Bell XP-77
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Bell XP-77
Le Bell XP 77, drôle d'oiseau, vu par Wikipedia.en
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The Bell XP-77 development was initiated by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] during [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to produce a simplified 'lightweight' [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] using so-called "non-strategic" materials.
Despite being innovative, the diminutive [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] proved tricky to handle and the project was canceled when the XP-77 did not deliver its projected performance.
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Despite being innovative, the diminutive [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] proved tricky to handle and the project was canceled when the XP-77 did not deliver its projected performance.
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Re: Bell XP-77
Design and development
The Tri-4 (Company designations, later changed to D-6 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]) project with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] was initiated in October 1941.
Originally a design study for the to meet the USSAC specifications for a "very light" interceptor, the XP-77 was intended to be a small, light fighter much in the mold of the 1930s air racers.
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Originally a design study for the to meet the USSAC specifications for a "very light" interceptor, the XP-77 was intended to be a small, light fighter much in the mold of the 1930s air racers.
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Re: Bell XP-77
On 16 May 1942, the USSAC recommended the construction and testing of 25 XP-77s.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]The aircraft featured a single-engine, low-wing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with mainly wood construction, equipped with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], a Bell trademark that bestowed good ground handling.
A sleek [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] also provided all-round visibility (except forward due to the extended nose; a key requirement for a fighter).[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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A sleek [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] also provided all-round visibility (except forward due to the extended nose; a key requirement for a fighter).[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Bell XP-77
While originally conceived using an air-cooled 500 hp [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] XV-770-9 12-cylinder engine with a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the prototypes were delivered with the unsupercharged XV-770-7 engine due to engine development delays.
With the anticipated delivery time of the original engine delayed for one and half years, Bell proposed that seven XP-77s be built using the seven XV-770-7 engines then available.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] The planned armament was one [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] firing through the propeller hub and two [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with the option of either a 300 lb bomb or 325 lb depth charge with the deletion of the cannon armament.
With the anticipated delivery time of the original engine delayed for one and half years, Bell proposed that seven XP-77s be built using the seven XV-770-7 engines then available.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] The planned armament was one [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] firing through the propeller hub and two [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with the option of either a 300 lb bomb or 325 lb depth charge with the deletion of the cannon armament.
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Re: Bell XP-77
The mock-up inspection on 21–22 September 1942 produced some concerns from both the manufacturer and the USAAC inspection team.
Weight had crept up beyond 3,700 lb design limit but delays in the program were experienced when the company resorted to sub-contracting the wooden construction while the ongoing production at the Bell facilities did not allow for the XP-77 to take priority for research and development.
Bell asked and received permission to reduce the production run of aircraft to two prototypes. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Weight had crept up beyond 3,700 lb design limit but delays in the program were experienced when the company resorted to sub-contracting the wooden construction while the ongoing production at the Bell facilities did not allow for the XP-77 to take priority for research and development.
Bell asked and received permission to reduce the production run of aircraft to two prototypes. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Bell XP-77
Operational history
Testing
The XP-77 project continued to suffer numerous delays, many related to correction of the excess weight issues.
A change in subcontractor for the wing assembly also caused headaches as the first subcontractor refused to release necessary parts.
Concerns over structural integrity relating to the glue and its binding properties were also difficult to resolve.
With the anticipation that contract costs would soon be exceeded, and no hope that the supercharged engine would become available, the USAAC would only continue the project as an experiment to evaluate the use of wooden construction and materials in combat aircraft. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Testing
The XP-77 project continued to suffer numerous delays, many related to correction of the excess weight issues.
A change in subcontractor for the wing assembly also caused headaches as the first subcontractor refused to release necessary parts.
Concerns over structural integrity relating to the glue and its binding properties were also difficult to resolve.
With the anticipation that contract costs would soon be exceeded, and no hope that the supercharged engine would become available, the USAAC would only continue the project as an experiment to evaluate the use of wooden construction and materials in combat aircraft. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Bell XP-77
The first XP-77 flew 1 April 1944 at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] but the flight tests revealed vibration problems due to directly mounting the engine to the airframe, without vibration isolation.
The long nose and rear-mounted cockpit also inhibited visibility relative to operational aircraft of the time.
The long nose and rear-mounted cockpit also inhibited visibility relative to operational aircraft of the time.
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Re: Bell XP-77
The XP-77 proved to be difficult to fly and despite flying without guns or armor, it did not come up to the expected performance estimates mainly because it was woefully underpowered.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Further trials were conducted at the A.A.F. Proving Ground at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with the second aircraft, which was destroyed when it entered an inverted [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] while attempting an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and the pilot bailed out.
The development was terminated in December 1944.
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The development was terminated in December 1944.
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Re: Bell XP-77
Specifications (Bell XP-77)
Data from Jane's Fighting Aircraft of World War II[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]General characteristics
Data from Jane's Fighting Aircraft of World War II[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]General characteristics
- Crew: 1 pilot
- Length: 22 ft 10 in (6.96 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 27 ft 6 in (8.38 m)
- Height: 8 ft 2 in (2.49 m)
- Wing area: 100 sq ft (9.3 m²)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 2,855 lb (1,295 kg)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 4,028 lb (1,827 kg)
- Powerplant: 1× [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-7 inverted [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 520 hp (388 kW)
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Re: Bell XP-77
Performance
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 330 mph (290 knots, 530 km/h)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 550 mi (480 nmi, 890 km)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 30,100 ft (9,180 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 3,600 ft/min (1,097 m/min)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 40.28 lb/sq ft (196.5 kg/m²)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: .13 hp/lb (.21 W/kg)
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Re: Bell XP-77
Armament
Bombs:
1× 300 lb (136 kg) bomb or
1× 325 lb (147 kg) depth charge
- Guns:
- 1× [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (0.787 in) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] cannon, firing through the spinner
- 2× .50 in (12.7 mm) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] with 200 rounds each.
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Re: Bell XP-77
Bibliography
- Bridgeman, Leonard, ed. "The Bell XP-77." Jane’s Fighting Aircraft of World War II. London: Studio, 1946. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Green, William. War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters. London: MacDonald & Co. (Publishers) Ltd., 1961 (Sixth impression 1969). [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Green, William and Gordon Swanborough. WW2 Aircraft Fact Files: US Army Air Force Fighters, Part 1. London: Macdonald and Jane's Publishers Ltd., 1977, pp. 25–26. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- O'Leary, Michael. USAAF Fighters of World War Two. Harrisburg, PA: Harrisburg Historical Times, 1986. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Schrader, Richard K. "Bell's Wooden Warrior." Air Classics, Volume 35, Number 4, May 1999.
- Townend, David R. Clipped Wings -- World War Two Edition. Markham: Aerofile Publications, 2010. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Winchester, Jim. The World's Worst Aircraft: From Pioneering Failures to Multimillion Dollar Disasters. London: Amber Books Ltd., 2005. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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