aeronewsline
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le deal à ne pas rater :
Cdiscount : -30€ dès 300€ d’achat sur une sélection Apple
Voir le deal

TANKER USAF - Appels d'offres

+49
Versa
LayLand
Nooril
Mortimer_D
Studer
Warmy
SUNSITE
Stall
Ugant
Swift60
Owitzer
Griffith
Joss
Maco
Lerick
vonrichthoffen
Lorsen
Barth
H2S
J_Lag
FERGUSON
Fedair
Regill
DayAfter
Rezt
Jbail
VV_roll
E_Dall
Ubilee
Terryan
Forsythe
Baader2
Quentin_Y2
Chautauqua
danielle
Fowl
VictorK
Jaguar
Cougar9
Brycet
Toricks
Paddy
Clairet
SEVRIEN
vanDer.
Questar
Wax
Fragen
Jeannot
53 participants

Page 2 sur 22 Précédent  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Suivant

Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

TANKER  USAF - Appels d'offres - Page 2 Empty Re: TANKER USAF - Appels d'offres

Message par Clairet Mer 16 Sep 2009, 10:10

Ce sera passionnant de suivre l'argumentaire de B, s'il propose le 777

De voir comment ce qui était mauvais pour un plus gros que le KC 767 , soit le KC 45, deviendra super bon pour un 777

Là où le KC 45 ne pouvait pas se poser et repartir pleinement opérationnel ( argument qui s'est revélé faux, sauf pour pas même 5% des terrains )....miracle : le 777 y parviendra.

Bon, la réponse est toute trouvée : " pas de split, all in America, prenez les deux; 767 et T7 "

Quelles est la part de "made in USA" dans l'A 330.
Et dans tous les Airbus ?

Le vrai problème : les moteurs.

Et le vrai de vrai problème : il faut 7 à 8 heures d'entretien actuellement sur un KC 135 R pour le faire voler 1 heures. Dixit D. MacNabb, Général de l'USAF, ancien patron de l'Air Mobility Command

Combien de politiques et/ou d'industriels comprennent avec leurs tripes les soucis des militaires
Clairet
Clairet
CLUB

Messages : 722

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

TANKER  USAF - Appels d'offres - Page 2 Empty Re: TANKER USAF - Appels d'offres

Message par Paddy Mer 16 Sep 2009, 12:56

The mother of the last KC-135 pilot has probably not yet been born.

: General Duncan Mac Nabb
Paddy
Paddy
CLUB

Messages : 1963

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

TANKER  USAF - Appels d'offres - Page 2 Empty Re: TANKER USAF - Appels d'offres

Message par Toricks Jeu 24 Sep 2009, 11:55

Le RFP publié vendredi ?

WASHINGTON (Reuters) -
The U.S. Defense Department said Thursday it was relaunching a competition for a multibillion-dollar fleet of mid-air refueling planes after two botched tries to award the deal.

Boeing Co is vying for the contract against a transatlantic team made up of Northrop Grumman and Airbus parent EADS. The contract is projected to be worth $35 billion for an initial 179 tanker aircraft, the first of three planned acquisition stages that could cost $100 billion over time.

A notice on the Pentagon's website said Deputy Defense Secretary William Lynn would brief reporters on a draft solicitation at 4 p.m. on Thursday along with Ashton Carter, the Pentagon's chief arms buyer, and Air Force Secretary Michael Donley.

U.S. lawmakers also were expected to be briefed on the draft "request for proposal," which will be made public on Friday on FedBizOpps.gov, a clearinghouse for federal contracting opportunities greater than $25,000, a Pentagon official said.

The proposed terms of the competition are being closely watched by U.S. lawmakers to see how they may change from the last round.

The deal has pitted Boeing's political backers, chiefly from Washington state and Kansas where the company would do
much of its tanker work, against lawmakers and others from Alabama, where the Northrop-EADS team would do final assembly of its planes.

Politicians have been sparring over the impact of a confidential, interim World Trade Organization ruling earlier this month in a long-running dispute between plane-building archrivals Boeing and Airbus.

"This is a battle to the death," said Scott Hamilton, a defense industry analyst with Leeham Securities. "For Boeing, the strategic implications also involve (the threat of) allowing Airbus to get a production foothold on U.S. territory."

The first U.S. attempt to award a tanker contract collapsed in 2004 amid a conflict-of-interest scandal that sent a former top Air Force weapons buyer and Boeing's former chief financial officer to prison. That involved a $20 billion-plus plan to lease and buy modified Boeing 767 aircraft as flying gas stations.

Northrop Grumman and EADS then teamed to win in February 2008 with a plane based on an Airbus A330.
The Pentagon canceled that deal in September after government auditors found the Air Force had failed to follow its own rules in evaluating the rival bids. The Air Force then was sidelined while the Pentagon took over planning for the
third effort to acquire the planes, which are to start replacing the military's aging KC-135 tankers.

Defense Secretary Robert Gates announced last week that he was putting the Air Force back in charge of the competition, although his office would keep a "robust oversight role."

In giving the Air Force control again, he said the United States "cannot afford the kind of letdowns and parochial squabbles and corporate food fights that have bedeviled this effort over the last number of years."

(Additional reporting by Andrea Shalal-Esa)

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Toricks
Toricks
CLUB

Messages : 1481

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

TANKER  USAF - Appels d'offres - Page 2 Empty Re: TANKER USAF - Appels d'offres

Message par Brycet Jeu 24 Sep 2009, 22:48

Conversations de salons qui, si elles se vérifiaient, abonderaient dans le sens d'un "split order".

Et puis combien de temps a-t-il fallut pour la mise au point du KC-767 pour le Japon et l'Italie ?
Brycet
Brycet
CLUB

Messages : 960

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

TANKER  USAF - Appels d'offres - Page 2 Empty Re: TANKER USAF - Appels d'offres

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 2 sur 22 Précédent  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum