Lion Air : JT : LNI :
Page 1 sur 2 • 1, 2
Lion Air : JT : LNI :
par Jeannot Lun 23 Nov 2009, 12:47
SEVRIEN a écrit:Bonjour, chers tous !
Lion Air d'Indonésie est / serait en train d'envisager depasser une comandepour 10 à 15 "gros porteurs" !
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:23/11/09. SOURCE:Air Transport Intelligence news
Indonesia's Lion Air to order 10-15 widebodies
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Pas de B777-300ER ! Lion Air a bien compris. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Indonesia's largest privately-owned carrier Lion Air plans to place an order for widebodies and wants first deliveries in 2011.
Lion plans to order 10-15 widebodies and is interested in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-300s and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-200ERs, says Lion Air president Rusdi Kirana.A suivre !The carrier wants first deliveries in 2011 and plans to use the aircraft in the day on busy domestic trunk routes and fly the aircraft at night to destinations in Asia, he says.
They aim to make a decision by the first quarter of next year, he adds.
Indonesian carriers are unable to operate domestically at night because of airport curfews. Rusdi says, for example, that Lion Air could operate a widebody at night from Bali Denpasar to Taipei and have passengers arrive in Bali in the morning.
He says Lion plans to have the widebodies in an all-economy configuration and compete on price.
Rusdi also says Indonesia has plenty of traffic rights available because at the moment "its only Garuda flying internationally" on longer routes.
Lion can succeed on longer international routes because it has the feeder traffic, he adds.
Earlier this month Lion launched services on the Jakarta-Jeddah route using two second-hand [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-400s that it bought.
Rusdi says its passenger load factor on the route is 90-100%.
Lion's main fleet comprises of 26 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-900ERs and it is adding one a month and plans to have a total of 30 by year-end, says Rusdi.
In addition, it has five [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] MD-80s but these are used as stand-by aircraft and will be phased out mid next year, he says.
Lion has also signed a firm order for 15 ATR 72-500s with the first three aircraft due to arrive in December although an exact date has yet to be set, he adds.
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Jeannot Lun 23 Nov 2009, 12:48
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Jeannot Lun 23 Nov 2009, 19:50
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
KUNDT- CLUB
- Messages : 886
Localisation : France RFA
KUNDT- CLUB
- Messages : 886
Localisation : France RFA
KUNDT- CLUB
- Messages : 886
Localisation : France RFA
Re: Lion Air : JT : LNI :
par KUNDT Mar 24 Nov 2009, 11:46
Lion Air a repris 2 B747-400 de la défunte Oasis HK.
Il est question de 10 à 15 gros porteurs.
Le modèle Asia X avec ses A330-300 classe unique pourrait faire école.
Quelle différence avec comme il est écrit un B777-200ER, si c'est bien le modèle B choisit ( on note que le 300ER est écarté )
KUNDT- CLUB
- Messages : 886
Localisation : France RFA
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Baader2 Mar 24 Nov 2009, 14:37
Voir post de Sevrien dans Rumeurs de commandes
Baader2- CLUB
- Messages : 638
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Toffees Sam 26 Déc 2009, 20:16
Boeing Delivers Four Next-Generation 737-900ERs to Lion Air
SEATTLE, Dec. 23 - Boeing delivered four Next-Generation 737-900ER (Extended Range) airplanes to Lion Air in December.
The new jetliners will be deployed to increase frequencies on existing routes and to replace older airplanes in the fleet.
Lion Air, a Jakarta-based private carrier in Indonesia, is the launch customer of the 737-900ER.
The airline operates an all-Boeing fleet, which includes MD-80s, MD-90s and 747s. It has a fleet of 41 737s including Classics and Next-Generation models.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Shown here are three of the four airplanes as they are being prepared for delivery to Lion Air. The unique photo opportunity occurred at the 737 Customer Delivery Center at Boeing Field in Seattle.
Source : Boeing
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Toffees- CLUB
- Messages : 730
Localisation : IDF
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Jeannot Ven 25 Fév 2011, 11:54
Beau mois de février pour ATR...Lion Air firms options for 15 ATR 72-500s
Indonesia's Lion Air has firmed up its 2009 options for 15 ATR 72-500s to be operated by subsidiary Wings Air.
The order for the 72-seat aircraft takes Wings Air's ATR fleet to 30, with the company having previously ordered 15 ATR 72-500s in 2009, with 15 options.
Wings introduced the new ATR 72-500s in Indonesia in January 2010 and 10 of the aircraft are already in operation.
With the delivery of the 15 additional aircraft, Wings Air and Lion Air will become ATR's largest customer in South-East Asia, says the airframer.
The purchase will help Wings boost feeder capacity into Lion Air's Boeing 737-900ER network.
The carrier will develop new routes from and to Sumatra, Sulawesi and Java, as well as connecting big cities within one hour's flying range, like Surabaya and Denpasar.
Pak Rusdi Kirana, chairman of Wings Air and president director of Lion Air, says: "Our increasing fleet of modern ATR aircraft is making a strong contribution to the growth of our national economy".
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Lion Air : JT : LNI :
par SEVRIEN Ven 25 Fév 2011, 12:37
Et les TP ont encore des qualités bien adaptées à certains itinéraires, dans certains contextes !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Jeannot Mar 19 Juil 2011, 15:51
Lion Air Adjusts Boeing 737 Order
Indonesia’s Lion Air, the world’s largest customer of Boeing 737-900ERs, has converted some 737-900ERs on order to 737-800s because it is easier to do sale leasebacks on this model.
The Ascend database shows that Lion now has 12 737-800s on firm order and that the number of 737-900ERs on order has dropped to 121. A Lion executive involved in managing the airline’s fleet says the 737-800s are due to be delivered next year. “We converted some 737-900ERs on order to 737-800s because we did a sale leaseback to a lessor,” says the executive, who declines to name the leasing company. He says Lion was upfront with Boeing about the situation. The executive would not say if Lion will switch some other 737-900ERs on order to 737-800s, but acknowledges Lion is open to doing more deals with leasing companies.
A leasing company executive says, “They were having some concerns about financing the 737-900ERs and were looking to do some sale leasebacks but the leasing companies were a bit skeptical” because there is a bigger secondary market for 737-800s than 737-900ERs. Another advantage of the 737-800 is that it may give Lion some flexibility to get into some airports that are unable to take the larger 737-800ERs, says the executive.
Boeing organized a roundtable lunch in Singapore last year in which leasing companies were invited to meet Lion President Director Rusdi Kirana to discuss opportunities for purchase and leasebacks on Lion 737-900ERs.
Meanwhile, Lion says in a statement that it is taking delivery of two more Boeing 737-900ERs this month “and is scheduled until the end of the year to receive an additional eight units of Boeing 737-900ER aircraft.”
At year-end, the carrier, along with its subsidiary Wings Air, will have 98 aircraft—59 737-900ERs, two Boeing 747-400s, four Boeing 737-300s, nine Boeing 737-400s, four McDonnell Douglas MD-90s, 15 ATR 72-600s, two Bombardier Dash-8s and three McDonnell Douglas MD-82s. The group currently tly has 12 ATRs, with more on order.
[url=http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=comm&id=news/avd/2011/07/19/14.xml&headline=Lion Air Adjusts Boeing 737 Order][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Air Adjusts Boeing 737 Order[/url]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Grantt Mar 19 Juil 2011, 15:55
Info intéressante qui confirme que ces opération de reventes/ locations sont subtiles....notamment sur les 737-900ER dont la base est loin de celle de l'A 321 !
Grantt- CLUB
- Messages : 468
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Jeannot Jeu 17 Nov 2011, 13:26
La réponse du berger à la bergère...Indonesia’s Lion Air to Buy 230 New Boeing 737s in $21.7b Deal
Nusa Dua. Indonesia’s Lion Air has agreed to buy 230 Boeing 737 aircraft with a list price of $21.7 billion, the White House said on Thursday, touting the sale as the US firm’s biggest-ever commercial order.
The deal was announced soon after President Barack Obama touched down in Bali for the East Asia summit on the final leg of a regional tour partly aimed at drumming up markets for US products at a time of slow growth back home.
The White House also highlighted other deals, some already announced, including the sale of eight Boeing 777 planes to Singapore Airlines and an order for Sikorsky Black Hawk helicopters by Brunei’s Ministry of Defense.
Officials said the Lion Air order was for 201 Boeing 737MAX aircraft and 29 Next Generation 737ER planes.
“The President will join a signing ceremony between the representatives of Boeing and Lion Air on November 18,” a White House statement said.
“With 230 airplanes at a list price of $21.7 billion, this order represents the largest commercial airplane agreement ever for Boeing.”
Aviation Week reported on November 4 that Lion Air, Indonesia’s largest privately-held carrier, was seeking new narrow bodied aircraft and was considering 737s and the European-made Airbus 320.
The White House also said that the deal included options for a further 150 aircraft valued at $14 billion, which could put the eventual deal at $35 billion.
Officials said that the deal would support 110,000 American jobs at Boeing and at suppliers throughout 43 American states, at a time of 9.0 percent unemployment which is clouding Obama’s 2012 reelection prospects.
The White House also highlighted another big Boeing deal, the sale of eight 777-300ER jets to Singapore Airlines worth $2.4 billion which will support a further 11,000 US jobs. That contract had already been made public.
Indonesia’s Garuda Airlines meanwhile has signed a contract to buy 50 CFM56 General Electric engines worth $1.3 billion, the White House said..
And Sikorsky will sell Brunei 12 Blackhawk S-70i helicopters worth $325 million, the White House said, adding that the total value of all the deals was $25 billion.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Jeannot Jeu 17 Nov 2011, 15:08
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Lion Air : JT : LNI :
par SEVRIEN Ven 18 Nov 2011, 09:06
Bien sûr, il s'agit d'un engagement d'achat ("commitment" sur MoU, ou LoI : 'Letter Of Intent(ion)", ... plus 'ferme encore), et non pas d'une commande ferme à ce stade.
Les détails sont à travailler. Il s'agit f'en engagement, "subject to contract". Pas vraiment besoin de préciser ceci, chez nous, du moins.
------------
Autre lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------
J'espère que le FR ne m'en voudra pas pour le fait de copier cet article en entier !
Il pourrait bénéficier de la diffusion par le 'trafic' que ceci génère.
---------------
Boeing wins record commitment from Lion Air
By Hal Weitzman in Chicago
Date : Nov. 17, 2011
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Mais les vrais professionnels et industriels n'accordent pas beaucoup d'importance ou de signification à cette commande d'Emirates. Même s'il a servi de "curtain-raiser" du Salon de Dubai, il a contribué à enlever de la 'valeur', de la dorure à cet événenement, surtout quand on le contemple avec les bobards que Entertainer Tim a racontés dans les coulisses ou ailleurs ![Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the world’s second-biggest aircraft-maker by revenues, has struck a preliminary deal for the largest order in its history, announcing on Thursday that Lion Air of Indonesia plans to buy 230 of its 737 narrowbody jets, worth $21.7bn at list prices.
The deal is an intention to purchase rather than a firm order. First announced by the White House, it also includes an option for another 150 aircraft worth an estimated $14bn. The US administration also announced a $2.4bn order by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]for eight 777 aircraft.
The Lion Air deal comes days after Boeing received the biggest firm order in its history, to sell [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for a list price of $18bn.
Il est à espérer que les Salons du Bourget et de Farnborough, et d'autres encore, ne donnent pas dans le spectacle qu'est cette panatalonnade de Dubai !
Qatar qui renchérit !
Le pire, ... c'est que des journalistes prennent Tim CLARK encore au sérieux. Remarquez, Il y en aurait certains qui l'éviter depuis un certain temps, nous dit-on ! Certains journalistes nous disent que, pour leurs employeurs, les interviews de Tim CLARK deviennent contreproductives. C'est possible.:|
Oui ! C'est une illustration de "customer loyalty & follow-on business" !Lion Air is already Boeing’s biggest single-aisle jet customer but, nevertheless, the size of the potential order is significant. “This order is a big deal – like [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], it is the scale as much as the carrier (a loyal Boeing airline),” wrote Rob Stallard, an analyst at RBC Capital Markets.
Oui ! Tout ceci a tendance à montrer que les clients ne vont pas quitter Boeing pour aller comme des moutons de mode chez Airbus.The agreement is a boost for Boeing’s new 737 Max jet, an upgraded version of its bestselling single-aisle aircraft that is targeted for delivery in 2017. The manufacturer unveiled the Max in August, after Airbus, the world’s biggest aircraft-maker by revenues, put [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in the duopoly’s competition for this market by announcing in December that it would offer an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of its A320, featuring more fuel-efficient engines.
Mais le vrai problème pour le marché est que ces opérations MAX et NEO ne sont que des distractions, éloignant les avionneurs du besoin de faire le vrai travail urgent, soit celui de rattraper leur retard en matière de technologie d'airframe, et de concevoir & de réaliser des avions de toute nouvelle génération, pour être à la hauteur des moteurs qui sont , en réalité, 'déjà là' ! :roll:
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Lion Air : JT : LNI :
par SEVRIEN Ven 18 Nov 2011, 09:23
---------
Autre lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
-----------
Lion Air commits to up to 380 Boeing 737s
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Washington DC
17 hours ago : Nov. 17, 2011.
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Il n'est pas besoin de commenter !Boeing has received a record provisional order worth $21.7 billion from Indonesian low-cost carrier Lion Air for up to 380 single-aisle 737-family aircraft, including 201 of its re-engined 737 Max.
The 230 aircraft order, which also includes 29 CFM International CFM56-powered 737-900ERs, is a record for the airframer in both list price value and the total number of aircraft. The order includes purchase rights (Sevrien : 'droits d'achat') for a further 150 aircraft.
The announcement coincides with US President Barack Obama's arrival in Indonesia and comes just days after Boeing broke its own order record with Emirates' $18 billion purchase of 50 777-300ER.
Boeing said President Obama will witness the official announcement ceremony on the morning of 18 November in Bali, Indonesia, site of the East Asia Summit.
Lion AIr joins American Airlines as the second disclosed customer for the 737 Max, whose total commitments stand at 700 from nine customers according to the airframer.
To date, Boeing has not announced its intended list price for any of the three 737 Max models, the -7, -8 and -9, though the indicated Lion Air order price places the 737 Max at approximately $95 million per aircraft.
Boeing's 737-900ER catalog price is listed at $89.6 million.
According to to Flightglobal's ACAS database, Lion Air already has 125 737-800 or -900ERs on order.
Boeing has yet to firm any orders for the recently launched CFM International Leap-1B-powered 737 Max.
Il y a seulement besoin de clarification sur le point : les 230 "commitments", sont-ils inclus dans le chiffre de 700 ou non ?
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Jeannot Sam 19 Nov 2011, 01:47
Parfois l'Amérique...Lion Air, sa commande monstre à Boeing, ses zones d'ombre
Etre non cotée en bourse et interdite de vol en Europe et aux Etats-Unis n'a pas empêché la compagnie aérienne indonésienne Lion Air de passer à Boeing la commande la plus importante de l'histoire de l'aviation civile.
La compagnie indonésienne Lion Air, qui a stupéfié le monde de l'aéronautique en passant une [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], illustre l'essor du transport aérien en Asie, en particulier dans le low-cost, mais reste largement inconnue hors de ses frontières.
La compagnie a accédé subitement aux gros titres de la presse en signant vendredi à Bali, en présence du président américain Barack Obama, un contrat pour l'achat de 230 moyen-courrier Boeing 737 au prix catalogue de 21,7 milliards de dollars.
Cette commande faramineuse, assortie d'une option pour 150 avions supplémentaires, entre dans l'histoire comme la plus importante de l'aviation civile. "C'est une commande incroyable. Personne ne s'y attendait", a réagi Tom Ballantyne, rédacteur en chef de la revue Orient Aviation à Hong Kong.
Lion Air, créée en 1999, est la propriété des frères Kusnan et Rusdi Kirana, classés par Forbes parmi les Indonésiens les plus riches avec une fortune estimée en 2010 à 580 millions de dollars. En offrant des billets A/R à partir de quelques dizaines d'euros, elle a connu une formidable ascension et occupe aujourd'hui la place de premier transporteur aérien privé d'Indonésie. "Le nombre de passagers utilisant les lignes intérieures indonésiennes croît d'environ 25% par an. Nous espérons continuer capter une grande partie du marché", a indiqué à l'AFP le porte-parole de la compagnie, Edward Sirait.
Tandis que Lion Air décollait, les compagnies nationales perdaient des parts de marché ou piquaient carrément du nez, échouant à profiter de la croissance économique, en moyenne de plus de 6% l'an, d'un pays de 240 millions d'habitants et consommateurs. Lion Air dessert une quarantaine d'aéroports indonésiens, ainsi que Singapour, Kuala Lumpur, Ho Chi Minh Ville et Jeddah en Arabie saoudite. "Le marché en Asie du Sud-Est est assez important. Mais au-delà de ce marché, nous allons nous développer en Inde, en Chine et en Australie", selon Edward Sirait.
Lion Air possède 65 appareils, des Boeing 737-900 ER, 737-400, 737-300 et des McDonnell Douglas MD-90. La commande de 737 vient s'ajouter à de précédents ordres placés par Lion Air, toujours auprès de Boeing, pour 124 appareils. D'ici 2025, Lion Air possèdera une flotte impressionnante de 419 avions.
Mais la compagnie intrigue. Ou inquiète. Non cotée, elle ne publie pas de comptes. Son chiffre d'affaires et ses bénéfices sont inconnus. Comment s'est-elle constituée? Comment va-t-elle financer sa commande? "Il y a un certain mystère" autour de ces questions, tranche Tom Ballantyne. Lion Air indique seulement que l'organisme fédéral américain Export-Import Bank "garantit le financement de l'opération".
La compagnie a annoncé début 2011 qu'elle prévoyait une entrée en Bourse à hauteur de 30% de son capital, début 2012, pour lever un milliard de dollars. Ironie du sort, Lion Air, qui figure depuis 2007 sur la liste noire des compagnies interdites dans l'Union européenne, n'est pas non plus autorisée à opérer aux Etats-Unis.
L'Agence américaine de l'aviation civile (FAA) a en effet placé l'Indonésie sur la liste des pays ne présentant pas les garanties minimales de respect des normes de sécurité internationales.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Re: Lion Air : JT : LNI :
par SEVRIEN Sam 19 Nov 2011, 07:46
C'est en Indonésie que Lakshmi MITTAL a commencé son extraordinaire parcours.
-----------------
Ce qui suit (Source Wikipedia) est intéressant. Et il faut savoir lire Wikipedia (chose que Messieurs de VILLEPIN & BRETON n'ont pas su faire, au sujet de Mittal Group & Mittal Steel).
-----------------
Lien et extrait :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------------
The airline was established in October 1999 and started operations on June 30, 2000, when it began scheduled passenger services between Jakarta and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] using a leased [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. It is owned by Rusdi Kirana and family. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] The airline is also planning to join [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and therefore hoping to become the second IATA Indonesian member carrier after [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. Lion Air failed, in early 2011, the initial IATA assessments for membership due to safety concerns.
Starting February 2010, Lion Air increased the number of flights to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to five times weekly. This route is being served by their two [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with 496 seats. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Aviation Week has reported that Lion Air is planning to establish a joint-venture with Malaysian regional carrier [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], in order to create a Malaysian subsidiary. Should the plan materialize, it will expand the Lion Air business horizon beyond Malaysia by capitalizing on its Indonesian partner’s experience and ‘economies of scale’ in the aviation services industry with a large fleet of aircraft and an expansive reach of destinations,according to them. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] This will be their second attempt to create a foreign subsidiary after the failed attempt of creating [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
On 18 November 2011, the airline jointly announced with Boeing for a record-setting order 201 B737MAX and 29 B737-900ER planes setting the record for the world's biggest single order of 230 planes for a commercial airline worth $21.7B. The previous order was set by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] air of the Philippines when it ordered more than 70 planes from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] which is the rival of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in the aircraft manufacturing industry [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
L'Indonésie veut, et aura, son Tony FERNANDES (Tan Sri Anthony Francis Fernandes) ! Boeing, aussi !
Peut-être que la commande de Lion Air incitera Tony FERNANDES à faire passer la sienne (pour les A320-NEO ) à 300 (dans une opération d'annulation / substitution spectaculaire, qui constituera en un seul mouvement l'annulation la plus importante de la planète -- 200 avions --, et la commande nouvelle la plus importante -- 300 --.... ) !
Affaire d'ego, dans laquelle, de toutes façons, la moitié (ou près de la moitié) des avions "commandés" risque de ne jamais être livrée ! ;)
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Lion Air : JT : LNI :
par SEVRIEN Sam 19 Nov 2011, 08:04
Bravo !
Cependant, .. il faudra faire attention à l'injection de la non qualité ! Et peut-être qu'on ira vers de nouveaux sommets en matière d'IFSD (mais, ..... Sevrien, ..... 'arrêtez vos remarques iconoclastes' ! ).
Et les cadences de la production ? Il faudra un système LEGO !
Bien sûr, ..... il n'y aura pas besoin de faire tout ce qui est 'commandé' ! D'ici là, on sera passé à autre chose, ... aux choses plus sérieuses en matière d'airframe, ... de toute les façons ! ;)
Il y aura de nouvelles générations de LeapX, et la 2ème génération du GTF (dans le cadre de la nouvelle JV entre RR & P&W), ... sans oublier les "Open Rotors", et les "airframes" destinés à les accueillir ! ;)
Puis tout ça va donner du 'boulot de clavier' à toute une faune de "armchair experts" [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Hugot2 Dim 20 Nov 2011, 16:26
Je suis assez perplexe concernant Lion Air car cette Cie ne publie jamais ses comptes.
Croyez-vous que 210 B 737 MAX soient un engagement raisonnable ?
Hugot2- CLUB
- Messages : 2937
Re: Lion Air : JT : LNI :
par SEVRIEN Dim 20 Nov 2011, 17:17
En l'absence des Comptes, et d'autres "background details", il est difficile d'avoir une opinion ! Tout cela surprend, .... c'est sûr !Hugot2 a écrit:Bonjour
Je suis assez perplexe concernant Lion Air car cette Cie ne publie jamais ses comptes.
Croyez-vous que 210 B 737 MAX soient un engagement raisonnable ?
PS : l'engagement porte sur 230 avions ! ;) Encore plus, quoi ! :roll:
Mais ce fut 'l'ivresse', ... la folie', ... de Dubai !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Lion Air : JT : LNI :
par CHEYENNE Sam 10 Déc 2011, 17:14
M Takeoff : 27,300 lb ( 26,300 pour 7B 26 )
Airflow : 782 lb/s ( 779 pour 7B 26 )
Bypass R : 5,1 ( idem pour 7 B 26 )
---------------------
LN 3849 ( neuf )
Immat : PK-LJH
CHEYENNE- CLUB
- Messages : 1470
Localisation : Europe
Re: Lion Air : JT : LNI :
par Jeannot Dim 18 Déc 2011, 01:45
Si la nouvelle commande est aussi importante que celle de novembre cela va faire une belle flotte...Lion Air plans new aircraft order in February
Indonesian low cost carrier Lion Air plans another aircraft order in February 2012, and stressed that its November order for 230 Boeing 737-family aircraft is binding.
"In February next year we will sign another order," said Rusdi Kirana, president director of Lion Air. Rusdi declined to provide any more details of the planned deal.
Any Lion announcement could be timed for the Singapore Air Show that will run from 14-19 February.
During a visit to Indonesia by US president Barack Obama in November, Lion Air placed a record provisional order worth $21.7 billion for up to 380 737 aircraft, comprising an order for 230 and purchase rights for 150.
The 230 aircraft component includes 29 737-900ERs powered by the CFM International CFM56, and 201 of the re-engined 737 Max. Rusdi said the legal terms are being hammered out, with the deal to be finalised in January 2012.
"I don't think the president of the United States wants to witness the signing of a non-binding agreement," said Rusdi.
"From east to west Indonesia is 5,000 miles long and we have over 100 airports," he added. "In this context our order is not really that big."
Rusdi declined to comment on whether the Boeing deal and its timing were influenced by politics. Following the announcement of the deal Airbus chief operation officer customers John Leahy reportedly accused the White House of political meddling in the competition for Lion Air's business.
Rusdi said the primary benefit of the new Boeings will be fuel savings and lower maintenance costs. He said Lion's MD-90s are no longer in service, and that it will remove all of its 737-300 and -400s from service by 2013.
He pointed out that the older 737s have a capacity of just 157 compared with 215 for Lion Air's 737-900ERs. "The 737-900ER can carry 215 passengers with the same fuel burn and maintenance costs."
To train the pilots for its growing fleet Lion Air has established a flight school in Indonesia that operates ten Cessna aircraft as trainers. This year 70 students will graduate, with class sizes eventually to grow to 100-150 per annum. It costs $30,000-$40,000 to train a pilot, he said, so graduates are required to work for Lion for ten years.
Lion Air now has 600-700 pilots, of whom 85% are Indonesian. The remainder hail from Southeast Asia or Europe.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Jeannot- Membre
- Messages : 10002
Localisation : Vexin 78
Page 1 sur 2 • 1, 2