aeronewsline
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -20%
Drone Dji DJI Mini 4K (EU)
Voir le deal
239 €

Hawker Hunter

+3
OVERALL
SEVRIEN
Voltige
7 participants

Page 6 sur 40 Précédent  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Suivant

Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Lun 10 Mai 2010, 20:56

A noteworthy feature of the single seat fighter version was the armament of four 30 mm (1.18 in) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

The cannon and ammunition boxes were contained in a single pack that could be removed from the aircraft for rapid re-arming and maintenance.

Interestingly, the barrels of the cannon remained in the aircraft when the pack was removed.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Lun 10 Mai 2010, 20:57

Quad [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] unit sitting under the wing of a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. Taken by Max Smith at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Lun 10 Mai 2010, 20:57

In the two seat version, either a single ADEN cannon was carried or, in some export versions, two 30 mm (1.18 in) ADEN cannon, with a removable ammunition tank.

A simple Ekco ranging radar was fitted in the nose.

Later Marks (Mks) of Hunter had SNEB Pods fitted.

These were 68 mm (2.68 in) rockets in 18-round Matra pods, giving a strike capability against road convoys and trains.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Lun 10 Mai 2010, 21:01

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Lun 10 Mai 2010, 21:02

According to Jonathon "Flapjack" Whaley, veteran Hunter pilot and owner of Hunter F 58A "Miss Demenour", the type's cockpit layout was never satisfactorily designed to allow ease of use and the problem persisted throughout the development of the aircraft's many variants:
As later Mks developed, absolutely no attempt seems to have been made to improve the ergonomics.
In fact quite the reverse.
The approach seems to have been: if something had to be fitted, find a likely spot where it might fit and relocate anything that was in the way.
Relocate meant sticking it in a smaller gap somewhere else.
It was perfectly normal to have a squadron of aircraft with nearly every aircraft having its armament switches in different places.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Lun 10 Mai 2010, 21:03

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Lun 10 Mai 2010, 21:04

Operational history

The Hunter F 1 entered service with the Royal Air Force in July 1954, and the F 2 very soon after.

It quickly became apparent that the new fighter had insufficient fuel capacity.

Although the intakes were identical for both Avon- and Sapphire-powered aircraft, the early Avon had poor surge margins and suffered [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] when the cannon were fired, which often resulted in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Lun 10 Mai 2010, 21:08

Armstrong Siddeley Sapphire, ici la version sous licence Wright J65-W-16A

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Lun 10 Mai 2010, 21:09

Rolls-Royce Avon Mark 122 engine from a Hawker Hunter T7 (G-BXFI WV372) being repaired at Kemble Aerodrome

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:19

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Photo: Hunter F.4s under construction by Fokker (Credit: Hawker Siddeley Review, March 1956)

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:20

The pragmatic but inelegant solution of "fuel dipping", reducing fuel flow to the engine when the cannon were fired, was entirely satisfactory.

As gunfiring bursts were rarely more than a second or so, the performance loss was not significant.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:23

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

L’aéronef du musée a été piloté par l’équipe aérobatique des forces aériennes suisses « Patrouille Suisse » de 1959 à 1994; il est en effet peint dans les couleurs officielles de l’équipe de voltige.

Lorsqu’il fut retiré du service, le J-4029 a volé jsuqu’à Lyneham en Angleterre où on l’a démonté et transporté à Trenton dans un Hercules CC130.

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:23

The 100 series Avon could still surge at high altitude throughout its service if treated roughly, but recovery was achieved simply by throttling back a little.

The F 2 produced at the same time which used the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engine did not suffer these problems, but the engines proved to be unreliable for other reasons.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:27

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:27

Furthermore, ejected cannon ammunition links had a tendency to strike and damage the underside of the fuselage.

The original split flap airbrakes caused adverse changes in pitch trim and were quickly replaced by a single ventral airbrake.

Unfortunately, this meant the airbrake could not be used for landings.

Finally, the canopy suffered from fogging and icing during rapid descents.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:31

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:31

Its short range was crippling for the new British fighter, with a maximum flight endurance of about an hour.

On 8 February 1956, a flight of eight Hunters was redirected to another airfield due to inclement weather.

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with one pilot killed.

One of the aircraft that landed ran out of fuel while taxiing.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:33

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:34

On the positive side, the aircraft possessed good handling characteristics and even the early F 1 version would exceed sonic speed in a 30°-40° dive at full throttle from 40,000 ft (12,192 m) and above with comparatively minor trim changes.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:36

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:36

The first Hunter prototype was fitted with an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Avon RA.7R with 9,600 lbf (42.70 kN) of thrust and other aerodynamic refinements (most noticeably a pointed nose).

Dubbed Hunter Mk 3, on 7 September 1953 it set a speed record of 722.2 mph (628.1 kn, 1,163.2 km/h) over a 1.86 mi (1.62 nmi, 3 km) course.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:38

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:43

To address the problem of range, a production Hunter F 1 was fitted with a modified wing which featured bag-type fuel tanks in the leading edge and "wet" hardpoints.

This increased the internal fuel capacity from 337-414 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (404-497 US gal, 1,533-1,833 l). In addition, a single 100 Imp gal (120 US gal, 454 l) external fuel tank could be carried under each wing.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:45

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Voltige Mar 11 Mai 2010, 09:46

The resulting Hunter F 4 first flew on 20 October 1954, entering service in March 1955.

A distinctive Hunter feature added on the F 4 was the pair of blisters under the cockpit, which collected spent
ammunition links to prevent airframe damage.

Crews dubbed them "[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]" after the contemporary movie star.
Voltige
Voltige
CLUB

Messages : 3425
Localisation : VERSAILLES

Revenir en haut Aller en bas

Hawker Hunter - Page 6 Empty Re: Hawker Hunter

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 6 sur 40 Précédent  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum