FARNBOROUGH 2012
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Re: FARNBOROUGH 2012
par SEVRIEN Sam 14 Juil 2012, 17:05
Bonjour, chers tous.
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Boeing Tops Quiet Farnborough Airshow
July 12, 2012
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Boeing Tops Quiet Farnborough Airshow
July 12, 2012
Oui. C'est clair.The world's dominant aircraft makers, Airbus and Boeing, left a rain-swept Farnborough Airshow without the order deluge some had predicted, but each claiming victories as they prepare to focus on delivering a huge jet backlog from a dwindling order boom.
Il serait légitime d'accepter les dires de certains observateurs-connaisseurs, selon lesquels cette commande aurait été gardée 'sous le coude' pour la bonne cause. Mais n'enlevons rien au "very ègood showing" de Boeing au Salon de Farnborough 2012 !Boeing won 50 percent more firm orders than its rival, including a USD$14.7 billion bulk buy from United Continental announced not at the show but in Chicago on Thursday, helping it recover ground after falling behind last year.
Oui. Et, bien entendu, la commande de Cathay Pacific à gêné plus d'un, et fortement.Airbus won a long-awaited new customer for the largest version of its future A350, Hong Kong's Cathay Pacific, and on Thursday announced a raft of smaller orders.
- (a) Boeing.
- Il a pris un sacré coup dans 'le mental', ... parce que, certains responsables en place chez Boeing n'étant pas très subtiles dans leurs réflexions, n'ont pas prévu (comme nous l'avions fait, n'est-ce pas ? ) qu'il pourrait y avoir une commande fraîche d'A350-XWB-1000, et des conversions depuis les A350-XWB-900 pléthoriques, en variante -1000.
- Soyez-en sûrs, ... Etihad n'a nullement annulé ses A350-XWB-1000 pour pouvoir prendre des B777-9X (ce n'est pas de cette manière que cela se passe ; et les producteurs de feuilles de chou, et les media et leurs reporters / journalistes le savent, ou devraient le savoir). La rumeur persiste à circuler : Etihad & Airbus seraient en train d'explorer les possibilités pour Etihad de récupérer une partie, au moins, de ses annulations des versions -1000 (commandes annulées simplement en raison du retard inévitable dans le planning des livraisons de la version "upgraded" de l'appareil) pour 'compléter' une opération d'annulation-substitution partielle, sur une base d'équivalence acceptable (en terme de date, de capacité, et de prix, ... sans doute avec une petite décote de prix pôur l'inconvénient, ... ou autre solution à trouver entre Etihad & Airbus).
- Aussi, voyant que le carnet de commandes en mains de l'A350-XWB-1000 est passé d'un coup de 62 à 88, Boeing n'a appris qu'une chose : son besoin de retourner à ses réflexions, et d'oublier toute tentative de favoriser GE en vue de la motorisation (bref, il a appris que son "concept B777-9X /-8X" n'est pas plus près d'être défini) !
- Et le marché lui dit de cesser de prêter trop d'attention aux 'conseils' d'Emirates, et de l'inénarrable CEO "Entertainer Tim" de cette Compagnie !
- (b) Emirates & Qatar, certes forts en gueule et trop souvent raconteurs d'âneries, via le mégaphone de leur CEO respectif, savent qu'ils ont intérêt à garder le silence et le profil bas. Ils ne vont tout de même pas se mettre à critiquer le choix de Cathay ! Qatar est client de lancement, ... et il ne peut pas l'oublier ! Emirates et Qatar se doivent de se taire, et de nous fiche une paix royale !
- (c) GE et le tandem Boeing-GE voient déjà qu'un client de la qualité de Cathay Pacific, qui a de l'influence dans sa partie du globe, et au sein de son Alliance "oneWorld", n'a pas hésité à commander l'A350-XWB-1000, sans attendre d'autres explications, spécifications et "huffing & puffing" plus élaborés sur le "concept B777-9X / -8X" (qui, comme il faut se le rappeler, ... n'est qu'un "concept" à ce stade). Cela n'aura pas échappé au tandem que la possibilité de retrouver GE (GE-9X) sur le "concept B777-9X" n'a pas retenu Cathay, qui semble ravi de retrouver RR (sans exclusivité sur l'A350-XWB-900 et avec exclusivité sur l'A350-XWB-1000). Le marché, lui, ... a bien vu !
- (d) Les BCL, GECL et les anti-Airbus et Anti-RR cesseront, peut-être (mais ce n'est pas sûr, .. tant ils sont bourrés de mauvaise foi et de parti-pris) de parler de la mévente et de l'échec de l'A350-XWB-1000 ! Surtout s'ils arrivent à se rappeler que, au même stade de développement, le B777-300ER avait récolté ZERO commandes ! ZERO ! Vous vous en rendez- compte ?
Oui ! On s'en souvient ! Mais .... !The aerospace industry's biggest event was, as expected, a chance for Boeing to rack up strong orders for its fuel-efficient 737 Max narrow-body, its answer to the Airbus A320neo, which stole the show in orders in 2011.
Pour l'évolution absolue, et concurrentielle, ... on verra ! "Wait & see" !Boeing said it took firm or provisional orders for 285 MAX jets and said it now had 649 firm orders, compared with 1,454 for the A320neo which gained a year's start as the two plane makers opted in succession to put fuel-saving engines on their most-sold jets.
Noté.Underscoring one of the key areas of growth anticipated by aerospace suppliers, United said its 150-plane order that included a purchase of 100 Boeing 737 MAX aircraft was aimed at replacing older aircraft in its fleet.
Certes, .... mais, à un horizon pas trop éloigné, il y a des nuages déjà.Long-awaited fleet replacements by US airlines following a prolonged period of retrenchment are one of the main reasons - alongside growth in emerging markets - that aerospace executives remain confident despite the economic turbulence in Europe.
Bien sûr ! Nous l'écrivons depuis les jours qui ont suivi le Salon du Bourget l'an dernier (2011) !Yet with order books already full and economies beginning to feel the effects of Europe's debt crisis, the spotlight shifted to how Airbus and Boeing will meet planned production increases to deliver all the aircraft they have sold.
C'est une des phrases les plus justes et pertinentes qu'il ait prononcées récemment ! :|"It is the end of the beginning," said aerospace analyst Nick Cunningham of UK-based Agency Partners, adding, "You get the sense here that the best part of the order cycle is over".
C'est très bien résumé !Airbus and Boeing, which battle for the bulk of a jet market estimated at USD$100 billion a year, have long trumpeted their resilience to a faltering global economy.
Until now, buoyant demand has bolstered their argument that airlines need to update their fleets in order to survive high fuel costs and that growth in Asia and the Middle East can offset weakness in the United States and Europe.
But the quietest Farnborough Airshow for years suggests the good times are coming to an end as the euro zone debt crisis drags on, banks become increasingly wary of financing long-term, costly aircraft orders and Chinese growth slows.
Oui ! Et nous l'écrivons depuis des mois !"This is a much more quiet type of air show," Damien Lasou of Accenture said.
"We are seeing a certain disconnect between the order book of the manufacturers and the real growth we are seeing in the airline market," he said, adding more airlines could go bust and some existing orders may be delayed or cancelled.
Oui ! Le réalisme s'instaure ! C'est inévitable !Airbus and Boeing reported a total of USD$35 billion firm orders and USD$21 billion in provisional orders at the July 9-15 show, where business focuses on the first four days.
At last year's comparable event in Paris they bagged USD$67.5 billion in firm orders and provisionals worth USD$43 billion, dominated by a flood of orders for the Airbus A320neo. Since then airline profits have shrunk considerably.
Et les deux compagnies souffrent énormément du fléau qu'est l'aspect "resource constraint"."We weren't expecting 700 orders," said Airbus chief executive Fabrice Bregier. "We are in a very competitive market right now, with two companies which don't make gifts to each other."
Bien évidemment !Although most publicity has been on revamps of popular models such as the A320neo and 737 Max, the manufacturers need to sell a lot of their existing models in order to keep production plans intact and ensure a smooth transition.
A noter !Airbus confirmed it had set a target of selling 300 standard A320s this year and sales chief John Leahy said it was on course to achieve this.
Oui, ... il semble qu'il y ait de nombreuses discussions de 'mise au point' en cours ! On verra !"We have sold more than 500 A320neos since we launched the neo," Leahy said. "We're happy with results of the show, we weren't looking for any great numbers," he said, adding that more orders could come over the next few weeks.
A voir !Boeing plans to increase production across its product range by 30 percent by 2014 and expressed confidence in being able to manage the transition between the old and new 737 models.
"There is no question that deliveries are a very important part of our business," Boeing commercial planes marketing vice-president Randy Tinseth said.
"I think we have done a very good job in managing the bridge and I think maybe our competition is not doing as well."
Ceci est vraiment le faux problème par excellence, galvaudé par les media ! S'il y a des problèmes relativement importants, ... ils sont ailleurs !The air show raised concerns over further delays to the Airbus A350 after the company said it had encountered problems in drilling holes in the wing to fasten the skins to the structure.
Vu ! A suivre !But Airbus said it was not altering its schedule for its answer to the Boeing 787 Dreamliner. The A350 is due in service in mid-2014.
Cela est sûr ! Mais il n'y a pas de raison valable, inévitable ou logique pour ce genre de contagion par association d'idées ! Aspect concoté et véhiculé par les ignares et nerveux, et / ou les marchands de "scoops" et de "gloom & doom" !"Although EADS is not changing its A350 guidance at this point, we think investors are sensitive to any negative developments... having been through similar issues on the Boeing 787 and A380," said RBC analyst Robert Stallard.
(Reuters)
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