Blackburn B 37 Firebrand
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Blackburn B 37 Firebrand
Le chasseur, torpilleur embarqué Firebrand sur Wikipedia, version anglaise :
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The Blackburn Firebrand was a single-engine [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] designed to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] N.11/40 by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
It was designed around the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 24-cylinder [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as a single-seat [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Damien- CLUB
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Re: Blackburn B 37 Firebrand
Development
Work on the B-37 Firebrand proceeded slowly. An unarmed prototype [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on 27 February 1942, the armed Firebrand F Mk. I second prototype flying on 15 July of that year.
The Sabre engine was also used in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], a fighter already nearing production, and was earmarked for that aircraft.
A new engine was needed, along with airframe improvements to handle it; along with these modifications it was deemed appropriate to convert the Firebrand into a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] capable of carrying [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as well as engaging in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Work on the B-37 Firebrand proceeded slowly. An unarmed prototype [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on 27 February 1942, the armed Firebrand F Mk. I second prototype flying on 15 July of that year.
The Sabre engine was also used in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], a fighter already nearing production, and was earmarked for that aircraft.
A new engine was needed, along with airframe improvements to handle it; along with these modifications it was deemed appropriate to convert the Firebrand into a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] capable of carrying [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as well as engaging in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Blackburn B 37 Firebrand
Only nine production F Mk. I aircraft were built.
The Firebrand was unusual in that there was an airspeed gauge mounted outside of the cockpit so that during landing the pilot would not have to look down into the cockpit to take instrument readings, presaging the development of the modern [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The Firebrand was unusual in that there was an airspeed gauge mounted outside of the cockpit so that during landing the pilot would not have to look down into the cockpit to take instrument readings, presaging the development of the modern [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Damien- CLUB
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Re: Blackburn B 37 Firebrand
The first strike variant, the Firebrand TF Mk. II (B-45), flew on 31 March 1943, and was an adaptation of the Mk. I.
It incorporated slightly wider wingspan that allowed carriage of a torpedo between the retracted main [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Like the Mk I, the TF Mk. II only saw a very limited production of 12, and was followed by the Firebrand TF Mk. III
with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
After the first flight on 21 December 1943, problems arose : the new engine produced more [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] than the Sabre, and rudder control was insufficient on takeoff.
The TF Mk. III was determined to be unsuitable for carrier operations, and work began on an improved airframe that would be better-suited for the Centaurus.
The aircraft had killed two test pilots and, although after six months' modification Dennis Cambell did manage the first
successful deck landing, the type was generally regarded as one of the war's worst aircraft.
It incorporated slightly wider wingspan that allowed carriage of a torpedo between the retracted main [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Like the Mk I, the TF Mk. II only saw a very limited production of 12, and was followed by the Firebrand TF Mk. III
with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
After the first flight on 21 December 1943, problems arose : the new engine produced more [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] than the Sabre, and rudder control was insufficient on takeoff.
The TF Mk. III was determined to be unsuitable for carrier operations, and work began on an improved airframe that would be better-suited for the Centaurus.
The aircraft had killed two test pilots and, although after six months' modification Dennis Cambell did manage the first
successful deck landing, the type was generally regarded as one of the war's worst aircraft.
Damien- CLUB
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Re: Blackburn B 37 Firebrand
The Firebrand TF Mk. IV (B-46), as the new development was designated, featured a newer Centaurus IX engine and larger [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for better low-speed control.
The enlarged rudder was [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and the wings now featured [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on both upper and lower surfaces.
The TF Mk. IV first flew on 17 May, 1945, and was the first version of the Firebrand to enter [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with 102 built.
The later Firebrand TF.5 featured minor aerodynamic improvements and was also built in large numbers, with 68 entering service.
The enlarged rudder was [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and the wings now featured [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on both upper and lower surfaces.
The TF Mk. IV first flew on 17 May, 1945, and was the first version of the Firebrand to enter [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with 102 built.
The later Firebrand TF.5 featured minor aerodynamic improvements and was also built in large numbers, with 68 entering service.
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Re: Blackburn B 37 Firebrand
A further 40 TF Mk. IVs were converted to the TF.5 standard.
The final production version was the Firebrand TF Mk. 5A.
The final production version was the Firebrand TF Mk. 5A.
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Re: Blackburn B 37 Firebrand
Specifications (Firebrand TF Mk. IV)
Data from Jane's Fighting Aircraft of World War II
General characteristics
Data from Jane's Fighting Aircraft of World War II
General characteristics
- Crew: One pilot
- Length: 39 ft 1 in (12 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 51 ft 3½ in (15.62 m)
- Height: ft in (m)
- Wing area: 381.5 ft² (35.44 m²)
- Empty weight: 11,357 lb (5,150 kg)
- Loaded weight: 15,671 lb (7,100 kg)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 16,227 lb (7,360 kg)
- Powerplant: 1× [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] IX 18-cylinder [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 2,500 hp (1,865 kW)
Damien- CLUB
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Re: Blackburn B 37 Firebrand
Performance
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 350 mph (300 kn, 560 km/h)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 289 mph (251 kn, 465 km/h) at 10,000 ft (3,050 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 75 mph (65 kn, 121 km/h)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 1,250 mi (1,100 nmi, 2,000 km) with torpedo and drop tanks
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 2,600 ft/min (13.2 m/s)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 41.7 lb/ft² (203.6 kg/m²)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: .157 hp/lb (347 W/kg)
Damien- CLUB
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Re: Blackburn B 37 Firebrand
Armament
- Guns: 4× [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (0.79 in) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], two in each wing
- Bombs:
- 1 × 1,850 lb (840 kg) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], or
- 2 × 1,000 lb (454 kg) bombs, one under each wing, in place of torpedo
Damien- CLUB
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Re: Blackburn B 37 Firebrand
Bibliography
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[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
- Brown, Eric, CBE, DCS, AFC, RN.; Green William and Swanborough, Gordon. "Fairey Swordfish". Wings of
the Navy, Flying Allied Carrier Aircraft of World War Two. London:
Jane's Publishing Company, 1980, p. 157–167. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. - Buttler, Tony. Blackburn Firebrand - Warpaint Number 56. Denbigh East, Bletchley, UK:
Warpaint Books Ltd., 2000. - Jackson, A.J. Blackburn Aircraft since 1909. London:Putnam, 1968. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Mondey, David. The Hamlyn Concise Guide to British Aircraft of World War II. London: Chancellor Press,
1982. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Damien- CLUB
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