Turkish Airlines : TK : THY :
+11
Owitzer
Hugot2
Greek2
Ubilee
Maco
Nils
SEVRIEN
Lay_F
Spawn2
Questar
Jeannot
15 participants
Page 3 sur 3
Page 3 sur 3 • 1, 2, 3
Re: Turkish Airlines : TK : THY :
par SEVRIEN Mer 13 Avr 2011, 07:44
Bonjour, chers tous, et merci, Jeannot.
Oui ! Et la première réaction de THY sera probablement de faire en sorte qu'il y ait un partage plus ou moins égalitaire, ou, du moins, sinon identique, .... néanmoins équitable entre Boeing & Airbus !Jeannot a écrit:Selon Airbus, la Turquie (toutes compagnies confondues) aurait besoin de 480 avions dans les 18 prochaines années.Turkey will need 480 new planes in 18 years: Airbus
Turkey’s aviation industry will need 480 new planes over the next 18 years to support its rapid expansion, European aircraft maker Airbus said yesterday, hoping to capture part of the market.“By 2029, the traffic within, from and to Turkey will grow three times,” the company’s vice-president for Europe, Asia and the Pacific, Christopher Buckley, told a press conference in Istanbul.The Turkish fleet is forecast to have grown from 235 to 528 by this time, which Buckley said implied the acquisition of 480 new planes to top up the existing fleet and replace old ones.Of these, 382 should be passenger planes of Airbus’ A382 single-aisle variety, and 98 long-haul carriers, of which at least eight would be the biggest A380 type.“I think we will be very happy if we can have half of that” market, Buckley said.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Turkish Airlines : TK : THY :
par Jeannot Mar 31 Mai 2011, 15:15
Turkish Airkines pourrait prendre 49 % de Spanair
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Spanair in Talks With Turkish Over Investment, Expansion Reports
Spanair SA is in talks with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] AO, the company known as [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], about allowing the Turkish carrier to buy a stake of as much as 49 percent in the company, Expansion reported.
Conversations between the two parties are “very advanced,” the newspaper said, citing people familiar with the talks it didn’t identify by name.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Turkish Airlines : TK : THY :
par Jeannot Mar 13 Sep 2011, 23:24
Turkish Airlines commande 35 737NGs
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Quand on connait le sens de l'équilibre de Turkish Airlines entre Boeing et Airbus une commande devrait suivre chez Airbus... Just a tough...Turkish Airlines places firm order for 35 737NGs
Turkish Airlines (TK) said Tuesday it placed a firm order for 20 Boeing 737-800s and 15 737-900ERs.
Two 737-800s and two 737-900ERs will be delivered late this year. Delivery of all 35 737s ordered should be completed by the end of 2015, the carrier said.
TK said the additional 737s are needed for ongoing fleet expansion. According to its website, the airline currently operates three 737-400s, 14 737-700s and 52 737-800s.
TK also contracted PATS Aircraft Systems in Georgetown, Del., to install two additional fuel tanks on each of the 737-900ERs to increase aircraft range. The -900ERs are scheduled to be used primarily on African routes, the carrier said.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Turkish Airlines : TK : THY :
par SEVRIEN Jeu 15 Sep 2011, 12:28
Bonjour, chers tous. Merci, Jeannot.
A vérifier.
Oui, Jeannot. Mais il me semble, justement, que cette commande vient apporter cet équilibre, dans le sillage de la commande assez récente de THY, couvrant une trentaine d'A320 "legacy" (32 appareils ? ), à moteurs IAE V2500.Jeannot a écrit:Turkish Airlines commande 35 737NGsQuand on connait le sens de l'équilibre de Turkish Airlines entre Boeing et Airbus une commande devrait suivre chez Airbus... Just a tough...Turkish Airlines places firm order for 35 737NGs
Turkish Airlines (TK) said Tuesday it placed a firm order for 20 Boeing 737-800s and 15 737-900ERs.
Two 737-800s and two 737-900ERs will be delivered late this year. Delivery of all 35 737s ordered should be completed by the end of 2015, the carrier said.
TK said the additional 737s are needed for ongoing fleet expansion. According to its website, the airline currently operates three 737-400s, 14 737-700s and 52 737-800s.
TK also contracted PATS Aircraft Systems in Georgetown, Del., to install two additional fuel tanks on each of the 737-900ERs to increase aircraft range. The -900ERs are scheduled to be used primarily on African routes, the carrier said.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
A vérifier.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Turkish Airlines : TK : THY :
par SEVRIEN Jeu 15 Sep 2011, 12:31
Additif.
----------
Je peux me tromper, .... car il se peut que je fasse confusion avec une commande de moteurs IAE-V2500, justement, .... arrivée en décalage par rapport à une commande précédente d'A320 "legacy" !
----------
Je peux me tromper, .... car il se peut que je fasse confusion avec une commande de moteurs IAE-V2500, justement, .... arrivée en décalage par rapport à une commande précédente d'A320 "legacy" !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Turkish Airlines : TK : THY :
par Jeannot Mar 25 Oct 2011, 05:44
Turkish Airlines : La croissance importante de la flotte long-courrier a créé une instabilité du réseau
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Turkish Airlines: Massive widebody expansion created network instability
Turkish Airlines’ (TK) massive long-haul fleet expansion created instability throughout the network, CEO Temel Kotil told ATW in a recent interview. But, after nearly doubling its long-haul fleet to 36 aircraft from 2010, the carrier synchronized its network, he said.
“We took several measures,” Kotil said, noting that after the crisis in the Middle East/North Africa, from the first quarter on, things “did not go … as planned.”
In fact, TK reported a TRY220.6 million ($126.4 million) consolidated net loss for the second quarter, increasing its first-half loss to TRY543.6 million, owing to foreign exchange losses on financial leases related to its fleet expansion activities ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
At the end of June, TK operated 175 aircraft, 22 more than a year earlier.
Kotil said the number of aircraft seats has now reached 32,000, including 10,000 seats on widebodies, which “causes a marketing problem.” Load factor has dropped on long-haul routes. “Right now we have control. Transfer traffic [is] increasing month by month,” said Kotil, who noted that “2012 will be the year of repair [for] the company.”
Kotil said TK will add more narrowbodies to the fleet next year, including 15 Airbus A321/Boeing 737-900ER/737-800 aircraft, featuring individual inflight entertainment and fixed business class seats. Also, Kotil said next year the carrier will add 10 routes to Europe and 10 routes on its medium- and long-haul sectors. New routes to Australia will be deferred.
“We also need to bring our brand to a higher level,” Kotil said.
Looking forward, Kotil is expecting a drop in demand in the worldwide airline business. “A difficult year is coming. But we know how to handle a crisis and mak[e] opportunities for TK,” he said.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Turkish Airlines : TK : THY :
par SEVRIEN Ven 22 Juin 2012, 00:35
Bonjour, chers tous.
---------------
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------
Turkish Airlines nearing A380 or 747-8 deal
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Istanbul
13 hours ago : 21 / 06 / 2012
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------
Turkish Airlines nearing A380 or 747-8 deal
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Istanbul
13 hours ago : 21 / 06 / 2012
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Certains disent que la commande ne sera pas partagée entre l'A380 et le B747-8I. Peut-être ont-ils raison. Mais si cela s'avère être le cas, ... la porte ne sera pas fermée au concurrent qui perd le premier 'round' ! La culture de la Turquie, et son positionnement géographique, et dans ses relations économiques et politiques, font que ce pays cherche à maintenir un équilibre zntre les USA et l'UE, et, dans l'aviation civile / le transport aérien, cela vaut autant pour les "airframes" que pour les moteurs.Turkish Airlines' is pressing forward with plans to order up to 15 high-capacity aircraft, focusing on the Airbus A380 and Boeing 747-8.
Oui ! Les projets d'expansion de la Turquie sont ambitieux et impressionnants.The airline had originally indicated in 2010 that it would look for around five or six large jets for its fleet development.
Turkish Airlines chairman Hamdi Topcu indicates that a decision should be reached around the time of the Farnborough air show in July.
He points out that the capacity in Istanbul is increasing, notably following the decision to open a third airport for the city which will be able to accommodate 120 million passengers per year.
Oui ! Turkish Airlines a déjà des A320 "legacy" (à moteurs IAE V2500) et des B737-NG à moteurs CFM-56. Il est probable que, le moment venu, la Turquie commandera des A-NEO à moteurs P&W et des B737-MAX à moteurs Leap-X.Topcu says Turkish Airlinesis discussing possible delivery of large aircraft in 2014. The carrier intends to build a fleet of 300 aircraft by 2023 and is "looking closely" at the Airbus A320neo and Boeing 737 Max.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Turkish Airlines : TK : THY :
par SEVRIEN Ven 22 Juin 2012, 07:43
Bonjour.
Autre lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Bloomberg News
Turkish Air May Order Airbus or Boeing Jumbos Next Month
By Ercan Ersoy on June 21, 2012
Nous avions compris.
S'ils observent leurs routines habituelles, ils respecteront ce délai annoncé. Le Management turc (en généaral) a cette qualité.
Prudence ! Attention à la bulle qui se dégonfle, même si elle n'éclate pas !
L'annonce à Farnborough 2012 est une possibilité. Mais seulement une possibilité.
No Split
Ceci est l'intention déclarée, ou, du moins, suggérée, aujourd'hui. Mais cela n'est pas sûr. Voir mes remarques dans mon post ci-dessus. si vous êtes interessés.
Peut-être "no split" à ce stade ! Voir remarques dans post ci-dessus. Le problème est que :
A ce stade, c'est ce qui se dit ; c'est 'la ligne'. A voir, après demain.
Turkish Airlines pourrait être bien intéressé, à ce stade, par une version "plus légère", avec un MTOW ramené à la valeur de 490 tonnes, selon les propositions d'Airbus.
Pour le Boeing, cette config. standard n'a jamais été proposeé, ni recherchée, ni réalisée !
Oui.
Neo, MAX
Ces sont des aspects pertinents.
M&A Targets
"Famous last words" ?
Et l'affaire est bien plus compliquée que ce dernier point seul !
Une chose est certaine : Turkish Airlines a de l'ambition !
Autre lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Bloomberg News
Turkish Air May Order Airbus or Boeing Jumbos Next Month
By Ercan Ersoy on June 21, 2012
Turk Hava Yollari AO, or Turkish Airlines, will order at least 15 jumbo airliners valued at $4 billion from Airbus SAS (EAD) or Boeing Co. (BA) ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]) as early as next month as it adds routes and seeks acquisitions in emerging markets.
Europe’s fifth-largest carrier plans to purchase Airbus A380 or Boeing 747-8 planes for delivery after 2014, Chairman Hamdi Topcu said in an interview in Istanbul.
Turkish Airlines is looking at jets bigger than Boeing’s 330-seat 777, currently the carrier’s largest model, as it seeks to lure transfer traffic between Europe and Asia away from rivals Air France-KLM Group, Deutsche Lufthansa AG (LHA) and British Airways-parent International Consolidated Airlines Group SA. (IAG)
Nous avions compris.
“The price will determine the size of the purchase but it should not be below 15 planes,” Topcu said at the company’s headquarters near its Ataturk airport hub. “We are assessing the purchase plan in the board of directors and will make a decision on this in one month.”
S'ils observent leurs routines habituelles, ils respecteront ce délai annoncé. Le Management turc (en généaral) a cette qualité.
Turkish Airlines (THYAO) rose 5.2 percent to 3.03 liras in Istanbul, its biggest gain since Feb. 2 and highest closing price since last August. The stock has surged 43 percent this year, valuing the company at 3.64 billion liras ($2 billion).
Prudence ! Attention à la bulle qui se dégonfle, même si elle n'éclate pas !
An order announcement may be timed to coincide with the Farnborough International Air Show, the largest aerospace event in the world this year, which runs for seven days from July 9, Topcu said, or could come later in the month. Major aircraft commitments are often revealed at expos as airlines and manufacturers seek to showcase their orders.
L'annonce à Farnborough 2012 est une possibilité. Mais seulement une possibilité.
No Split
Ceci est l'intention déclarée, ou, du moins, suggérée, aujourd'hui. Mais cela n'est pas sûr. Voir mes remarques dans mon post ci-dessus. si vous êtes interessés.
Turkish Airlines, which aims to raise sales to $7.8 billion this year from $7 billion in 2011, is assessing simulations of both the A380 and 747-8, as well as the price, Topcu said, adding that it won’t split the order between the two types.
Peut-être "no split" à ce stade ! Voir remarques dans post ci-dessus. Le problème est que :
- Boeing discute en avançant des prix bradés ;
- la Turquie sait que le B747-8I est un 'bide commercial' (il y a des raisons techniques et de performance), et que, avec son goût de "old hat" et de déjà vu, est vraiment "yesterday's plane" !
The carrier currently has 39 long-haul jets, according to its website, including 12 777s and 17 passenger-variant Airbus A330s. It hasn’t ordered Boeing’s 787 or the Airbus A350, the newest wide-bodies, and is unlikely to do so as it seeks larger jets, Chief Executive Officer Temel Kotil has said.
A ce stade, c'est ce qui se dit ; c'est 'la ligne'. A voir, après demain.
Turkish Airlines pourrait être bien intéressé, à ce stade, par une version "plus légère", avec un MTOW ramené à la valeur de 490 tonnes, selon les propositions d'Airbus.
The European manufacturer’s A380 superjumbo carries 525 people in three-cabin configuration or more than 800 in a single coach class. Boeing’s 747-8 seats 467 in three-class mode.
Pour le Boeing, cette config. standard n'a jamais été proposeé, ni recherchée, ni réalisée !
Including single-aisle models, Turkish Airlines currently has 179 jetliners in its fleet. That will increase to 200 by the end of this year and 206 through 2013, when an expansion program originally slated to end in 2015 will have been completed, Topcu said. With that in mind, it’s planning a next sequence of orders from 2014, with the total likely to reach at least 300 by 2023.
Oui.
Neo, MAX
While the emphasis will be on adding bigger planes, the carrier is also interested in the Airbus A320 Neo and Boeing 737 MAX narrow-bodies, the executive said. The airline plans to supply crews for the expanded fleet by opening a flight school to train 300 pilots, 200 of them for its own needs, Topcu said.
Turkey’s plans to build a third airport in Istanbul, for which a tender process may begin in September, will help determine fleet size, Topcu said.
The situation at Ataturk, Istanbul’s main airport, where passenger numbers rose 17 percent last year to 37.5 million, may also be eased by increasing the number of aircraft parking bays by about 50 percent to around 150, he said. The hub is controlled by Aeroports de Paris following its investment in operator TAV Havalimanlari Holding AS (TAVHL) in March.
Ces sont des aspects pertinents.
M&A Targets
Turkish Airlines is looking at about 10 takeover prospects in Africa, Asia and the Middle East as it seeks hubs in Africa and Asia, Topcu said, adding that the cash and credit position is “strong,” with no upper limit to the size of a deal.
"Famous last words" ?
Still, its European ambitions have been curbed, with talks to buy Polish national carrier Polskie Linie Lotnicze LOT SA ending this month because of European Union rules limiting outside ownership, Topcu said. The same applies to TAP SGPS SA, which the Portuguese government is in the process of selling.
“The EU doesn’t allow us to have stake control or effective management control,” he said. “Therefore we can’t buy.” Talks on Turkey joining the bloc, which would allow its companies to make full takeovers, are on hold while a rotating presidency is held by Cyprus, whose government it doesn’t recognize.
Et l'affaire est bien plus compliquée que ce dernier point seul !
In Europe, Turkish Airlines ranks behind only network carriers Air France-KLM Group (AF), Deutsche Lufthansa AG and IAG --parent of British Airways and Spain’s Iberia -- plus discount leader Ryanair Holdings Plc in terms of traffic.
To contact the reporter on this story: Ercan Ersoy in Istanbul at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
To contact the editors responsible for this story: Benedikt Kammel at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; Chad Thomas at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Une chose est certaine : Turkish Airlines a de l'ambition !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Turkish Airlines : TK : THY :
par Jeannot Mer 28 Nov 2012, 11:50
Turkish Airlines prépare une commande de 100 monocouloirs
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
A noter l'abandon du projet A380 ou 747-8 !Turkish Airlines prépare une commande de 100 monocouloirs
Qui décrochera le gros lot ? Turkish Airlines s'apprête à commander 100 avions monocouloirs pour moderniser sa flotte. C'est son président Temel Kotil qui l'a annoncé dans une interview réalisée depuis Hong Kong par Bloomberg.
Le dirigeant a estimé qu'une annonce pourrait être faite d'ici la fin de l'année, ou début 2013, tout en ménageant le suspense concernant le lauréat.
S'agira-t-il de Boeing ? d'Airbus ? des deux ? et pourquoi pas d'un de ces industriels qui cherchent à casser l'hégémonie des deux géants ? Jusqu'à présent, le transporteur a opté pour une flotte mixte Airbus / Boeing.
En revanche, Kotil a indiqué qu'il n'envisageait pas d'avoir recours aux très gros porteurs comme le B747 ou l'A380, préférant se concentrer sur les B777 et les A330 pour les besoins en appareils de taille supérieure.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Page 3 sur 3 • 1, 2, 3
Sujets similaires
» Turkish Airlines : TK ! THY !
» Lufthansa - Turkish Airlines
» Turkish Technic
» Phongsavanh Airlines - Lao Central Airlines : LF : LKA :
» Shunfeng Airlines. SF Airlines
» Lufthansa - Turkish Airlines
» Turkish Technic
» Phongsavanh Airlines - Lao Central Airlines : LF : LKA :
» Shunfeng Airlines. SF Airlines
Page 3 sur 3
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum