA-1C T-Cat/Lynx
1976 - AA-1B with a 115hp Lycoming O-235-L2C engine, AA-5 elevators and modified engine mount, marketed as the T-Cat as trainer replacement for the Trainer and as the Lynx tourer to replace the Tr-2, 211 built.
AA-1 Yankee
1968 - Production version developed from the Bede BD-1 with a 108hp Lycoming O-235-C2C engine, 461 built.
AA-1A Trainer
1971 - Dual-control trainer version with modified wing aerofoil, 470 built.
AA-1B Trainer/Tr-2
1972 - Development of the AA-1A with an increase in useful load, also sold as the Tr-2 touring model, 680 built.
AA-1C T-Cat/Lynx
1976 - AA-1B with a 115hp Lycoming O-235-L2C engine, AA-5 elevators and modified engine mount, marketed as the T-Cat as trainer replacement for the Trainer and as the Lynx tourer to replace the Tr-2, 211 built.
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Re: Grumman American AA-1
Specifications (AA-1A)
Data from The American Trainer Owner's Manual[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
General characteristics
Data from The American Trainer Owner's Manual[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
General characteristics
- Crew: one pilot
- Capacity: one passenger
- Length: 19.24 ft (5.87 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 24.46 ft (7.46 m)
- Height: 6.80 ft (2.07 m)
- Wing area: 98 ft² (9.11 m²)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 1,018 lb (461 kg)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 1,500 lb (680 kg)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 1 × [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-C2C [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engine, 108 hp (80.6 kW)
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Re: Grumman American AA-1
Performance
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 195 mph (314 km/h)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 138 mph (222 km/h)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 125 mph (201 km/h)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 60 mph (97 km/h)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 488 mi (785 km) at 8,000 ft (2,438 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 13,750 ft (4,191 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 765 ft/min (3.89 m/s)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 14.9 lb/ft² (72.75 kg/m²)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 13.9 lb/hp (8.42 kg/kW)
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