Convair B-58 Hustler
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Re: Convair B-58 Hustler
Convair YB-58A Hustler 3/4 front view (S/N 55-0667) with a test installation of the two component pod (TCP).
The top section labeled B-1-1 housed the weapons bay and two fuel cells, the bottom section labeled B-2-1 housed two large fuel cells and could be dropped after it was empty exposing the weapons bay for use in an attack.
(U.S. Air Force photo)
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The top section labeled B-1-1 housed the weapons bay and two fuel cells, the bottom section labeled B-2-1 housed two large fuel cells and could be dropped after it was empty exposing the weapons bay for use in an attack.
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Re: Convair B-58 Hustler
TB-58A : version d'entraînement avec poste de pilotage modifié (8 YB-58A convertis)
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Re: Convair B-58 Hustler
Le B-58 sur Wikipedia version de langue anglaise
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The Convair B-58 Hustler was the first operational [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] jet [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and the first capable of Mach 2 flight.
The aircraft was developed for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for service in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (SAC) during the
late 1950s.
Originally intended to fly at high altitudes and speeds to avoid Soviet fighters, the introduction of highly accurate Soviet [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] forced the B-58 into a low-level penetration role that severely limited its range and strategic value.
This led to a brief operational career between 1960 and 1969.
Its specialized role was succeeded by other American supersonic bombers, such as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and the later [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The B-58 received a great deal of notoriety due to its [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], which was often heard by the public as it passed overhead in supersonic flight
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The Convair B-58 Hustler was the first operational [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] jet [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and the first capable of Mach 2 flight.
The aircraft was developed for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for service in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (SAC) during the
late 1950s.
Originally intended to fly at high altitudes and speeds to avoid Soviet fighters, the introduction of highly accurate Soviet [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] forced the B-58 into a low-level penetration role that severely limited its range and strategic value.
This led to a brief operational career between 1960 and 1969.
Its specialized role was succeeded by other American supersonic bombers, such as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and the later [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Convair B-58 Hustler
Design and development
The genesis of the B-58 program came in February 1949, when a Generalized Bomber Study (GEBO II) had been issued by the Air Research and Development Command (ARDC) at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Ohio.
A number of contractors submitted bids including [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The genesis of the B-58 program came in February 1949, when a Generalized Bomber Study (GEBO II) had been issued by the Air Research and Development Command (ARDC) at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Ohio.
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Re: Convair B-58 Hustler
Building on Convair's experience of earlier delta-wing fighters, beginning with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], a series of GEBO II designs were developed, initially studying swept and semi-delta configurations, but settling on the delta wing planform.
The final Convair proposal, coded FZP-110, was a radical two-place, delta wing bomber design powered by General
Electric J53 engines.
The performance estimates included a 1,000 mph (1,600 km/h; 870 kt) speed and a 3,000 statute mile
(4,800 km; 2,600 nmi) range.
The final Convair proposal, coded FZP-110, was a radical two-place, delta wing bomber design powered by General
Electric J53 engines.
The performance estimates included a 1,000 mph (1,600 km/h; 870 kt) speed and a 3,000 statute mile
(4,800 km; 2,600 nmi) range.
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Re: Convair B-58 Hustler
The USAF chose Boeing (MX-1712) and Convair to proceed to a Phase 1 study.
The Convair MX-1626 evolved further into a more refined proposal redesignated the MX-1964.
In December 1952, the Air Force selected the MX-1964 as the winner of the design competition to meet the newly proposed SAB-51 (Supersonic Aircraft Bomber) and SAR-51 (Supersonic Aircraft Reconnaissance), the first General
Operational Requirement (GOR) worldwide for supersonic bombers.
In February 1953, the Air Force issued a contract for development of Convair's design.
The Convair MX-1626 evolved further into a more refined proposal redesignated the MX-1964.
In December 1952, the Air Force selected the MX-1964 as the winner of the design competition to meet the newly proposed SAB-51 (Supersonic Aircraft Bomber) and SAR-51 (Supersonic Aircraft Reconnaissance), the first General
Operational Requirement (GOR) worldwide for supersonic bombers.
In February 1953, the Air Force issued a contract for development of Convair's design.
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Re: Convair B-58 Hustler
The resulting B-58 design was the first "true" USAF supersonic bomber program.
The Convair design was based on a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with a leading-edge sweep of 60° with four [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines, capable of flying at twice the speed of sound.
Although its large wing made for relatively low [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], it proved to be surprisingly well suited for low-altitude,
high-speed flight.
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Although its large wing made for relatively low [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], it proved to be surprisingly well suited for low-altitude,
high-speed flight.
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Re: Convair B-58 Hustler
It seated three (pilot, bombardier/navigator, and defensive systems operator) in separated tandem cockpits.
Later versions gave each crew member a novel [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] that made it possible to eject at an altitude of 70,000 ft (21,000 m) at speeds up to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 2 (1,320 mph/2,450 km/h).
Later versions gave each crew member a novel [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] that made it possible to eject at an altitude of 70,000 ft (21,000 m) at speeds up to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 2 (1,320 mph/2,450 km/h).
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Re: Convair B-58 Hustler
Unlike standard [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the period, a protective clamshell would enclose the seat and the control stick with an attached oxygen bottle.
In an unusual test program, live bears and chimpanzees were successfully used to test the ejection system.
The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] would use a similar system.
In an unusual test program, live bears and chimpanzees were successfully used to test the ejection system.
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Re: Convair B-58 Hustler
Because of heat generated at Mach 2 cruise, not only the crew compartment, but the wheel wells and electronics bay were pressurized and air conditioned.
The B-58 utilized one of the first extensive applications of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] honeycomb panels, which bonded outer and inner aluminum skins to a honeycomb of aluminum and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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