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Bristol 188

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:08

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:08

Combined with fuel leaks, the inability to reach its design speed of Mach 2 and a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] speed at nearly 300 mph (480 km/h), the test phase was severely compromised.

Nonetheless, although the 188 programme was eventually abandoned, the knowledge and technical information gained was put to some use for the future [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] program.

The inconclusive nature of the research into the use of stainless steel led to Concorde's being constructed from conventional [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] alloys with a Mach limit of 2.2.

Experience gained with the Gyron Junior engine, which was the first British gas turbine designed for sustained supersonic operation, additionally later assisted with the development of the Bristol (later Rolls Royce) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] powerplant which was used on both Concorde and the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:10

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:11

Various proposals to further develop the 188 were considered including incorporating [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as well as considering [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and reconnaissance variants.

One serious proposal involved the fitting of "wedge" type intakes.
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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:13

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:13

The announcement that all development was terminated was made in 1964, the last flight of XF926 taking place on 12 January 1964.

In total the project cost £20 million.
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By the end of the programme, considered the most expensive to date for a research aircraft in Great Britain, each aircraft had to be "cannabilised" in order to keep the designated airframe ready for flight.
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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:15

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:15

Survivors

In April 1966, both 188 fuselages were transported to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Essex to act as targets for gunnery trials, but during 1972, XF926 was dismantled and moved to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (without its engines) to act as instructional airframe 8368M, and is preserved at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] near [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

XF923
was subsequently scrapped at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:16

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:16

Operators


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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:17

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:17

Specifications (Bristol 188)

Data from The World's Worst Aircraft: From Pioneering Failures to Multimillion Dollar Disasters

General characteristics


  • Crew: 1
  • Length: 77 ft 8 in (23.67 m)
  • [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 35 ft 1 in (10.69 m)
  • Height: 12 ft (3.65 m)
  • [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: biconvex section, 4 per cent t/c ratio
  • Powerplant:[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with reheat

    • Dry thrust: _ (_) each
    • Thrust with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 7,000 lbf (31 kN) each


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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:18

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:19

Performance

  • [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 1,191 mph, although a short 'dash speed' of 1,345 mph could be reached. (a "dash speed" of Mach 2 could only be maintained for a few minutes )
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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:19

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:20

Bibliography

  • King, H. F., Technical Editor. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Archive: Flight International, 3 May 1962, pp. 695–703, 705. via flightglobal.com.
  • Winchester, Jim. The World's Worst Aircraft: From Pioneering Failures to Multimillion Dollar Disasters. London: Amber Books Ltd., 2005. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:21

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:21

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Message par Crest2 Dim 11 Juil 2010, 16:23

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