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Message par Wax Lun 06 Juil 2009, 00:09

Pas d'avance remboursable du RU pour le financement de l' A350 XWB, mais un prêt à caractère classique. Un argument pour Airbus devant la WTO / OMC, si tous les pays partenaires faisaient de même.

PARIS, 5 juillet (Reuters) - Le Royaume-Uni préfère accorder un prêt de 500 millions d'euros à Airbus pour son programme A350 qu'une avance remboursable, écrit La Tribune à paraître lundi.

**** Selon le quotidien économique, qui ne cite pas ses sources, la filiale d'EADS devrait en parallèle obtenir 1,4 milliard d'euros de la France, 1,1 milliard de l'Allemagne et 300 millions de l'Espagne sous forme d'avances remboursables.

"Londres est certes prêt à contribuer au financement de l'avion à hauteur de 500 millions d'euros. Mais sous forme d'un
prêt classique, analogue à celui d'une banque" et moins risqué qu'une avance, lit-on dans un article transmis dimanche à Reuters.

Les quatre Etats impliqués dans Airbus ont décidé le 15 juin de se donner un mois pour préciser les soutiens financiers
qu'ils lui accorderaient pour l'A350, dont le coût de développement est estimé au total à 11 milliards d'euros.

Sollicité par La Tribune, EADS n'a fait aucun commentaire.

(Jean-Baptiste Vey, édité par Gérard Bon)

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Message par Wax Mar 28 Juil 2009, 17:38

Louis Gallois confirme l'EIS ( Entry Into Service, Entrée en Service ) de

L'A 350 XWB pour 2013, y compris les soucis éventuels de surpoids et la prudence vis à vis des matériaux composites

Le reste sur Actualités Constructeurs.

Sur Bloomberg :

By Andrea Rothman

July 28 (Bloomberg) -- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] is sticking to plans to put its A350 airliner into service by 2013 even as the planemaker fights weight problems and potential difficulties in certification because of greater use of composite
materials, the chief executive officer of parent company EADS said.

“The calendar is tight, it’s ambitious and we’re still on track,” CEO Louis Gallois said in an interview today after [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] announced second- quarter earnings.

The plane, which will seat 314 people in its initial A350- 900 version, will compete with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 250-seat 787 Dreamliner and the larger 777. The 787 is the first to have a fuselage and wings built mainly of composite plastics. Boeing’s delays in getting its new plane into service highlight the challenges in completing a new aircraft with the new technology, which makes the plane lighter than a traditional aluminum model.

Boeing has blamed disruptions to the 787 on parts shortages, defects, redesigns and problems with suppliers. The aircraft has yet to fly, after missing a June 30 first-flight target. A new delivery timetable hasn’t been set. The lessons learned by Boeing cause some analysts to question whether Airbus’s schedule is too rosy.

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

“We have the A350 entering service in 2015,” two years after the company says it will be ready, said Richard Aboulafia, vice president at the Teal Group, a Fairfax, Virginia-based forecaster and consulting company. “They’re breaking new ground with the A350, just as Airbus did on the A380 and Boeing’s doing on the 787, and all those
came out later than planned.”

A380 Lessons


After the Airbus A380 double-decker slipped more than two years behind schedule, the Toulouse, France-based EADS unit looked elsewhere in the parent company to find a leader for the A350 program, picking Didier Evrard, an executive previously with the MBDA missile joint venture.

“I am particularly satisfied with the program management, which is a significant improvement compared with past programs,” Gallois said. “We are fighting against weight as is everybody in the business, and we still have some technical challenges ahead of us, but we’re on track for the time being.”

EADS posted a 69 percent rise in second-quarter [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as it delivered more planes and said 2009 deliveries will at least match the year-earlier level.

Earnings before interest, taxes, depreciation, amortization and exceptionals rose to 656 million euros ($936 million), the Paris- and Munich-based company said today in a statement. Free cash flow advanced 20 percent to 1.17 billion euros in the first half as airline buyers made “limited” demands for financing help.

Airbus, which contributes two-thirds of revenue at EADS, handed over more planes even as the airline industry suffers billions of dollars in losses because the global recession is sapping travel demand. The planemaker delivered 138 aircraft in the quarter compared with 116 a year earlier and intends to deliver at least as many planes in 2009 as in 2008, when it shipped 483.

“The market is still alive,” Gallois said today on a conference call with analysts.

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Message par Questar Sam 12 Sep 2009, 17:28

La RFA s'engage à hauteur de 1,1 milliard d'euros d'avance remboursables pour l'A350 XWB

Sur Forbes :

BERLIN, Sept 12 (Reuters) -
The German government plans to support the planned construction of the Airbus A350 wide body plane with a state guarantee worth 1.1 billion euros ($1.61 billion), a magazine reported on Saturday.

Focus magazine said the government would secure a loan from state-owned bank KfW, citing a confidential
memorandum from Germany's finance and economy ministries to the parliamentary budget committee.

European governments are planning to provide billions of euros to help Airbus finance the A350 jet despite a ruling earlier this month from the World Trade Organisation that European 'launch aid loans' for the A380 and other top-selling planes violated the rules.

Last month, Britain pledged 340 million pounds ($567.6 million) in loans to help Airbus develop the A350, which is intended to compete with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] ( [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] - [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien])'s much-delayed 787 Dreamliner.

Officials have also said France would provide financing.

Airbus has nearly 500 firm orders from 30 customers for the A350, which it will launch next decade.
Company officials estimate the potential market for the aircraft at 2,500.

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Message par LynxFleet Sam 12 Sep 2009, 22:40

Bonjour

J'ai lu sur un site allemand ( que je ne retrouve pas )
qu'il s'agirait bien d'un prêt.

Par la banque KFW.

1,1 c'est presque 10% du coût global de développement de l'A 350XWB.

Le débat est ailleurs, d'accord.
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Message par DayAfter Jeu 24 Sep 2009, 13:33

Airbus veut renforcer la part de travail de la Chine dans l' A 350XWB

possible + 5% en ajoutant les fournisseurs Tier 1

Sur Flight :

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] aims to spend $200 million next year on procuring aircraft parts from China and it is possible that China
will have more than 5% of the work on the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] programme.

Last year Airbus spent a little over $100 million buying aircraft parts from China and next year it is aiming for $200 million and in 2015 it will be close to $500 million, says Airbus China president Laurence Barron.

He says Airbus recently concluded deals with Chinese firms for the manufacture of rudders and maintenance doors for the A350 and at year-end it aims to sign a deal for China to make A350 elevators.

Airbus is also negotiating with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to make spoilers for the A350, says Barron.

These contracts altogether account for 4% of work share on the A350 programme and the remaining 1% will come via sub-contracts from Airbus' other tier-one suppliers, he says.

Airbus has a long-standing commitment to give China a 5% share of the manufacturing work on the A350 programme.

Barron says if Airbus can negotiate a good price then China's share of work may exceed 5%.

Besides sourcing aircraft parts from China, Airbus is working to establish a logistics centre.

All Airbus shipments into China come via Tianjin but presently the company's shipments out of China are going though various ports.

Barron says the idea is to consolidate everything and have it go through one logistics centre to cut costs.

By year-end Airbus hopes to decide on a location for the logistics centre, he adds.

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Message par Paddy Sam 03 Oct 2009, 16:51

Un indice intéressant , Magellan Aerospace fournira en Al LI des éléments du Center wingbox !


TORONTO, Canada, October 1 /PRNewswire/ --

Magellan Aerospace Corporation announced today that an agreement has been reached between Airbus and Magellan Aerospace (UK) Limited securing an important work package on Airbus’ new A350 XWB twin-aisle commercial aircraft. The package consists of a number of large, complex machined aluminium-lithium components for the aircraft centre wing box, including Rib 1 and a range of attachment fittings and flange Ribs.

Initial production will utilize existing capacity at Magellan’s facilities in the UK at Bournemouth and Wrexham, with investment in new high-technology equipment planned as the production rate increases commencing in 2012. These future investments demonstrate Magellan Aerospace Corporation’s commitment to developing world class
manufacturing facilities focussed on core competencies. The agreement covers delivery of the first 400 units to Airbus, with unit pricing yet to be finalized.

Jim Butyniec, Magellan Aerospace Corporation’s President and CEO, discussed the strategic importance of participation on the A350 XWB program and Magellan’s continued drive to secure major work packages on Airbus’ and Boeing’s future aircraft. He commented,
"This package builds upon Magellan’s existing participation on all Airbus programs and provides continuity of production for the UK facilities into the next decade.
In selecting Magellan, Airbus reconfirms its continued confidence in Magellan as a preferred aerostructures supplier. Magellan is continuing to identify core product on the A350 XWB, and to provide pricing on additional packages to
Airbus."


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Message par Hooket Mer 07 Oct 2009, 20:57

Spirit à Nantes pour l'A350XWB

Du site reinforcedplastics.com :


Spirit AeroSystems Inc has broken ground on a new facility in Saint-Nazaire, France, at which it will assemble the composite centre fuselage section of the Airbus A350 aircraft.

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] won a contract with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in May 2008 to design and produce the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]’s composite centre fuselage
structure, known as Section 15. This composite structure will be approximately 65 ft long, 20 ft wide and weigh nearly 9000 lbs.

Spirit, an independent supplier of commercial aircraft assemblies and components, is building the plant in Saint-Nazaire to receive centre fuselage frame sections for the Airbus A350 XWB (Xtra Wide-Body) commercial aircraft from its facility in Kinston, North Carolina, USA.
The sections designed and manufactured in North Carolina will be shipped across the Atlantic and assembled in Saint-Nazaire before being transported to Airbus. The A350 XWB final assembly line is currently under construction in Toulouse, France.

Spirit [[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: SPR] will also produce the front spars for the A350 at the Kinston plant, which is scheduled to be
operational in 2010.

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Message par Terryan Mer 04 Nov 2009, 15:32

Discours de J.Leahy à propos des matériaux noirs. Pragmatique !

----------------------
Airbus chief operating officer customers, John Leahy shared some interesting thoughts about advanced composite structures in airliners in Sydney this morning.

But at the outset, he made it clear he wasn’t offering a judgement on whether they were better or worse than the use of aluminium alloys, nor announcing a metal A350 XWB or launching into a detailed critique of the Boeing experience with the 787 Dreamliner project.

In relation to their use in the thin large scale structure of new designs, Leahy said :

“Composites technology in those applications has not in general been getting quite the weight savings that everyone had hoped for, however this may well reflect the limitations of current engineering thinking or trying to use composites in a closely similar manner to alloys, where new design approaches could ultimately realise their
claimed potential.”


The Airbus A350 would hopefully avoid some of the issues that had arisen for Boeing’s 787, partly because on current indications it might follow it by two years.

The A350 test fuselage sections at Hamburg demonstrated a more conventional approach to design and construction, where composites were used in the floor, and the underlying ribs to which composite fuselage panels were attached.

This was easy to supervise for quality control in construction, and very easy for the airlines to support and maintain in terms of access and processes that offered many similarities to those used on existing fleet.

The Boeing use of large single piece composite sections was more challenging to manufacture and check, and was in his opinion ‘a bridge too far’.

Leahy did not directly respond when asked if Airbus was evaluating whether the more extensive use of composites in designs was going to deliver a worthwhile improvement over using the best alloys .

However he said Airbus was continually examining alternative materials, regardless of whether they were composite in nature or incorporated exotic alloys in its pursuit of weight savings in general in its designs.

He repeated, “We are always looking at all options to save weight including exotic metals.”

In 2004 and 2005 in presentations on the original Airbus proposal for an A350 family which would compete with the Boeing Dreamliner Leahy argued that the benefits it claimed for the high plastic content airliner could be delivered with more certainty and less cost by upgrading the A330 platform with new generation engines and a more evolutionary approach to composites.

In that campaign, which was swamped by orders for the 787, Airbus emphasised its leadership in composites, having gradually introduced them to its line up since the early ’80s, and argued that the Boeing plans were inappropriate as applied to the large sections of carbon barrel fuselages.

Leahy’s words today could fuel speculation that Airbus is at the very least ‘refining’ its approach to composites in the A350 XWB, or proceeding on the basis that it was confident of making them work much better in its design than appears to have been the case so far in the Dreamliner.

Which of course, is how Airbus would like to play it. The largest use of composite components in any airliner yet to fly is in the A380, notably in its central wing box area and wings. If it is working on a ’surprise’ revision of anything in the A350 XWB, it certainly wasn’t going to announce it in Sydney this morning.

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Message par Jbail Ven 06 Nov 2009, 20:08

L'Espagne alloue officiellement 278 millions à l'A 350 dans un paquet global
D'aerocontact :

MADRID, 6 novembre (Reuters) - Le gouvernement espagnol va débloquer une aide de 3,7 milliards d'euros pour soutenir l'industrie aéronautique du pays sur la période 2010-2014, a annoncé vendredi le ministère de l'Industrie.

Plus de 500 millions d'euros seront alloués à la branche espagnole d'Airbus, filiale d'EADS , dont 278 millions pour
favoriser le lancement du prochain appareil de ligne de l'avionneur européen, l'A350, entre 2009 et 2015.

L'Espagne a obtenu 10% de la production de cet avion de nouvelle génération, destiné à concurrencer le 787 Dreamliner de Boeing .

(Tracy Rucinski, version française Jean Décotte)

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AIRBUS A 350 XWB Empty Altran remporte deux contrats pour l'Airbus A350 XWB

Message par danielle Lun 09 Nov 2009, 17:05

Altran a annoncé le gain de deux contrats majeurs pour le compte d'Aerolia, filiale détenue à 100% par EADS, dans le cadre du programme de développement du futur Airbus A350 XWB. « Le premier contrat de type STE (sous-traitance d'études) repose sur la conception et le dimensionnement d'une zone de la pointe avant, le second porte sur la conception du système commercial du futur avion », a précisé le spécialiste du conseil en hautes technologies.
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Message par Taliqua Ven 04 Déc 2009, 16:46

Le démonstrateur du center wing box de l'A 350 XWB est composé de pièces venant également de GKN Aerospace

Image avec les "inner rear spars" de ce caisson :

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Message par Taliqua Ven 04 Déc 2009, 16:47

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Message par Welling Lun 07 Déc 2009, 00:32

Le communiqué officiel d'Airbus :


Le premier pli du panneau composite destiné à l'A350 XWB a été fabriqué aujourd'hui à Nantes,
marquant la " naissance " du nouveau long-courrier d'Airbus.

Ce panneau, destiné au caisson central de voilure (CWB / Center Wing-Box), entièrement en carbone,
d'une surface de 36 mètres carrés, constitue le plus grand panneau composite " monobloc " jamais fabriqué à Nantes, utilisant une nouvelle machine à draper avancée.

Après son assemblage à Nantes, le caisson central de voilure sera livré à Airbus Saint-Nazaire, où il sera intégré à la voilure.

L'usine d'Airbus à Nantes, comme d'autres installations Airbus, dotée d'une grande expertise en matériaux composites, est l'un des leaders en matière de fabrication de pièces structurales en fibres de carbone telles que le caisson
central de voilure et la poutre ventrale de l'A350 XWB.

Les avions de cette toute nouvelle famille d'appareils intégreront 53% de matériaux composites en termes de masse, notamment dans des éléments majeurs tels que la voilure et le fuselage.

"Cette étape majeure du programme A350 XWB a été réalisable grâce à l'approche méthodique et évolutive d'Airbus, visant à intégrer les composites dans ses appareils, et nous dote d'une expertise de plusieurs années", a déclaré Fabrice Brégier, Chief Operating Officer d'Airbus.

"L'A350 XWB devient une réalité et utilise encore davantage notre expertise dans les domaines clés tels que la technologie des matériaux, l'étude et l'analyse prédictive des contraintes, la fabrication, l'ingénierie et l'assemblage des composites, y compris les procédés industriels et les concepts technologiques concernant les outillages", a pour sa part souligné Didier Evrard, Head of the A350 XWB Programme.

A ce jour, l'A350 XWB totalise 505 commandes fermes émanant de 32 clients dans
le monde. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

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Message par Invité Dim 17 Jan 2010, 08:41

Merci Sevrien,

J'avais lû cet article lors de sa parution.

Très bonnes source et Max Kingsley-Jones connait son métier.

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Message par Invité Dim 17 Jan 2010, 09:37

Airbus a supprimé la clause de 100% de commonalité pour l'A350-1000

Cela devrait donner de la marge de manoeuvre à R.R.

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Message par Invité Dim 17 Jan 2010, 10:39

A qui ?

La commonalité a permis de réduire les coûts du 800 - trains..

Il garde ses sfc, accroit sa portée, merci R.R. ajustements Fadecs et autres.

Le 1000 ne rentrant pas dans ce schema, il fallait pour une commonalité à 100%, agrandir la soufflante.

La décision d'Airbus de ne pas appliquer la commonalité à 100% pour le 1000, devrait lui permettre, en gardant ses specs d'origine, de ne pas toucher au diamètre soufflante.

Mais a qui d'autre cela peut servir ????

Cordialement

TRIM2

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Message par Invité Dim 17 Jan 2010, 12:25

Bonjour Sevrien et tout le forum

Entièrement d'accord su le fond de votre post.

Sauf si P.W est le GTF commercialisé par IAE, où R.R. a des intérêts financiers, mais n'a participé en rien ( que l'on me détrompe, si j'ai tort ) à l élaboration de ce propfan ou la vitesse de rotation de la soufflante est réduite par une 'boite à engrenages' = gear box.

Plus , si l'on en croît le site de P.W., bien d'autres améliorations plus classiques..

Cela m'étonnerait qu'ils fassent mieux , dans ces domaines 'hors gear box' , qie R.R. ou CMI/GE.

Je me suis laissé dire ( c'est ma faiblesse..) , que la non-commonalité du modèle A350-1000 serait résolue , sur les les moteurs, par une modification par R.R. du profil des pales de la soufflante.

Bien sûr, c'est Sevrien qui est le juge en la matière.
Mais je ne vois aucun produit P.W dans le coup.

Mais il faut pas hésiter à me détromper, avec
des références sérieuses, compte tenu de ma relative incompétence [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

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Message par Invité Dim 17 Jan 2010, 19:03

Cher Jeannot

Vrai, mais un peu obsolète..

Amicalement.

TRIM2

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