Air Canada : AC : ACA :
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Re: Air Canada : AC : ACA :
Motorisation par types
Boeing 767-375 : General Electric CF6-80C2B6F
Boeing 767-333 : P&W 4060
Boeing 767-233 : P&W JT9D-7R4D
Boeing 767-38E ER : CF6-80C2B6F
Boeing 777-333 : General Eletric GE90-115BL2
Airbus A 320-211 : CFM56-5A1
Airbus A 320-214 : CFM 56-5B4
Airbus A 319-113 : CFM56-5A4
Airbus A 319-114 : CFM56-5A5
Airbus A 330-343X : Rolls Royce Trent 772
Boeing 767-375 : General Electric CF6-80C2B6F
Boeing 767-333 : P&W 4060
Boeing 767-233 : P&W JT9D-7R4D
Boeing 767-38E ER : CF6-80C2B6F
Boeing 777-333 : General Eletric GE90-115BL2
Airbus A 320-211 : CFM56-5A1
Airbus A 320-214 : CFM 56-5B4
Airbus A 319-113 : CFM56-5A4
Airbus A 319-114 : CFM56-5A5
Airbus A 330-343X : Rolls Royce Trent 772
CHEYENNE- CLUB
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Localisation : Europe
Re: Air Canada : AC : ACA :
CHEYENNE a écrit:La flotte, d'après Planespotters, d' Air Canada Jazz, propriété d' AC et opérant pour AC, issue de plusieurs fusions ( Air Nova, Air Ontario, Canadian Regional...)
IATA : QK ICAO : JZA
Motorisation par types :
Canadair CL-600-2B19 CRJ-100ER : General Electric CF34-3A1
Canadair CL-600-2D15 CRJ 705: General Electric CF34-8C5A1
DHC-8-102 Dash 8: Pratt & Whitney PW120A
DHC-8-301 Dash 8: Pratt & Whitney Canada PW123
CHEYENNE- CLUB
- Messages : 1470
Localisation : Europe
Re: Air Canada : AC : ACA :
Bonjour,
C'est GE Japan corp. qui se charge de l'opération.
Pour le moment c'est un peu flou, normal, dans le détail.
Sur le montant de la ligne de crédit, 128,5 + 42 M$US semblent circuler.
Sur les appareils : 8 A 319 et 4 B 767-300ER : 2011
4 A 319, participation de GE J C pour 42 M$US, : 2012.
Les périodes : 7 ans pour les 8 A 319 & 4 ans pour les 767-300ER
5 ans pour les 4 derniers A 319 concernés.
C'est GE Japan corp. qui se charge de l'opération.
Pour le moment c'est un peu flou, normal, dans le détail.
Sur le montant de la ligne de crédit, 128,5 + 42 M$US semblent circuler.
Sur les appareils : 8 A 319 et 4 B 767-300ER : 2011
4 A 319, participation de GE J C pour 42 M$US, : 2012.
Les périodes : 7 ans pour les 8 A 319 & 4 ans pour les 767-300ER
5 ans pour les 4 derniers A 319 concernés.
Damien- CLUB
- Messages : 1064
Re: Air Canada : AC : ACA :
GE Japan Corp parle de "loan facility"; " amount required to purchase "
SUNSITE- CLUB
- Messages : 1253
Re: Air Canada : AC : ACA :
AC qui accuse Boeing, c'est la meilleure !
Avec qui GECAS s'est arrangé pour ne pas sortir AC de sa panade financière ?
Boeing qui a sorti de son chapeau un oiseau de rêve en promettant de nous mettre sur orbite ( avec acompte ). On a été servi, merci pour la balade.
Quel bazar AC !
Avec qui GECAS s'est arrangé pour ne pas sortir AC de sa panade financière ?
Boeing qui a sorti de son chapeau un oiseau de rêve en promettant de nous mettre sur orbite ( avec acompte ). On a été servi, merci pour la balade.
Quel bazar AC !
Hugot2- CLUB
- Messages : 2937
Re: Air Canada : AC : ACA :
Annonce de résultats "records " d'AC...pour le coef de remplissage sur juillet
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Pas suffisant, pas convaincu de la bonne santé retrouvée.
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For the month of July, Air Canada reported a record system load factor of 84.9 per cent on a consolidated basis with Jazz (from which Air Canada purchases regional capacity), versus 83.6 per cent in July 2009, an increase of 1.3 percentage points.
System traffic increased 10.8 per cent on a system wide capacity increase of 9.1 per cent.
"In July, Air Canada reported a record system load factor of 84.9 per cent for the month on a consolidated basis with Jazz," said Calin Rovinescu, President and Chief Executive Officer.
Pas suffisant, pas convaincu de la bonne santé retrouvée.
LynxFleet- CLUB
- Messages : 650
Localisation : IDF
Re: Air Canada : AC : ACA :
Toujours sur ATN. 2Q10 :
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Toujours pas convaincu...
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Air Canada today reported operating income of $75 million in the second quarter of 2010 compared to an operating loss of $113 million in the second quarter of 2009, an improvement of $188 million. Earnings before interest, taxes, depreciation, amortization and aircraft rent (EBITDAR) of $333 million increased $198 million from the second quarter of 2009 (an increase of 147 per cent).
These results were in line with the preliminary range of operating income of $60 million to $80 million, and EBITDAR of $320 million to $340 million, announced in Air Canada's news release dated July 20, 2010.
"I am pleased to report stronger second quarter results that underscore the progress we've made on maximizing revenues and reducing costs, and also reflect encouraging signs of a gradual economic recovery," said Calin Rovinescu, President and Chief Executive Officer.
"Although we are not at 2008 levels, premium revenue and yields have increased over the past two quarters. While there remains much work to do, over the past 15 months, we have met many of the objectives we set out to achieve - namely to build adequate liquidity and achieve strong revenue management and better cost control while expanding our international network."
Toujours pas convaincu...
LynxFleet- CLUB
- Messages : 650
Localisation : IDF
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